Gezondheid alle pijlers

virusje? verkoudheid? griep? hellup!

23-09-2013 17:08 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik jaren geen griep meer heb gehad en dus niet goed meer weet hoe dat voelt maar er wel en geen symptomen van heb vroeg ik me af wat dit kan zijn. Sinds een week erge hoofdpijn ( weet dat griep plots op komt zetten ) misselijkheidsvlagen, doodmoe, koude rillingen ( niet tegen kou kunnen maar als ik onder de dekens ga liggen verga ik van de hitte ) geen koorts temperaturen varieren tussen de 73,1 en 38,2. Druk op me kop/oren, oorsuizen. Opgezette klieren in hals. Verkoudheids klachten maar niet echt snot verkouden. Zwakte lamlendig en sinds vandaag een prachtig exemplaar van een koortsblaar :s wel dus het gevoel alsof ik hoge koorts heb maar als ik me temp meet komt er geen koorts uit. Volgens mij moet je wel koorts hebben voor je kunt spreken over een griep. Iemand anders die zich ook zo verrot voelt maar geen koorts heeft? Iemand met tips? Aangezien ik stress heb en teveel aan me kop kan ik niet slapen terwijl ik doodmoe ben, zwaar frustrerend! Ook last van vlekken voor me ogen en raar zicht, duizelig etc.
Ja, dit behalve de misselijkheid en de vlekken en met keelpijn. En heeeeeeel moe. Gewoon een verkoudheid denk ik hoewel ik nietercht snotterig ben.
Noem het gewoon griep. Ik heb nooit koorts als ik griep heb, of ik meet het in elk geval niet. Lekker op bed liggen met een kop thee en uitzieken maar!

Tip: geef je eraan over. Niet ertegen vechten, maar accepteren dat je even een paar dagen ziek bent. Beterschap!
Raar zicht, vlekken voor je ogen?

Als het aanhoudt zou ik toch naar de dokter gaan.
Ja ik... duurt een paar dagen, ik heb wel doorgewerkt, maar had me eigenlijk beter ziek kunnen melden..
Zere keel/verkoudheid/griep heerst momenteel.

Ik heb ook nooit griep maar wel last gehad van keelpijn en lamlendig voelen. Nu is het alleen een droge en gevoelige keel.

Die vlekker voor je ogen klinkt niet goed. Even naar de huisarts als ik jou was.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Ik ben kortgeleden onderzocht op dingen als schildklier,bloedarmoede, suikerziekte etc. Was allemaal prima. Verder zou ik zo niet weten wat de oorzaak van die vlekken en slecht zicht zou kunnen zijn. Weet wel dat vermoeidheid en stress veel kunnen veroorzaken.
Je kunt je al zo voelen van de herpes. Dat had ik vorige keer, die klieren zetten daardoor ook op.

Even uitzieken
Klopt het 1 word vaak veroorzaakt door het ander, die opgezette klieren komen idd hoogstwaarschijnlijk door de koortsblaar. Aangezien ik al weken slecht slaap door mezelf geen rust te gunnen dwz om half 5 s'ochtens in slaap vallen en rond 9 uur alweer wakker worden kan ervoor zorgen dat je (over)vermoeid bent, oververmoeidheid kunnen klachten als vlekken voor de ogen geven, heb ook stijve nekspieren wat ook weer veel klachten kan veroorzaken maar dit is me ff teveel. Aangezien ik liever niet naar me huisarts gaat omdat die nogal is van dingen afschuiven op het mentale gedeelte ( logisch in mijn situatie ) of je met een kluitje in het riet stuurt door te zeggen ziek maar even uit snappen jullie denk ik wel dat ik daar liever niet heen ga. Ben afhankelijk van 1 dokterspraktijk ( woon in een klein dorp ) wil je ergens anders heen is dat minimaal 15km verderop, heb laatst geinformeerd bij een andere praktijk maar die nemen je niet aan als patient omdat je te ver weg woont.
Alleen de 'me' in je nick is goed.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
73.1? Je bent een medisch wonder joh.
Mensen kom niet hier om te zeiken, geen boodschap aan. Komisch hoor een opmerking maken omdat ik een typ foutje maak. Ik dacht dat dit een net forum was maar zeikerds heb je overal.
quote:just_me1984 schreef op 23 september 2013 @ 18:35:

Mensen kom niet hier om te zeiken, geen boodschap aan. Komisch hoor een opmerking maken omdat ik een typ foutje maak. Ik dacht dat dit een net forum was maar zeikerds heb je overal.Ik denk dat je "lange tenen" ook aan je klachtenlijstje kunt toevoegen
[…]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-09-2013 22:49
Reden: schelden
% gewijzigd
Wat ik niet snap he.....wat maakt het uit hoe je het noemt? Je voelt je ellendig en ziek, uitzieken dus! Over het slecht zien e.d. zou ik toch de huisarts even bellen en als die zegt dat het een idee is om rustiger aan te doen, heeft hij/zij dan niet gewoon gelijk misschien?
quote:just_me1984 schreef op 23 september 2013 @ 18:46:

Mensen oals jij en die andere mafketels kunnen kortzichtigheid aanvinken. Was me een waar genoegen dit. Als je gvd niet normaal iets kan vragen zonder een hatelijke reactie te krijgen waar gaat het dan heen? Ascosiaal zijn jullie! Geen leven oid dus maar komen etteren op iemands vraag.Ik hoop dat het de vlekkentyfus is.
[…]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-09-2013 22:45
Reden: schelden
% gewijzigd
Zuster Pipi zegt dat je beter even langs de dokter kan gaan. We zijn geen huisartsen natuurlijk. En anders even goed uitzieken in bed, kan ook.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb je gestafd, met mijn thermometer
Ik gok op zenuwinzinking.

Je doet behoorlijk vreemd
O dus ik doe vreemd omdat ik een helel heb aan zulke opmerkingen? Ik schiet niet gauw uit me slof ( heb immers lange tenen ;) ) maar dit slaat nergens op. Mensen moeten eens na gaan denken voor ze een opmerking plaatsen. Wat probeer je ermee te bereiken? Mensen kwetsen? De lachertjes op de hand te krijgen? Je eigen ellende hopen te kunnen vergeten? Overal heb je dit soort figuren en daar kan ik me pissig om maken, doel niet alleen op mezelf en op me eigen onderwerpen maar als ik soms lees hoe respectloos er gereageert word kan ik daar niet goed bij.
Een heleboel gewone reacties en jij gaat helemaal uit je stekker en gaat lopen smijten met terminale ziekten na twee opmerkingen. Dan spoor je echt echt echt niet.

De overtreffende trap van respectloos kwam toch echt van jou.
Dan spoor ik maar niet, als je opmerkingen maakt dmv iemands gebruikersnaam of een typfout is ook erg laag. Wie kaatst kan de bal terug verwachten, en voor de rest boeit het me niet meer wat er over me gezegd of geoordeelt word. Fijne avond verder.
Ik heb in maart de griep gehad. Normaal werk ik altijd door maar dat kon nu gewoon niet. Denk zo lang je twijfelt het geen griep is. Heb anderhalve week voor pampus gelegen en daarna nog zeker 2 weken nodig gehad om me weer fit te voelen (die 2 weken heb ik wel weer gewerkt)

Neemt niet weg dat je je ziek kunt voelen van een verkoudheid oid.

Beterschap
Echt, je gedrag spoort niet. Als je irl ook zo bent hoop ik dat je ver bij mij uit de buurt woont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven