Ergernis van zonnebloempitschillen

21-09-2013 10:30 32 berichten
Met een beetje mooi weer zitten hier hele families gezellig op een bankje buiten lekker zonnebloempitschillen aflebberen pitje eruithalen en schillen op de grond gooien. Om de bankjes heen is het helemaal bezaaid met van die afgelebberde zonnebloempitschillen.

Waarom vinden mensen dit normaal? Het is toch gewoon aso. En dan nog niet gesproken over de andere troep die ze achterlaten.

Maar wel het hele plein volhangen met plakkaten dat de hondenpoep opgeruimd moet worden...
Alle reacties Link kopieren
Spreek je ze erop aan dat ze het ook niet op de grond hoeven te gooien?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nee ik heb al een fulltime job
Tja, het is geen rotzooi zoals flesjes of snoeppapier, maar het blijft wel weer liggen. Ik zal ook niet snel ergens pistachios gaan eten en de schillen laten liggen. Neem dan een bakje mee en gooi het daarin.
quote:Ikje86 schreef op 21 september 2013 @ 10:36:

Nee ik heb al een fulltime jobMaar wel tijd om er een topic over te openen.
lege blikjes, chipszakken en hondenpoep vind ik ook ergelijk. Zonnebloempitschilletjes schaar ik maar onder dezelfde noemer als de blaadjes die straks weer massaal van de bomen vallen...

Wel fijn voor je dat je geen grotere problemen hebt
Raar, ik heb dat nog nooit gezien. Die schilletjes waaien zo weer weg de bosjes in en dienen daar als grondverbeteraar. Zou ik me niet zo druk over maken. De plastic flesjes en blikjes en zakjes, die overal liggen. Dáár heb ik wel een probleem mee.
Later is nu
quote:Ikje86 schreef op 21 september 2013 @ 10:36:

Nee ik heb al een fulltime job

Mocht je tijd hebben als je boodschappen gaat doen, koop een doosje met die boterhamzakjes. Je ziet het op de grond liggen dus ik neem dat je er wel eens langsloopt. Je hebt gezien dat hele families het doen dus als je er langs loopt, geef ze het doosje met boterhamzakjes en vraag of ze zo vriendelijk willen zijn om de schillen daarin te doen.

Als je niets doet, dan snap ik dit topic niet, of wil je alleen dat we allemaal zeggen dat we het ook niet begrijpen?

Geen probleem als je je daaraan ergert maar dan zou ik gewoon heel vriendelijk ze vragen of het ook anders kan. Omdat ................ nou dan jouw reden aangeven.

Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik hoop dat die mensen dat begrijpen, Mylene_Valerie, dat er straks niet allemaal boterhamzakjes op de grond liggen, vol met zonnebloempitschilletjes en van die mensen met vraagtekens boven hun hoofd erbij van 'wat is daar nou de zin van"
Later is nu
Ik snap het wel. Hier in tal van speeltuintjes is het momenteel ook heel erg. En daar ligt overal zo'n speciale ondergrond, dus geen zand of gras. De schilletjes blijven dus gewoon lekker liggen en waaien ook niet weg. Rond de speeltoestellen waar die jongeren hangen is het echt een heel tapijt van schilletjes. Ik vind het vies en asociaal. Jammer genoeg zijn ze (de vervuilers) als ik er met mijn peuter ben niet, anders zou ik er zeker wat van zeggen
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik begrijp precies wat je bedoelt. En idd, ze waaien niet weg. Ik zou zeggen: mensen erop aanspreken.
quote:bankje schreef op 21 september 2013 @ 10:38:

[...]

Maar wel tijd om er een topic over te openen.

Dat dus.

TO, verbeter de wereld en begin er zelf mee?
Ah joh, 1 regenbui en ze zijn weg.
En anders gaat de gemeente over een tijdje bladblazen, gaan ze daarmee weg. Ik zie vooral het probleem niet, omdat het een natuurlijk materiaal is. Er liggen als het goed is binnenkort ook schillen van beukennootjes en kastanjes. Die liggen er nou eenmaal, maar worden opgenomen door de natuur.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 21 september 2013 @ 11:17:

En anders gaat de gemeente over een tijdje bladblazen, gaan ze daarmee weg. Ik zie vooral het probleem niet, omdat het een natuurlijk materiaal is..TO's probleem is gewoon dat het enge buitenlanders zijn, met rare gewoontes
Waar slaat dat nou weer op, van die buitenlanders?

Nee echt, wat schilletjes zou ik echt geen probleem vinden, maar serieus er ligt overal een hele dikke laag. En ik vind het wel anders dan beukennootjes of bladeren. Ik vind het smerig als mij kind daar doorheen moet kruipen, mensen hebben dat in hun mond gehad en uitgespuugd. Ik heb liever dat ie een hap zand neemt dan die schilletjes in zijn mond stopt.

En nogmaals, hier liggen ze niet op een natuurlijke ondergrond, dus een regenbui of windvlaag helpt gewoon niet.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Nee, TO's probleem is dat het er vrij ranzig uit blijft zien omdat die schillen niet wegspoelen. Hier op het peuterpleintje liggen ze ook. Speelt niet zo fijn op het zachte kunstgras. Jammer ook van het mooie pleintje.
Het zijn 9 van de 10x Turken die die zonnepitjes eten. Ik ben getrouwd met een Turk en ik vind het belachelijk (en hij zelf ook). Maar goed, als je de staat van onderhoud en hygiëne van de publieke ruimtes in Turkije ziet zou je zoiets ook wel kunnen verwachten. Bij de mensen binnen is het vaak dan weer zo schoon, dat krijg ik niet voor elkaar. Kwestie van mentaliteit, en niet de goede zeg maar.
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:lilalinda schreef op 21 september 2013 @ 11:20:

[...]

TO's probleem is gewoon dat het enge buitenlanders zijn, met rare gewoontes

Nou! Ik dacht t gelijk bij t lezen van op... Zal wel een verkapte boodschap zijn aan die enge buitenlanders...

Ben blij dat ik niet de enige ben die deze kronkel maakt.
Helpt het dit topic erover openen? Ik kan geen smiley invoegen maar je krijgt een dikke knuffel van me.
quote:Dreamer schreef op 21 september 2013 @ 10:54:

Ik hoop dat die mensen dat begrijpen, Mylene_Valerie, dat er straks niet allemaal boterhamzakjes op de grond liggen, vol met zonnebloempitschilletjes en van die mensen met vraagtekens boven hun hoofd erbij van 'wat is daar nou de zin van"

Nou misschien nog erbij vermelden dat die zakjes in de vuilnisbakken moeten die vast bij de pleintjes staan waar ze zitten .

Zie voor mij Fokke & Sukke op het plein
Ik snap het oprecht niet, waarom zou TO zakjes zou moeten gaan kopen. Mensen moeten die zooi niet op de grond gooien want dat doen ze in hun eigen huis (in dit geval tuin) ook niet. Gooi jij maar eens een schilletje op de grond bij een Turk, nou ze zijn er als de kippen bij om de grond van voren tot achter schoon te maken. Het is gewoon stomme laksheid dat ze dat buitenshuis niet doen.
if we all light up, we can scare away the dark...
In het OV in Rotterdam glij je over de schilletjes uit. Het ligt altijd vol.
verba volant, scripta manent.
Ja of dat Turken zijn die dat doen geen idee, kunnen ook marokanen zijn, maar dat doet er niet toe. Wel is het duidelijk dat er een bepaald bevolkingsgroep die de zonnebloempitjes erg lekker vinden.

In de zomer als ik op een bankje wil zitten met mn hondje naast me vind het het gewoon vies. Ik wil niet dat mn hond in die schillen vol met speeksel gaat zitten. En ze waaien echt niet in 1x weg.

Meestal zit er een hele groep lekker aan die schilletjes te sabbelen, ik geef eerlijk toe dat ik dan te schijterig ben om ze aan te spreken.

Misschien toch maar een x doen, maar ja wie ben ik waarom zouden ze naar mij luisteren?

Pas zaten er een paar vrouwen in een klein autootje met lekker Arabische muziek aan ook lekker de sabbelen en alle schilletjes werden uit het raam gegooid. Je ziet nu precies waar die auto heeft gestaan haha.
quote:secondhandsuus schreef op 21 september 2013 @ 11:46:

[...]

Nou! Ik dacht t gelijk bij t lezen van op... Zal wel een verkapte boodschap zijn aan die enge buitenlanders...

Ben blij dat ik niet de enige ben die deze kronkel maakt.

Idd, daar dacht ik ook aan.

Onder het mom van......
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven