is 900 voor week (via DTI,7 nachten, 6 dagen) Turkije duur?

08-06-2008 00:27 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb net voor het eerst me laten overhalen een all-inclusive gevalletje te boeken in de buurt van Side. Het is een mooi hotel (via DTI), bij Side.

Door ongunstige vliegtijden ben ik er maar 6 hele dagen (7 nachten) en het kostte ongeveer 900 euro. Ik krijg reacties uit mijn omgeving dat dat heel duur is voor Tukije... is dit zo?

Ik ben vakantie naar Amerika gewend en daar is alles heel duur, dus ik reken zo'n minimaal 100 euro per nacht.

Dan is 7 nachten inclusief vlucht voor 900 toch niet zoveel?

Thanks... Hebben hier mensen trouwens ervaring met DTI en met SKY airlines? Had ik nog nooit van gehoord ;)
Ik ben voor 185 euro all-inclusive erheen geweest. Wel op 29 april, dus zal wel voorseizoen zijn. Maar het was een 5 sterrenhotelresort dus we hebben een leuke vakantie gehad.

900 euro vind ik wel erg veel ja voor Turkeye.

Oja, wel 9 dagen, maar ook de eerste dag om 9 uur savonds erheen dus dan ben je pas in de nacht daar, terug gingen we pas om 5 uur smiddags dus toen wel nog van de dag kunnen genieten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
ik vind het ook erg veel...
Is dat voor 1 persoon? In dat geval vind ik het heel erg duur.
Cum non tum age
Veel te duur!! Kijk maar eens rond op internet (bijvoorbeeld d-reizen.nl) dan zul je zien dat het voor minder dan de helft kan.
Ik ben nog nog nooit in Turkije geweest maar wil toch even reageren. Ben even diverse sites afgegaan. Sky Airlines is een Turkse Charter maatschappij die blijkbaar een goede service lees als ik de diverse topics doorlas.

Wat betreft het hotel via DTI, als ik het mag geloven dan hebben zij alleen maar 4 tot 5 sterren accommodaties en dan vind ik het niet gek dat je het dubbel betaald dan een 1 tot 2 ster accommodatie van D-reizen. Enige tip die ik je kan geven is om de volgende keer op de Duitse zuster site te kijken en dan scheelt de trip al snel 200 euro.

Daarnaast is vliegen vanuit de buurlanden sinds 1 juli ook goedkoper sinds dat Wouter Bos bij jullie de vliegtax heeft ingevoerd.

Ik zou zeggen ga gewoon lekker van je vakantie genieten.
anoniem_37538 wijzigde dit bericht op 08-06-2008 05:29
Reden: extra info
% gewijzigd
Ik vind het absurd duur!!! Ben voor ¤150 all inclusive geweest.
Oeh, das inderdaad behoorlijk veel geld. Wij zijn vorig jaar geweest met zijn tweeen 15 dagen in het naseizoen (begin oktober) voor 650,- all inclusive 5 sterren hotel.

De meeste all inclusive accomodaties in Turkije zijn allemaal 4 of 5 sterren en er wordt ook behoorlijk gestunt met prijzen...ik neem aan dat je er nu niet meer vanaf kunt?
Oja..en wat beftreft Sky Tours...heb ik wel hele slechte ervaringen mee. We hebben 2x een reis geboekt via hen en 2x werd ons hotel omgeboekt wegens overvol en werden we ergens ondergebracht wat van mindere kwaliteit was.

Wel geld terug gehad, maar het is een hoop geregel en rompslomp voor iest wat gewoon goed moet zijn.
quote:SFO schreef op 08 juni 2008 @ 05:17:

Ik ben nog nog nooit in Turkije geweest maar wil toch even reageren. Ben even diverse sites afgegaan. Sky Airlines is een Turkse Charter maatschappij die blijkbaar een goede service lees als ik de diverse topics doorlas.

Wat betreft het hotel via DTI, als ik het mag geloven dan hebben zij alleen maar 4 tot 5 sterren accommodaties en dan vind ik het niet gek dat je het dubbel betaald dan een 1 tot 2 ster accommodatie van D-reizen. Enige tip die ik je kan geven is om de volgende keer op de Duitse zuster site te kijken en dan scheelt de trip al snel 200 euro.

Daarnaast is vliegen vanuit de buurlanden sinds 1 juli ook goedkoper sinds dat Wouter Bos bij jullie de vliegtax heeft ingevoerd.

Ik zou zeggen ga gewoon lekker van je vakantie genieten.

Toevallig net op het journaal dat er onderzoek naar is gedaan door De Telegraaf. Klopt dat het via Duitsland goedkoper is. Maar wat je niet moet vergeten, je zal ook heen en terug moeten naar Duitsland, dus trek die kosten van die 200 euro af dat je goedkoper uit bent.

En of het dan nog de moeite is met al het gedoe er omheen en gesjouw.
900 euro is best prijzig maar eea hangt niet alleen maar af van het (soort) hotel maar ook vaak van de periode waarin je gaat helaas. Als je in de "betere" categorie hotels wilt zitten in het hoogseizoen betaal je vaak de hoofdprijs.

Om dit te vergelijken met een prijs binnen het laagseizoen klopt denk ik niet helemaal.

Objectief gezien is een week in het hoogseizoen waarin je voor je vlucht, hotel en al je eten en drinken voor 900 euro helemal klaar bent niet echt idioot. Ik denk dat het wellicht mogelijk had moeten zijn iets goedkoper terecht te kunnen......maar dat ga je je vakantie niet meer laten bederven toch!!???
Klopt wat je zegt Sartan maar toch, voor een weekje vind ik het erg veel geld. Per persoon!!! Ik ben een paar keer in Turkeye geweest, altijd 4/5 sterrenresorts (all-inclusive) en ook op verschillende seizoenen maar nog nooit voor zoveel geld.

Maar goed, TO, laat je vakantie er inderdaad niet door verknallen. Dat zou pas echt zonde zijn.
Ik werk zelf op een reisbureau en ik vind veel vergelijkingen een beetje zonde. Waarom je druk maken over een te "dure" vakantie. Jij vond het op dat moment goed genoeg voor dat hotel. Helaas heb je vaak vreselijke tijden, dus 6 dagen vakantie is jammer genoeg "normaal".

Vier sterren en vier sterren is een wereld van verschil in Turkije. Kijk maar eens op vakantiereiswijzer. De ene krijgt een 6 de ander een 9. 900 euro is ruim voor een week vakantie, maar een Xanadu Resort (5 *) zal bijna het dubbele kosten. Dus wat is duur?
wij waren begin oktober vlakbij Side, met zn 2-en in een hotelkamer en dat was 450 pp voor 8 dagen. Was denk ik een 4 sterrenhotel, voor ons iig prima.
Turkije is zo'n beetje het goedkoopste vakantieland om nog heen te vliegen. Genoeg aanbiedingen en goedkope vakanties te vinden. Tenzij je nu ontzettend luxe zit is het ontzettend prijzig.... Zou de volgende keer wat meer vergelijken. Het kan veel goedkoper.

Maar ik zou je daar nu in elk geval niet druk om maken, annuleren kan waarschijnlijk niet meer. Lekker gaan genieten!
hi, bedankt voor jullie reacties.

Ik moet wel zeggen dat ik voor 1 persoon geboekt heb, dat is altijd duurder (helaas worden 1-persoonsboekingen nog altijd benadeeld t.o.v. 2 personen). Veel was begin augustus al uitverkocht, dus ik was blij uberhaupt dat er nog wat was... Ik heb het niet via sky tours gedaan maar via DTI, met vliegmaatschappij sky airlines.

Maar voor 150 all incl met vlucht? hoe is dat mogelijk? Zat je dan in een hotel waar niemand in wilde en ook nog eens in een seizoen dat niemand op vakantie ging?
wat ik trouwens wel stom vind, is die vliegtijden. De eerste dag kom ik 's avonds aan. Daar kan ik nog wel mee leven. Maar terug (ik verblijf van zat. tot zat.) moet ik vrijdagnacht om half 4 (!) al van mijn hotel weg. Die nacht is dus de 7e nacht. Dat betekent dat ik de hele zaterdag misloop, ik kan zelf niet eens meer ontbijten en normaal opstaan op die zaterdag.. het zijn dus echt 6 dagen.... Ik begrijp niet dat dat zo vaak voor komt, als reisorganisatie probeer je dat toch te voorkomen?!
quote:mylenevalerie schreef op 08 juni 2008 @ 09:48:

[...]

Toevallig net op het journaal dat er onderzoek naar is gedaan door De Telegraaf. Klopt dat het via Duitsland goedkoper is. Maar wat je niet moet vergeten, je zal ook heen en terug moeten naar Duitsland, dus trek die kosten van die 200 euro af dat je goedkoper uit bent.

En of het dan nog de moeite is met al het gedoe er omheen en gesjouw.

Je moet inderdaad afwegen of het de moeite waard is echter er zijn ook heel veel mensen die bv uit het Oosten van het land komen. Voor die mensen geld vaak dat je sneller in Dusseldorf of Munster bent dan in Amsterdam of Rotterdam.

Voor de rest zou ik zeggen;"Ga lekker van de vakantie genieten".
quote:madelief82 schreef op 08 juni 2008 @ 17:55:

wat ik trouwens wel stom vind, is die vliegtijden. De eerste dag kom ik 's avonds aan. Daar kan ik nog wel mee leven. Maar terug (ik verblijf van zat. tot zat.) moet ik vrijdagnacht om half 4 (!) al van mijn hotel weg. Die nacht is dus de 7e nacht. Dat betekent dat ik de hele zaterdag misloop, ik kan zelf niet eens meer ontbijten en normaal opstaan op die zaterdag.. het zijn dus echt 6 dagen.... Ik begrijp niet dat dat zo vaak voor komt, als reisorganisatie probeer je dat toch te voorkomen?!Een reisorganisatie heeft daar niks over te zeggen. Zij kopen gewoon een bepaald aantal stoelen in bij een luchtvaartmaatschappij en die luchtvaartmaatschappij heeft zgn. "slots" (aankomst- en vertrektijden) waar ze over het algemeen ook niet voor gekozen hebben.
Cum non tum age
900 All-In 4 sterren hotel voor 1- persoon is niet te duur

Voor 1-persoonskamers betaal je altijd meer.

3 jaar geleden met zijn 2-en in een 5 sterren All-In gezeten (Turgutreis/Bodrum) waren we per persoon iets van 700 euro kwijt.

Blijft veel geld, maar omdat het all-in is, is je eten al geregeld.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hoogseizoen is altijd duurder, maar helaas ook veel te heet. Het is daar in augustus rustig 45 gr C.

Dus wat betreft geld èn temperatuur kun je beter in mei of in oktober gaan.
Wat ze ook niet echt aangeven is dat als je met KLM vanuit Dusseldorf voor 200 euro minder kunt vliegen:

je moet wel via Amsterdam vliegen en een uurtjes (minimaal) wachten. Wat een gedoe, toch?

900 euro 1 pk is niet ontzettend te duur. Aanbiedingen zijn vaak voor 2 personen.
quote:Zamirah schreef op 08 juni 2008 @ 19:53:

Hoogseizoen is altijd duurder, maar helaas ook veel te heet. Het is daar in augustus rustig 45 gr C.

Dus wat betreft geld èn temperatuur kun je beter in mei of in oktober gaan.

In augustus begint inderdaad in Turkye het echt heet te worden.

45 graden is geen uitzondering.

Ik ben zelf in Side geweest en wat mij opviel was dat het daar nauwelijks waaide (begin augustus) en het dus ontzettend zweten was.

Het jaar daarop in omgeving Budrum was het ook ruim 40 graden, waar stond er een heerlijke wind (ligt op schiereiland)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ben vorig jaar september en in mei dit jaar een weekje naar Marmaris geweest maar gewoon in een simpel appartement logies en dat koste al EUR 450 pp. en dat was nog voorseizoen en naseizoen.

Nu ga ik in juli weer een weekje en zijn we al EUR 585 kwijt voor een simpel appartement. Maar ja hoogseizoen !

EUR 900 is wel duur maar voor het hoogseizoen en als 1 persoon kom je al snel aan die prijs!

Maar geniet gewoon lekker van je vakantie !!! Das het belangrijkste !!
150,- P.P Zeg eens welke maatschappij dat is?

Dat heb ik werkelijk never nooit meegemaakt en wij gaan zeker 4 keer per jaar want wij hebben familie daar wonen en ik ben best gehaaid in goede tickets te vinden.

Hotels daarin tegen moet je niet bezuinigen, zeker niet All-inn want dan kom je zeker met voedselvergiftiging thuis en in het ergste geval legionella... heb het helaas vaker gezien.

Dus 900,- in het hoogseizoen is een goede prijs voor wat je krijgt.

Wij zijn in de meivakantie weggeweest naar een 5 sterren in Turbuku (Bodrum) en waren 1000,- p.p kwijt, maar het was ook echt super de luxe (Bodrum princess).

Dus maak je niet druk en geniet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven