Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
zondag 6 oktober 2013 om 18:16
Ha meiden
Ben weer thuis. Wat is het hier stil ineens! Ik heb heerlijke rondjes gedaan in de UK.
De marathon was mooi, maar wel een beetje eenzaam met zo weinig lopers. Nou ja voor mij prima. Nu even kijken hoe het verder loopt, want het schema wordt even anders met het oog op de ultra. Ergens nog een marathon in proppen, maar wanneer dan..... Lastig.
Hoop dat jullie snel beter zijn
Ben weer thuis. Wat is het hier stil ineens! Ik heb heerlijke rondjes gedaan in de UK.
De marathon was mooi, maar wel een beetje eenzaam met zo weinig lopers. Nou ja voor mij prima. Nu even kijken hoe het verder loopt, want het schema wordt even anders met het oog op de ultra. Ergens nog een marathon in proppen, maar wanneer dan..... Lastig.
Hoop dat jullie snel beter zijn
zondag 6 oktober 2013 om 19:25
He wat goed max, kon de marathon nu wel doorgang vinden. En alles goed verlopen? Heeft toch wel wat zo'n eenzame marathon en wen er maar alvast aan voor bij de ultra's.
Een goed alternatief is eventueel ook een lange trail. Als je een 30plus zware trail loopt heb je daar als voorbereiding voor een ultra vaak meer profijt van dan van een marathon. Uitgaande dat de ultra niet geheel (of misschien helemaal niet) over asfalt gaat.
Een goed alternatief is eventueel ook een lange trail. Als je een 30plus zware trail loopt heb je daar als voorbereiding voor een ultra vaak meer profijt van dan van een marathon. Uitgaande dat de ultra niet geheel (of misschien helemaal niet) over asfalt gaat.
zondag 6 oktober 2013 om 20:38
@ baukje: ja geen probleem, ik had natuurlijk niet meer de marathon als 'einddoel' van dit schema, maar als lange loop was het prima. Ik heb vanaf half december op zich prima voorbereiding omdat ik al in het gebied ben waar de ultra gelopen wordt. Heb na de M alweer lekker gelopen in de UK, ben nu weer thuis
vrijdag 11 oktober 2013 om 11:55
Ha meiden
Lopen jullie nog lekker? het is tamelijk fris weer geworden. Maar best lekker om zo buiten te zijn.
Ik doe het weer zonder woef deze week want ze heeft een blessure opgelopen in de UK., Maar het gaat alweer beter, dus volgende week mag ze wel weer mee denk ik
Gisteren lekkere training gedaan, doorlopend van de ene naar de andere zone schakelen. Ging prima.
Komend weekend weer een langere loop, moet nog even kijken of ik misschien dat ergens ga lopen of dat ik zelf ga lopen. Er is een bosmarathon met andere afstanden (10,5, 31.5) dus misschien doe ik dat wel als het niet keihard gaat regenen.
Wat zijn jullie plannen?
Lopen jullie nog lekker? het is tamelijk fris weer geworden. Maar best lekker om zo buiten te zijn.
Ik doe het weer zonder woef deze week want ze heeft een blessure opgelopen in de UK., Maar het gaat alweer beter, dus volgende week mag ze wel weer mee denk ik
Gisteren lekkere training gedaan, doorlopend van de ene naar de andere zone schakelen. Ging prima.
Komend weekend weer een langere loop, moet nog even kijken of ik misschien dat ergens ga lopen of dat ik zelf ga lopen. Er is een bosmarathon met andere afstanden (10,5, 31.5) dus misschien doe ik dat wel als het niet keihard gaat regenen.
Wat zijn jullie plannen?
vrijdag 11 oktober 2013 om 21:58
Ik ben vanmiddag ook weer geweest. Een klein rondje van 5km gelopen. Heel rustig, heb bijna 2 weken niet gelopen, maar ik denk wel dat ik het morgen ga voelen.
Dit weekend wil ik 45 minuten aaneengesloten lopen. dan pak ik volgende week mijn trainingsplan weer op: korte duurloop, interval, lange duurloop (elke week 3x hardlopen), waarbij de lange duurloop elke week wat langer wordt (elke week +10minuten).
Dit weekend wil ik 45 minuten aaneengesloten lopen. dan pak ik volgende week mijn trainingsplan weer op: korte duurloop, interval, lange duurloop (elke week 3x hardlopen), waarbij de lange duurloop elke week wat langer wordt (elke week +10minuten).
zaterdag 12 oktober 2013 om 09:08
Ha meiden,
Daar ben ik ook weer. Door de verbouwing is het even erg druk: fulltime werken en daarnaast continu klussen. Daarom helaas lukt het me niet om hard te lopen. Daar baal ik ontzettend van; want ben vorige week zondag wel even gegaan, en het ging voor geen meter. Ook door spierpijn klussen en vermoeidheid denk ik ,maar lijkt alsof ik weer paar lesjes terug moet doen, heb maar 3.7km in 30 minuten gelopen haha.
Fabienne, ziek ziijn is niet leuk ;( Hopelijk gaat het dit weekend weer lekker. Nog spierpijn?
Max, ik zal je fotos van UK eens bekijken, zo mooi altijd!
Mother, fijn dat je rondje lekker ging, wel jammer dat je moest supporteren ipv dat je zelf mee kon rennen bij de wedstrijd Hoe gaat het nu met je enkel?
Dita, verkoudheid inmiddels over? En hoe gaat het verder met je?
Fijn weekend!
Daar ben ik ook weer. Door de verbouwing is het even erg druk: fulltime werken en daarnaast continu klussen. Daarom helaas lukt het me niet om hard te lopen. Daar baal ik ontzettend van; want ben vorige week zondag wel even gegaan, en het ging voor geen meter. Ook door spierpijn klussen en vermoeidheid denk ik ,maar lijkt alsof ik weer paar lesjes terug moet doen, heb maar 3.7km in 30 minuten gelopen haha.
Fabienne, ziek ziijn is niet leuk ;( Hopelijk gaat het dit weekend weer lekker. Nog spierpijn?
Max, ik zal je fotos van UK eens bekijken, zo mooi altijd!
Mother, fijn dat je rondje lekker ging, wel jammer dat je moest supporteren ipv dat je zelf mee kon rennen bij de wedstrijd Hoe gaat het nu met je enkel?
Dita, verkoudheid inmiddels over? En hoe gaat het verder met je?
Fijn weekend!
zaterdag 12 oktober 2013 om 10:58
7,5 km 55 minuten niet echt een top tijd maar ik heb lekker gelopen.
Daar gaat het tenslotte om toch
Wel na 5 km een sanitaire stop gehad.
ppfff wat had ik een last ik dacht als ik nu verder ga lopen dan hou ik het helemaal niet meer, wat een opluchting daarna liep ik weer lekker verder
Fijn weekend allemaal
Daar gaat het tenslotte om toch
Wel na 5 km een sanitaire stop gehad.
ppfff wat had ik een last ik dacht als ik nu verder ga lopen dan hou ik het helemaal niet meer, wat een opluchting daarna liep ik weer lekker verder
Fijn weekend allemaal
woensdag 16 oktober 2013 om 14:02
woensdag 16 oktober 2013 om 15:07
wow Goed hoor Fabienne,
Ach gewoon zien hoever je komt.
ik heb sinds half mei een horloge en net even gekeken 206 km gelopen.
Ik loop natuurlijk al sinds eind december maar grappig om te zien hoever ik nu al zit
Net terug van 3km rondje met dochtertje op de fiets.
Vond het meer dan genoeg hahaha gisteren avond nog gedanst en ik loop toch niet ontspannen met mijn dochter voor naast en achter me , maar het gaat ook om het plezier
Ach gewoon zien hoever je komt.
ik heb sinds half mei een horloge en net even gekeken 206 km gelopen.
Ik loop natuurlijk al sinds eind december maar grappig om te zien hoever ik nu al zit
Net terug van 3km rondje met dochtertje op de fiets.
Vond het meer dan genoeg hahaha gisteren avond nog gedanst en ik loop toch niet ontspannen met mijn dochter voor naast en achter me , maar het gaat ook om het plezier
donderdag 17 oktober 2013 om 09:40
Zo, daar ben ik weer. Alles goed met jullie, ik ga heb al jullie berichten gelezen.
@Max, hoeveel km. ga je dit weekend lopen? Je blijft lekker bezig he ook met je woef.
Zondag jl. wilde ik heel graag hardlopen, ik woon in Zuid-Holland toch maar niet gedaan.
@Mcs, het gaat goed met mijn enkel, bij sommige bewegingen is het nog pijnlijk.
@Dita, oh balen he als je tijdens het hardlopen moet plassen. Soms is tijd niet belangrijk.
13 km. wat goed!
Dinsdag 8 en woensdag 9 oktober jl. ben ik voor de BHV naar Duitsland geweest. Ik heb 2 topdagen gehad, wat hebben wij gelachen. Ik was blij dat mijn conditie goed is. Wij moesten veel heuvels beklimmen en om 20:00 uur hebben wij nog een boswandeling gemaakt.
Gisteren heb ik meegedaan aan een 10 km. wedstrijd door de duinen en over het strand te SCHEVENINGEN: 1.3.12. Was een best pittige wedstrijd door de regen, maar wel lekker gelopen.
Ik heb het druk na 25.9 maar 3 keer gelopen.
Okt: 28 km. Totaal: 596,5 km
@Max, hoeveel km. ga je dit weekend lopen? Je blijft lekker bezig he ook met je woef.
Zondag jl. wilde ik heel graag hardlopen, ik woon in Zuid-Holland toch maar niet gedaan.
@Mcs, het gaat goed met mijn enkel, bij sommige bewegingen is het nog pijnlijk.
@Dita, oh balen he als je tijdens het hardlopen moet plassen. Soms is tijd niet belangrijk.
13 km. wat goed!
Dinsdag 8 en woensdag 9 oktober jl. ben ik voor de BHV naar Duitsland geweest. Ik heb 2 topdagen gehad, wat hebben wij gelachen. Ik was blij dat mijn conditie goed is. Wij moesten veel heuvels beklimmen en om 20:00 uur hebben wij nog een boswandeling gemaakt.
Gisteren heb ik meegedaan aan een 10 km. wedstrijd door de duinen en over het strand te SCHEVENINGEN: 1.3.12. Was een best pittige wedstrijd door de regen, maar wel lekker gelopen.
Ik heb het druk na 25.9 maar 3 keer gelopen.
Okt: 28 km. Totaal: 596,5 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
zaterdag 19 oktober 2013 om 20:01
maandag 21 oktober 2013 om 14:55
woensdag 23 oktober 2013 om 13:35
@ fabienne: superrr!
@ dita: hoe is het met je?
@ mother: duitsland klonk als een lekkere paar dagen
Ik heb gisteren lekker 16 km gelopen met woef. Zij loopt gelukkig ook weer helemaal OK. Dit was denk ik de laatste 'lange' . Vorige week maandag was het plan een 30-er te doen maar het werd een 22-er uiteindelijk. Niks aan te doen. Daarna nog wel weer lekker gelopen en afgelopen zondag nog tempotraining in adam. Liep er nog iemand in amsterdam? Bij mij ging het ruk. Hahaha
Volgende week lekker zwemmen als cross training en dan zondag weer lang. Ben benieuwd hoe de wind zal zijn, want als het echt hard waait dan heb ik toch een probleem denk ik met het strand etc. Maar goed we zullen zien.
@ dita: hoe is het met je?
@ mother: duitsland klonk als een lekkere paar dagen
Ik heb gisteren lekker 16 km gelopen met woef. Zij loopt gelukkig ook weer helemaal OK. Dit was denk ik de laatste 'lange' . Vorige week maandag was het plan een 30-er te doen maar het werd een 22-er uiteindelijk. Niks aan te doen. Daarna nog wel weer lekker gelopen en afgelopen zondag nog tempotraining in adam. Liep er nog iemand in amsterdam? Bij mij ging het ruk. Hahaha
Volgende week lekker zwemmen als cross training en dan zondag weer lang. Ben benieuwd hoe de wind zal zijn, want als het echt hard waait dan heb ik toch een probleem denk ik met het strand etc. Maar goed we zullen zien.
donderdag 24 oktober 2013 om 20:38