Marktplaats: steeds minder leuk

27-09-2013 09:39 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven hoor. Ik verkoop regelmatig spullen op Marktplaats maar de laatste tijd vind ik er niets meer aan. Mensen die bieden en het even later weer weghalen. Die rare mailtje sturen met biedingen die echt nergens op slaan. Die zeggen dat ze niets ontvangen hebben, zelfs dreigen met de politie. Die bieden maar daarna als je ze mailt niets meer laten horen. Pff, zo is het wel vermoeiend zeg. Iemand ook deze ervaringen de laatste tijd?
quote:sophine schreef op 28 september 2013 @ 12:48:

Ik doe het ook niet meer, was vroeger wel fan.

Verkocht merkkleding, had een nieuwe bodywarmer van Hilfiger erop gezet waar ik minimaal 75 euro voor wilde hebben (aankoopbedrag was 250,-), kreeg mail, hij bood 15 euro want hij was student.

Of goede originele uggs waar ook een foto van de aankoopbon (240,-) bij zit, bieden ze 10,-

Ik doe niet meer..Dit dus!
quote:pearle schreef op 28 september 2013 @ 21:55:

[...]

Dit kun je natuurlijk langs 2 kanten bekijken, ik zie soms vraagprijzen die richting nieuwwaarde gaan, omdat iets weinig is gebruikt.

Weinig gebruikt of niet, het blijft 2ehands

Ik vind soms dat verkopers de hoofdprijs willen hebben

Dat zie je inderdaad ook wel eens voorkomen. Maar je weet dat dit een hopeloze zaak is, want die prijs gaan ze er gewoon toch nooit voor krijgen. Als ik voor iets een bijna nieuw prijs moet kopen, dan koop ik het wel nieuw in de winkel in de buurt.

Ik heb nog een leuk voorbeeld:

Een buikkastje. Gevonden op de zolder. Werd niets meer mee gedaan, was ook niet mooi meer.

Ik ben het gaan schuren, in de grondverf zetten, en in lak gezet, mooi afgewerkt met goud. (had ik al een keer gedaan met een buikkastje en dat heb ik in de serre gezet).

Ik zette het op marktplaats te koop. Durft er zo'n trut te emailen dat ze het wel voor 20 euro wilde hebben. Ik antwoordde dat zij misschien zelf maar eens een dergelijk buikkastje moest kopen, het goedkoopste kun je krijgen voor 20 euro alleen al en dan moet je het nog schuren, in de grondverf zetten en aflakken. Verf is ook niet goedkoop, en er gaan veel uren in zitten. Dat heb ik haar verteld. Ze zei dat ze er niet meer voor over had, en dat ik er nooit meer voor zou krijgen. Een paar weken later was het verkocht voor 50 euro aan iemand die het echt wist te waarderen en zei dat ze zelf de tijd niet had om het zo te schilderen. En dan is 50 euro eigenlijk nog altijd niet veel.

Het stomme is, als zo'n kastje bij de Xenos te koop staat, geven de mensen er wél vlot iets van 70 euro of meer voor. En dan is het vaak niet eens eikenhout maar plaatwerk. Maar een particulier mag er niets op verdienen. Nog niet de helft.

En ook voor die massale rommel van de Ikea wordt grif veel geld aan uitgegeven.
Tja Iones, je blaast wel wat hoog vd toren. Ik zou misschien best een 2e hands (buik)kastje willen kopen. Maar als ik een gouden kastje zie, denk ik toch "ieks", snel schuren en overschilderen...en dan heb ik er maximaal 20 euro voor over. Je moest eens weten wat een moeite het is om een gouden kastje weer toonbaar te krijgen
quote:schouderklopje schreef op 29 september 2013 @ 13:21:

Tja Iones, je blaast wel wat hoog vd toren. Ik zou misschien best een 2e hands (buik)kastje willen kopen. Maar als ik een gouden kastje zie, denk ik toch "ieks", snel schuren en overschilderen...en dan heb ik er maximaal 20 euro voor over. Je moest eens weten wat een moeite het is om een gouden kastje weer toonbaar te krijgen

Een buikkastje dat mooi opgeschilderd is, hoeft niet overgeschilderd te worden. Als je het niet mooi vindt, of de kleur niet mooi, zoek je naar een andere kleur of als je maar 20 euro wilt uitgeven, dan zoek je een oud lelijk ding dat nog helemaal gedaan moet worden. Dan hoef je ook tenminste geen lak te verwijderen dus scheelt nog werk ook. Dus nee, ik blaas niet hoog van de toren.

Stel je eens voor, ga je naar een meubelwinkel en zeur je "ik vind de kleur niet mooi, dus dat kastje is dat geld niet waard". Ze zien je aankomen. Dan zeggen ze "zoek dan maar een ander kastje of ga maar naar een andere winkel maar we gaan dat kastje niet voor een habbekrats meegeven".
En toch..........mensen die adverteren en de hoofdprijs voor hun spullen vragen. Ik moet altijd inwendig lachen als ik zoiets zie. Als je vervolgens eens al hun advertenties bekijkt zie je dat hun troep er vaak al maanden opstaat. En geen mens die wat koopt en die troep blijft stof vangen in hun overvolle huis.

ik verkoop een enkele keer iets. Ik kies daar dan voor omdat het in de weg staat en ik het of kan wegbrengen naar het milieupark of aan iemand kan verkopen voor een paar euro. Ik denk dan...die paar euro zijn mooi meegenomen, altijd bruikbaar en ik hoef niet met de spullen te zeulen. Ideale oplossing!

En wat te denken over verkopers die je een nette en vriendelijke email stuurt en waarop je nooit iets verneemt. Wil je nou verkopen? Wil je niet verkopen? Lijkt wel alsof die mensen voor de lol tijd steken in hun advertenties.

Wat vind jij hiervan?
iones, kastjes die nog helemaal gedaan moeten worden, kan ik gratis vinden op MP. Maar goed, je moet vragen wat je wilt. 't Staat je vrij he.
Waarom zou je boos worden over een laag bod? Die mensen hebben groot gelijk dat ze het proberen. En als jij het er niet voor weg wilt doen, ga je er toch gewoon niet op in? Ik snap niet dat dat zoveel frustratie en gekrenkte gevoelens oplevert.
quote:iones schreef op 27 september 2013 @ 20:34:

Ze mogen blij zijn dat ze niet het volle pond hoeven te betalen maar slechts de helft. Welnee, daar hoeven ze helemaal niet blij of dankbaar voor te zijn. Zoals het JOUW keus was om een bepaald product voor een bepaalde prijs te kopen, is het HUN keus om voor dat product een bepaald bedrag te bieden. Je hoeft er tenslotte niet mee akkoord te gaan, en wat een artikel iemand anders waard is kun jij niet bepalen.
Nou ja, ik begrijp de irritatie dan soms weer wel bij redelijk waardevaste spullen als lego of playmobil. Ik ben nu momenteel playmobil aan het verkopen en krijg de meest idiote bedragen geboden. Setjes die je nog steeds in de winkel kunt kopen voor 30 euro, bied ik dan bijvoorbeeld aan voor 9,50 euro en dan bieden er mensen 2 euro. Ja dikke doei! En dan zeker zelf op MP zetten en er vervolgens alsnog tien euro voor beuren. Of van die mailtjes (4 setjes met een winkelwaarde van ruim 100 euro) dat ze ze vanavond nog komen halen voor 8 euro en of ik maar even mijn adres wil geven...
Ik zet er ook alleen koopjes op dan ben ik het zo kwijt
Pfff... Hier ook een mooie. Heb een Maclaren buggy te koop. Ding is in perfecte staat, nog geen jaar oud. Staat voor 50% nieuwprijs op MP en ik ben niet te beroerd om te onderhandelen. Hoef echt niet de hoofdprijs te hebben.

Buiten de bedelmailtjes en onzinbiedingen heb een giga mailwisseling met iemand die geïnteresseerd zegt te zijn.

De meest idiote vragen komen mijn kant op. We zijn nu aan mail 21 (geen geintje) toe en nu wil ze graag de helft betalen en als ze terug zijn van vakantie de rest. Tenzij ze niet tevreden zijn, dan komen ze hem terugbrengen en willen ze hun geld terug....

Aangegeven dat ze de overeengekomen prijs mag betalen en als ze niet tevreden is na de vakantie dat heel jammer is maar dat de buggy niet meer terug hoeft en het geld ook niet teruggestort wordt.

Ben benieuwd of ze vanavond op komt dagen.

Heb mijn man al voorbereid dat we niet meer gaan onderhandelen aan de deur :-)

Dit is de tweede keer dat ik een ontzettend lastige koper tref die last heeft van maildiarree.

Verder alleen goede ervaringen met zowel kopen als verkopen!
quote:schouderklopje schreef op 29 september 2013 @ 14:17:

iones, kastjes die nog helemaal gedaan moeten worden, kan ik gratis vinden op MP. Maar goed, je moet vragen wat je wilt. 't Staat je vrij he.Sorry, maar dat is werkelijk gelul. Ga maar kijken:

http://www.marktplaats.nl ... &postcode=7664&distance=0

De goedkoopste zijn 15 euro en staan allemaal in het westen.

Als je ver moet rijden om ze te halen, kost zo'n ding je nog het nodige geld.
ik had laatst iets te koop op mp... een geïnteresseerde... vond het geen prettig mailcontact... vervelende man, rare manier van doen... maar vooruit, mijn man zou ook thuis zijn wanneer die kwam dus toe maar dan... telefoonnummer gegeven voor het geval hij het niet kon vinden of verlaat zou zijn... gaat ie me ook nog via Whatsapp! lastigvallen!... dat vond ik echt zo vreemd... het zou niet eens in me opkomen om als ik een nummer voor ''nood'' krijg, die te gaan toevoegen en te gaan kijken of diegene whatsapp heeft
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Ben nu weer 2 dagen actief aan het zoeken op MP: leuke en correct verlopen koop gedaan. Maar mijn ergernis: ik doe een bieding op een kledingstuk, staat geen prijs bij dus bied ik wat ik ervoor wil geven. Gelijk bod verwijderd, en een ietwat bozig mailtje: veel te laag bod. Ik kan toch niet weten wat iemand ervoor wil hebben? Doe dan een richtprijs.

Verkopen op MP doe ik al heel lang niet meer: breng alles naar een prima tweedehandswinkel hier in de buurt: scheelt veel werk en gedoe en toch nog een leuke prijs voor m'n spullen.
Ik vind MP nog steeds leuk!

Een paar weken geleden weer een koopje binnengehaald.

Een fietsdrager die járen geleden heel goed uit een test kwam en daar nog steeds op drijft. Wij hebben er al ééntje, maar twee adressen en twee auto's, dus ik wilde er nog wel eentje.

Prijzen varieren van 40 tot 80 euro, vaak nog incompleet ook.

In de regio één gevonden die er al weken op stond, voor 50, nog geen biedingen. Bied ik 25, wordt het geaccepteerd.

Ding gaan halen : hartstikke nieuw, compleet, éénmaal gebruikt en '20 jaar in de schuur gehangen'.
@ kersenvlaai hoe is het afgelopen?
Ik denk dat veel verkopers teleurgesteld zijn omdat ze teveel rekenen dat ze ook echt wat gaan verkopen voor de prijs die ze willen.

Het blijft natuurlijk wat een gek er voor geeft.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Als je niet de hele tijd advertenties wil, in de rechterhoek "Zo goed als nieuw" en "gebruikt" aanklikken, dat scheelt énorm.
Sorry, ik bedoelde voor de kijkers thuis links.
quote:iones schreef op 29 september 2013 @ 12:52:

[...]

Het klopt dat de paardenmarkt op z'n gat ligt. En ik weet ook wel dat je vrijwel geen 4000 euro meer kunt krijgen voor een onbeleerd dier. Maar kom, 900 euro!???? Dat is schandalig. Zulke mensen maken marktplaats kapot. Want ik zal er niet snel meer iets adverteren.

En dat is nou net het mooie van Marktplaats. Types zoals jij druipen af en de huidige markt van vraag en aanbod blijft over. En in de markt van tegenwoordig mag je best een gok wagen en een laag bod doen. Een bod blijft een bod en mag gewoon netjes afgeslagen worden.

Schandalig? Wat laat jij je kennen zeg.
conversation = awareness
quote:pearle schreef op 29 september 2013 @ 11:37:

Blusher, de nieuwprijs van een bank zou mij niet uitmaken, het gaat erom wat ik ervoor wil gevenNee, daar doel ik ook niet op. Wat ik bedoel is dat het me soms verbaasd dat mensen hun bankstel (de inrichting) al zo snel weer moe zijn. Als ik een duur bankstel aanschaf dan denk ik niet dat ik hem na twee jaar al weer de deur uit doe, alleen omdat ik "iets nieuws" wil.
quote:Miss_Communicatie schreef op 01 oktober 2013 @ 23:42:

[...]

En dat is nou net het mooie van Marktplaats. Types zoals jij druipen af en de huidige markt van vraag en aanbod blijft over. En in de markt van tegenwoordig mag je best een gok wagen en een laag bod doen. Een bod blijft een bod en mag gewoon netjes afgeslagen worden.

Schandalig? Wat laat jij je kennen zeg."types zoals ik"? Wat weet jij van mij dat jij een dergelijke bewering kunt doen?
quote:iones schreef op 02 oktober 2013 @ 14:27:

[...]

"types zoals ik"? Wat weet jij van mij dat jij een dergelijke bewering kunt doen?Oké oké, virtuele types zoals jij.

Van die mensen die je alleen maar leest en toch een beeld bij krijgt.

Die door hun woorden zichzelf weergeven op een forum en die door een goede lezer (ja, dat ben ik) perfect ingeschat kunnen worden.

Types als jij die lopen te zeiken over marktplaats, maar geen oren hebben voor de achtergrond. Die menen dat marktplaats volgens hun eigen regels moet verlopen.

Hup, weg ermee, je vervuilt de markt met je gezeik.

Snap je nou waarom ik een dergelijke bewering durf te doen?

conversation = awareness
Marktplaats, even jullie mening gevraagd. Vanmiddag een laptop te koop gezet, bieden vanaf 100 euro. Een kwartier later kreeg ik een eerste bod van 150 euro van een Engels-sprekende meneer, sinds 1 dag lid...... Hm, ik probeer altijd van het goede in mensen uit te gaan maar dit riekt naar stront of ben ik gek? Weet niet zo goed wat ik terug moet sturen. Iets van 'no speak english me' ???
Gewoon je bankrekeningnummer doormailen en als ie betaalt dan stuur je 't toe. Maar hij zal wel niet betalen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven