Gezondheid alle pijlers

pijn in handen met skiën

11-10-2013 22:34 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag is of jullie tips hebben voor extreem koude handen en voeten op ski vakantie heb al warmelementen in handschoenen geprobeerd. Mijn handen doen met het skiën zoveel pijn dat ik de ski stokken bijna niet vast kan houden. Zo'n stekende pijn, hebben meer mensen hier last van en zo ja wat doen jullie hieraan?
Ik denk dat je handen je iets proberen te vertellen, namelijk dat ze helemaal niet van skiën en kou houden. Ze willen op een heel ander soort vakantie. Neem ze eens mee naar de zon en ze zullen je dankbaar zijn.
Ik hou van skiën, mijn schoonouders nemen ons elk jaar mee. Maar elk jaar word wel meer opgaaf om die piste op te gaan baal ervan wil genieten van het skiën.
Dunne katoenen handschoenen onder je ski-handschoenen al geprobeerd?
verba volant, scripta manent.
Thermohandschoenen?

Verkeerde manier van je stokken vasthouden? ( je hebt ze eigenlijk nauwelijks nodig tegenwoordig met de carfski's)
Je bent zelf een theepot
Misschien pak je je stokken te krampachtig vast.
verba volant, scripta manent.
Dunne handschoenen indd geprobeerd,

Hmm heb echt stokken nodig dan voel ik me veiliger op de piste
heb je wollen handschoenen geprobeerd? Dat houdt je handen heerlijk warm...
Handschoenen van het merk hestra (spel ik het goed) schijnen erg warm te zijn. Heb je wel goede handschoenen? Goede handschoenen kosten wel iets meer dan 30 euro
Maar met carfski's heb je die stokken nauwelijks nodig

Privelesje?

Heus, die stokken heb je alleen nog nodig bij offpiste en buckels maar dat is wennen

Theoretisch kun je een slechte doorbloeding hebben in je handen/voeten

Maar die handen doen er steeds minder toe, maw je zou kunnen leren beter te vertrouwen op je carfski's

Blijft over de skeepliften maar ook daar zijn trucs voor

Als je skiën hebt geleerd vóór de carfski's kan een privéles je helpen!
Je bent zelf een theepot
Ik gebruik mn stokken ook gewoon hoor ook al carve ik mn bochten, ermee prikken in de sneeuw kan je met hoge snelheden beter niet doen maar dan toch gebruik ik mn stokken voor mn balans en voor het draaimoment.

Denk niet dat je koude handen kunt krijgen van je stokken verkeert vast te houden kwa handgreep, zoveel manieren zijn er niet om je stokken vast te houden.
quote:Ikje86 schreef op 12 oktober 2013 @ 00:01:

Ik gebruik mn stokken ook gewoon hoor ook al carve ik mn bochten, ermee prikken in de sneeuw kan je met hoge snelheden beter niet doen maar dan toch gebruik ik mn stokken voor mn balans en voor het draaimoment.

Denk niet dat je koude handen kunt krijgen van je stokken verkeert vast te houden kwa handgreep, zoveel manieren zijn er niet om je stokken vast te houden.

Wel als je erg knijpt in je stokken

Je schrijft dat je de stokken gebruikt voor de steun die eigenlijk niet meer nodig is.

Gewoon eens skiën zonder stokken kan al verhelderend zijn, er kan meer dan voor de carfski's
Je bent zelf een theepot
Mijn man heeft dit probleem ook al heel lang. We hebben ook van alles geprobeerd.

Vorig jaar heeft hij wanten gekocht van het merk Level met binnen handschoentjes er in. Die binnen handschoen is van heel zacht materiaal, schijnbaar toch weer anders dan de thermohandschoenen die hij al eerder had want het gaat nu goed.

Ze waren niet goedkoop, zo rond de 120 euro, maar ja als het helpt.......
Gebruik wanten i p v handschoenen en probeer de stokken alleen lichtjes vast te houden.. Je knijpt wsl te hard..

Koude voeten = ski schoenen te strak..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Wat Sense zegt inderdaad. Doe wanten aan ipv handschoenen, zodat je vingers elkaar blijven verwarmen. Even wennen (vond ik), maar het scheelt enorm!

En voor je voeten: je hebt of je schoenen te strak, of je schoenen knellen. Bij mij bleken ze te knellen net naast mijn kleine teen. Ik heb speciale skischoen-inlegzooltjes laten maken bij Four Seasons, en daarna geen last meer gehad van koude voeten!
Misschien helpen lichtere stokken ook tegen het knijpen?
Zorg dat je skischoenen goed droog zijn, haal de binnen schoen er 's avonds uit en zet die op een schoenendroger.

En zorg voor goede handschoenen en knijp niet te hard in je stokken.

Je hebt ook handschoenen met verwarming. Hier iemand met hetzelfde probleem die het een en ander heeft uitgeprobeerd:

http://www.wintersporters.nl/forum/topic/53090
Je hebt ook stokken van leki met klik systeem, ik heb die ook, dan hangen je stokken gewoon aan je handschoenen en ga je ze vanzelf denk ik wat relaxer vast houden.

Maar wanten is ook een goed idee, wanten van hestra schijnen echt top te zijn.
http://www.hestrahandscho ... heli-ski-female-mitt.html

Kost wat maar dan heb je wat!
Thnx voor de tips!

Ja wanten zijn indd nog een optie!

Hopelijk helpt dat..
Naar een echt goede buitensportwinkel en vragen naar systemen die hooggebergteklimmers gebruiken, meestal ook systeem met lagen met een donzen buitenwant. Niet goedkoop, maar als mensen hun handen kunnen behouden als ze naar meer dan 8000 m klimmen en weer afdalen, dan moet er voor jou ook iets zijn, toch?
Ik hoop het.
nickelwit, bergbeklimmers gebruiken donzen wanten met eventueel onderhandschoenen, liners. Dus zoiets als ikje86 post. Ik weet dat zoiets ook van North Face verkrijgbaar is: http://www.asadventure.co ... 3422xx0004?id_colour=4168

Verdiep je eens in kleding voor pool- of hooggebergte expedities en ga dan naar een buitensportwinkel, volgens mij moet je dan iets kunnen vinden dat je probleem oplost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven