virusje? verkoudheid? griep? hellup!
maandag 23 september 2013 om 17:08
Aangezien ik jaren geen griep meer heb gehad en dus niet goed meer weet hoe dat voelt maar er wel en geen symptomen van heb vroeg ik me af wat dit kan zijn. Sinds een week erge hoofdpijn ( weet dat griep plots op komt zetten ) misselijkheidsvlagen, doodmoe, koude rillingen ( niet tegen kou kunnen maar als ik onder de dekens ga liggen verga ik van de hitte ) geen koorts temperaturen varieren tussen de 73,1 en 38,2. Druk op me kop/oren, oorsuizen. Opgezette klieren in hals. Verkoudheids klachten maar niet echt snot verkouden. Zwakte lamlendig en sinds vandaag een prachtig exemplaar van een koortsblaar :s wel dus het gevoel alsof ik hoge koorts heb maar als ik me temp meet komt er geen koorts uit. Volgens mij moet je wel koorts hebben voor je kunt spreken over een griep. Iemand anders die zich ook zo verrot voelt maar geen koorts heeft? Iemand met tips? Aangezien ik stress heb en teveel aan me kop kan ik niet slapen terwijl ik doodmoe ben, zwaar frustrerend! Ook last van vlekken voor me ogen en raar zicht, duizelig etc.
maandag 23 september 2013 om 19:56
Stress, teveel hooi op de vork nemen, oververmoeid en daarbij niet fit breekt me op. Ik had gehoopt op normale reacties en die heb ik gehad en ben daar dankbaar voor maar mensen die zulke kansloze opmerkingen maken kan ik er momenteel ff niet bij hebben. Wie ben je om te oordelen of iemand spoort of niet? Nogmaals ik kwam hier met een normale vraag en als je normaal reageert fijn, als je je ergert aan mijn onderwerp reageer dan niet. Behalve dat het kwetsend is is het ook nog eens totaal niet op zn plek iemand te oordelen die je niet kent. Maar oke, excuses voor mijn opmerking, niet zozeer tegen wie ik het had maar omdat ik me op liet fokken en verlaagde tot hun niveau. Van mij mag hier een slotje op.

maandag 23 september 2013 om 20:00
Ik hou me even buiten het gekibbel....
Het verschil tussen griep (als in influenza) en een verkoudheidsvirus is dat griep inééns op komt zetten. Binnen een paar uur ben je ziek met hoge koorts.
Dit kwakkelen en je lang niet lekker voelen is zo te lezen gewoon een verkoudheidsvirus.
Verder maakt het geen verschil, je moet het gewoon uitzieken. Als het lang duurt kun je altijd naar de huisarts om bloed te laten prikken op Pfeiffer.
Het verschil tussen griep (als in influenza) en een verkoudheidsvirus is dat griep inééns op komt zetten. Binnen een paar uur ben je ziek met hoge koorts.
Dit kwakkelen en je lang niet lekker voelen is zo te lezen gewoon een verkoudheidsvirus.
Verder maakt het geen verschil, je moet het gewoon uitzieken. Als het lang duurt kun je altijd naar de huisarts om bloed te laten prikken op Pfeiffer.
maandag 23 september 2013 om 20:11
Ja dat heb ik ook begrepen, maar aangezien ik al een half jaar bezig ben met een conitnu 'gevecht' en behoorlijk sterk ben wat betreft doorzetten en doorgaan is dit a piece of cake. Hoe beroerd ik me ook voel... Ik denk/weet niet of het griep is aangezien je daarbij in principe altijd koorts hebt vandaar ook de vraag. Maar idd rust nemen ed is voor nu ff het beste.