Onbedoeld grappige opmerkingen

24-04-2008 16:27 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde net een uitspraak op TV die me inspireerde om dit topic te openen.

In Spoorloos interviewt men een man met een verstandelijke handicap. Nou heeft deze man het liever niet over een handicap maar over een beperking. Want: "Handicap is zo.... afgezaagd"!

Dan kun je mij dus opvegen. Welke onbedoeld grappige opmerkingen hebben jullie onlangs gehoord?

(P.S. Dit is uiteraard niet bedoeld als poging mensen met een handicap/beperking belachelijk te maken.)
Even terzijde: toen de euro nèt was ingevoerd kon je gedurende korte tijd een liter Euro benzine kopen voor 1 euro .... Kom daar nu eens om ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Roelfien schreef op 21 mei 2008 @ 19:35:

[...]

Da's niet waar hoor, diarree is in het Duits Durchfall.Hmm, nou dan snap ik niet waarom ze zo moest lachen. Toen we ooit in Oostenrijk op vakantie waren had de locale huisarts het toch echt over durchlauf bij m'n dochtertje van 1 jaar, waar het dun uit de broek liep. Dialect misschien...
quote:Donkeyshot schreef op 23 mei 2008 @ 08:53:

Even terzijde: toen de euro nèt was ingevoerd kon je gedurende korte tijd een liter Euro benzine kopen voor 1 euro .... Kom daar nu eens om ?

Hij heeft zelfs onder de euro gezeten, ik heb op de eerste euro dag getankt en toen was de benzine ¤0.98

Oh en de benzineprijs was toen ik mijn rijbewijs haalde in 1992 Fl 1,86 en dat is ¤0,84
Bij de kassa staan en zeggen: ¨Ik wil even pissen¨....

Ipv pinnen. (Nou moest ik ook heel nodig!)
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik had via marktplaats een trilplaat gekocht, dus ik bel de mevrouw in kwestie om af te spreken wanneer ik het ding op kon halen.

Dat kon de volgende dag wel, zij was wel werken maar haar man was de hele dag wel thuis.

Ik moest dan maar even helpen met het ding van boven te halen, want haar man was blind.

Mijn laatste woorden aan de telefoon waren: "Oke, dan ZIET hij me in de loop van de ochtend wel een keertje verschijnen" aiaiai
Een tijd geleden las ik deze blunder in de Libelle of de Margriet ofzo.

Een vrouw was boodschappen doen met haar zonen en die liepen steeds maar te klieren. Eenmaal thuisgekomen en na vele waarschuwingen, stootten ze per ongeluk de fles rum (ofzo) van tafel. De moeder was het zat en nam de twee kinderen naar de bank om van beide rekeningen 7 euro te halen, voor een nieuwe fles. Vraagt de bankmedewerkster: 'En, jongens, gaan jullie wat leuks kopen van je geld?' Zeggen de jongens: 'Nee, we moeten een fles rum voor onze moeder kopen!' Die vrouw schreef ook nog eens dat ze zich zo schaamde dat ze alle blikken maar negeerde en gewoon het geld aannam en zonder iets te zeggen vertrok!
quote:18_Michelle schreef op 08 juni 2008 @ 16:25:

Een tijd geleden las ik deze blunder in de Libelle of de Margriet ofzo.

Een vrouw was boodschappen doen met haar zonen en die liepen steeds maar te klieren. Eenmaal thuisgekomen en na vele waarschuwingen, stootten ze per ongeluk de fles rum (ofzo) van tafel. De moeder was het zat en nam de twee kinderen naar de bank om van beide rekeningen 7 euro te halen, voor een nieuwe fles. Vraagt de bankmedewerkster: 'En, jongens, gaan jullie wat leuks kopen van je geld?' Zeggen de jongens: 'Nee, we moeten een fles rum voor onze moeder kopen!' Die vrouw schreef ook nog eens dat ze zich zo schaamde dat ze alle blikken maar negeerde en gewoon het geld aannam en zonder iets te zeggen vertrok!Ik zie in dit verhaal niet de "onbedoeld grappige opmerking". Zal misschien aan mij liggen dat ik de humor hier niet van inzie.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 08 juni 2008 @ 16:33:

[...]

Ik zie in dit verhaal niet de "onbedoeld grappige opmerking". Zal misschien aan mij liggen dat ik de humor hier niet van inzie.

Ik denk dat het inderdaad aan jou ligt, want ik vind het hilarisch!

Mijn vriendin en ik waren eens in Aken aan het winkelen. Mijn vriendin had een mooi truitje gevonden en bij het afrekenen vroeg ze in haar beste duits aan de verkoopster: "Kann dieses T-shirt auch gestreichelt werden? Waarop de verkoopster lachend antwoordde: "Na klar!"

Streicheln betekent aaien in het duits.
Leuk he, Duits.
quote:Luna1964 schreef op 08 juni 2008 @ 18:17:

[...]

Ik denk dat het inderdaad aan jou ligt, want ik vind het hilarisch!

Tsja, dan zal het wel aan liggen dat ik denk dat er een klein drama voor die dreumissen afspeelt thuis. Een moeder die een drankprobleem heeft. Ik kan mij niet voorstellen anders dat je zo kwaad kan worden als je kind een fles per ongeluk omgooit en ze geld van hun rekening laat afhalen als straf. Kinderen moeten voorzichtig zijn maar zet je fles dan veilig op het aanrecht of in de kast.

Dat is waarom ik het niet grappig vind. Omdat bij het lezen ik deze associatie erbij heb.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Het ging - volgens mij - niet om die fles drank persé, maar om het feit dat ze al de hele tijd liepen te klieren. Maar zo zie je: humor is persoonsafhankelijk: ik vind hem ook erg grappig, maar heb geen associaties met alcoholische moeders.
Wees blij!
quote:Smurfin23 schreef op 26 april 2008 @ 11:21:

Ik aan de telefoon tegen de auto-dealer:

"Ik wil graag een grote beurt"

Ik mocht direct langskomen Ik liep bij de Peugeot dealer binnen met de woorden: Haai, ik ben op zoek naar een Partner. Haha, de verkoper wou wel eens wat met me drinken, maar ik was toch echt op zoek naar een Peugeot Partner
quote:mylenevalerie schreef op 08 juni 2008 @ 18:22:

[...]

Tsja, dan zal het wel aan liggen dat ik denk dat er een klein drama voor die dreumissen afspeelt thuis. Een moeder die een drankprobleem heeft. Ik kan mij niet voorstellen anders dat je zo kwaad kan worden als je kind een fles per ongeluk omgooit en ze geld van hun rekening laat afhalen als straf. Kinderen moeten voorzichtig zijn maar zet je fles dan veilig op het aanrecht of in de kast.

Dat is waarom ik het niet grappig vind. Omdat bij het lezen ik deze associatie erbij heb.o ik had die associatie helemaal niet. ik had meer het idee dat moeder de kinderen n lesje wou leren wat betreft voorzichtiger omgaan met spullen in huis. die fles rum had evengoed een vaas ofzo kunnen zijn. Maar in dat geval was het verhaal niet zo leuk voor buitenstaanders en minder erg voor moeder geweest
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
mijn collega's vragen zich nu ernstig af waarom mij, als secretaresse, de tranen over mijn wangen rollen van het lachen....

Misschien niet heel grappig, maar wel tekenend voor mijn naïviteit:

Op mijn eerste werkdag spreek ik mijn baas aan met u.

( baas is midden 40, ik 23.)

Nou, zegt baas, je hoeft me geen u te noemen hoor..

Ik: Ja maar, u had mijn vader kunnen zijn!!

was heel netjes en beleefd bedoeld, maar mijn baas lachte zich een ongeluk....en bedankt.. je vader... tss
quote:bijtje29 schreef op 24 april 2008 @ 21:28:

als ik 's ochtends in alle vroegte de bevoorradings wagens van de firma VROEGOP-WINDIG zie rijden moet ik ook altijd erge moeite doen mijn lachen inhouden. Wel goed voor het ochtendhumeur, is dan meteen verdwenen.

ha,ha, bijtje ,die bevoorradingswagen reed vanmiddag voor mij,ik moest meteen aan jou posting denken!!

onder die naam stond ook nog vers!!

ik moest zo lachen!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Nog een Duitse:

Jaren geleden in Oostenrijk op wintersport, de laatste boodschappen doen voor de terugreis en we wilden natuurlijk graag onze losse Schillingen kwijt, omdat je die niet kon inwisselen in Nederland.

Bij de kassa vraagt mijn zwager of de cassière kleingeld wil en hij voegt eraan toe: "Ich hab die Hose voll".

Mén, nu ik het hier neerzet zie ik het weer helemaal voor me, vijf mensen slap van het lachen en iemand met een rooie kop!
mogen onbedoeld grappige schrijffouten ook?

gelezen op een site van uitzendbureau

Voor een zeer aantrekkelijke goed betaalde werkgever

zoeken wij een technische kwaliteitscontrolleur om de

kwaliteit van het aluminum te kunnen waarborgen.

Zou hij nog vrijgezel zijn?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ik heb het vroeger gehad dat ik bij mijn zus en zwager oud en nieuw vierde, zij woonden in een klein dorpje en de traditie is om 24:00 naar buiten en iedereen gelukkig nieuwjaar te wensen..

dus ik naar een oud mannetje en zeg, u heeft het vast koud, waarop het mannetje vraagt, hoezo?

nou u trilt helemaal... we lopen verder en mijn zwager vertelt dat de beste man parkinson heeft...
Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis en had nachtdienst. ;s morgens om half 8 vragen mijn collega's (die dagdienst hadden) hoe het die nacht geweest was. Ik met een doodmoe gezicht, ben de hele nacht heel druk bezig geweest met die nieuwe arts-assistent op kmr 6 (is een eenpersoonskamer).....

Je snapt, zowel de arts-assistent als ik werden heel raar aangekeken...
Onze zaterdaghulp zat net een hele flauwe mop te vertellen tegen mijn kinderen (8 en 7 jaar oud).

Wat is het toppunt van nieuwsgierigheid?

Door het sleutelgat van een glazen deur kijken.

Mijn kinderen zaten hem met een flauw glimlachje niet begrijpd aan te kijken. Ze snapten de grap niet!

Daar moest ik nou heel hard om lachen......
quote:nuska schreef op 25 april 2008 @ 12:38:

Vertalingen:

Kip uit de oven is in het spaans ´pollo al horno´, werd in het engels op het menu vertaald als horny chicken. Lekker!Ondekte in madrid dat de engels evertaling van patatas Bravas, brave patatoes (hoe schrijf je het ook weer) was. of te wel dapere aardapllen.
Ooit gehoord van een Architectenbureau dat Van Geenhuizen heette
Deze advertentie die ik net op Marktplaats tegenkwam wil ik jullie niet onthouden. Hij is hilarisch!

http://link.marktplaats.nl/175445734

hallo . ik ben op zoek naar een zonnescherm of markies , met een min van 2.50 m en een max van 3.50 m met de bediening op links. ik woon nu nl noodgedwongen , in een bovenwoning , met een raam op links. ik kan u er door omstandigheden niets voor geven. maar ik heb er echt een nodig . ik heb nl een sphynx oftewel een naaktkat. die ligt nu teverbranden in mn vensterbank. de gordijnen dicht houden , werkt niet , ze ga er achterdoor. glasfolie plakken , heb ik gedaan , maar dan kan ze niet meer naar buiten kijken , vind ik ook zielig. wie o wie , kan en wil me helpen ? bijvoorbaat mijn dank. johanna en mn poes.
Johanna en d'r poes... hi-la-risch idd!!
Hahahaa, ik denk trouwens dat het voor de buren ook fijn is, wat zien die katten er eng uit zeg:

Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven