Gezondheid alle pijlers

'S nachts droge keel & wat pijnlijk. Wondermiddeltje gezocht

03-10-2013 09:40 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al een week last van mijn keel, en dat begint 's nachts (neus gaat dan wat dicht zitten, en droog/rauw gevoel in keel) word er vaak wakker van, dus slaap niet lekker..

Slaap met raam open, en verwarming staat uit. Zit 's avonds wel bij de houtkachel, kan dat mijn keel droog maken?

Nog meer mensen last van? En iemand nog een tip? Heb glaasje water bij mn bed en fishermanfriends mint. Trachitol ook al geprobeerd. Slik elke dag echinaforce + vit. c, en eet 2 stuks fruit per dag maar het gaat maar niet weg..
Mint irriteert alleen maar. Grote kans dat je door je dichte neus met je mond open slaapt en dat je daar last van krijgt. Ik zou het proberen met een dropje in je mond als je gaat slapen en een neusspray.
Ik had dat een paar weken geleden. Ik had zo'n geurstekker van ambipur en daar kan ik blijkbaar niet tegen. Heb je misschien zoiets in huis? Ik heb wel vaker last van mijn keel en dan neem ik 's nachts een slokje water en neusspray als mijn neus dichtzit.
Is het niet gewoon een virusje? ik vind de keelspray van dr. Vogel heel fijn. Dat 'smeert' de keel.

Als het niet (snel) weggaat, zou ik toch even het rookkanaal van de openhaard checken.
Wat heel goed helpt zijn laurierdropjes, misschien niet zo lekker maar het werkt goed! Wat bij mij ook altijd helpt is citroensap met water, verkoudheid verdwijnt hierdoor. Slapen met een trui aan kan ook nog helpen.
Ik zou gaan voor neusspray. Wat BodG zegt, door je dichte neus ga je door je mond ademen en krijg je last van je keel. Dus is het zaak je neus open te houden.
Gekke is dat mijn neus niet helemaal dicht zit, hij is nu ook gewoon open! heb vandaag maar honing gehaald en dat lekker door mijn (afgekoelde) thee! in kokend water werkt het niet zoals ik las haha.

In elk geval bedankt voor de tips! ik ga het vanavond weer proberen. neusspray vind ik nog even niet nodig aangezien het niet erg dicht zit. vind het gewoon gek dat ik alleen 's nachts last heb, overdag alles prima.. als ik nou verwarming aan had en raam dicht wist ik tenminste de oorzaak maar helaas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven