Seks met therapeut

26-09-2013 22:52 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weggehaald ivm herkenning
anoniem_67312 wijzigde dit bericht op 11-10-2014 12:52
Reden: Weggehaald ivm herkenning
% gewijzigd
quote:christiane, 28 minuten geleden

Ooit was ik opgenomen was en ook verliefd op mijn persoonlijk begeleider geworden.

Als hij die keer bij me in bed was gestapt toen ik hem ertoe uitdaagde dan had ik hem echt niet gaan beschuldigen.

Altijd zo lekker makkelijk, een jaar lang ongedwongen sexs hebben en dan ineens de kwetsbare patient uithangen.

Zie het als een mooie ervaring.Vind je dit nou echt het juiste topic om te trollen?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Euhh ja. En dan ben je al een tijdje volwassen.

En wat wil je er nu nog mee bereiken?

Het was niet handig nee, maar je was er toch ook zelf bij.
Ja en?
quote:christiane schreef op 26 september 2013 @ 23:49:

Ooit was ik opgenomen was en ook verliefd op mijn persoonlijk begeleider geworden.

Als hij die keer bij me in bed was gestapt toen ik hem ertoe uitdaagde dan had ik hem echt niet gaan beschuldigen.

Altijd zo lekker makkelijk, een jaar lang ongedwongen sexs hebben en dan ineens de kwetsbare patient uithangen.

Zie het als een mooie ervaring.Hmm, ze hebben je weer losgelaten zie ik.
quote:snoopylynn schreef op 27 september 2013 @ 00:19:

Het was niet handig nee, maar je was er toch ook zelf bij.Ze was op dat moment in therapie, misschien je loep vaster op je neus drukken en nog eens lezen?
quote:

snoopylynn schreef op 27 september 2013 @ 00:19:

Het was niet handig nee, maar je was er toch ook zelf bij.Misschien moet je je even inlezen in beroepsethiek en beroepscode. De therapeut zit gewoon fout, hij heeft de regels van zijn beroepsgroep overtreden.
quote:snoopylynn schreef op vrijdag 27 september 2013 00:19 Euhh ja. En dan ben je al een tijdje volwassen.

Het was niet handig nee, maar je was er toch ook zelf bij.

Als je niet weet waar je het over hebt, hou dan gewoon je mond. Dit soort reacties in dit topic zijn echt niet handig.

TO zat in een hele kwetsbare situatie. Opdat moment kan je denken dat je iets wil, omdat psychologische gesprekken vertrouwen, veiligheid en geborgenheid kunnen opwekken. Een psycholoog weet dat. Hij mag daar geen misbruik van maken.

Als je niet weet dat dat zo werkt, wat TO ongetwijfeld niet wist (en jij blijkbaar ook niet, anders reageer je niet zo), dan ga je over je eigen grens en merk je dat achteraf als het kwaad geschiedt is pas.

Een hele zorgelijke, nare situatie. Aangifte van deze man, dat zou ik doen.

TO praat erover met je huidige psycholoog, diegene heeft vast veel meer verstand van de volgende stap.

Ik hoop dat je het aandurft, er zijn misschien nog meer jonge meiden de dupe van zijn machtsmisbruik.
.
http://www.misbruikdoorhulpverleners.nl/

Hiero. Veel info, opgericht door 2 lotgenotes, en discussiegroep voor lotgenotencontact.
weggehaald ivm herkenning
weggehaald ivm herkenning
Je kunt dit zeker wel bespreken met de therapeut die je nu hebt, hij zat fout, en jij niet.

Van daar uit kun je kijken wat je wilt, of je verdere stappen wilt ondernemen of het wilt laten rusten.

Hoe het allemaal zit met bewijs weet ik niet. Maar het kan hem wel flink aan het schrikken maken in ieder geval. Denkt ie de volgende keer wel beter na.
Waarom een probleem maken van iets waar je een jaar lang van hebt genoten?

Je zegt zelf dat je al wist dat het fout was, maar ging er toch mee door. Ik lees nergens dat hij je heeft gedwongen.

Waarom dan nu toch boos gaan worden en iemands naam zwart gaan maken.

Als je dit openbaar maakt gaan ze je alleen maar helpen het nog slechter in te zien en je zal in een grote slachtofferrol gaan zitten-terecht komen

Hij zijn baan kwijt en jij nog langer in therapie.

Het is maar waar je voor wil kiezen.
Hoi Tessa, je zit een beetje vast in je eigen gedachten, lijkt het. AAn de ene kant durf je het niet aan je therapeut te vertellen omdat die dan aangifte moet doen, en aan de andere kant ben je bang dat je niet wordt geloofd als je zelf aangifte doet.

Hij is degene die hier heel erg fout is, en hij is niet voor niks zo bang dat jij gaat praten. En ik zou er maar vanuit gaan dat jij niet zijn enige slachtoffer bent. Het is dus ook mogelijk dat er al eerder signalen zijn geweest dat hij fout bezig is, en dan lan jij degene zijn die de zaak definitief aan het rollen brengt - en voorkomt dat hij nog andere zeer kwetsbare vrouwen misbruikt.

Ik zou je aanraden eerst eens goed van je af te praten op het lotgenotenforum, zij zullen je ongetwijfeld ook advies kunnen geven over wat je nu het beste kan doen.

En negeer maar lekker de paar malloten die op dit forum uit hun nek komen kletsen over dat je er zelf voor het gekozen en niet het slachtoffer moet uithangen. Jij bent het slachtoffer en hij zit fout (niet alleen moreel, ook juridisch).
quote:zwerveruitkering schreef op 26 september 2013 @ 23:59:

Ik heb iets gelijks meegemaakt.

Je bent en was niet echt verliefd er is een naam voor maar weet het niet meer, misschien iemand anders..

He ik moest van de week nog aan je denken! Hoop dat het goed met je gaat en je een plaats hebt om de komende winter door te brengen.

Sorry voor off-topic ben het met de mensen eens die vinden dat je vroegere therapeut misbruik van jou heeft gemaakt en dat het goed zou zijn als je dit verhaal binnen de GGZ verteld. Sterkte
quote:tessatessa schreef op 27 september 2013 @ 11:15:.

Pff lastig dit, vertellen aan mijn nieuwe therapeut(en) vind ik voor nu nog even geen optie. Volgens mij zijn zij namelijk verplicht om dan een melding te maken.Is het een optie om het wel te vertellen, maar dan in het midden te laten om wie het ging en het bijvoorbeeld op 'een docent' te houden?
quote:

tessatessa schreef op 27 september 2013 @ 11:15:.

Pff lastig dit, vertellen aan mijn nieuwe therapeut(en) vind ik voor nu nog even geen optie. Volgens mij zijn zij namelijk verplicht om dan een melding te maken.Nee, daar hoef je niet bang voor te zijn. Ook zij hebben zich te houden aan de beroepscode en zij mogen ook niks naar buiten brengen waarvoor jij niet uitdrukkelijk je toestemming voor hebt gegeven. Dit valt onder vertrouwelijkheid en dat is voor een therapeutische relatie heel belangrijk.
Voor diegene die zegt dat therapie wellicht niet jouw ding is, en andere insinuaties dat topic startster wellicht zelf vinger in de pap heeft gehad; Je hebt geen idee waar je het over hebt. Dit is gewoon machtmisbruik. Een kwetsbaar jong meisje met psychische problemen het gevoel geven dat ze eindelijk wat waard is, haar doen geloven dat ze geliefd is en haar uiteindelijk neuken en in verwarring achterlaten want zij had het toch zelf ook gewlld? Die man is niet goed in zijn pan! Hoe hebben sommige kerels het lef zich therapeut te noemen en over de rug van hun kwetsbare patienten hun gerief te halen. Ik zeg: meteen melden. Wees niet bang dat jou iets kwalijk wordt genomen, want dat wordt het níet! Als je het niet voor jezelf kan, doe het dan voor al die andere verloren meiden die hun ziel en zaligheid op tafel leggen in ruil voor een wip van een veel oudere viezerik! Doe het, vandaag nog!

Sterkte.
En jouw nieuwe therapeuten mogen niks melden zonder jouw uitdrukkelijke goedkeuring, dus wees daar ajb niet bang voor.. Laat je door hen adviseren en praat erover. PRAAT!
Dit is een soort van stockholm-syndroom. Je denkt dat je verliefd bent op je machtshebber, maar in feite word je door hem geindoctrineerd.
Eens met Meds...wel een kanttekening.

Je bent in de eerste plaats zelf verantwoordelijk voor de verwerking van het feit dat iemand misbruik heeft gemaakt van jou in een kwetsbare positie. Met deze reden raad ik je aan om in je nieuwe therapie eerlijk te zijn over je ervaring t.b.v. het omgaan met je emoties en het verwerken wat er gebeurt is.

Deze therapeut stoppen is een 2de. Eerst voor jezelf zorgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:elena1.0 schreef op 27 september 2013 @ 13:28:

Dit is een soort van stockholm-syndroom. Je denkt dat je verliefd bent op je machtshebber, maar in feite word je door hem geindoctrineerd.

Dat is ook wat overdreven.

Maar de therapeut is een grens ernstig over gegaan. Patiënten zijn kwetsbaar en daar heb je verantwoordikheid over. Met iemand naar bed gaan is misbruik maken van die verantwoordelijkheid. Dat wil niet eens zeggen dat hij dat met verkeerde bedoelingen deed, misschien was hij ook wel verliefd, hoe fout ook. Dat komt voor. Therapeuten zijn ook maar mensen. Maar hij had dit onder geen enkele voorwaarde mogen doen, en hij is ontzettend fout geweest. En nu zit to ermee, en dat is nu juist de ellende.

Dus to, ik zou er wél over praten, je hoeft hem niet aan te geven als je dat niet wilt, maar neem iemand in vertrouwen, want anders gaat het ten koste van jezelf. Voel je niet schuldig, het is niet jouw fout, hij had beter moeten weten, hij heeft een grote fout gemaakt. Je hebt het recht om er werk van te maken, maar dat hoeft niet. Je hoeft hem iig niet te beschermen, hij is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, niet jij voor zijn daden.

Maar praat!
Ik zou een klacht indienen, die mag toch geen patiënten meer helpen? Hoe fout is het om seks te hebben met een kwetsbare patiënte van je.

Maar goed, in mijn ervaring kan je altijd je voorkeur aangeven of je een man of vrouw wilt. Ik zou gewoon zeggen dat je je bij een man niet op je gemak voelt.
quote:tessatessa schreef op 27 september 2013 @ 11:15:

Daarnaast vraag ik me af, stel dat ik dit ga vertellen (en er misschien ooit een aangifte wordt gedaan), hoe bewijs ik dit? Ik heb wel mailtjes en whatsappjes waaruit duidelijk blijkt dat het contact niet bepaald professioneel was.., maar bewijs dat we seks gehad hebben heb ik natuurlijk niet. Waar ik bang voor ben is dat het dan mijn woord tegen het zijne is en dat niemand mij gelooft (ik ben immers de cliënt met de vele diagnoses en hij is 'gezond'). En dan krijg ik misschien helemaal geen hulp meer, terwijl dat nog heel erg hard nodig is (niet alleen in verband hiermee hoor).Misschien word het inderdaad jou word tegen de zijne, maar zij kunnen ook niet bewijzen dat jij liegt. En die whatsappjes laten wel zien dat hij te ver is gegaan. Maar zij mogen jou toch nooit hulp weigeren. Er zijn genoeg verschillende therapeuten en instellingen. Dus daar zou ik mij niet zorgen om maken in ieder geval.
Jouw woord is altijd sterker dan het zijne Dat is (bijna) altijd in dit soort situaties.

Zelfs zonder bewijs.
Er is al veel gezegd, maar zou het voor nu helpen als je kiest voor vrouwelijke hulpverleners zodat er geen kans is op verliefdheid?

Tenzij je bi bent natuurlijk want dan lost het niks op.

Maar volgens mij kun je zonder opgaaf van de precieze reden wel aangeven dat je liever bij een vrouw in therapie bent.

En dan kun je voor jezelf langzaam bedenken wat je gaat doen met het verleden en met die therapeut... en hoe je dat wilt doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven