Gezondheid alle pijlers

Zwanger en chemopatient behandelen

09-10-2013 20:39 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Let's have tea...
Heeft jouw tandarts geen biologische agentia of arbobeleid gericht op zwangere?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sorry hoor, maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Alsof iemand een wandelende bom zou zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hoe ben je dan precies in contact geweest met de patient?

Want conform de WIP moet je gewoon handschoenen aan hoor en heb je geen enkel contact met de patient
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het hangt af van de medicatie die gebruikt is. Er is dus geen eenduidig antwoord op te geven.
Volgende vraag: Behandel je dat ook geen HIV en Hep patienten?

Want dan zal ik je even wakker schudden, je weet van slechts 15% van de HIV en Hep patienten dat ze besmet zijn.

De rest verteld het niet eens.
Kijk maar uit buiten je huis komt want je kan niet aan iemand zien of ze chemo hebben, in de bus, in de winkel, in het park, in de verloskundigepraktijk.
http://www.zwangerschapsf ... BB2&file=viewtopic&t=6050

Dit gaat om jodiumtherapie. Ben je daar niet mee in de war?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik weet er te weinig van om er zeker van te zijn... En ja ik droeg en draag bij alles altijd handschoenen maar is 'in de buurt zijn van' ook een bezwaar voor de ontwikkeling van de baby?
Let's have tea...
Je heb je niet geprikt dus niks aan de hand. Hier ook tandartsassistente en zwanger geweest.
http://www.umcn.nl/Inform ... egelen_thuis_na_che-i.pdf
quote:janine82 schreef op 09 oktober 2013 @ 20:46:

Ik weet er te weinig van om er zeker van te zijn... En ja ik droeg en draag bij alles altijd handschoenen maar is 'in de buurt zijn van' ook een bezwaar voor de ontwikkeling van de baby?Jij denkt dat die mensen straling uit elke porie door eh....stralen?
Nou, niet zo raar doen zeg. In het geval van bijvoorbeeld jodiumtherapie is het een ontzettend reëele vraag. Je kunt niet blind op je patiënten vertrouwen, zelf nadenken kan helemaal geen kwaad.
@summerdance, natuurlijk weet je niet van iedereen wat ze hebben als ze in de praktijk komen, vandaar ook altijd de handschoenen en het mondkapje dus een beetje onzinnige vraag... Dit gaat im iets waarvan ik weinig weet heb en hoop hier alvast wat meer kennis te krijgen en morgen bel ik de vk.
Let's have tea...
Blijf jij maar binnen, want straks sta je in de rij bij de supermarkt of zit je naast iemand in de trein....Hoe verzin je dit?
Chemotherapie is een medicamenteuze behandeling met cytostatica (middelen die de celdeling remmen). Ik snap best dat dat eng klinkt als je net zwanger bent, maar het is niet besmettelijk of zo. Net zo min als dat jouw hoofdpijn over gaat als je iemand behandelt die net een paracetamolletje heeft genomen.
quote:Fame schreef op 09 oktober 2013 @ 20:42:

Sorry hoor, maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Alsof iemand een wandelende bom zou zijn.Dit dus
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik doe niet raar hoor, het is voor mij een bloedserieuze vraag.

Ik vraag me oprecht af hoe TO met haar patienten omgaat als ze denkt dat de van een controle gedaan met handschoenen enige vorm van chemo medicatie tot zich genomen zou kunnen hebben

Met de beste wil van de wereld krijg ik er geen beeld bij
quote:janine82 schreef op 09 oktober 2013 @ 20:49:

@summerdance, natuurlijk weet je niet van iedereen wat ze hebben als ze in de praktijk komen, vandaar ook altijd de handschoenen en het mondkapje dus een beetje onzinnige vraag... Dit gaat im iets waarvan ik weinig weet heb en hoop hier alvast wat meer kennis te krijgen en morgen bel ik de vk.

Je je veiligheidsbril? (just checking)

En het is geen onzinnige vraag hoor

Als het goed is liggen de WIP richtlijnen en een protocol gevaarlijke stoffen bij jou op de praktijk.

Daar staat alles in
Ik ook niet, en het is niet de eerste vraag die ze stelt combi zwangerschap/tandartsassistente.
quote:Fame schreef op 09 oktober 2013 @ 20:42:

Sorry hoor, maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Alsof iemand een wandelende bom zou zijn.Nja ik weet er het fijne niet van maar iemand in mn schoonfamilie krijgt nu chemo en als we daar zijn gebruiken we 1 van de 2 toiletten in huis niet omdat hij die gebruikt en het ivm zn chemo gevaarlijk oid zou kunnen zijn. Nja ik ga er maar vanuit dat hij dat niet uit zn duim gezogen heeft?
Dankje bootje.... Schrik ook wel van de reacties hier terwijl ik alleen uit onwetendheid wat vragen heb...
Let's have tea...
quote:janine82 schreef op 09 oktober 2013 @ 20:52:

Dankje bootje.... Schrik ook wel van de reacties hier terwijl ik alleen uit onwetendheid wat vragen heb...

En hier schrik ik dan weer een beetje van.

Maar wellicht is dat beroepsdeformatie, dat kan ook
quote:matroesjka_ schreef op 09 oktober 2013 @ 20:52:

[...]

Nja ik weet er het fijne niet van maar iemand in mn schoonfamilie krijgt nu chemo en als we daar zijn gebruiken we 1 van de 2 toiletten in huis niet omdat hij die gebruikt en het ivm zn chemo gevaarlijk oid zou kunnen zijn. Nja ik ga er maar vanuit dat hij dat niet uit zn duim gezogen heeft?Dat heeft meer te maken met het gevaar dat jullie hem ergens mee besmetten dan andersom. Door chemo raakt je afweersysteem nogal naar de klote (de witte bloedcellen delen zich immers ook niet meer naar behoren) en als jullie dan per ongeluk een onschuldig diarreevirusje bij je hebben kon hij daar wel eens doodziek van worden.
.
Let's have tea...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven