wippende buren

07-10-2013 15:13 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja....

Wat mijn bovenburen in bed beleven zijn mijn zaken niet maar het komt wel eens voor dat ik herhalende gekraak/gebonk/gebeuk hoor net op het moment dat ik wil gaan slapen.

Nu weet ik wel dat het komt doordat de woning gehorig is, want ook mijn vloer kraakt als ik lig te wippen maar zorg er wel zelf voor dat mijn onderburen mij niet horen.

De bovenburen kunnen er dus ook eigenlijk niks aan doen

Maar toch heb ik er last van.

Ik heb weleens aangebeld maar helaas werd er niet open gedaan.

Moet ik maar niks zeggen, de tv harder zetten en wachten tot de daad is verricht of toch maar even benoemen dat ik hun bedspelletjes kan horen?
Gewoon zeggen. En er op wijzen dat er ook kraakvrije bedden zijn waar buren beduidend minder van mee hoeven te genieten!
Briefje in de bus. Hier staan paar leuke voorbeelden:

http://www.thepoke.co.uk/ ... eighbour-complaint-notes/
Ik zou ook niet open doen als ik net lig te krikken
Hahahahhahaha
Gekraak en gebeuk is niet zo erg als gekreun... vooral heel overdreven gekreun.. alsof ze met een gangbang bezig is..
Met gekraak van de vloer. Een vloer dat bestaat uit planken en daarop een bed dat heen en weer gaat is herhaaldelijke gekraak tijdens de wip sessies
Wat bij mijn bovenburen effectief was, was bellen tijdens de daad, een hijgende buurman aan de lijn krijgen en vriendelijk vragen of het wat zachter kon. Toen was het meteen over.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Lijkt me wat azijnpisserij. Als jullie in zulke flatjes gaan samenhokken boven, onder en naast mekaar dan horen jullie toch ook andere geluiden. Praten, muziek, de wc, water,... Vinden jullie seks dan zo wereldvreemd? Probeer toch eindelijk eens volwassen te worden! Als rust zo hoog in het vaandel geschreven staat, zoek dan verdorie een vrijstaand huisje of een deftig geisoleerde flat.
quote:jaakds schreef op 07 oktober 2013 @ 15:47:

Lijkt me wat azijnpisserij. Als jullie in zulke flatjes gaan samenhokken boven, onder en naast mekaar dan horen jullie toch ook andere geluiden. Praten, muziek, de wc, water,... Vinden jullie seks dan zo wereldvreemd? Probeer toch eindelijk eens volwassen te worden! Als rust zo hoog in het vaandel geschreven staat, zoek dan verdorie een vrijstaand huisje of een deftig geisoleerde flat.Ik denk dat het niet zozeer over het soort geluid gaat, maar over het tijdstip waarop het geluid gemaakt wordt.
Hoe zorg jij ervoor dat je onderburen he niet horen? Heb je dat gevraagd en gecheckt of heb je geen seks? Ik zou me er niet zo druk over maken en gewoon oordoppen in doen of muziek luisteren. Tenzij het uren en uren duurt lijkt de overlast me beperkt en zou ik het niet aankaarten.
@jaakds als ik.ben.hier er last van heeft, mag ze 't toch best aangeven? En misschien heeft ze wel de financiële ruimte niet om een vrijstaand huisje of een deftig geïsoleerde flat te betalen...

Ik zou, wanneer je er last van hebt, inderdaad gewoon een briefje binnen gooien. Dan kunnen je buren zelf bekijken of ze er iets mee doen of niet...
Aanbellen? Serieus? Het zijn volgens mij gewoon leefgeluiden. Oordoppen of anders verhuizen.
Ik zou in een bejaardenflat gaan wonen.
Hoe vaak doen ze het eigenlijk?
Hier ook last van, alleen nog keihard gekreun erbij. Gelukkig duurt het meestal niet zo lang. Ik denk dat ze niet onder de indruk zou zijn als ik klaag aangezien ik zeker weet dat ze doorheeft dat mensen haar horen. Haar kind is ook altijd thuis.En buiten kun je ze ook horen.

Maar ik zou gewoon een briefje in de bus doen en hopelijk doen ze daarna wat rustiger.
quote:nova89 schreef op 07 oktober 2013 @ 15:50:

@jaakds als ik.ben.hier er last van heeft, mag ze 't toch best aangeven? En misschien heeft ze wel de financiële ruimte niet om een vrijstaand huisje of een deftig geïsoleerde flat te betalen...

Ik zou, wanneer je er last van hebt, inderdaad gewoon een briefje binnen gooien. Dan kunnen je buren zelf bekijken of ze er iets mee doen of niet...Deftig geisoleerde flat? Appartementen met houten vloeren staan doorgaans niet in achterstandswijken.
Ligt er ook aan hoe lang het duurt. Als het binnen een half uur over is zou ik er niet zoveel problemen mee hebben.

Ik kreeg nieuwe buren. De eerste nacht dat ze er sliepen heb ik van een uur of 1.00u tot 5.00u wakker gelegen van hun seksgeluiden. En dat ging zo hard dat ik echt dacht dat het een hele groep was, de vrouw ging tekeer als een speenvarken. Een paar nachten daarna weer hetzelfde, weer de hele nacht gekreun en gegil. Toen heb ik de volgende dag aangebeld en gevraagd of het zachter kon. De man was helemaal verbaasd; hij dacht dat de huizen zo goed geïsoleerd waren dat je niks hoorde. Vanaf toen niet of nauwelijks meer gehoord.
. Jarenlang in studentenhuizen mogen wonen en wat ik daar allemaal hoorde. Sta nergens meer van te kijken, maar ben nu ONTZETTEND blij met mijn muisstille buurman.

Je kunt er weinig aandoen. Zou het op een grappige manier laten weten en hopelijk doen ze er wat mee.....
quote:strike schreef op 07 oktober 2013 @ 15:51:

Aanbellen? Serieus? Het zijn volgens mij gewoon leefgeluiden. Oordoppen of anders verhuizen.

Voila, zo is het. Als je de financiele mogelijkheden niet hebt voor iets beters, dan moet je leren om de tering naar de nering te stellen. Maar dan is tegenwoordig blijkbaar heel moeilijk. Iedereen beeldt zich in dat alleman zich alles moet kunnen veroorloven. Recht op dit, recht op dat, en dat is allemaal maar normaal.

Er zijn altijd al mensen geweest die het met minder moesten stellen, en die leven daarom niet minder goed hoor. De ziekte van de tijd is simpelweg dat vele mensen gewoon niets meer van iemand anders kunnen verdragen.

Ik ik ik ik... Als TO er last van heeft? Onzin toch. Iedereen maakt toch leeflawaai. Straks gaat ze nog aanbellen of een briefje kleven wanneer de buurman ziek is en tien keer in de nacht de wc heeft doorgetrokken.

Ik noem dat de verzuurde maatschappij. Er zijn al rechtszaken gevoerd over joelende kinderen en lawaaimakende dieren (haan, hond, ezel...). Dat is toch beangstigend! Zulke mensen moesten onvruchtbaar gemaakt worden, zodat ze zich niet meer kunnen voortplanten...
quote:strike schreef op 07 oktober 2013 @ 15:57:

[...]

Deftig geisoleerde flat? Appartementen met houten vloeren staan doorgaans niet in achterstandswijken.O, tiens tiens. En een houten vloer kan volgens jou niet zwevend op een betonnen draagplaat liggen? Sorry, maar je komt niet direct over als een bouwkundig ingenieur...
quote:jaakds schreef op 07 oktober 2013 @ 16:04:

[...]

Voila, zo is het. Als je de financiele mogelijkheden niet hebt voor iets beters, dan moet je leren om de tering naar de nering te stellen. Maar dan is tegenwoordig blijkbaar heel moeilijk. Iedereen beeldt zich in dat alleman zich alles moet kunnen veroorloven. Recht op dit, recht op dat, en dat is allemaal maar normaal.

Er zijn altijd al mensen geweest die het met minder moesten stellen, en die leven daarom niet minder goed hoor. De ziekte van de tijd is simpelweg dat vele mensen gewoon niets meer van iemand anders kunnen verdragen.

Ik ik ik ik... Als TO er last van heeft? Onzin toch. Iedereen maakt toch leeflawaai. Straks gaat ze nog aanbellen of een briefje kleven wanneer de buurman ziek is en tien keer in de nacht de wc heeft doorgetrokken.

Ik noem dat de verzuurde maatschappij. Er zijn al rechtszaken gevoerd over joelende kinderen en lawaaimakende dieren (haan, hond, ezel...). Dat is toch beangstigend! Zulke mensen moesten onvruchtbaar gemaakt worden, zodat ze zich niet meer kunnen voortplanten...

Zo, ga je lekker?

Het kan ook extreem zijn hè, zoals ik aangaf. Ik vind er iets van zeggen als je de hele nacht wakker liggen van het gegil van je buren (om welke reden dan ook) heel normaal. Je zegt er toch ook iets van als ze de hele nacht lopen ruzie te maken? Of moet dat ook maar gewoon kunnen? Of is het omdat het hier om seks gaat, dat jij dat allemaal maar vindt moeten kunnen.
quote:jaakds schreef op 07 oktober 2013 @ 16:07:

[...]

O, tiens tiens. En een houten vloer kan volgens jou niet zwevend op een betonnen draagplaat liggen? Sorry, maar je komt niet direct over als een bouwkundig ingenieur...Het is een gehorig pand, dus de kans op deze constructie is klein. Ook omdat TO zelf ook zo'n vloer heeft.
quote:zoishet schreef op 07 oktober 2013 @ 16:07:

[...]

Zo, ga je lekker?

Het kan ook extreem zijn hè, zoals ik aangaf. Ik vind er iets van zeggen als je de hele nacht wakker liggen van het gegil van je buren (om welke reden dan ook) heel normaal. Je zegt er toch ook iets van als ze de hele nacht lopen ruzie te maken? Of moet dat ook maar gewoon kunnen? Of is het omdat het hier om seks gaat, dat jij dat allemaal maar vindt moeten kunnen.

Zeg, stel het eens niet zo extreem!

Ja, ik vind dat je daar moet mee om kunnen. Anders blijf je weg uit dat soort gebouwen. Punt.

Het enige waar je gelijk in hebt, is dat je kan overdrijven. En dan ben je fout. In veel gebouwen is er overigens een reglement waar nachtlawaai na 22.00 u verboden is. Dan hou je je daar aan uiteraard. Zoniet, heeft de klager recht op klagen, omdat je de huisregel overtreedt, terwijl die huisregel niet in strijd is met het algemeen geldend recht. Zo is het juridisch.

Maar ik wil toch nog wel eens even langs komen met de geluidsmeter om te meten of een normaal seksend stel bij de buren met hun gekraak en eventuele oooohtjes en aaahtjes een geluidspeil veroorzaakt dat boven de geldende normen uit komt hoor.
quote:strike schreef op 07 oktober 2013 @ 16:16:

[...]

Het is een gehorig pand, dus de kans op deze constructie is klein. Ook omdat TO zelf ook zo'n vloer heeft.Voila, ze heeft zelf ook zo een vloer. Dat ze dan maar steeds netjes haar broek aan houdt in bed als er een man op bezoek is, of ze veroorzaakt zelf overlast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven