Gezondheid alle pijlers

Iemand ervaring met gebroken stuitje?

04-10-2013 10:45 52 berichten
Hallo ladies,

De titel zegt het al, mijn stuitje is gebroken. De huisarts wil er niets aan doen, omdat het daardoor alleen maar erger kan worden.

Ik heb enorme pijn in m'n togus. vooral als ik opsta.

Heeft iemand tips, adviezen of een knuffel (mag ook), ik hou me aanbevolen.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips Cateautje, alleen een dikke knuffel!

Beterschap en sterkte....
Hier een gekneusd stuitje, ook erg pijnlijk. Heb toen zo'n kussen gekocht met een gat erin, een windring. Daar zat ik dan nog redelijk goed op. Heeft echt weken geduurd de pijn.

Beterschap!
Het wordt een meermaandenplan. Ik las dat een knielstoel, of hoe heet zo'n ding, ook goed helpt, maar dat is wel een hele investering.

Dank voor de knuffel.
O jee, wat vervelend! Ik heb in mijn jonge jaren echt jaren last gehad van mijn stuitje. Dat is zo'n vervelende blessure. Geen tips, behalve heel veel geduld.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Geen tips of ervaringen maar uiteraard wel een knuffel!

Hoe komt het dat je stuitje gebroken is?
Tja geduld. Er is geen andere keuze natuurlijk. Gelukkig heb ik daar een magazijn vol van.
Was jij nou acherste voren trap of gekukeld van de week ? Tja..ik schreef al..auw auw auw, ook ervaring dus.

Zo n donutkussen en meer weet ik ook niet. Wel jaren later nog last gehad..nu niet meer godzijdank.

Anders misshien belletje fysio/mensendieck voor tips en do's en dont's.
quote:amperbroekies schreef op 04 oktober 2013 @ 10:53:

Geen tips of ervaringen maar uiteraard wel een knuffel!

Hoe komt het dat je stuitje gebroken is?Onbekend. Ik heb geen smak gemaakt of zo. De huisarts had het over een verkeerde beweging, misschien zelfs wel in de nacht.
Ah, bah je bent vast lelijk gevallen!

Nooit gebroken maar wel eens last van gehad (zwaar gekneusd) en wist me ook niet zo goed een houding te geven. Vooral rustig aan doen en ik zat/lag op een dik kussen waar ik in weg zakte zodat er niet zoveel druk op zat.

Beterschap!
quote:Vrouwzondernaam schreef op 04 oktober 2013 @ 10:53:

Was jij nou acherste voren trap of gekukeld van de week ? Tja..ik schreef al..auw auw auw, ook ervaring dus.

Zo n donutkussen en meer weet ik ook niet. Wel jaren later nog last gehad..nu niet meer godzijdank.

Anders misshien belletje fysio/mensendieck voor tips en do's en dont's.

Dat was iemand anders.

Jaren?
Hier een gekneusd stuitjes sinds april. Aanrader is echt het kussen kan je je gewicht verplaats en dus minder pijnlijk. Opstaan is nog steeds pijnlijk en bij niezen denk ik weleens dat ik mijn stuitje eruit nies.
Bizar dat dat met een verkeerde beweging al kan ontstaan.

Zo te lezen ben je er wel even zoet mee, sterkte!
mijn vrouw 1.5 jar geleden ook (haar stuitje skaten en achterover billen vallen.

Is ze maanden mee zoet geweest voordat de ergste pijn weg was nu kan ze vrij alles doen, maar zelfs nu nog met vele sitten hard stoelen ofzo nog wel eens last van

(je kan er zelfs je hele leven wat last van houden, werdt haar verteld, hoop dat het mee blijft vallen voor mijn vrouw)
Oohh door een verkeerde beweging. Bizar !

Sorrie meid..ja echt jaren last en in dat andere topic dus waren er meer.

MAAARRR...wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou zo is.

Is t een idee om tips aan fysio te vragen ivm ontlasten en spoedig herstel ?
Ooh cateautje! Ik heb het ook eens gebroken gehad. Ik durf het bijna niet te zeggen maar het is nu 12 jaar geleden en zelfs nú heb ik er soms nog last van. Als ik lang moet zitten op houten stoelen, platte bankjes, op de grond.. En ik kan al jaren niet meer van een glijbaan af! Daar heb ik verder geen last van maar kwam ik vorige week weer achter toen ik een middagje ging zwemmen.
quote:zomerfreak schreef op 04 oktober 2013 @ 11:03:

Ooh cateautje! Ik heb het ook eens gebroken gehad. Ik durf het bijna niet te zeggen maar het is nu 12 jaar geleden en zelfs nú heb ik er soms nog last van. Als ik lang moet zitten op houten stoelen, platte bankjes, op de grond.. En ik kan al jaren niet meer van een glijbaan af! Daar heb ik verder geen last van maar kwam ik vorige week weer achter toen ik een middagje ging zwemmen.Ja, het opstaan van een harde ondergrond is hel. 12 jaar joh? Schön! Nu ben ik eventjes echt heel erg blij dat ik geen 18 meer ben.
Ik ben in okt 2002 gevallen. Waarschijnlijk gescheurd maar er is niet eens n foto gemaakt wat er viel toch niets aan te doen.

Er was toen een gebied van 30 cm doorsnee compleet gevoelloos.

Nu heb ik nogstteeds last soms als ik op bepaalde stoelen zit of op de grond.

Je kan zo'n donut kussen halen bij de thuishulp / rodekruis/sensire

sterkte. Ik hoop dat t helemaal overgaat. Het ergste duurde bij mij 3 mnd tot n half jaar.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ha Cateautje, veel beterschap!!

Ik vind hier op marktplaats een ouwetje: http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr

Iets voor jou?!
quote:lionlily schreef op 04 oktober 2013 @ 11:10:

Ha Cateautje, veel beterschap!!

Ik vind hier op marktplaats een ouwetje: http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr

Iets voor jou?!

Dankjewel!

Ik mag ook een donut ophalen bij de leenwinkel en mag hem een half jaar houden, dus dat ga ik vandaag nog eventjes doen.

Die knielstoel hou ik under advisement.
quote:Apatura schreef op 04 oktober 2013 @ 11:08:

Ik ben in okt 2002 gevallen. Waarschijnlijk gescheurd maar er is niet eens n foto gemaakt wat er viel toch niets aan te doen.

Er was toen een gebied van 30 cm doorsnee compleet gevoelloos.

Nu heb ik nogstteeds last soms als ik op bepaalde stoelen zit of op de grond.

Je kan zo'n donut kussen halen bij de thuishulp / rodekruis/sensire

sterkte. Ik hoop dat t helemaal overgaat. Het ergste duurde bij mij 3 mnd tot n half jaar. Bedankt voor je tip. Ga zo'n donut ophalen.
.
quote:oddjobx schreef op 04 oktober 2013 @ 11:32:

Cateau, je krijgt het niet zomaar.

Dan is het uitgangspunt dat je osteoporose hebt.

Waar je dan ook weer aan moet denken bij het herstel. Gewicht weegnemen.

Van de pijnstillers wordt nu gedacht dat de nsaid's het herstel moeilijker maken.

http://www.spine.org/Page ... hives/cc_sle08marapr.aspx

Osteoperose? Ben je mal, dat komt in mijn familie helemaal niet voor. Sjoe kssjt, met je drama.

De nsaids hou ik in gedachte, bedankt.
.
Wat klote Cateautje! Zo te lezen ben je er nog wel even zoet mee. Veel sterkte toegewenst en een voor jou, de sfeermaker van veel topics.

Hier wel eens op stuitje gevallen, heel pijnlijk en vervelend, maar nooit gebroken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven