Cactus schoonmaken?

28-09-2013 09:13 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met roken, en mijn huisje is weer stralend wit na een flinke klusbeurt! Behalve mijn cactus, want die is bijna fel geel! Het is er zo een met van die zachte haartjes, en juist die haartjes zitten vol aanslag...

Ik kan hem natuurlijk weg gooien en een nieuwe kopen, maar dat vind ik zonde, want deze heb ik net zo lang als ik hier woon, zelf gezaaid en hij is verder best mooi. Héél geschikt ook voor mijn zorgen, want ik ben niet zo goed in planten verzorgen!

Iemand een idee hoe ik 'm weer schoon kan krijgen? Bij het klussen is gebleken dat eigenlijk alleen ammoniak helpt tegen die plakkerige aanslag, maar daar kunnen planten dan weer slecht tegen...
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Douche straal?
Ik heb het onder de kraan geprobeerd, maar met alleen water lukt het niet. Het lijkt wel vet en water glijd er zo weer af!
Dasty

Zonder gekheid ik heb geen idee,wij hadden die vieze(sorry) cactussen vroeger thuis met twee rokende ouders ook en zagen er waarschijnlijk ook zo uit..
Misschien wat water met afwasmiddel in de plantenspuit?

Ik spreek niet uit ervaring, het is zomaar een idee.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
waterstofperoxide?
Geef jezelf een kado omdat je bent gestopt met roken en koop een mooie nieuwe frisse cactus voor jezelf. Deze kan je niet meer schoonmaken.
of gewoon geduld hebben..

ook een cactus zal wel weer nieuwe frisse haartjes krijgen vroeger of later
Mezelf belonen met een mooie nieuwe ga ik zeker doen! Maar voor ik deze zomaar weg gooi wil ik graag alles proberen om hem te redden! Zoals ik al zei is 'ie best bijzonder voor me

Als ik die haartjes er nou eens af trek, knip, of SCHEER! Hahaha of zal dat niet meer aangroeien?

Anders maar aan de slag met agressieve schoonmaakmiddelen denk ik, weg gooien kan altijd nog, mocht hij het niet overleven!
Geduld hebben kan ook ja... Hij is maar klein (zo'n 15 cm.) dus ik kan hem wel een onopvallend plekje geven!
voorzichtig wrijven met een doekje met make-up reiniger (voor gevoelige huid )
Dasty met water aanlengen en in een plantenspuit/sprayfles doen.
Grrr ik ga hem wél met schoonmaakmiddel reinigen... Ik probeerde er net wat haartjes uit te trekken, en die haartjes zijn minder zacht dan ze er uitzien...
ik zou niet iets chemisch gebruiken
quote:sinaaasappelsap schreef op 28 september 2013 @ 09:54:

Grrr ik ga hem wél met schoonmaakmiddel reinigen... Ik probeerde er net wat haartjes uit te trekken, en die haartjes zijn minder zacht dan ze er uitzien... Whaha, als je nu eens heeeel voorzichtig, met met het puntje van je tong..
Tondeuse op standje doorschijnend er overheen halen?
Hahah ja lach maar, ik zet hem in een hoekje en laat 'm mooi met rust voorlopig! Ik ga hem niet meer aanraken, want die haartjes prikken nu nóg!
quote:sinaaasappelsap schreef op 28 september 2013 @ 09:43:

Geduld hebben kan ook ja... Hij is maar klein (zo'n 15 cm.) dus ik kan hem wel een onopvallend plekje geven!Gewoon afwachten. Planten reinigen zichzelf op den duur.
Hij staat inmiddels achter op de koelkast! Bijna uit het zicht, maar nog wel in daglicht! Ik wacht wel af ja... Hopelijk wordt 'ie nog mooi!
Dus omdat iets je niet meer bevalt is het normaal om het zomaar dood te maken?

Ik snap dat niet. Altijd die planten zomaar in de vuilnisbakken of gft-bakken. Die dingen leven hoor....geef ze dan weg.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west Of 't wer altied wel weer licht
Gewoon volhouden dat hij zo hoort te zijn, er zo hoort uit te zien, als iemand het al opvalt en er wat van zegt. En lekker laten staan waar hij stond.
quote:eelskemedde schreef op 28 september 2013 @ 10:55:

Dus omdat iets je niet meer bevalt is het normaal om het zomaar dood te maken?

Ik snap dat niet. Altijd die planten zomaar in de vuilnisbakken of gft-bakken. Die dingen leven hoor....geef ze dan weg.

Wat doe je dramatisch Wie heeft het hier over de plant vermoorden?
Misschien hoort ie wel zo te zijn, ook al had je niet gerookt
http://www.thesundaytimes ... rdening/article791524.ece
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien kun je hem met baby shampoo wassen? Heb absoluut geen groene vingers hoor, het is maar een idee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven