Gezondheid alle pijlers

Patella femoraal pijnsyndroom?

14-10-2013 10:41 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 6 jaar pijn in mijn knieën bij het traplopen, en bij zware tegenwind op de fiets.

Volgens huisarts patella femoraal pijn

Ook als ik gewoon loop voel ik aan de zijkanten van de knieën pijn.

Fysio en speciaal fysioclubje hadden weinig resultaat.

Ik heb ook zo'n 8 kilo overgewicht en beetje X benen

Rontgenfoto laat niks bijzonders zien, en nu moet ik volgende maand naar de MRI .

Wie kan me uit eigen ervaring meer vertellen?
Jep, ik heb het ook.

Voorheen erg veel last van gehad. Inderdaad met traplopen, autorijden en zelfs zitten wat zeer deed. Soms werd ik er 's nachts van wakker.

Oplossing: heel veel je bovenbenen trainen. Waarschijnlijk heeft je fysio je dit ook verteld, en echt, het helpt!

Ik train 2 a 3 keer per week en doe veel bovenbeen oefeningen.

Heb er nog amper last van.

Sterkte!
Bij mij ging het op een gegeven moment vanzelf weer over maar ik had het in de groei.

Iemand anders die ik ken hebben ze het kraakbeen van de patella gepolijst zodat het probleem over was. Helaas had ze daarna wel veel last van instabiliteit in haar knie...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:babbelien, 3 minuten geleden

Jep, ik heb het ook.

Voorheen erg veel last van gehad. Inderdaad met traplopen, autorijden en zelfs zitten wat zeer deed. Soms werd ik er 's nachts van wakker.

Oplossing: heel veel je bovenbenen trainen. Waarschijnlijk heeft je fysio je dit ook verteld, en echt, het helpt!

Ik train 2 a 3 keer per week en doe veel bovenbeen oefeningen.

Heb er nog amper last van.

Sterkte!Klopt, ik heb er ook last van gehad en bovenbenen trainen werkt echt, nergens geen last meer van. Met name squats, legpress en lunges doen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 14 oktober 2013 @ 10:50:

[...]

Klopt, ik heb er ook last van gehad en bovenbenen trainen werkt echt, nergens geen last meer van. Met name squats, legpress en lunges doen.Precies! ;) En echt doorzetten want in het begin zal je er juist wat meer last van hebben, voornamelijk met de lunges en squats.
Ik heb het tot 10 jaar terug ook jarenlang gehad. Bij mij is denk ik de oorzaak fietsen in een te zware versnelling geweest. Traplopen, fietsen, zelfs gewoon lopen. Bij alles deden mijn knieën pijn. Ik zou als ik jou was zorgen voor een goede warm up van je knieën voor het fietsen en in een lichte versnelling fietsen!
Ja, hier ook last hiervan.

Volgens mijn huisarts gaat dit niet meer over.

Fietsen doe ik nooit meer, want daar krijg ik geheid last van. Wat me wel opvalt is dat het met traplopen erg afhankelijk is van hoe stijl de trap is en hoe diep de treden. Op mijn werk heb ik nergens last van en dan loop ik zoveel mogelijk trappen zodat mijn benen sterker worden, in huizen krijg ik juist snel last, vooral in oudere huizen.

Trainen is goed, vooral om te zorgen dat de spieren die je knie stabiel houden sterker worden.
Ja, heb hier vanaf mijn 13e ongeveer heelerg veel last van gehad.

Ben steeds van arts naar arts gegaanw want kon vrijwel niks zonder pijn. Uiteindelijk in de maartenskliniek in nijmegen geopereerd aan de pees die aan je knie vastzit waardoor de stand van mijn been verbeterd is. Inmiddels heb ik er vrijwel geen last meer van in het dagelijks leven, wel nog met sporten.
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven