Leuk fietsen in NL
vrijdag 10 juli 2026 om 19:50
Mijn neef(je)van 12 is gek op fietstochten maken. Binnenkort wil ik een paar dagen met hem gaan fietsen. Hij houdt van afwisselende routes met liefst veel boerderijen onderweg ( zoals in bv Salland). Wie heeft er leuke tips? En een idee voor een fijne overnachtingsplek?
vivaatje wijzigde dit bericht op 10-07-2026 19:51
Reden: Typo
Reden: Typo
0.37% gewijzigd
vrijdag 10 juli 2026 om 19:57
vrijdag 10 juli 2026 om 20:06
vrijdag 10 juli 2026 om 20:10
De Veluwe vind ik ook heel erg mooi, maar daar is het wel flink druk en je moet om het park heen (of kaartjes kopen) dus goed om even goed naar de route te plannen. Maar bv. het hele stuk vanaf Arnhem rechts omhoog, dus zeg maar grofweg tussen Velp en Dieren en dan omhoog met Loenen en Apeldoorn rechts van je is prachtig. Loenermark zelf ook een mooi. Wel heuvelachtig. Of nog Noordelijker, tussen Vaassen/Epe/Heerde/Hattem en Nunspeet/Wezep. Of juist naar het Westen, Ede en Otterlo. Ik vind zelf rondom Barneveld niet zo, maar daar hebben ze dan wel weer boerderijen.
vrijdag 10 juli 2026 om 22:22
Leuk dat jullie samen gaan fietsen! Hoeveel kilometer kan je neefje ongeveer per tocht volhouden?
Misschien is Happen en Trappen leuk. Daar vind je fietsroutes met onderweg meerdere stops bij horecagelegenheden. Zijn wel redelijk pittige afstanden misschien voor een 12-jarige (45-60 km gemiddeld).
Ben je lid van de bieb? Dan kun je eens kijken of ze het tijdschrift fietsactief hebben. Daar staan altijd meerdere leuke routes in inclusief afstaptips en overnachtingsadressen.
Ik kan je ook de app van Route.nl aanbevelen (heet nu routiq volgens mij). Hiermee kun je zelf routes uitstippelen van knooppunt naar knooppunt. Onderweg kun je er mee navigeren, erg handig! Maar neem wel een powerbank mee, haha.
Misschien is Happen en Trappen leuk. Daar vind je fietsroutes met onderweg meerdere stops bij horecagelegenheden. Zijn wel redelijk pittige afstanden misschien voor een 12-jarige (45-60 km gemiddeld).
Ben je lid van de bieb? Dan kun je eens kijken of ze het tijdschrift fietsactief hebben. Daar staan altijd meerdere leuke routes in inclusief afstaptips en overnachtingsadressen.
Ik kan je ook de app van Route.nl aanbevelen (heet nu routiq volgens mij). Hiermee kun je zelf routes uitstippelen van knooppunt naar knooppunt. Onderweg kun je er mee navigeren, erg handig! Maar neem wel een powerbank mee, haha.
vrijdag 10 juli 2026 om 22:35
vrijdag 10 juli 2026 om 22:39
zaterdag 11 juli 2026 om 00:12
Smaken verschillen; ik vind het weidse prachtig
En hoezo altijd wind tegen... ook hier komt de wind uit alle streken hoor
joppie wijzigde dit bericht op 11-07-2026 08:05
28.44% gewijzigd
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
zaterdag 11 juli 2026 om 00:19
zaterdag 11 juli 2026 om 08:21
Met de fietsboot! https://defietsboot.nl/ Ontzettend leuk om te doen, hele mooie, gevarieerde, omgeving. Afhankelijk van welke je neemt en je fietsroute, kom je qua gebouwen van alles tegen: van boerderijen, gewone huizen tot villa's en kastelen / forten. Ik raad wel aan om eerst een lekker stuk te fietsen, en dan de boot als soort 'pauze' onderweg te gebruiken. Je kunt er allerhande mooie fietsroutes aan vastplakken.
zaterdag 11 juli 2026 om 09:52
Een deel van het Pieterpad op de fiets? Dat volgt ook knooppunten. In de meivakantie met zoon van 12 Hellendoorn-Vorden, Vorden-Zeddam en Zeddam-Boxmeer gedaan. Die laatste etappe is vrij lang. Eerste is vrij veel bos, tweede is Achterhoek, weilanden en bos afwisselend.
Rond het IJsselmeer ook veel mooie stukken, daar hebben we ook 2 fietsvakanties gedaan.
Rond het IJsselmeer ook veel mooie stukken, daar hebben we ook 2 fietsvakanties gedaan.
zaterdag 11 juli 2026 om 13:02
zaterdag 11 juli 2026 om 21:23
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in