Hooi mensen !!
dinsdag 15 oktober 2013 om 20:43
Hoooi
Ik zat in de auto en ik begon pijn te krijgen in me rechterboven arm
Ik bestede er verder geen aandacht aan dacht dat het wel over ging.
Maar nu is het erger geworden en als ik me arm beweeg hoor je 'plop'
Ik liet het aan me moeder horen en die hoorden het ook maar wist niet wat het is.
Wie heeft dit gehad of heeft tips of weet wat het is?
Ps: pleas geen tips zoals ga naar de huisarts want dat kan morgen pas
:):)
Ik zat in de auto en ik begon pijn te krijgen in me rechterboven arm
Ik bestede er verder geen aandacht aan dacht dat het wel over ging.
Maar nu is het erger geworden en als ik me arm beweeg hoor je 'plop'
Ik liet het aan me moeder horen en die hoorden het ook maar wist niet wat het is.
Wie heeft dit gehad of heeft tips of weet wat het is?
Ps: pleas geen tips zoals ga naar de huisarts want dat kan morgen pas

dinsdag 15 oktober 2013 om 21:10
Volgens Wiki;
De talenknobbel is de algemeen ingeburgerde term voor iemand die veel (en goed) talen spreekt, in de zin van "Hij heeft een talenknobbel". Het begrip vindt z'n oorsprong in de frenologie. Dit is de thans geheel verlaten theorie die zei dat iemands karakter af te lezen was aan de vorm van het hoofd. De talenknobbel is een veronderstelde knobbel bij één van de ogen. Iemand die daar een knobbel heeft, leert dan zogezegd gemakkelijk (vreemde) talen. De idee is dat op deze plek de bekwaamheid voor het leren van talen en het taalgevoel zich nestelt: als de cognitieve capaciteit om snel en gemakkelijk talen aan te leren goed ontwikkeld is, redeneerde men, dan moet dat deel van de hersenen waar deze capaciteit zich bevindt ook goed ontwikkeld en dus groot zijn. Een knobbel aan de buitenkant van het hoofd zag men als een veruitwendiging daarvan. Sinds de ontwikkeling van de neurowetenschap lokaliseert men de ontwikkeling van taal louter in de menselijke hersenen.
Dus kijk even in de spiegel waar jouw knobbel is gebleven, soms (bij verkeerd gebruik) zakt deze af , ongeveer ter hoogte van je rechterbovenarm.
De talenknobbel is de algemeen ingeburgerde term voor iemand die veel (en goed) talen spreekt, in de zin van "Hij heeft een talenknobbel". Het begrip vindt z'n oorsprong in de frenologie. Dit is de thans geheel verlaten theorie die zei dat iemands karakter af te lezen was aan de vorm van het hoofd. De talenknobbel is een veronderstelde knobbel bij één van de ogen. Iemand die daar een knobbel heeft, leert dan zogezegd gemakkelijk (vreemde) talen. De idee is dat op deze plek de bekwaamheid voor het leren van talen en het taalgevoel zich nestelt: als de cognitieve capaciteit om snel en gemakkelijk talen aan te leren goed ontwikkeld is, redeneerde men, dan moet dat deel van de hersenen waar deze capaciteit zich bevindt ook goed ontwikkeld en dus groot zijn. Een knobbel aan de buitenkant van het hoofd zag men als een veruitwendiging daarvan. Sinds de ontwikkeling van de neurowetenschap lokaliseert men de ontwikkeling van taal louter in de menselijke hersenen.
Dus kijk even in de spiegel waar jouw knobbel is gebleven, soms (bij verkeerd gebruik) zakt deze af , ongeveer ter hoogte van je rechterbovenarm.

dinsdag 15 oktober 2013 om 22:48
Het heen en weer van je hoofd is nu afgezakt naar je arm. Dat is goed. Houd je arm goed tegen je lichaam aangedrukt dan zal het heen en weer via je ribben afvloeien naar je navel. Dit kan een paar dagen duren. Let goed op: dat is het moment om het heen en weer te lozen. Ga op je buik liggen en laat iemand op je billen slaan tot je 'plop' in je navel hoort. Dan vliegt het eruit. Houd daarna alle lichaamsopeningen enige uren gesloten, anders schiet het weer ergens naar binnen.