Blanke vla = Racisme

08-10-2013 13:15 156 berichten
De blanken moeten ook maar eens opkomen voor zich zelf.

Na de negerzoen ligt nu de zigeunersaus onder vuur.

Ook de zwarte piet is elk jaar een weer een discussie.

Het wordt eens tijd dat de blanken nu ook in opstand komen! Weg met de blanke vla!
Alle reacties Link kopieren
quote:samira1 schreef op 09 oktober 2013 @ 20:47:

En ik hoop dat die rot Sinterklaas verzuipt voordat ie in Nederland aankomt. Zo nu ben ik er klaar mee.
Verschillende interpretaties

Schoorsteenveger met roe

Over de herkomst van Zwarte Piet wordt veel geschreven, maar weinig onderzoek gedaan. Vast staat dat de knecht die later de naam Zwarte Piet kreeg pas in 1850 is geïntroduceerd. Voor die tijd had de folkloristische Sinterklaas in Nederland voor zover bekend geen helper. Desondanks circuleren er voor die helper van Sinterklaas diverse volkswetenschappelijke verklaringen:

hij zou oorspronkelijk een schoorsteenveger zijn, en van het roet zwart zijn geworden;

hij zou een Ethiopische zwarte slaaf Piter zijn die door de heilige Nicolaas op een slavenmarkt in Myra werd vrijgekocht;

hij zou oorspronkelijk een demon zijn geweest die door de heilige gedwongen werd goede daden te verrichten;

hij zou een voorchristelijke godheid zijn die zich moest onderwerpen aan de christelijke sint;

hij zou de bedwongen satan zijn, plaatsvervanger van de overwonnen Wodan, of diens helper Nörvi, de zwarte vader des nachts, die ook een roe droeg (als vruchtbaarheidssymbool);

hij zou afstammen van de zwarte raven Huginn en Muninn, die Odin vergezelden;[7]

hij zou afstammen van berserkers, die het lichaam zwart verfden en dierenhuiden droegen.

Voor geen van deze verklaringen zijn, behalve schrijvers die schrijvers naschrijven, betrouwbare directe bronnen te vinden
Handen af van onze cultuur!!
quote:samira1 schreef op woensdag 09 oktober 2013 20:53 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="samira1 in "Blanke vla = Racisme"" class="messagelink">samira1 schreef op 09 oktober 2013 @ 20:47</a>:</b>

En ik hoop dat die rot Sinterklaas verzuipt voordat ie in Nederland aankomt. Zo nu ben ik er klaar mee.</div></blockquote> Jezelf qouten is best triest
Doe mij maar eens gewoon een keer een zwarte Sint, of een Aziatische ook goed. Dat krampachtige gedoe van mensen die per se aan de verdeling witte Sint en zwarte Piet willen blijven vast houden passen echt niet meer in deze tijd hoor.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:amarna schreef op 09 oktober 2013 @ 15:53:

Sinterklaas en Zwarte Piet maken kinderen blij.

Is dat juist niet iets om blij om te zijn, dan om tegen te ageren?

Een zwarte Sint en witte piet kunnen kinderen net zo blij maken natuurlijk. Paarse pieten ook. Als er maar kadootjes zijn.

Het hele verhaal van de Sint is sowieso verzonnen en veranderd door de jaren, dus waarom zouden we dat nu niet doen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Ikje86 schreef op 09 oktober 2013 @ 21:25:

Handen af van onze cultuur!!Waarom ben je zo krampachtig? Wat is er nou echt dat kan gebeuren? Kinderen die geen kadootjes meer krijgen?
quote:boebezoebe schreef op 09 oktober 2013 @ 21:29:

Doe mij maar eens gewoon een keer een zwarte Sint, of een Aziatische ook goed. Dat krampachtige gedoe van mensen die per se aan de verdeling witte Sint en zwarte Piet willen blijven vast houden passen echt niet meer in deze tijd hoor.

WTF???

Waar is de blanke vla gebleven??

Gaat het hier nu ook al over deze 'forummelkkoe' die jaarlijks vanaf augustus tot en met januari stelselmatig en volgens een vast patroon, leeg gemolken wordt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Over die chocolademelkkoe ging het vanaf het begin al Enn.
Zure haring

Dove kwartel

Grijze muis

Franse friet

Belgische bonbons

Mierenneuken ........en dat vind ik ook van deze discussie. Nu wordt zwarte piet een keer positief belicht als een lieve en ondeugende en hardwerkende kindervriend ipv het stereotype lui, sozawetrekkend en oja niet te vergeten alleen maar bekend van een aflevering opsporing verzocht, is het weer niet goed. Ik bedoel dit wel met een lichtelijk sarcastisce ondertoon maar wat een GEOUWEHOER...hee nog een bijdrage aan dit blanke vla topic.

Sint en zwarte piet moeten blijven.

Ouwe hoer mag ook niet meer. Dat is ook discrimenerend. Niet alle hoeren zijn oud. Wie verzint dit.

Btw een leuk topic Ikje86.
quote:Murdoch schreef op 09 oktober 2013 @ 22:23:

Over die chocolademelkkoe ging het vanaf het begin al Enn.

ow. ok
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Lees net bij het overzicht dat er een nieuw topic is geopend: negeren.

Dit kan echt niet.
Habsburger broodjes!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Cubaanse sigaar.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Jeetje Ikje86, wat kom jij zuur over zeg
quote:Ikje86 schreef op 09 oktober 2013 @ 13:03:

Als jij een probleem met dit feest heb, moet je je maar gewoon aanpassen het is traditie en een onschuldig kinderfeest! Dus get a life en ga anders in een land wonen waar sinterklaas niet komt.Gelukkig mogen mensen hier in NL nog steeds zelf kiezen of ze Sinterklaas vieren of niet.
quote:Ikje86 schreef op 09 oktober 2013 @ 21:25:

Handen af van onze cultuur!!Mooi he, onze multiculturele samenleving
Een negerzoen mag niet..

Terwijl wij op de onderbroekenlol leeftijd juist lachten om "chocolade melk". Even aan de borst hangen bij een donkere dame.

Wat een gedoe en gezeik over Sinterklaas.

En dat domme Facebook gedicht vol met spel fouten en die Facebook pagina..
dubbel.
Ik vind Sinterklaas hartstikke leuk. Jammer dat elk jaar dezelfde discussie weer opgerakeld moet worden. Zelfs dat begint zo langzamerhand traditie te worden.............
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow!
Ik wil maar even zeggen.... Mannen zijn den Baasch!

Ik bedoel maar:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
De eerste 5 pagina's heb ik echt heel hard gelachen. Daarna helaas toch weer dat gezeur over discriminatie. Sommige mensen zien ook overal discriminatie in. Heel sneu als je zo zwaar in je leven staat. Misschien wat aan je eigenwaarde gaan doen? Ja, ik ben blank, ja ik heb gekleurde vrienden (nee, geen zwarte pieten).
Dikke bleek ook graag verbannen, ik voel me dubbel aangesproken........................................
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Tja, hasse. Wat kan ik er van zeggen....
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:samira1 schreef op 09 oktober 2013 @ 20:47:

En ik hoop dat die rot Sinterklaas verzuipt voordat ie Nederland aankomt. Zo nu ben ik er klaar mee.Nou, nou. Iemand doodwensen omdat een feestje je niet aanstaat?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven