Gezondheid alle pijlers

Leven met allergieën

16-07-2013 22:32 519 berichten
Dit topic is bedoeld voor mensen die zelf of in hun gezin te maken hebben met mensen met allergieën. Een topic om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven, om af en toe te klagen als je weer eens in zes pannen tegelijk staat te roeren en ook om elkaar een hart onder de riem te steken als het even tegen zit. Het is bedoeld voor iedereen die te maken heeft met aanpassingen in het eetpatroon.

Edit: omdat bleek dat er eigenlijk veel meer tips en ervaringen worden beschreven dan alleen over eten is de titel aangepast in 'leven met allergieen" en is het topic verplaatst naar de pijler gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Die logee is vast aan een goed adres bij jou.. Succes, zal niet meevallen dat er ook nog bij.

Ik zit een beetje te stressen, verwacht vandaag telefoontje van het ziekenhuis. Ze bellen na 10 uur dus dat kan nu zijn maar ook vijf uur vanmiddag pff.. Vind het toch wel spannend!
Bibaatje, de tijd dat hij ook meer chips gaat eten komt vanzelf! Voor de toekomst zeg maar.

Wat voor glutenvrij brood koop je voor je zoon? Ik vind van het kant en klare brood het brood uit de vriezer van de Albert Hein wel goed te doen. Wel altijd geroosterd of als tosti. Verder is zelf gebakken brood glutenvrij net zo lekker als niet glutenvrij en een stuk goedkoper.
quote:bibaatje schreef op 15 oktober 2013 @ 10:31:

Die logee is vast aan een goed adres bij jou.. Succes, zal niet meevallen dat er ook nog bij.

Ik zit een beetje te stressen, verwacht vandaag telefoontje van het ziekenhuis. Ze bellen na 10 uur dus dat kan nu zijn maar ook vijf uur vanmiddag pff.. Vind het toch wel spannend!Idd. spannend! Ik hoop dat ze snel bellen.
Bibaatje: duim duim! Ik hoop ook dat ze snel bellen.

Hier ook stress want medicijnen zijn bijna op en apotheek heeft nog niets. We hebben een ontzettend lompe arrogante apotheker met het empathisch vermogen van een drempel en die laat het altijd op het laatste moment aankomen. Zo zenuwachtig dat het een keer te laat is....

Ik hoop zo dat hij vandaag dan belt, maar ik vermoed van niet. (Uiteraard heb ik een paar dagen reserve, maar dat kalmeert me niet. Want dat is eigenlijk mijn noodvoorraad voor een ontregeling situatie.)
Biba: ik duim voor je. Hopen op goed nieuws.

Lien: die logee is bij jou zeker in goede handen. En wat vreselijk van die apotheek. Kun je niet naar een ander overstappen?

Vriend en ik zitten te 'ruziën' wie de chocola op mag eten. Dat is vreemd..
Elke, ik heb eigenlijk even de energie niet om op zoek te gaan naar een ander. De hoeveelheid medicijnen is imponerend en allemaal lastig te bestellen. Gedoe met verzekering enzo.

Maar als het nu te laat is, zal ik wel moeten.

Ben gewoon nogal snel gestresst door dit soort zaken. Geen zin om me mee bezig te houden....

Ik hoop dat je de chocolade wint.. Smakelijk
Lienepiennetje wat vervelend, is er geen andere apotheek in de buurt?
quote:DieFetteElke schreef op 15 oktober 2013 @ 10:41:

Biba: ik duim voor je. Hopen op goed nieuws.

Lien: die logee is bij jou zeker in goede handen. En wat vreselijk van die apotheek. Kun je niet naar een ander overstappen?

Vriend en ik zitten te 'ruziën' wie de chocola op mag eten. Dat is vreemd..Jij natuurlijk! Je hebt nog heel veel chocola in te halen.
Lien: ik bedoelde eigenlijk voor altijd, niet alleen voor nu. Maar een apotheker waar je op kunt vertrouwen. Bij mij zijn in het verleden fouten gemaakt en daarom ben ik overgestapt, naar iemand die mij wel serieus nam.

wat betreft de chocola, het ging om het punt dat ik hem niet zo lekker vindt en het daarom zonde vindt om het op te eten. Dus ik appte vriend dat hij hem wel mocht. Antwoord hij: nee eet jij hem maar op. Zo ging dat dus een tijdje door, maar uiteindelijk is hij voor vriend. Ik eet liever wat wat ik echt lekker vind:D
Haha die chocola is natuurlijk voor jou Elke:-)

Reisa ik koop altijd Schär brood, en dan de Ertha fiber +. Veel geprobeerd, en deze vindt hij het lekkerst. Is ook goed te doen zonder te toasten. (Vindt zoom dan, zelf vind ik het niet echt lekker).

Moet toch maar eens aan het bakken slaan geloof ik.

Lien wat een gedoe, dat is toch geen service? Idd maar eens kijken naar een andere apotheek?
Hmm, ruzie over wie de chocola op moet eten komt hier in huis nooit voor.
Lienepiennetje, wat een stress! Als hij echt te laat is zou ik naast overstappen misschien zelfs een klacht indienen. Ik zou sowieso overstappen overwegen, een goede apotheker kan een steun zijn in plaats van een last. (Mijn moeder rijdt speciaal een paar km voor een apotheek waar ze goed advies krijgt, hij zoekt af en toe voor haar iets uit in vakliteratuur bijvoorbeeld).

Verder lijkt het me altijd de moeite om "lotgenoten" te vinden. Toen ik zelf een dieet had was ik zo blij met sommige product en recepttips die ik van internet haalde (receptensite "gebakken lucht" bijvoorbeeld). Soms blijkt er in een andere supermarkt wel lekker brood te zijn, of chips, chocola, broodbeleg (de dingen die ik het meeste miste), of kun je dingen zelf maken. Net zoals het handig zou kunnen zijn om te weten welke apotheek in jouw stad wel te vertrouwen is (maar dat lijkt me veelgevraagd met zo'n zeldzame aandoening) of in welk ziekenhuis je moet zijn.
Bibaatje, hopelijk word je snel gebeld!
Ik ken weinig mensen met zeldzame medicijnen die echt tevreden zijn. Het heeft weken geduurd voordat de apotheek goedkeuring had om te bestellen van de verzekering. Het feit dat de medicijnen ingevlogen moeten worden, maken het bestellen en zo gecompliceerd. Door de hoge prijs kunnen ze niet op voorraad gehouden worden. Gedoe gedoe... Ik kan gewoon niet zo veel hebben.

Ik ga vrijdag maar met arts overleggen.

Bij patiëntenvereniging zijn 14 personen met deze ziekte bekend. Daar ken ik er 7 van. Maar veelal volwassen vrouwen, alleen drager.

Wellicht kan ik wel een oproep doen.
Heb net de arts gesproken, en dochter en ik zijn allebei negatief! Dochter heeft het gen ook niet. Dus de kans dat zij het krijgt is volgens de arts extreem klein. Ben echt blij en opgelucht!!
quote:bibaatje schreef op 15 oktober 2013 @ 11:13:

Heb net de arts gesproken, en dochter en ik zijn allebei negatief! Dochter heeft het gen ook niet. Dus de kans dat zij het krijgt is volgens de arts extreem klein. Ben echt blij en opgelucht!!Joehoe!!! En zonder het gen kan ze het toch gewoon niet krijgen. Heerlijk zeg! En niet tot 5 uur hoeven wachten.
Wat fijn!!!! Wat een opluchting!

Heb net de arts gesproken, en dochter en ik zijn allebei negatief! Dochter heeft het gen ook niet. Dus de kans dat zij het krijgt is volgens de arts extreem klein. Ben echt blij en opgelucht!!

Wat fijn!

Lien: volgens mij kun je die wel gebruiken. En wat reglisse zegt eigenlijk. Een goede apotheek is zo belangrijk.

Dan kun je er soms beter voor omrijden, zeker als het je minder stress kost. En een oproep doen is misschien wel een idee. Dan kun je zelf gericht selecteren.

Ruzie over chocola kenden wij tot voor kort ook niet. Ach het is leuk, vriend geniet ervan en gunt mij alles. Maar ik heb toch liever een mandarijn dan deze chocola. Of iets anders lekkers. Gisteren echt genoten van een boterham met gebakken champignons. Vanavond bij mijn ouders eten, ben benieuwd wat ik krijg.
quote:lienepiennetje schreef op 15 oktober 2013 @ 11:12:

Ik ken weinig mensen met zeldzame medicijnen die echt tevreden zijn. Het heeft weken geduurd voordat de apotheek goedkeuring had om te bestellen van de verzekering. Het feit dat de medicijnen ingevlogen moeten worden, maken het bestellen en zo gecompliceerd. Door de hoge prijs kunnen ze niet op voorraad gehouden worden. Gedoe gedoe... Ik kan gewoon niet zo veel hebben.

Ik ga vrijdag maar met arts overleggen.

Bij patiëntenvereniging zijn 14 personen met deze ziekte bekend. Daar ken ik er 7 van. Maar veelal volwassen vrouwen, alleen drager.

Wellicht kan ik wel een oproep doen.

Misschien kun je nog kunnen zoeken naar ervaringen van andere patientengroepen met zeldzame medicatie? Misschien zijn er ook wel zorgverzekeraars die hier beter mee omgaan dan andere? Het blijft vast een lastig proces, maar zo te lezen is je huidige apotheek je daarin tot last in plaats van tot steun (terwijl ze vast ook nog eens enorm aan je verdienen, apotheken zijn gewoon commerciele bedrijven).

Maar ik ken het gevoel wel dat dat soort stappen gewoon te veel zijn.

Minder handig voor directe tips over de Nederlandse context, maar misschien zijn in andere Europese landen wel ouders met een soortgelijk kind te vinden? Ook al zijn regelingen overal anders, er zijn nstuurlijk ook veel overeenkomsten (omgaan met school, artsen, sondes, anderen). Misschien heeft de patientenvereniging internationale contacten? Grote landen als Duitsland of Engeland hebben vast meer gevallen.

Missie van vanmiddag: zoektocht naar een andere apotheek! Kan wel janken...

Maar na dikke discussie zou er vrijdag om 9 uur pot medicijnen klaar moeten staan. (Volgens mij had hij ze nog niet eens besteld...) Ik ben er zo klaar mee.
quote:lienepiennetje schreef op 15 oktober 2013 @ 12:48:

Missie van vanmiddag: zoektocht naar een andere apotheek! Kan wel janken...

Maar na dikke discussie zou er vrijdag om 9 uur pot medicijnen klaar moeten staan. (Volgens mij had hij ze nog niet eens besteld...) Ik ben er zo klaar mee.
Trouwens ik heb nog een vraag, misschien heeft iemand een tip.

In Frankrijk heb ik echt genoten van soja-yoghurt. Het was lekker, niet te zoet en er zat ook niet een hele erge sojasmaak aan. In Nederland heb ik nu die van Alpro gekocht en ik vind hem echt niet lekker. Als je er een sausje van maakt, is het gewoon vies door de zoete overheersen sojasmaak. Weet iemand wel een lekkere sojayoghurt?
Lienepiennetje, heeft het ziekenhuis geen apotheek? Misschien dat er daar meer kennis is en kortere lijntjes.
Ik heb een apotheek gevonden!!

Die alles kan leveren binnen 4 werkdagen!!

Dus vrijdag medicijnen ophalen en dan Dikke Doei!!!

(Reisa, ons ziekenhuis heeft alleen een intramurale apotheek )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven