Diarree na antibiotica kuur chlamydia
dinsdag 24 september 2013 om 17:01
Hoi meiden,
Vorige week bij GGD laten testen op soa, bleek chlamydia te hebben.
Nu net geweest voor de antibiotica (14:00) en deze om 14:15 ongeveer ingenomen.
Nu heb ik hele erge last van m'n maag opeens en vreselijke diarree (sorry door de details naar echt water diarree)
Dit sinds ongeveer kw over 4.
Net geprobeerd te bellen met het GGD om te vragen of dit kwaad kan omdat het al 2 uur later is maar ze zijn na 16:30 niet meer bereikbaar.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij vertellen of het kwaad kan?
Anders bel ik sowieso morgen weer even naar ze.
Groetjes
Vorige week bij GGD laten testen op soa, bleek chlamydia te hebben.
Nu net geweest voor de antibiotica (14:00) en deze om 14:15 ongeveer ingenomen.
Nu heb ik hele erge last van m'n maag opeens en vreselijke diarree (sorry door de details naar echt water diarree)
Dit sinds ongeveer kw over 4.
Net geprobeerd te bellen met het GGD om te vragen of dit kwaad kan omdat het al 2 uur later is maar ze zijn na 16:30 niet meer bereikbaar.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij vertellen of het kwaad kan?
Anders bel ik sowieso morgen weer even naar ze.
Groetjes
dinsdag 24 september 2013 om 17:09
Ga vanaf nu probiotica gebruiken, maakt niet uit welke. Yakult of van dat andere spul. Elke dag een flesje.
En gebruik het nog een paar dagen langer dan de AB kuur duurt.
De AB doodt nl ook goede bacteriën in je darmen. En je hebt héél veel goede bacteriën in je darmen maar de verhouding is best belangrijk.
Het nut van in normale situaties gebruiken van probiotica is nooit bewezen, wel bij gebruik van AB.
En gebruik het nog een paar dagen langer dan de AB kuur duurt.
De AB doodt nl ook goede bacteriën in je darmen. En je hebt héél veel goede bacteriën in je darmen maar de verhouding is best belangrijk.
Het nut van in normale situaties gebruiken van probiotica is nooit bewezen, wel bij gebruik van AB.
Je bent zelf een theepot
dinsdag 24 september 2013 om 17:12
Kan geen kwaad.. goed blijven eten en drinken..
Iemand die juist GEEN diarree krijgt/heeft tijdens een antibiotica kan zich beter zorgen maken dan iemand die WEL een kuur krijgt *haha*..
Het hoort bij een kuur meestal dat je diarree krijgt..
Kortom gewoon aanvullen met goed eten en drinken.. diarree kan nog wel paar dagen aanhouden namelijk..
Iemand die juist GEEN diarree krijgt/heeft tijdens een antibiotica kan zich beter zorgen maken dan iemand die WEL een kuur krijgt *haha*..
Het hoort bij een kuur meestal dat je diarree krijgt..
Kortom gewoon aanvullen met goed eten en drinken.. diarree kan nog wel paar dagen aanhouden namelijk..
dinsdag 24 september 2013 om 17:25
quote:mw1987 schreef op 24 september 2013 @ 17:13:
Mijn vriend heeft trouwens dezelfde antibiotica gehad en die heeft nergens last van..
Dat kan, een percentage van de mensen die AB slikken krijgt diarree
Het hangt oa af van de soort AB en dan krijgt nog steeds niet iedereen diarree bij het slikken van AB die de grootste kans daarop geeft.
Toch is het verstandig om probiotica erbij te gebruiken.
Als je 2uur na inname diarree krijgt is de kans zeer groot dat de AB lang genoeg in je maag heeft gezeten om opgenomen te worden.
Mijn vriend heeft trouwens dezelfde antibiotica gehad en die heeft nergens last van..
Dat kan, een percentage van de mensen die AB slikken krijgt diarree
Het hangt oa af van de soort AB en dan krijgt nog steeds niet iedereen diarree bij het slikken van AB die de grootste kans daarop geeft.
Toch is het verstandig om probiotica erbij te gebruiken.
Als je 2uur na inname diarree krijgt is de kans zeer groot dat de AB lang genoeg in je maag heeft gezeten om opgenomen te worden.
Je bent zelf een theepot

dinsdag 24 september 2013 om 18:50

dinsdag 24 september 2013 om 18:57
Ik had hetzelfde, alleen AB voor een ander iets, luchtwegontsteking. Maandagavond begonnen met AB, die avond diarree, binnen een paar uur, en niet zo'n beetje ook. Dinsdag en woensdag ook nog, waarbij ik woensdag ook nog eens kotsmisselijk was en moest overgeven.
In de bijsluiter van de AB stond beschreven dat dit 'normale' symptomen waren van het slikken van AB. Heb de huisarts wel even gebeld toen het woensdagochtend niet beter ging, maar ook zij gaf aan dat het bijverschijnselen waren.
Wat mij heel erg hielp was het innemen tijdens het eten. Dus niet voor of na het eten, maar echt tijdens het eten met erg veel water.
Beterschap, ik weet hoe naar je je kunt voelen van AB..
In de bijsluiter van de AB stond beschreven dat dit 'normale' symptomen waren van het slikken van AB. Heb de huisarts wel even gebeld toen het woensdagochtend niet beter ging, maar ook zij gaf aan dat het bijverschijnselen waren.
Wat mij heel erg hielp was het innemen tijdens het eten. Dus niet voor of na het eten, maar echt tijdens het eten met erg veel water.
Beterschap, ik weet hoe naar je je kunt voelen van AB..
woensdag 25 september 2013 om 13:41
Eventjes een aanvulling voor het geval iemand anders dit meemaakt:
Ik zit momenteel weer bij de GGD voor een nieuwe dosis.
Omdat de diarree zo heftig was kunnen ze niet met zekerheid zeggen dat het wel aanslaat.
Er waren meerdere opties, o.a. Over 3 weken opnieuw testen (dat zou dus inhouden dat ik 3 weken +1 week wachten op uitslag + eventueel nog een week wachten niet zo mogen vrijen met vriend ivm gevaar dat ik hem weer zou besmetten)
Of over een week nogmaals de dosis nemen, dus ook weer 2 weken wachten.
Nu heb ik diarree remmers genomen en gaan we het nu nog een keer proberen.
Groetjes en bedankt voor de reacties
Omdat de diarree zo heftig was kunnen ze niet met zekerheid zeggen dat het wel aanslaat.
Er waren meerdere opties, o.a. Over 3 weken opnieuw testen (dat zou dus inhouden dat ik 3 weken +1 week wachten op uitslag + eventueel nog een week wachten niet zo mogen vrijen met vriend ivm gevaar dat ik hem weer zou besmetten)
Groetjes en bedankt voor de reacties
donderdag 26 september 2013 om 20:38
quote:mw1987 schreef op 25 september 2013 @ 13:41:
Groetjes en bedankt voor de reactiesJe kunt toch ook condooms gebruiken?
Groetjes en bedankt voor de reactiesJe kunt toch ook condooms gebruiken?
“Don’t look back – you’re not going that way.”