Jong & zwanger (± 20 jaar) :-)

25-09-2013 20:56 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben 21 jaar en aan het einde van deze week 5 maanden zwanger! Het lijkt me leuk om in contact te komen met andere jonge (toekomstige) mama's om dingen te delen en gezellig te kletsen

liefs.
"let it be"
Jaa, ook de eerste!! een jongetje hihi. Ik ben 30 januari uitgerekend, dus n weekje verschil!

Hoe gaat het tot nu toe met je zwangerschap?

xx

quote:Bunny1989 schreef op 26 september 2013 @ 18:22:

Heej,,

Jaa dit is mijn eerste kindje en voor jou ?

Ik ben 23 januari uitgerekend en jij dan ?

Ik ben ook al heel benieuwd hoe ze er uit gaat zien, zoo leuk allemaal. Weten jullie al wat je krijgt, of wil je het nog niet weten?

[...]

"let it be"
quote:mamavando schreef op 26 september 2013 @ 18:36:

[...]

Tcha ik ken niet anders ben in jeugdzorg situaties opgegroeid van 8 tot 17 pleeggezin tussen 0 en 8 2 x kindertehuis.

Juist daarom wil ik het graag uit eigen ervaringJeetje.. heftig zeg! Erg mooi dat je je ervaring wilt gebruiken, daar kom je heel ver mee denk ik
"let it be"
@m_greeneyes kijk aan dan zijn we bijna tegelijk uitgerekend! leuk hoor!,

Tot nu toe gaat alles voorspoedig met de zwangerschap, bij jullie ook ?

Morgen gaan we babyshoppen, ik moet namelijk nogal wat hebben een box, babyfoon, badje. De kinderkamer komt eind oktober. Dus het schiet lekker op haha.

Moet jij nog veel hebben ?
quote:m_greeneyes schreef op donderdag 26 september 2013 16:54 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="s-t-b-r in "Jong & zwanger (± 20 jaar) :-)"" class="messagelink">s-t-b-r schreef op 26 september 2013 @ 13:24</a>:</b>

Hoi ik ben Sanne ben 22 en morgen 7 weken zwanger van de eerste</div></blockquote>

Hee Sanne!

Wat pril nog, spannend hoor! Hoe voel je je? Merk je er al wat van ?

liefs Ja voel me wel goed wel pijnlijke borsten en snel misselijk heb dinsdag de 1e echo
@Bunny1989,

O leuk hoor! Ik moet ook nog een boel hebben, maar heb vorige week het babykamertje uitgezocht en gekocht! Ze zeiden dat het 2 maanden zou duren voordat hij zou komen, maar nu komt ie opeens as. vrijdag al! Dus we gaan morgen schilderen zodat we volgend weekend het kamertje kunnen inrichten echt zin in!

Bij ons gaat ook alles voorspoedig, was de eerste 14 weken onwijs ziek, maar dat is gelukkig helemaal over. Ik heb ook nog een hele kleine buik (mensen zien nog niet écht dat ik zwanger ben) maar het begint te komen. Ons mannetje is iets kleiner dan gemiddeld, dus.. maar best schattig ;)

Kan jij je ook zo slecht inhouden met het kopen van kleertjes? Haha ik verlekker me in iedere winkel aan al die schattige dingen.. maar ik vind het wel erg lastig qua maat, want je weet natuurlijk niet hoe hij eruit komt (hoe groot).

Veel plezier met babyshoppen, laat even weten of je bent geslaagd :D xx
"let it be"
quote:s-t-b-r schreef op 28 september 2013 @ 08:55:

[...]

Ja voel me wel goed wel pijnlijke borsten en snel misselijk heb dinsdag de 1e echo

Oeh pijnlijke borsten had ik ook, nog steeds trouwens .. Die zijn ondertussen 2 cuppen groter! Misselijk, vervelend. Hopelijk zet het niet door! Spannend dinsdag!! Weten veel mensen om je heen het al??

X
"let it be"
Hallo!

Ik ben bijna 23 en wil dolgraag een kindje alleen vind het lastig om de stap te nemen. Wij wachten dus nog een halfjaar tot jaar zodat we kunnen sparen. Hoe hebben jullie de knoop doorgehakt?
@m_greeneyes

Ooo das mooi zeg, dan heb je de babykamer al wat eerder in huis!! Op dat moment kan ik me ook al wel verheugen, ik moet nog even een maandje wachten.

Mooi om te horen, ik ben de eerste weken ook heel misselijk geweest. Zwangerschapsmisselijkheid is ook echt een nare misselijkheid vind ik.

Och dat heb ik ook met die kleertjes, ik koop echt van alles wat in alle soort maten hahaha, wat erg he! Maar zoooo leuk al die kleertjes.

Ik ben zaterdag goed geslaagd. We hebben een box gekocht, een babyfoon met camera ( dit lijkt mij echt ideaal),klamboe met standaard, boxspeeltjes, boxkleed, kruiken en kruikenzakken, hydrofiele monddoekjes, luiers en handdoeken.

Nu moet ik nog een paar kleine dingen haha!!
quote:m_greeneyes schreef op zondag 29 september 2013 17:02 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="s-t-b-r in "Jong & zwanger (± 20 jaar) :-)"" class="messagelink">s-t-b-r schreef op 28 september 2013 @ 08:55</a>:</b>

[...]

Ja voel me wel goed wel pijnlijke borsten en snel misselijk heb dinsdag de 1e echo</div></blockquote>

Oeh pijnlijke borsten had ik ook, nog steeds trouwens .. Die zijn ondertussen 2 cuppen groter! Misselijk, vervelend. Hopelijk zet het niet door! Spannend dinsdag!! Weten veel mensen om je heen het al??

X Ja misselijk pff word wel steeds iets erger sochtends ook echt kotsen maarja t is voor Eem goed doel. Ja mijn ouders en schoonouders weten het en wat vriendinnen en mijn vriend zijn broer en zusje. Merk idd al dat mijn borsten gegroeid zijn?
quote:loveisdancing schreef op 29 september 2013 @ 19:20:

Hallo!

Ik ben bijna 23 en wil dolgraag een kindje alleen vind het lastig om de stap te nemen. Wij wachten dus nog een halfjaar tot jaar zodat we kunnen sparen. Hoe hebben jullie de knoop doorgehakt?Tja, voor deze kwestie kwam ik niet te staan want het was bij mij niet helemaal geplant! Hihi, wel onwijs gewenst! Ik ben nu bezig met afstuderen en we leven van mijn vriend z'n inkomen.. Het lukt allemaal prima, even puzzelen maar ik denk dat t altijd wel lukt. Ik vind de basis: Een fijne relatie, huisje en genoeg liefde te geven het belangrijkst! Daarnaast vind ik t ook wel prettig zo: het is ons overkomen dus dan ga je er naar leven :-) . Ik zou je gevoel volgen; willen jullie graag n kindje? Ga ervoor! Onzekerheden zullen altijd spelen, ook als je zwanger bent.. Ik ben ervan overtuigt dat iedereen die momenten heeft.. Maar het is daarentegen ook zo leuk en speciaal! En vergeet niet: het kan in een keer raak zijn maar het kan ook maanden duren succes met je beslissing! Xxx
"let it be"
quote:s-t-b-r schreef op 29 september 2013 @ 19:52:

[...]

Ja misselijk pff word wel steeds iets erger sochtends ook echt kotsen maarja t is voor Eem goed doel. Ja mijn ouders en schoonouders weten het en wat vriendinnen en mijn vriend zijn broer en zusje. Merk idd al dat mijn borsten gegroeid zijn?Hopelijk houdt het maximaal drie maandjes aan! Wat bij mij goed hielp was een beschuitje en klein kopje thee op bed nemen en half uur erna pas uit bed gaan (moet iemand anders dat wel voor je willen/kunnen doen;-) ).. Mijn borsten groeiden ook de eerste maanden super hard dus zou best kunnen!! Veel plezier morgen, k ben heel benieuwd hoe je t zal ervaren xx
"let it be"
@bunny1989

Klinkt als goed geslaagd!! Wat voor n babykamer heb je besteld??

Wij hebben gister de babykamer geschilderd, moet helaas nog n keer want t dekt niet goed haha maar de verf was op dus dan een van aankomende avonden aan de slag ;).

Wanneer moet je weer naar de VK? Ik twijfel over pretecho , heb jij dat laten doen? Xxx

Ps. Heb alweeeeer kleertjes gekocht zaterdag haha :p
"let it be"
Waarschijnlijk gaan wij binnenkort (begin volgend jaar) ook proberen om een kindje te krijgen. Alleen steeds als het dichterbij komt, dan denk ik we hebben meer spaargeld nodig, ik moet eerst een baan vinden (terwijl we prima van vriend zijn inkomen kunnen leven, en ik vind vast binnenkort een baan), of dan denk ik we moeten eerst nog een verre reis maken. En dan de dag erna nee ik wil voor een kindje gaan, dag daarna nee eerst meer geld etc.
Leuk, jonge moeders! Ik was (ben eigenlijk nog) ook een jonge moeder. Ik was 23 toen de eerste geboren werd, bewuste keuze. Ben nu 28 en zwanger van de 3e (en laatste ). Altijd studie en kinderen gecombineerd. Het is me alleen maar goed bevallen!

Mijn vriendinnen moeten nog beginnen met kinderen, zullen dat denk ik begin 30 doen. Ik heb de tropenjaren dan al achter de rug. Heerlijk!
Yes! 23 en mama van een prachtige zoon van 8 maanden.

Bewuste keuze alleen nooit gedacht dat het bij de 1e keer raak zou zijn :-) Afgelopen jaar getrouwd, huis gekocht en op de valreep ook nog zwanger!
quote:loveisdancing schreef op 29 september 2013 @ 19:20:

Hallo!

Ik ben bijna 23 en wil dolgraag een kindje alleen vind het lastig om de stap te nemen. Wij wachten dus nog een halfjaar tot jaar zodat we kunnen sparen. Hoe hebben jullie de knoop doorgehakt?

hier beide zwangerschappen ongepland.

zodra ik zwanger bleek meteen veel gaan regelen gaan berekenen en dergelijke.

nou is het op dit moment een voordeel dat ik wajong heb aangezien ik gewoon thuis ben bij dochter en zo beide kids en wel een inkomen heb,

sparen reden wij nu niet maar er is wel altijd genoeg in huis en geld genoeg om wat te doen en kleding en speelgoed en alles te halen als we dat willen.

wel hebben wij ook 2 honden en 4 katten.

ik wil als de baby er is na een half jaar wel een studie gaan doen, mocht dat mogelijk zijn. kinderen zijn duur studie is duur en kinderdagverblijf is ook duur, nu hebben we het goed en zelf de zorg voor de kinderen hebben vind ik ook wel erg fijn.

daarnaast is studie naast een kind erg zwaar en zeker met een kind van 2 en 1 van 8 maanden. dus echt 2 kleintjes.

dat moet ik dus nog even bekijken valt nu nog niet te berekenen licht er ook aan of zoon hele maal gezond gaat zijn endergelijke.

bij ons 1 wouden wij al wel een kindje en gingen kijken of ik kinderen kan krijgen ik had problemen met menstruatie en in mijn familie komt niet vruchtbaar zijn en vermindert vruchtbaar vaker voor bij vrouwen.

een dag voor het 1e onderzoek bleek ik zwanger wat dus helemaal niet de bedoeling was alleen pil hormonen geven soms verkeerde bloed uitslagen en dergelijke dus kon beter even geen pil slikken.

ze was dus gewenst maar niet helemaal op dat moment geplant.

ik denk dat als je gevoel bij beide over het willen goed zit dat punt 1 is

en daarna of je genoeg tijd hebt voor een kindje en of schemas qua werk en dergelijke kunnen of aangepast kunnen worden stel je hebt een huil baby of een ziek kindje kan 1 van de 2 dan bijvoorbeeld stoppen met werken zonder ernstige gevolgen?

spaargeld en een hoop geld hebben vind ik niet belangrijk ik ben zelf op gegroeid met heel weinig mijn moeder had alleen een uitkering en waren met 3 kids, maar we hadden eten hadden elkaar en speelde heerlijk buiten. kleding ja wel eens 2de hands maar als het er nog goed uit ziet wat is dan het probleem?..

ik ben niet zo van de materialistsiche dingen en zou kinderwens niet zomaar van geld aflaten hangen, wel heb ik berekend of we in luiers,babyvoeding eventueel medicatie speciale voeding enzo dus de belangrijke noodzakelijke dingen kunnen voorzien, ja dat lukt want we houden elke maand over en ja zouden het ook kunnen sparen maar heb liever extra boodschappen luiers op vooraad en contant geld voor bijvoorbeeld medicatie of iets in huis.

als ik niet toen zwanger geworden was denk ik dat we met een jaar zelf wel besloten hadden als er geen probleem bleek te zijn, omdat we het wouden wel konden bieden wat echt nodig is en de liefde en tijd er wel voor hebben. ik vind liefde en tijd belangrijker dan welk deel van de materialistische kant dan ook, als het kind maar goed te eten heeft en kleding heeft die er wel verzorgt uitziet.

lang verhaal geworden haha.. maar in elk geval volg jullie gevoel en laat keuzes niet afhangen van extra financien, financien zijn nooit zeker.

de liefde voor je kind wel, en dat is belangrijker dan geld.

ja geld is belangrijk zo lang je een kind de noodzakelijke dingen kan bieden,

denk je er klaar voor te zijn ook als het kindje een ziekte heeft of een huilbaby is, kan je er tijd voor maken of heb je er al tijd voor, voelt je relatie goed en wel belangrijk zitten jullie op 1 lijn, over de opvoeding over dingen die er veranderen en wat jullie belangrijk vinden.

er verandert veel na de komst van een kindje, het is zwaar en kan extreem zwaar zijn met een huilbaby of ziekkindje, kan je relatie dat aan zeker de helft van de relaties breekt de 1 jaar van het hebben van een kind, zeker bij jonge stellen dat is gewoon een feit. babys zijn niet alleen leuk, als vrouw verander je door hormonen maar ook door het dragen van een kind en bevallen de gevoelens voor en door het hebben van een kind veranderen je ook, het verandert je relatie en ritme, financien alles.

maar ik denk als je er allemaal over gedacht hebt en het er over gehad hebt en er dan nog samen voor kiest het goed is, spijt van een kindje zal je niet zomaar hebben daar is je gevoel de liefde voor het kindje vaak te sterk voor, op enkele uitzonderingen na.

wel kan je spijt hebben van de timing van het krijgen van een kind maar ik denk als je er goed over denkt en het er goed over hebt dat het dan wel mee valt.
Heyhey

Ik ben 20 jaar en ben nu ongeveer 5maanden zwanger. Vind t allemaal super spannend maar heb er ook heeel erg veel zin in hihi.
Jongemama dit is al een topic van 2013.

Vond het ook leuk om te schrijven. Ben zelf 23, haha maar toen zag ik dat het een oud topic is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven