om 6 uur opstaan
dinsdag 15 oktober 2013 om 00:24
Ik hoef er in principe pas om 7 uur/half 8 uit. Ben thuisblijfmoeder (huisvrouw) en ga meestal rond deze tijd naar bed. Maar nou hoor ik toch best vaak om me heen dat 6 uur opstaan best te doen is. Ik heb het geprobeerd maar mijn bed joh....ruikt zo lekker,is zo lekker warm.
Dus nu; wie o wie? Wie staat er (zonder dat het echt nodig is) zo vroeg op?
Dus nu; wie o wie? Wie staat er (zonder dat het echt nodig is) zo vroeg op?
dinsdag 15 oktober 2013 om 08:33
Ik ben een ochtendmens. Heb nooit kunnen uitslapen. Ik sta op werkdagen om 5 uur op om een uur met de hond in het bos te wandelen. In het weekend ben ik dus ook altijd zo vroeg wakker. Vaak ga ik dan tegen 6 uur wandelen en daarna kruip ik weer in bed (met koffie) om warm te worden
Als ik langer blijf liggen, dan voel ik me de hele dag duf.
Als ik langer blijf liggen, dan voel ik me de hele dag duf.
dinsdag 15 oktober 2013 om 09:23
Hier jarenlang de wekker om 5.45, en inderdaad, het wordt een ritme en ging ook wel. Maar nu het niet meer hoeft, en ik er pas om 8 uur uit hoef, ben ik een heel stuk productiever op een dag. En besef nu pas dat ik al die jaren moe geweest ben. Ik ben dus uiteindelijk geen ochtendmens. En ik snap het 'ik heb al zo veel gedaan terwijl de wereld nog slaapt', maar dat heb ik gewoon vervangen door 'ik doe lekker veel als de wereld al weer slaapt'. Werkt ook prima (moet er wel bij zeggen dat ik een baan heb waarbij dat kan, dat scheelt natuurlijk
).
dinsdag 15 oktober 2013 om 09:29
Ik kan dat echt niet,mijn wekker ging net om 9 uur en ik werd ook echt net pas wakker.
In de zomer werd ik trouwens meestal rond 8 uur wakker.
Gelukkig hoef ik maar zelden om 8.15 te beginnen en sta dan om 7.30 op. Moet dat volgende week een keer en zie er nu al tegen op.
Moet wel zeggen dat ik vaak heel slecht inslaap en vaak wakker word. Als je op tijd naar bed gaat en goed slaapt zal het wel geen verschil maken.
Heb een tijdje werk gehad dat ik om 6 uur moest beginnen en had er toen ook geen problemen mee maar dat is lang geleden.
In de zomer werd ik trouwens meestal rond 8 uur wakker.
Gelukkig hoef ik maar zelden om 8.15 te beginnen en sta dan om 7.30 op. Moet dat volgende week een keer en zie er nu al tegen op.
Moet wel zeggen dat ik vaak heel slecht inslaap en vaak wakker word. Als je op tijd naar bed gaat en goed slaapt zal het wel geen verschil maken.
Heb een tijdje werk gehad dat ik om 6 uur moest beginnen en had er toen ook geen problemen mee maar dat is lang geleden.
dinsdag 15 oktober 2013 om 09:43
Mijn wekker gaat om half 7, maar ik ben regelmatig al tussen half 6 en 6 uur wakker en sta dan ook op. Ik slaap meestal tussen 23:00 en 23:30 uur. Ik kan gewoon niet langer slapen, ook in het weekend niet. Ik ben een ochtendmens en hou echt niet van de avond, zeker niet nu het weer vroeg donker is. Het liefst zou ik dan tegelijk met mijn kinderen om 20:00 uur in bed duiken.
dinsdag 15 oktober 2013 om 11:42
volgens mij heeft iedereen gewoon een eigen ritme
Als ik m'n eigen ritme aan zou mogen houden, zou ik denk ik elke dag rond half 9 opstaan. Maar ik werk en moet er dus ook om 6 uur uit. Zomers vind ik dat nog wel te doen, en inderdaad wel lekker, maar 's winters vind ik het echt niet leuk!
Als ik m'n eigen ritme aan zou mogen houden, zou ik denk ik elke dag rond half 9 opstaan. Maar ik werk en moet er dus ook om 6 uur uit. Zomers vind ik dat nog wel te doen, en inderdaad wel lekker, maar 's winters vind ik het echt niet leuk!
Later is nu
dinsdag 15 oktober 2013 om 13:30
Voordeel van de werkloze, je hoeft er niet voor 7 uur uit (en ook niet voor 8 uur) Heb in mijn werkzame leven ook de halve morgen als een zombie rondgelopen, voor ik echt wakker was. En ik snap nog steeds niet, en ben soms wel jaloers, dat er mensen zijn die 's avonds om 10 uur zeggen: we moeten er vroeg uit morgen, zullen we maar naar bed gaan, en dan slapen zo gauw hun hoofd het kussen raakt. Mijn verstand weet dan ook dat ik er vroeg uit moet, maar meewerken.. ho maar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 15 oktober 2013 om 14:10
dinsdag 15 oktober 2013 om 14:20
Mijn kinderen zijn rond die tijd wakker. Dus ik moet wel. Maar ook voor ik kinderen had stond ik rond die tijd op, ik begin vraag vroeg op mijn werk. Voor ik kinderen had begon ik om 7 uur, had ik nog wat aan mijn dag als ik thuis kwam.
Nu begin ik om 8.30, maar heb er dan al een halve dag (voor mijn gevoel soms) op zitten met kinderen aankleden, eten geven, weg brengen en zelf naar het werk gaan.
Ik heb er niet zoveel moeite meer mee
Nu begin ik om 8.30, maar heb er dan al een halve dag (voor mijn gevoel soms) op zitten met kinderen aankleden, eten geven, weg brengen en zelf naar het werk gaan.
Ik heb er niet zoveel moeite meer mee
dinsdag 15 oktober 2013 om 14:23
Ik sta meestal om kwart voor 8 op. Half 9 weg en half 10 zit ik meestal in de collegebanken.
Soms slaap ik door tot 9 uur en kijk ik om half 10/10 uur mijn college terug op internet.
In het weekend slaap ik uit tot zo lang ik wil. Normaal gesproken 10 uur, na het uitgaan kan het nog wel eens 12/13 uur worden.
Soms slaap ik door tot 9 uur en kijk ik om half 10/10 uur mijn college terug op internet.
In het weekend slaap ik uit tot zo lang ik wil. Normaal gesproken 10 uur, na het uitgaan kan het nog wel eens 12/13 uur worden.
dinsdag 15 oktober 2013 om 22:37
arielz: dat bedoelde ik juist. Ik was er wel aan 'gewend' dat ik zo vroeg op moest, maar pas toen het niet meer hoefde merkte ik dat ik eigenlijk al die tijd moe was geweest, en dat ik over een hele werkdag veel productiever ben als ik niet zo vroeg hoef te beginnen. Er aan wennen gaat wel, maar uiteindelijk blijft het toch tegen mijn biologische ritme ingaan.
dinsdag 15 oktober 2013 om 23:02
Er zijn blijkbaar mensen die dat voor hun lol doen lees ik hier. Snap er echt helemaal niks van. Voor mij geldt dat dus echt niet! Ik vind vroeg op echt niet fijn. En als het nog donker is en koud is het helemaal verschrikkelijk.
Uitslapen = heerlijk.
Als ik zelf mocht kiezen ging ik om 1 uur naar bed en kwam er pas tegen 9.30 uur weer uit.
Uitslapen = heerlijk.
Als ik zelf mocht kiezen ging ik om 1 uur naar bed en kwam er pas tegen 9.30 uur weer uit.
woensdag 16 oktober 2013 om 18:27
woensdag 16 oktober 2013 om 18:40
woensdag 16 oktober 2013 om 18:45
donderdag 17 oktober 2013 om 14:40