Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Ik heb net mijn maandstonden, dus mijn 'eerste' NOD is normaal gezien 10 juli dacht ik? Nog even over dat foliumzuur, neem ik dit nu al (heb het thuis al staan), of moet ik wachten tot mijn maandstonden gedaan zijn?
Tjee, Tazzle. Wat een situatie zeg. Jullie zullen idd veel moeten praten. Wat is de reden dat hij twijfelt? Het komt op mij over als angst voor het onbekende. Ik hoop dat jullie eruit gaan komen met zijn tweeen. dikke knuffel!

Fien, foliumzuur wordt hier aangeraden van minimaal 4 weken voor de bevruchting en tot 10 weken erna. Je kan nu dus gewoon al beginnen. Het maakt verder niet uit of je ongesteld bent.

Tiaraatje, je bent al even afwezig. Alles goed?

Hier alles wel ok, maar daar heb vanochtend al een verhandeling over gehouden....

Fijne avond!
Ik denk ook eerder dat het angst is Tazzle. Als ik er ernstig over nadenk, krijg ik soms ook wel schrik hoor en begin ik mij over alles vragen te stellen: 'ben ik wel lang genoeg bij mijn vriend om hem goed genoeg te kennen voordat we samen aan een kindje beginnen', 'zullen we wel altijd samen blijven' enz enz. Da's normaal en ik denk dat dat voor een man nog moeilijker is. Volgens mij komt het wel goed, zeker als hij stapelgek is op de kindjes van zijn broer.
Hallo allemaal,

Ik heb net de hele dag gewerkt en daar kan ik ook niet internetten.

Ik moet nog heel veel bijlezen hoor!

Ik ben nog niet ongesteld maar volgens mij ook niet zwanger, ik heb een test gedaan maar ik denk dat ik een langere cyclus heb.

Dit is dag 28.

Tazzle, wat zit je in een vervelende situatie. Ik vind het erg moeilijk om erover te oordelen of om je te adviseren. Ik vind het persoonlijk wel erg belangrijk om je eigen gevoel te volgen. Maar dat is allemaal theorie he..daar heb je niet zoveel aan.

We hebben idd nog geen hoop nodig maar ik vond het wel leuk om te lezen dat iemand na 20 jaar anticonceptie toch binnen 2 week zwanger is geworden! Gefeliciteerd!!

Ga zo nog even de rest lezen.
Mayo,

We zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Jij dus ook nog niet ongesteld...misschien dat mijn cyclus dan ook wel 32 dagen is.

Oja, ik loopt nog liever zonder jas dan dat ik in de winter mn vaders winterjas aan doe hahahahaha. Dan maar koud hoor.

Watje, heb jij last van de slapeloosheid of je dochtertje?
O dat was niet zo handig natuurlijk. Nee ik heb er zelf last van. Mijn dochter slaapt vanaf week 4 al door 's nachts dus daar ligt het niet aan.
Wat vervelend voor je. Ik heb het zelf ook een tijdje gehad maar het ging vanzelf weerover. Lig je misschien te piekeren in je bed?

(sex is vaak een goed en natuurlijk slaapmiddel !)
Hee meiden, bedankt voor al jullie lieve woorden, wat hem vooral dwars zit is dat hij bang is dat hij met een kind geen kant op kan, dat hij een soort kluizenaar moet worden op de dagen dat ik aan het werk ben, en hij dus voor het kindje moet zorgen, ook is hij bang voor hoe het financieel allemaal gaat lopen omdat alles natuurlijk behoorlijk veel geld kost, hij kan wel 10 negatieve dingen op noemen en ziet er weinig positiefs aan. Denk trouwens niet dat ik zwanger ben, heb echt een ongesteldheidsbuikpijn sinds vanavond, kan ook stress zijn, maar denk het niet, als het zover is dan horen jullie het.

Mayo en Tiaaratje, nog niet ongesteld dus? hadden jullie nou allebei wel al getest of niet, weet het zo niet meer eigenlijk.

Fien, jij gaat weer door voor de "volgende ronde"? Helaas pindakaas, volgende keer beter he!!

Watje, misschien helpt good night thee van pickwick jou? ik heb er wel baat bij, (volgens mij, of t zit tussen de oren, hihi)

Ik geloof dat ik er maar gewoon voor blijf gaan om zwanger te worden, mijn vriend zegt zelf ook dat te doen, want een tussenweg is er niet in deze situatie, en we willen elkaar ook niet kwijt.

Als ik kijk hoe hij met de kids van zijn broer omgaat, geeft me dat stiekem toch wel een goed gevoel!

Meiden slaap lekker voor straks, liefs
Tazzle, jeetje wat een rotsituatie. Ik kan me voorstellen dat je niet goed weet wat je moet doen. Zelf ken je hem waarschijnlijk het beste en kun je dus wel een beetje inschatten of hij straks zal bijdraaien. Lastige situatie zeg, want als je straks zwanger bent, is er geen weg meer terug... Sterkte in ieder geval!

Jammer dat er hier weer een aantal ongesteld zijn geworden. Maar goed het is pas de eerste ronde, dus het komt allemaal wel goed hoor.

Watje: Balen van die slapeloosheid. Misschien een warm bad of douche voor het slapen gaan. Of als je piekert, misschien een lekkere massage van manlief...

Oh ja, deze week zijn we nog een keer het condoom vergeten (oeps) rond mijn eisprong. Ik ga er niet vanuit dat ik nu gelijk zwanger zal zijn, maar goed het kan dus wel. Ik moet wel zeggen dat ik het toch ook wel een beetje eng vindt nu. Herkennen jullie de twijfels? Dan denk: komt het nu wel uit? Ben ik er wel aan toe? Tja, we zullen het wel zien, maar eigenlijj doe ik nu wel al officieel mee! Yeah!

Fijne dag!
quote:Tazzle schreef op 12 juni 2008 @ 21:23:

Fien, jij gaat weer door voor de "volgende ronde"? Helaas pindakaas, volgende keer beter he!!

Ik moet eigenlijk nog 'beginnen' hoor, ben nog maar net gestopt met mijn pil Zou wel super zijn dat het direct lukt natuurlijk (dan hebben we een 'italiaantje' hehe - vertrekken volgende week op vakantie naar Italie).
Mayo en Tiaraatje, hoe is het!!!! Hoop dat jullie snel meer weten....

Tazzle, ik kan het me goed voorstellen van je vriend hoor, het is ook eng. Mannen zijn erg praktisch ingesteld, en misschien is het handig om op alle dingen die hij negatief noemt een oplossing te geven. Zelf vind ik het bijvoorbeeld ook belangrijk om dingen te kunnen blijven doen met een baby. Kinderen kunnen best wel wat hebben hoor, en hoe gestrester je daarmee omgaat, des te moeilijker vindt zo´n kindje het om zich aan te passen.

Hier alles nog rustig, nog een paar dagen te gaan voor mijn NOD. Heb nog wel ff geduld gelukkig.

Liefs Adventure
Hoi allemaal,

Ik nu wel erg buikpijn, dus het zou best kunnen komen. Hoop van niet dus gewoon afwachten.

Nog even wat voorbereiding treffen voor het EK hoor! Man en kids willen graag samen kijken dus ik mag de hapjes maken....

Tot later!
Oh, sorry fien, had ik niet begrepen! Wie weet doet de italiaanse zon wel wonderen voor jullie!! Ik hoop het voor je.

Smartie, ook jij doet nu mee dus voor het echie!! leuk en spannend!

Hier gaat alles zijn gangetje, vriend heeft vannacht beter geslapen, misschien goed dat hij zijn hart even weer heeft kunnen luchten, heb besloten om toch maar door te gaan met zwanger proberen te raken, ik ga van het beste uit en denk dat het allemaal wek goed komt als ik eenmaal zwanger ben.

Het blijft toch een gok, en ik kan nietin de toekomst kijken, maar dat we bij elkaar willen blijven staat vast.

Ben ook benieuwd hoe het met mayo en tiaaratje gaat, al wat loos bij jullie?

Ik voel nogsteeds die vage buikpijn, denk dat ik een deze dagen ongesteld word, wel vroeg dan is t n cyclus van 20 dagen....ik zie wel misschien duurt het ook nog wel even..

Veel plezier met voetbal vanavond!
Hallo,

Welkom in het weekend!

Hier nog niks aan de hand, niet ongesteld maar volgens mij ook nog niet zwanger.

Hoe gaat het met jullie?

Adventure en Tazzle zitten nu vlakbij hun NOD, spannend he.

Tazzle ik voel ook al meer dan een week vanalles in mijn buik en ik heb enorme PMS en ik heb nu schoonmaakwoede. Ikhoop nog steeds dat dat niet is omdat ik on moet worden maar dat dat komt omdat ik zwanger ben..maar ja we zullen het moeten afwachten.

Oja en over je vriend en de situatie, wij zijn altijd alles blijven doen ook met 2 kinderen.We gaan nog steeds weekendjes weg, de ene keer met zn 2en en de andere keer een hotel waar je de kids gratis mee mag nemen.

Wij hebben ons ritme nooit aangepast aan babyritme of peuter of kleuterritme, maar juist andersom. met als gevolg dat we nu hele makkelijke kinderen hebben die al weten dat hun ouders juist vaak op het laatste moment onverwachte dingen doen.

En twijfels kun je altijd wel krijgen. Wij waren drie maand samen toen ik zwanger werd (gepland) en we zijn nu 11 jaar verder. We hadden beide geen vaste baan en ook geen eigen huis of een auto.Nu dat alles wel. Dat soort dingen vind ik allemaal niet veel zeggen. Je hebt nl geen zekerheden. Je kunt ook eerst 10 jaar samen zijn en dan besluiten dat je er voor gaat en dan na een jaar alsnog uit elkaar gaan.

Nuga ik even de puinhoop van gisteravond opruimen!

Totlater
Goedemorgen iedereen!

Het is ook zo hoor Tiaaratje, na 10 jaar kan een relatie evengoed stuklopen, terwijl wij misschien straks de gelukkigste ouders van de wereld zijn, wie zal het zeggen??!

Het is toch altijd een gok die je neemt, en niet alleen mijn vriend vind het eng, ik ook!!Het spookt ook door mijn hoofd, wat nou zus en wat nou zo? Maar daar zal iedereen wel last van hebben.

Dus jij ook nog niet ong?Schiet niet echt op he terwijl je het wel voelt aankomen op een of andere manier, dat heb ik nu ook al 2 dgn, maar ook hier niets aan de hand.

En jij Mayo, al ongesteld?

Adventure, zag dat je een dag na mij je NOD hebt, zal voor je duimen hoor!!

Veel plezier allemaa dit weekend!
Tiaraatje, je hebt helemaal gelijk!

Niks is zeker. Mijn baan staat nu op losse schroeven. Het is nog niet heel dramatisch, maar wel spannend zeg maar.

Je weet het toch niet, met 1 kind is dat net zo vervelend. En een zwangerschap zal er 100 % zeker niet voor zorgen dat het op nog lossere schroeven komt. Dus we zien wel. We hebben flink kunnen sparen en wie weet loopt het allemaal wel los.

Er komen wat nod's aan. Spannend. Tiaraatje, jij houdt het ook wel spannend hoor!

Hier is alles wel goed. Ben alleen vreselijk moe. Gisteravond ivm met voetbal om ongeveer 23.15 uur naar bed gegaan. En vanochtend ging de biologische wekker weer om 6.45. Normaal gesproken een redelijke nacht, maar ik ben echt uitgeput nu. Pffff vanmiddag nog naar een verjaardag, waar ik weinig zin in heb. Maar ja, de wereld staat niet stil omdat ik zwanger ben dus ik ga gewoon mijn beste humeur tevoorschijn halen!

Vanochtend was ik voor het eerst een beetje misselijk. Ik was er gewoon blij mee haha. Zo lang het niet te erg wordt is het wel een soort bevestiging.

Verder heb ik weinig zin in eten, zal me niks verbazen als over 2 maanden ben afgevallen. Maarrrrr, het is ongelooflijk. Maar er begint al een buikje te ontstaan! Als je het niet zou weten zie je het niet. Maar bloot voor de spiegel of met bepaalde kleding aan zie je het gewoon al! Dat belooft wat haha

Dames, fijn weekend! Ik ben waarschijnlijk een weekje afwezig, want morgen gaan we een dagje naar vrienden. En maandag vertrekken we naar de Belgische Ardennen voor een paar daagjes. Heerlijk!

Fijne week allemaal en hopelijk tref ik een paar zwangere dames aan als ik terug ben.

Biaha
Hallo Dames,

Ik lees nog wel mee hoor, maar ben zo druk dat er weinig komt van reageren.

Biaha- wat spannend zeg van je baan!! Grappig om te lezen dat er al een buikje is...dan voel je je ook echt zwanger he? Super hoor!!

Tazzle- ik denk dat het allemaal wel losloopt hoor als je eenmaal zwanger bent, Net wat Tiaraatje zegt je bent zo beperkt als je jezelf maakt. Wij wonen vanaf volgende maand in een flat met 2 slaapkamer voor 1,5 jr in afwachting van nieuwbouwwoning. Maar dat belet ons niet om voor een 2e te gaan. We denken maar zo in het ergste geval slaapt de baby 6 mnd bij ons of dochter op de kamer. Sommige dingen kun je niet plannen en vooral als je zoals wij bij de 1e zo lang bezig bent geweest denk je overal wat makkelijker over.

Tiaraatje- nog niet ongi?? Vervelend he zo lange cyclus? Hier wisselt het ook van 30-32 tot 40 dagen pffffffff

Fien- fijne vakantie!! Lekker hoor naar Italie

Lees dat er wat nog wachten op de ongi dag spannend hoor!! Hier duurt het nog wel even...je kunt alleen maar afwachten he??

Fijn weekend allemaal...
Hallo dames!

Even een heel kort bericht:

Ik wil alle meiden die voor hun NOD staan heel veel succes wensen en een heleboel knuffels en sterkte met het wachten die laatste dagen!!

Wij gaan deze week op vakantie, dus ook ik ben er even een tijdje niet.

Ik hoop op een heleboel positief nieuws als ik terugkom!

Liefs Lein
Lein, een hele goeie vakantie gewenst!
Hallo Allemaal,

Ik lees ook elke dag wel even alle berichtjes, maar ik kom er vaak niet aan toe om ook een berichtje te sturen. Ik ben nog niet zolang geleden aan een nieuwe baan begonnen en dat kost me momenteel nog zoveel energie. Dat het forum even ietsje minder prioriteit heeft (ja schande, ik weet het, sorry).

Ik ben ook erg benieuwd wat de komende week voor iedereen gaat brengen. Mayo en Tiaraatje, het lijkt me voor jullie wel erg verwarrend, er komt maar geen duidelijkheid.

En Tazzle en Adventure, jullie NOD komt eraan, spannend. Ik hoop dat we toch positief nieuws gaan krijgen komende week!
Hallo allemaal,

tiaraatje en mayo, nog steeds geen duidelijkheid? Ook nog niet getest?

Tja Tazzle, ik zit inderdaad 1 dag na jou met NOD. Spannend hoor, kan bijna niet wachten.

Heb al twee dagen een hele lage zeurende buikpijn die niets te maken heeft met diarree of ongesteld worden. Ook gevoeligere tepels, en was er van overtuigd dat ik zwanger was. Drink minder koffie (2 bakjes) en geen alcohol meer, zo overtuigd.

Maar goed, vanmorgen valt het allemaal wel weer mee met buikpijn en borsten, dus ik moet echt nog even afwachten.

Lein, een hele fijne vakantie! Ik hoop je goed nieuws te kunnen brengen als je terug komt.

Tazzle, heb jij symptomen?

Ik hoor het wel weer....

Liefs, Adventure!
Goedemiddag iedereen.

Adventure, jij maakt het ook wel spannend he? Heb de zelfde symptomen als jij, af en toe zo'n zeurende buikpijn en had enorm last van mijn tepels, al is dat nu weer over, soms ook een beetje misselijk, maar dat is vooral als ik er aan denk. En ik kan de hele dag wel slapen, maar nou heb ik altijd wel veel slaap nodig, dus word er niet veel wijzer van, hihi, gewoon volgende week maar afwachten.

Ga vanavond uit eten met collega's en ga toch ook maar geen wijntjes drinken, gewoon voor de zekerheid!

Biaha en Lein fijne vakantie, misschien zijn er weer wat zwangeren als jullie terug zijn, ik hoop het!!

Mayo en Tiaaratje, al goed nieuws??!!

Ik hou jullie op de hoogte van mijn (niet) ongesteldheid!!

Liefs en leuke zondag toegewenst
Tazzle, ga jij gewoon een dag na je NOD testen?

Ben ik namelijk wel van plan.... heb toch twee testen in huis, hihi!
Spannende dagen op komst zie ik. Tazzle, Adventure jullie NOD s komen er aan. Houden jullie het nog uit?

Tiaraatje en Mayo, inmiddels al iets wijzer?

Fien en Lein: een hele goede vakantie!

Hier lekker aan het genieten van het weekend. Onze dochter loopt sinds gisteren heel goed zelf los! Trots! Hihi leuk hoor zo'n waggelend eendje in huis.

Groetjes
Adventure, ik denk het niet, ik weet nl toch niet zeker hoe lang mijn cyclus is, en heb ook nog geen testen in huis, als ik volgende week dinsdag nog niet ongesteld ben ga ik wel testen.

Hou het nog prima uit hoor, ga er toch niet van uit dat ik al zo snel zwanger word, en die buikijn van mij voelt echt alsof ik ongesteld ga worden, dus heb er niet een heel goed gevoel over. Als het zover is horen jullie het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven