Marktplaats: steeds minder leuk

27-09-2013 09:39 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven hoor. Ik verkoop regelmatig spullen op Marktplaats maar de laatste tijd vind ik er niets meer aan. Mensen die bieden en het even later weer weghalen. Die rare mailtje sturen met biedingen die echt nergens op slaan. Die zeggen dat ze niets ontvangen hebben, zelfs dreigen met de politie. Die bieden maar daarna als je ze mailt niets meer laten horen. Pff, zo is het wel vermoeiend zeg. Iemand ook deze ervaringen de laatste tijd?
quote:elninjoo schreef op 27 september 2013 @ 11:38:

Ik kijk bij 'n dvd-box vaak wat de huidige verkoopprijs is op bol.com en vermeld die prijs ook in de advertentie. Ik hou mijn dvd's netjes en ze zijn 1 maal bekeken dus vind het niet meer dan reeel dat er minstens de helft van de huidige nieuwprijs voor betaald moet worden. Een paar jaar terug kon ik makkelijk 75% van de huidige nieuwprijs krijgen, nu moet ik echt moeite doen het nog voor de helft te kunnen verkopen. Dus de mentaliteit is echt voor 'n dubbeltje op de eerste rang geworden.Da's inderdaad redelijk... maar als het DVD's betreft kunnen potentiële kopers die waarschijnlijk nóg goedkoper (lees: gratis) op internet downloaden. Ik koop meestal duurzame zaken, zoals nu bijvoorbeeld in de markt voor een koelkast, wasmachine, houtkachel. Die zaken worden goedkoper naarmate het model langer op de markt is, dus dan is de "nieuwprijs" wel eens een discussiepunt.
Ik verkoop echt niks meer via marktplaats. Ik heb in t begin van dit jaar een paar advertenties gezet 2x iets verkocht 80 x niks en 1x werd ik na aanleiding van een van mijn advertenties gewoon weken lang gestalkt. Ik heb zelfs mijn provider nog gebeld om te vragen wat ik hiermee aan moest. Dus nee ik heb t wel bekeken daar.
Ik verkoop ook niets meer via marktplaats gewoon om reden dat de kopers voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en nog eisen gaan stellen aan een 2e hands product.

Ik geef het nu liever gewoon weg en als ik er niemand in mijn omgeving blij mee kan maken, gooi t het weg.
Ik vind Marktplaats heel leuk en handig eigenlijk. Deed er nooit zoveel mee, maar nu voor zoontje kan ik flink inslaan. Heb al een ledikant plus commode, een winterjasje, draagdoek en kinderstoel gescoord.

Overigens ben ik het met Enn eens, mensen hebben vaak een irreeel idee over wat hun geliefde spulletjes nog waard zijn. Als niemand in de buurt van jouw vraagprijs komt, is het artikel die prijs kennelijk niet waard. Deal with it.

Zelf kijk ik vaak bij advertenties die al een aantal dagen of weken staan en waar al op is geboden. Dan mail ik de verkoper met een prijs die daar net boven zit; vaak gaan ze daar wel op in. Sterker nog, tot nu toe heb ik alles kunnen kopen wat op m'n verlanglijstje stond voor de prijs die ik ervoor in m'n hoofd had.
En ik heb zo'n schurft hekel aan die populaire mailtjes...

Ik had eens een tv meubel erop gezet voor 100,-- oid. Kreeg ik een mailtje ..... "enne....als ik jou nou eens 75 euro geef, dan koop ik dat tv meubel van je. Ben jij er van af, en is mijn vrouw ook weer blij. Wat denk je ervan?"
Ik erger me er aan dat al die ouwe meuk tegenwoordig brocant of trendy heet
quote:mika65 schreef op 27 september 2013 @ 11:57:

Ik erger me er aan dat al die ouwe meuk tegenwoordig brocant of trendy heetOf "vintage"... djeeeeezes
quote:boerderijgeit028 schreef op 27 september 2013 @ 11:55:

En ik heb zo'n schurft hekel aan die populaire mailtjes...

Ik had eens een tv meubel erop gezet voor 100,-- oid. Kreeg ik een mailtje ..... "enne....als ik jou nou eens 75 euro geef, dan koop ik dat tv meubel van je. Ben jij er van af, en is mijn vrouw ook weer blij. Wat denk je ervan?"
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 27 september 2013 @ 11:36:

Dat kunnen mensen zijn die narren omdat ze gevraagde prijs werkelijk belachelijk hoog vinden.

:

Nou nee, dat was het in dit geval niet, sowieso was het geen 'bieden vanaf' en het bedrag dat werd overboden was vrij laag, ruim onder de vraagprijs.

En sowieso, als je de gevraagde prijs te hoog vindt dan bied je toch gewoon niet?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:floriadonna schreef op 27 september 2013 @ 11:45:

Ik verkoop echt niks meer via marktplaats. Ik heb in t begin van dit jaar een paar advertenties gezet 2x iets verkocht 80 x niks en 1x werd ik na aanleiding van een van mijn advertenties gewoon weken lang gestalkt. Ik heb zelfs mijn provider nog gebeld om te vragen wat ik hiermee aan moest. Dus nee ik heb t wel bekeken daar.Wat had je er dan opstaan?
quote:geve schreef op 27 september 2013 @ 11:22:

[...]

Ik ga niet bieden op iets wat ik niet wil, dat is mijn basisprincipe. Dus als ik iets zie wat ik wil, dan bekijk ik de online biedingen, vraag me af of ik meer wil bieden en zo ja, dan doe ik dat via mail. Meestal is dat dan beduidend hoger dan het hoogste online bod, op een manier waarvan ik denk dat de verkoper mijn bod onmogelijk kan negeren. En dat lukt niet altijd maar toch vrij vaak mag ik schrijven.

Ik begrijp je wel, maar hier schuilt natuurlijk de instinker: wat jij een goed bod vindt, kan iemand belachelijk vinden.

Net zoiets als 20 euro bieden op een kastje waar iemand 3000 euro voor heeft betaald: een amateur ziet dat heus niet hoor, 3000 eurietjes...
conversation = awareness
Ik kan er nooit tegen als mensen een prijs overeen zijn gekomen en een afspraak hebben gemaakt en dat vervolgens weer afzeggen omdat ze een hoger bod hebben gekregen. Zo onfatsoenlijk. Ik heb zelf ook wel een paar keer meegemaakt dat ik akkoord was gegaan met een bod en vervolgens nog een bod kreeg dat hoger was, maar dan mail ik netjes terug dat ik helaas net een overeenkomst heb gesloten. Het is echt tegen mijn principes om dat af te zeggen voor een hoger bod. Dan had ik maar langer moeten wachten tot ik ja zei.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:hebjehaarookweer schreef op 27 september 2013 @ 11:52:

Overigens ben ik het met Enn eens, mensen hebben vaak een irreeel idee over wat hun geliefde spulletjes nog waard zijn. Als niemand in de buurt van jouw vraagprijs komt, is het artikel die prijs kennelijk niet waard. Deal with it.

.Op zich mee eens, maar als mensen alleen maar via de mail bieden kan een ander ook niet zien wat er geboden wordt. Ik had er laatst een kast op staan, biedt de een 100¤, krijg ik vlak daarna weer een mail met een bod van 95¤ en daarna weer iemand 115¤. Heel onhandig vind ik dat.
quote:Susan schreef op 27 september 2013 @ 12:04:

[...]

Nou nee, dat was het in dit geval niet, sowieso was het geen 'bieden vanaf' en het bedrag dat werd overboden was vrij laag, ruim onder de vraagprijs.

En sowieso, als je de gevraagde prijs te hoog vindt dan bied je toch gewoon niet?Nee. Klopt en soms dus wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb trouwens ook wel eens gehad dat iemand kwam kijken voor een dressoir, vervolgens mijn tv zag en begon te onderhandelen over de tv.......die was niet eens te koop
Ik heb al 2 jaar last van een gek die eerst 4x zijn afspraak niet was nagekomen om iets af te komen halen. Daarvoor had hij al een aantal keer de afspraken verzet of op het laatste moment afgezeggen.

En hij blijft nu nog steeds bieden op advertenties van me of stuurt me een mail met hoi christiane ik wil dit van je kopen, kan ik vanavond langskomen.

En dan verontwaardigd zijn als ik Nee zeg.

Ik negeer hem nu voortaan.

Maar heb destijds dus wel steeds zitten wachten voor jan lul.

En zo zijn nog veel meer mensen hun afspraken niet nakomen.

Of je hebt een bod van 20 euro staan (wat excl verz is) en je krijgt dan een mail van een ander die vraagt of hij hem voor 15 incl verz. mag hebben.

Ja sorry, daar ga ik niet op reageren.

Is er geen forum voor verkopers om klachten te dumpen?

Heb nog wel wat namen van mensen die eerst een band met je opbouwen en daarna er met je spullen vandoor gaan zonder af te rekenen.
Ja zo'n forum voor verkopers zou ik ook wel willen. Slechts één keer iets te koop aangeboden, bod geaccepteeerd en spullen zouden worden opgehaald, komt die vent binnen, ziet al het spul staan waar hij op geboden had en betaalt me méér dan overeengekomen! Ik heb er (bijna echt waar) moeten op slaan om hem ervan te overtuigen dat een koopovereenkomst een koopovereenkomst is en hij die spullen aan de afgesproken prijs moest meenemen. Wat denken sommige kopers wel zeg!
quote:Lebowski schreef op 27 september 2013 @ 12:18:

[...]

Op zich mee eens, maar als mensen alleen maar via de mail bieden kan een ander ook niet zien wat er geboden wordt. Ik had er laatst een kast op staan, biedt de een 100¤, krijg ik vlak daarna weer een mail met een bod van 95¤ en daarna weer iemand 115¤. Heel onhandig vind ik dat.

Psies!

Ik heb wel eens aangegeven dat er alleen geboden mag worden via de site, maar daar irriteerden anderen zich dan weer aan.
quote:geve schreef op vrijdag 27 september 2013 13:17 Ja zo'n forum voor verkopers zou ik ook wel willen. Slechts één keer iets te koop aangeboden, bod geaccepteeerd en spullen zouden worden opgehaald, komt die vent binnen, ziet al het spul staan waar hij op geboden had en betaalt me méér dan overeengekomen! Ik heb er (bijna echt waar) moeten op slaan om hem ervan te overtuigen dat een koopovereenkomst een koopovereenkomst is en hij die spullen aan de afgesproken prijs moest meenemen. Wat denken sommige kopers wel zeg!Huh??
(Kinder)kleding verkoop ik niet meer via MP. Dat geef ik liever weg via FB (weggeefhoeken e.d.)

En het valt mij idd ook op dat er veel mensen zijn die hun oude meuk (vaak irreële bedragen) op MP zetten, onder de naam: vintage, retro of "als nieuw".
Ik heb al weken een gratis kastje op marktplaats staan.

Ben inmiddels al 50 mailtjes verder ofzo.

Als het goed is komt er dan vanmiddag eindelijk iemand het ophalen. Maar goed ik zet er dus ook nooit meer iets gratis op het kost gewoon te veel tijd.
Ik verkoop alleen kleding en schoenen, en dan alleen nieuw of echt bijna nieuw. Vraag geen absurd hoge prijs. Staan nu mooie enkellaarsjes op , nieuw, voor 5 euro vanaf. Biedingen gaan goed, staat nu op 17 euro maar de hoogste biedster laat niets horen als ik zeg dat het bedrag goed is. Aangeboden aan 2e biedster, laat ook niets horen. En dan komt er weer iemand die mailt, ik wil de laarsjes wel voor 5 euro. Wtf, de bieding staat toch al op 17 euro? En als ik dat terugmail is ze heel verontwaardigd, want er staat toch 5 euro. Net als iemand die heeft betaald, ik stuur het op. Krijg een kleine week later de vraag, stuur je het nog op?

Ik: Allang gedaan.

Zij: Nee niets gehad.

Ik: Kan ik verder niets aan doen. Heb het goed verpakt, goed gefrankeerd.

Zij: Oh ja, laat het bonnetje dan maar zien van verzending.

Ik: Heb ik toch niet.

Zij: Oh nee, iedereen die iets verstuurd krijgt een bonnetje.

Ik: Nee hoor, als je er gewoon een postzegel op plakt in de brievenbus gooit niet.

Zij: OK dan kan je niet bewijzen dat het verstuurd is, ik kan wel bewijzen dat ik jou betaald heb. Dus, stort het geld maar terug.

Doe ik niet natuurlijk, En dan gaan dreigen met de politie. Ooooo ik wordt gek!
quote:beautyfly schreef op 27 september 2013 @ 14:45:

Ik verkoop alleen kleding en schoenen, en dan alleen nieuw of echt bijna nieuw. Vraag geen absurd hoge prijs. Staan nu mooie enkellaarsjes op , nieuw, voor 5 euro vanaf. Biedingen gaan goed, staat nu op 17 euro maar de hoogste biedster laat niets horen als ik zeg dat het bedrag goed is. Aangeboden aan 2e biedster, laat ook niets horen. En dan komt er weer iemand die mailt, ik wil de laarsjes wel voor 5 euro. Wtf, de bieding staat toch al op 17 euro? En als ik dat terugmail is ze heel verontwaardigd, want er staat toch 5 euro. Net als iemand die heeft betaald, ik stuur het op. Krijg een kleine week later de vraag, stuur je het nog op?

Ik: Allang gedaan.

Zij: Nee niets gehad.

Ik: Kan ik verder niets aan doen. Heb het goed verpakt, goed gefrankeerd.

Zij: Oh ja, laat het bonnetje dan maar zien van verzending.

Ik: Heb ik toch niet.

Zij: Oh nee, iedereen die iets verstuurd krijgt een bonnetje.

Ik: Nee hoor, als je er gewoon een postzegel op plakt in de brievenbus gooit niet.

Zij: OK dan kan je niet bewijzen dat het verstuurd is, ik kan wel bewijzen dat ik jou betaald heb. Dus, stort het geld maar terug.

Doe ik niet natuurlijk, En dan gaan dreigen met de politie. Ooooo ik wordt gek!Heb jij wel aangeboden het aangetekend te doen? Zo niet, bewijs ligt bij de verzender en als je dit niet kunt bewijzen staat de koper toch echt in zijn gelijk
Ik vind het erg irritant als mensen hele "bijstandsmails" gaan sturen.

"Ik wil het wel kopen maar ik heb een budget van 10 euro, we zitten in de schuldhulpverlening en maar ik wil graag voor mijn zoons verjaardag nog een kado willen geven. En wil je het dan voor mij resereven want de toeslagen komen bij mij de 20e binnen en dan kan ik het komen halen.......blablabla"
Oja die zielige verhalen heb ik ook zo`n hekel aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven