Werk & Studie alle pijlers

Asociale klant

25-09-2013 13:14 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in het weekend in een winkel, dit doe ik als bijbaantje. Nu hebben wij een actie lopen, klanten krijgen bij besteding van een bepaald bedrag een cadeautje erbij. Afgelopen weekend had ik een mevr. geholpen en die kocht voor een flink bedrag aan producten en naar het afrekenen gaf ik haar het cadeautje en meteen vroeg mevr. of zij er nog 1 mee kreeg aangezien zij zoveel had afgerekend. Ik vertelde dat ik maar 1 p.p mocht meegeven, nou ik kreeg meteen een hele lading over mij heen, ik was niet klantvriendelijk en zij had zoveel gekocht bij mij. Ik kreeg bijna geen kans om iets te zeggen. Zij wilde dat ik de shopmanager erbij haalde, dus dat deed ik. En m'n manager kwam en ik vertelde het verhaal en meteen zei m'n manager van '' Ja, geef mevr. nog maar een setje''. Op dat moment voelde ik mij zo lullig! En dat die *$#& klant toch haar zin kreeg terwijl zij zo asociaal tegen mij tekeer ging om een lullig cadeautje. Wat vinden jullie hiervan? Op dat moment kon ik wel door de grond zakken en dat er nog eens 3 keer werd gezegd dat ik zo klantonvriendelijk ben. Terwijl ik juist altijd heel vriendelijk ben (al zeg ik het zelf :P)
En als ze haar aankopen in 2 gedeeltes had afgerekend? Dan had ze er wel 2 gekregen of niet?

Ik snap mevrouw wel.
Ik vind je shopmanager een lul!

Had dan gezegd: mevrouw, het is een vanaf prijs aan besteding waarbij u uw cadeau krijgt. Mijn collega heeft dus de regels goed opgevolgt. Maar bij hoge uitzondering, SPECIAAL voor u, strijk ik nu over mijn hart en geef u er een tweede setje bij. Alstublieft en veel plezier ermee!

Had hij iedereen zonder gezichtsverlies gered!
Ja er zitten onbeschofte horken tussen, sommige denken dat als ze veel geld besteden dat ze keizer zijn. Jij hebt je netjes aan de regels gehouden, het was de manager zijn beslissing om diegene een extra setje te geven. Prima toch! Laat het los joh, is je energie niet waard.

Misschien in het vervolg eerst het verzoek aan je manager voorleggen zodat jij je achteraf niet lullig hoef te voelen.
Fout van de shopmanager, regels zijn regels.

Een klant gaat die regel niet bepalen.

Die shopmanager heeft jou te kakken gezet.

Ik begrijp je kwaadheid, en ik zou het op een goed moment met hem bespreken.
quote:Doreia schreef op 25 september 2013 @ 13:17:

Had dan gezegd: mevrouw, het is een vanaf prijs aan besteding waarbij u uw cadeau krijgt. Mijn collega heeft dus de regels goed opgevolgt. Maar bij hoge uitzondering, SPECIAAL voor u, strijk ik nu over mijn hart en geef u er een tweede setje bij. Alstublieft en veel plezier ermee!

Had hij iedereen zonder gezichtsverlies gered!Helemaal eens met Doreia
Als jij als opdracht heb gekregen "1 p.p"

Hoezo gaat jouw shopmanager jou dan afvallen en mevr. de Klant er 2 geven!!

Daar had ik echt wat van gezegd, of elke volgende klant, genoeg besteed of niet, ook een presentje erbij
Diep ademhalen, glimlachen en bij jezelf denken dat jij godzijdank zo niet bent.

En hopelijk struikelt ze buiten en scheurt ze uit haar panty en breekt haar hak af ofzo.

Humor helpt bij vervelende mensen.

Zelf ben ik ook ooit eens toegeschreeuwd dat ik niet klantvriendelijk was, waarop ik zei dat zij gelukkig wel heel vriendelijk was naar mij, dat scheelde

Niet netjes van me maar het kwam wel aan de boodschap.
Ja en?
Klant is pas koning als hij zich als koning gedraagt. Nu wordt de klant beloond door het vervelende gedrag en jij wordt te kakken gezet.

Fijne manager heb jij en ik kan me voorstellen dat je je erg vervelend daaronder voelt.
Ja, ik snap de klant ook wel maar als ze nou gwn op een normale manier het had gevraagd dan had ik het alsnog aan m'n manager kunnen vragen. Maar ze zette meteen een grote mond op. Haha ik moest het ff kwijt!
De klant is Koning!!
Jij hebt goed gehandeld, dat vooropgesteld. Ik snap je manager echter ook: die wil geen stennis aan de kassa. Hij had het beter kunnen verwoorden zoals Doreia hierboven zei, dan had jij je niet in je eer aangetast gevoeld.
Je manager zit fout, hoor.

"De klant is koning!" Jaaaaaaaaaaaa, als de klant zich als een koning gedraagt, ja.

Ik werk nu 13 jaar in een optiekzaak en 'de klant' wordt steeds erger, nul fatsoen soms. Wij zeggen het gewoon tegen elkaar als we een leuke klant treffen:'Leuke mensen, joh! Ze deden heel normaal!'
Aan de ene kant kan ik je begrijpen.

Enige tijd gelden had AH een vergelijkbare actie. Nadat het me één keer was overkomen dat ik slechts één cadeau artikel kreeg ben ik de keer daarna, zonder enige wanklank van mijn zijde, in porties van ¤ 10 af gaan rekenen (ca 250 aan boodschappen).

Na 5x ¤ 10 afrekenen vond men dit niet meer zo leuk (ik kon uiteraard niet gepast betalen en kreeg ik spontaan 25 cadeau artikelen.

Sommige acties van winkeliers zijn gewoon te dom om bedacht te kunnen zijn.
Niet geschoten is altijd mis

Had hij iedereen zonder gezichtsverlies gered!

Dit dus,

hij maakt jou ongeloofwaardig terwijl jij alleen maar de opdracht uitvoerd.
Dit soort dingen is ook een kwestie van gunnen he.

Als een klant vriendelijk iets vraagt kunnen ze een hoop voor elkaar krijgen.

Bij mij vragen ze ook wel eens om de shopmanager, maar als ik die dan ga halen vertel ik wel gelijk tegen hem dat het een aso klant is en ik daarom niet wil dat ze haar/zijn zin krijgt.

Onze shopmanager staat altijd achter het personeel.
Ja ik ga het trouwens nog maar eens ff bespreken want die ik erbij haalde was de assistent (manager had vrije dag) en m'n manager die zou denk ik dus niet nog een 2e setje hebben gegeven want die is wel van de regels. Het gaat er bij mij maar om hoe die klant tegen mij deed en dat de klant meteen haar zin kreeg, en ik de trut was. Gelukkig is trouwens die actie over een paar dagen voorbij!
@ Mafalda, ik kreeg de kans niet om eerst de situatie uit te leggen! Ik moet het maar laten zakken maar kan mij dan een paar dagen later nog steeds een beetje pissig over worden. Over het feit dat sommige klanten zo onvriendelijk kunnen doen tegen winkelpersoneel! Een klant die ergens netjes om vraagt krijgt veel meer voor elkaar bij mij. En sommige acties die zijn indd ook belachelijk.
Ik ken het fenomeen ja. Wij gaan er Altijd heel coulant mee om (klantvriendelijkheid boven alles) maar vind je shopmanager een eikel om je zo te overrulen.

Voor volgende keet weet je dus wat je te doen staat: gewoon meegeven die hap!
Ik zou de reactie van de klant én van je manager niet persoonlijk opvatten, als een collega die mevrouw als klant had gehad was waarschijnlijk precies hetzelfde gebeurd.
Ik wil niet rot doen, maar dit nou precies waar de middenstand zijn meerwaarde kan bewijzen tov online verkoop. Dat reken ik jou niet aan, maar je shopmanager wel. Die had jou en je collega's gewoon vooraf moeten instrueren dat je de klant in dit soort gevallen gewoon zijn zin moet geven. Je zegt het zelf al: een lullig cadeautje. Daar weegt zo'n toestand in de winkel en slechte word of mouth toch niet tegenop?

Ik was laatst in een winkel en daar heb ik om een proefje gevraagd omdat ik een nieuw merk make-up wilde proberen. De verkoopster gaf me dat, plus nog drie andere proefjes erbij. Ik zag haar collega (baas) afkeurend kijken, die was niet blij dat ze dat zomaar aan me meegaf terwijl ik alleen een tube tandpasta afrekende.

Maar het resultaat was wel dat ik een paar dagen later speciaal naar DIE winkel terug ben gegaan om die producten aan te schaffen, terwijl het voor mij makkelijker was om dat elders te doen.

Service en klantvriendelijkheid verdienen zich op langere termijn meestal terug.

Had hij iedereen zonder gezichtsverlies gered!Amen! De winkelmanager moet achter zijn personeel zijn. En dit liet ik mij maar één x flikken en volgende keer nam ik de verantwoordelijkheid zelf. Dan geef ik zo'n tweede setje meteen als zo'n klant begint. En als hij daar dan over zeik, dan zou ik hem nog eens goed daarop wijzen.
Tsjah... ik vind het ook een beetje een rare actie trouwens..

Net als nu bij de Hema.. met kortingsstickers krijg je dan zoveel % korting. Ik sta bij de kassa SHIT die stickers vergeten. Ik vraag aan de cassier of ik de korting wel kan krijgen.. Kan niet volgens haar naja jammer dan.. Afgerekend krijg ik in mijn tasje het velletje met die kortingsstickers mee.

Dus gelijk naar de klantenservice gegaan en gezegd dat ik graag de korting wil. Kon niet volgens de dame daar..

Toen heb ik gezegd oke.. Dan breng ik dit in het tasje NU terug.. Geld terug gekregen.. Vervolgens weer de winkel in gewandeld zelfde spulletjes gepakt en weer naar de kassa gelopen en nu wel met kortingsstickers.. Scheelde mooi iets van 12 euro korting..

Dan vraag ik mij echt af... kan dit nou niet gewoon iets simpeler ?
Bij Schuurman schoenen hebben ze ook vaak van die stomme acties.. Krijg je een kaartje in de bus met 10euro korting ALLEEN voor klantenmembers. Ik heb een pasje en dus member dus je zou toch denken dat wanneer je bij de kassa bent en t pasje laat zien dat je die korting krijg.. Nee hoor je MOET die kaart die je in de brievenbus hebt gekregen mee nemen.. tsjah...

Terwijl ze gewoon kunnen zien in het systeem van wie het pasje is , dan zou t zien van je ID kaart ook voldoende moeten wezen.. Maar nee t moet ingewikkelder..
quote:Zespri79 schreef op woensdag 25 september 2013 13:45 Tsjah... ik vind het ook een beetje een rare actie trouwens..

Net als nu bij de Hema.. met kortingsstickers krijg je dan zoveel % korting. Ik sta bij de kassa SHIT die stickers vergeten. Ik vraag aan de cassier of ik de korting wel kan krijgen.. Kan niet volgens haar naja jammer dan.. Afgerekend krijg ik in mijn tasje het velletje met die kortingsstickers mee.

Dus gelijk naar de klantenservice gegaan en gezegd dat ik graag de korting wil. Kon niet volgens de dame daar..

Toen heb ik gezegd oke.. Dan breng ik dit in het tasje NU terug.. Geld terug gekregen.. Vervolgens weer de winkel in gewandeld zelfde spulletjes gepakt en weer naar de kassa gelopen en nu wel met kortingsstickers.. Scheelde mooi iets van 12 euro korting..

Dan vraag ik mij echt af... kan dit nou niet gewoon iets simpeler ? Was maar bij mijn HEMA gekomen. Achterlijk dit zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven