Werk & Studie alle pijlers

Bot overkomen tegenover collega

30-09-2013 22:59 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Misschien een heel stomme vraag, maar ik moet hem echt even stellen, anders word ik helemaal gek

Ik werk (stage bbl) in een winkel en wij staan altijd met 2 man in de winkel wegens bezuiniging. Er is maar 1 collega waar ik super goed mee kan opschieten, en dat is mijn leidinggevende van 64 jaar. Een hele lieve dame, te lief zelfs. Altijd als we klaar zijn met werken lopen we samen de winkelcentrum uit omdat het zo uitkomt, ik naar mijn fiets die gelijk bij de uitgang staat, en zij naar haar auto die een eindje weg staat. Maar vandaag was ik te voet, en toen we bij de uitgang kwamen vroeg ze waar mijn fiets was. Ik zei dat ik te voet was, en toen vroeg ze heel geintresseerd welke kant ik op moest. Ik dacht dat ze dat vroeg om te kijken of ik met haar kon meerijden (altijd als een collega mij vraagt welke kant ik op moet, en ik antwoord, krijg ik aangeboden dat ze mij thuis kunnen afzetten) en om dat te voorkomen zei ik 'ik moet die kant op (haar kant dus) maar ik ga eerst even naar de supermarkt, dus. En ik ben toch binnen 5 minuten thuis, ik woon in de buurt'. Toen zei ze 'ooo oke is goed! Fijne avond he, tot morgen.'

Dus tot zover had ik niks door, maar toen ik even logisch ging na denken besefte ik me dat ze dat vroeg om te kijken of we een stukje tot haar auto samen konden lopen. En ik vond dat zo erg! Nu leek het net of ik absoluut niet met haar wou lopen, en dat ik snel de supermarkt in ging om van haar 'af te komen'. Ik heb dit ook aan mijn broer verteld en vervolgens gevraagd wat ik morgen kan zeggen tegen haar, maar volgens hem moest ik hier niet meer over beginnen. Ze zal het waarschijnlijk wel vergeten zijn. Maar wat kan ik volgens jullie doen? Ik kwam volgens mij heel bot en arrogant over...
Niets doen
Misschien, heel misschien denk je iets te veel na
Ah joh, ze is 64, heel wat levenservaring dus, die gniffelt waarschijnlijk om die lieve jeugd. Als jullie dr volgende keer weer samen lopen kun je vragen of ze het geen enge 5 minuten naar haar auto vindt, want zo wel dat je dan wel voortaan mee loopt met je fiets. Moet je maar net zin in hebben natuurlijk , weet niet hóe graag je haar mag. Als je dat gezellig lijkt, gewoon doen. Zo niet, niet meer over beginnen en gewoon lekker samen werken. Je denkt er over na hoe je over komt dat is al een heel goed leerpunt. Ga jezelf het nu niet moeilijker maken dan nodig, je hebt niks ergs gedaan en je reflecteert. Goed bezig zou in zeggen. Succes met je verdere stage!
Because it says so in the book!
Neem morgen lekkere koekjes of appelflappen mee voor bij de koffie.
quote:cupcake21 schreef op 30 september 2013 @ 22:59:

Dus tot zover had ik niks door, maar toen ik even logisch ging na denken besefte ik me dat ze dat vroeg om te kijken of we een stukje tot haar auto samen konden lopen...Ik vind er niets logisch aan, wat jij er allemaal bij verzint.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nah.... wow.

Ik denk dat ze het gewoon vroeg en dat jij een andere kant op ging waardoor zij dacht: 'Ok'. Jij dus naar de supermarkt en zij dus naar haar auto.

En klaar.

Dus.

Niets meer.

Niets minder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Stel dat ze je nou wel een lift aan wilde bieden, waarom verzin je dan een supermarkt smoes????
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 september 2013 @ 23:15:

Stel dat ze je nou wel een lift aan wilde bieden, waarom verzin je dan een supermarkt smoes????

Ik zou eigenlijk zoiezo al naar de supermarkt gaan, maar het gaat mij meer om mijn manier van zeggen, overbrengen.

Ik vind het zelf nooit fijn als ik een lift krijg, weet niet waarom, maar voel me dan nooit gemakkelijk bij.
Eens met mijn voorgangers, je denkt er echt te veel bij na.

Maar ik herken het wel hoor...ik doe dat ook vaak.

Wat je wel kan doen als je echt met jezelf in het reine wilt komen, is het gewoon zeggen morgen..goh, toen ik wegliep bedacht ik me dit en dat...en ik zat er zo erg mee, wilde het toch even zeggen hoor...dat het geen onwil was.

Maar als je niets zou zeggen morgen, is dat ook goed.

Waar jij je goed bij voelt!
some people are so broke, all they have is money.
quote:HermioneGranger schreef op 30 september 2013 @ 23:05:

Ah joh, ze is 64, heel wat levenservaring dus, die gniffelt waarschijnlijk om die lieve jeugd. Als jullie dr volgende keer weer samen lopen kun je vragen of ze het geen enge 5 minuten naar haar auto vindt, want zo wel dat je dan wel voortaan mee loopt met je fiets. Moet je maar net zin in hebben natuurlijk , weet niet hóe graag je haar mag. Als je dat gezellig lijkt, gewoon doen. Zo niet, niet meer over beginnen en gewoon lekker samen werken. Je denkt er over na hoe je over komt dat is al een heel goed leerpunt. Ga jezelf het nu niet moeilijker maken dan nodig, je hebt niks ergs gedaan en je reflecteert. Goed bezig zou in zeggen. Succes met je verdere stage!

Dankjewel voor je lieve reactie

Dus ik moet morgen hier helemaal niet over beginnen?

Maar wat als ik dat wel doe? Wat zal ze dan denken?
quote:cupcake21 schreef op 30 september 2013 @ 23:24:

[...]

Maar wat als ik dat wel doe? Wat zal ze dan denken?Eerlijk? Dat je loopt te zemelen.
quote:fulloflove schreef op 30 september 2013 @ 23:23:

Eens met mijn voorgangers, je denkt er echt te veel bij na.

Maar ik herken het wel hoor...ik doe dat ook vaak.

Wat je wel kan doen als je echt met jezelf in het reine wilt komen, is het gewoon zeggen morgen..goh, toen ik wegliep bedacht ik me dit en dat...en ik zat er zo erg mee, wilde het toch even zeggen hoor...dat het geen onwil was.

Maar als je niets zou zeggen morgen, is dat ook goed.

Waar jij je goed bij voelt!Misschien is het idd beter om er helemaal niet over te beginnen, maar ik wil alleen niet dat ze denkt dat ik niet met haar gezien wil worden. Maar zonder het te vragen kom ik er toch niet achter. Bah, ik haat mijn sommige eigenschappen echt vreselijk ;/
Misschien is zij net als jij en zit ze al de hele avond van alles te bedenken en opent ze zo ook een topic!
quote:fulloflove schreef op 30 september 2013 @ 23:23:

!

Kom op, zeg.

Ik zou er niks bij denken als iemand zegt " ik moet nog naar de winkel " en komt iemand daar een dag later op terug zou ik géén idee hebben waar het nou eigenlijk over gaat en dan waarschijnlijk op een manier reageren waar Cupcake21 dan zes weken van wakker ligt.
quote:sehnsucht schreef op 30 september 2013 @ 23:27:

Misschien is zij net als jij en zit ze al de hele avond van alles te bedenken en opent ze zo ook een topic!Dat moet dan wel een heel speciaal soort winkel zijn waar deze dames werken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 september 2013 @ 23:25:

[...]

Eerlijk? Dat je loopt te zemelen.Hmmm dan zal ze nog gelijk hebben ook.
quote:cupcake21 schreef op 30 september 2013 @ 23:24:

[...]

Dankjewel voor je lieve reactie

Dus ik moet morgen hier helemaal niet over beginnen?

Maar wat als ik dat wel doe? Wat zal ze dan denken?Lief schaapje van me ik wilde er alleen voor zorgen dat je veilig op je fiets terecht zou gaan komen. Niets meer en niets minder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:cupcake21 schreef op 30 september 2013 @ 23:26:

[...]

maar ik wil alleen niet dat ze denkt dat ik niet met haar gezien wil worden.;/Geloof me; dat is het laatste waar ze aan denkt. Als ze er al twee tellen over nagedacht heeft.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 september 2013 @ 23:28:

[...]

Dat moet dan wel een heel speciaal soort winkel zijn waar deze dames werken.1 waar ze te weinig klanten en teveel tijd hebben?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 september 2013 @ 23:28:

[...]

zou ik géén idee hebben waar het nou eigenlijk over gaat .Ik ook niet.
Nee, jij zou er niets bij denken, die vrouw waarschijnlijk ook niet...maar TO wel.

Ik kan mij best voorstellen dat cupcake er mee zit...ik vind dat een heel mooie en lieve eigenschap van haar zelfs...en ik weet zeker dat die betreffende vrouw zou glimlachen en haar meteen gerust kan stellen, maar dan hoort zij dat wel uit de mond van die vrouw en is haar "rot gevoel"ook meteen uit de wereld geholpen.
some people are so broke, all they have is money.
quote:sehnsucht schreef op 30 september 2013 @ 23:29:

[...]

1 waar ze te weinig klanten en teveel tijd hebben?

O, dat zou ook nog kunnen, ja.

Ik doelde op een winkel waar ze - om welke reden dan ook - mensen aan het werk zetten met héle moeilijke gedachtenkronkels.
quote:fulloflove schreef op 30 september 2013 @ 23:31:

Nee, jij zou er niets bij denken, die vrouw waarschijnlijk ook niet...maar TO wel.

Ik kan mij best voorstellen dat cupcake er mee zit...ik vind dat een heel mooie en lieve eigenschap van haar zelfs...en ik weet zeker dat die betreffende vrouw zou glimlachen en haar meteen gerust kan stellen,

O, jij kent haar?

Nou, fijn om te weten dat ze niet op mij lijkt, Cupcake.

maar dan hoort zij dat wel uit de mond van die vrouw en is haar "rot gevoel"ook meteen uit de wereld geholpen.
quote:fulloflove schreef op 30 september 2013 @ 23:31:

Ik kan mij best voorstellen dat cupcake er mee zit.

Apart, dat jij je dat kan voorstellen. En dat bedoel ik niet lelijk, dat meen ik oprecht.

..ik vind dat een heel mooie en lieve eigenschap van haar zelfs.Wat is die mooie en lieve eigenschap dan eigenlijk? Invullen voor een ander? ( en dan ook nog niet van die aardige dingen; " ze wil vast niet met me gezien worden " ) Onzekerheid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven