Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic deel VIII

08-01-2013 10:01 2864 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vrekken en besparen is van alle tijden, dus daarom alweer deel 8 waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Viva Vrekkentopic VII

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Interessant Draakje, ik heb wel 3 verzekeringen die ik wil oversluiten. Zie alleen de actie nergens terug op de website van FBTO, heb je een linkje voor mij?

Alvast bedankt!
if we all light up, we can scare away the dark...
@tatlitatli

Hier is de link:

http://www.fbto.nl/fbto/n ... T_WOON&PLA=Homepage&CRE=3

Succes!
quote:Mugske schreef op 14 oktober 2013 @ 11:23:

voorwaarden van airmiles gaan vanaf 21 oktober veranderen: (kijk op www.airmiles.nl)

* airmiles krijgen een houdbaarheidsdatum (oude airmiles blijven 5 jaar geldig, nieuwe 3 jaar)

* sparen bij ah gaat sneller

* je vanaf volgende week ook mee betalen bij bol.com

betalen bij shell en bol is relatief slechte deal want 1.000 airmiles is 5 euro (elders 10 euro). wij kopen vaker toegangskaarten voor uitjes (bijv. dierentuin, wellness). en inwisselen voor korting bij praxis en v&d.

als ze gaan vervallen en je gaat ze zelf niet opmaken, dan kun je ze ook aan een goed doel schenken. Ik schenk zelf ieder jaar wel iets aan stichting aap. leuke stichting, die airmiles nuttig inzet (transport van dieren naar permanent adres, vervoer van medewerkers om bijv in voorlichting te geven op vakantiebestemmingen dat je geen berberaapjes mee moet nemen vanuit marokko)

Wij gebruiken ze ook voor cadeaubonnen van hotelspecials, lekker goedkoop weer weekendje weg op die manier.

Als je veel airmiles over hebt dan kan je ook eens op marktplaats kijken.

je kan airmiles tegenwoordig overschrijven naar andere leden.

op marktplaats staan diverse advertenties van mensen die geld geven voor airmiles of die dingen willen ruilen voor jou airmilespunten.
quote:draakje1975 schreef op 14 oktober 2013 @ 13:29:

Ben net even overgestapt van verzekeringen.

Naar de FBTO. Zag namelijk een banner voorbij komen, dus even gekeken...scheelt me een euro per maand. Krijg per verzekering een cadeaubon van EUR 25 voor Bol.com. Die heb ik weer in de pocket om de Sinterklaas cadeaus te halen!

ga ook eens kijken inderdaad thnx voor de tip.

overigens zijn levensverzekeringen laatste jaren ook flink in premiee gedaald. Ik heb 2 maanden de mijne overgesloten zelfde dekking maar 1/3 van de prijs :X
@bikerlady:

Goeie tip over die levensverzekering! Wij kunnen nu ruim EUR 25 per maand voordeliger uit zijn!!

Ik heb snel een mail gestuurd naar onze verzekeringsmaatschappij. Anders wordt het oversluiten.

Dank je wel!
quote:Mugske schreef op 14 oktober 2013 @ 11:23:

voorwaarden van airmiles gaan vanaf 21 oktober veranderen: (kijk op www.airmiles.nl)

* airmiles krijgen een houdbaarheidsdatum (oude airmiles blijven 5 jaar geldig, nieuwe 3 jaar)

* sparen bij ah gaat sneller

* je vanaf volgende week ook mee betalen bij bol.com

betalen bij shell en bol is relatief slechte deal want 1.000 airmiles is 5 euro (elders 10 euro). wij kopen vaker toegangskaarten voor uitjes (bijv. dierentuin, wellness). en inwisselen voor korting bij praxis en v&d.

als ze gaan vervallen en je gaat ze zelf niet opmaken, dan kun je ze ook aan een goed doel schenken. Ik schenk zelf ieder jaar wel iets aan stichting aap. leuke stichting, die airmiles nuttig inzet (transport van dieren naar permanent adres, vervoer van medewerkers om bijv in voorlichting te geven op vakantiebestemmingen dat je geen berberaapjes mee moet nemen vanuit marokko)IS dan nog steeds dat je op ah producten ook airmiles spaart?
Een vraagje, ik probeer al een tijdje de verplichte (zoals ik het begrijp) test te doen van Page voor het gratis toiletpapier. Maar dit werkt steeds niet. Klinkt dat bekend?
Ik bespaar toch okok wel graag op kleine dingen. Een vriendin is jarig en wil een boek voor haar verjaardag, nieuw bij bol.com kist hij 10 euro, maar dan wel 2 euro verzendkosten. Bij een 2e hands verkoper 1 euro goedkoper. Ze adverteert dat hij nieuw is. Nou besteld bij haar dus, makkelijk verdiend!
Wij besparen ook sinds mei ongeveer de boodschappen gaan al goed. Dingen voor in huis. sommige kinderkleding, spullen voor de hond enzovoort koop ik graag bij de Action....wat een winkel! Verder ruim ik vaak onze kasten op en spullen die weg kunnen bied ik op facebook aan bij van die pagina's en al krijg je er maar een paar euro er voor, het is meer dan weg gooien :-)
Iemand een plakje cake ? :-)
quote:draakje1975 schreef op 14 oktober 2013 @ 16:00:

@bikerlady:

Goeie tip over die levensverzekering! Wij kunnen nu ruim EUR 25 per maand voordeliger uit zijn!!

Ik heb snel een mail gestuurd naar onze verzekeringsmaatschappij. Anders wordt het oversluiten.

Dank je wel!

Onze verzekeraar deed heel moeilijk dus we hebben inderdaad overgesloten.

Je moet alleen even opletten dat sommige bedrijven een soort fee/administratiekosten vragen, bij ons was dat 99 euro maar dat hadden we er binnen 3 maanden weer uit.
quote:Atelier_madame schreef op 14 oktober 2013 @ 19:33:

Ik bespaar toch okok wel graag op kleine dingen. Een vriendin is jarig en wil een boek voor haar verjaardag, nieuw bij bol.com kist hij 10 euro, maar dan wel 2 euro verzendkosten. Bij een 2e hands verkoper 1 euro goedkoper. Ze adverteert dat hij nieuw is. Nou besteld bij haar dus, makkelijk verdiend!

Bij Polare worden ook goedkopere boeken meestal gratis verzonden.

Ik bestel dus nooit meer bij Bol.com.
quote:pierot123 schreef op 14 oktober 2013 @ 16:07:

Een vraagje, ik probeer al een tijdje de verplichte (zoals ik het begrijp) test te doen van Page voor het gratis toiletpapier. Maar dit werkt steeds niet. Klinkt dat bekend?

Nou nee, moet lukken.

Heb je de goeie link?

http://pagezacht.nl/
Yasuko, het is eindelijk gelukt! Maar bedankt voor je reactie.
hebben jullie nog tips voor bedrijven waar je je kan aanmelden om mee te doen aan marktonderzoeken bij voorkeur via live chat sessies?
Bikerlady, er schieten me een aantal te binnen maar die bedoel je vast niet
quote:pierot123 schreef op 15 oktober 2013 @ 15:47:

Bikerlady, er schieten me een aantal te binnen maar die bedoel je vast niet

hahaha nee die bedoel ik vast niet.

heb vorige week mee gedaan met een marktonderzoek over loterijen.

maar in plaats van dat je dan naar een locatie in amsterdam of utrecht moet komen kan dat gewoon lekker makkelijk met de laptop op de bank terwijl je ondertussen ook tv kijkt.
Ik werd laatst weer gebeld om naar Amsterdam te komen voor een onderzoek. Laatst ook al een keer. Gezegd dat het bedrag wat ze gaven amper mijn reiskosten dekte. Toen kon ik opeens reiskostenvergoeding krijgen.

Maar toch kost het me te veel tijd. Online chatten/via de webcam zou ik dan wel weer zo'n onderzoek willen doen.
quote:bikerlady schreef op 15 oktober 2013 @ 12:55:

[...]

Onze verzekeraar deed heel moeilijk dus we hebben inderdaad overgesloten.

Je moet alleen even opletten dat sommige bedrijven een soort fee/administratiekosten vragen, bij ons was dat 99 euro maar dat hadden we er binnen 3 maanden weer uit.

Inderdaad let op! Levensverzekeringen zijn om twee redenen goedkoper geworden. Ten eerste waren ze voor mannen altijd duurder omdat die een lagere levensverwachting hebben, sinds vorig jaar mag dit niet meer, (discriminatie) en is het dus voor mannen in verhouding goedkoper geworden. Daarnaast is sinds 1 januari dit jaar provisie afgeschaft. De verzekeraar mag dus geen provisie meer betalen aan de tussenpersoon. Aangezien de tussenpersoon toch ergens geld aan moet verdienen zullen ze eenmalig advieskosten/administratiekosten rekenen en daarnaast vaak "onderhoudskosten" die jaarlijks worden afgeschreven.

Dus premie is nu lager, maar kijk wel naar alle kosten en of het interessant is allebei over te sluiten
Even een tipje voor de mensen met kinderen bij Terstal zijn de sokken. legging, maillots in de aanbieding. Het eerste paar is 5 euro en het 2e paar betaal je een euro voor. Zo heb ik gisteren 4 mooie dikkere maillots gekocht voor 6 euro :-)

En ik zag bij de Blokker wasmiddel en wasverzachter in de aanbieding voor 1,99 per stuk.
ChristenUnie wil wet tegen voedselverspilling

geen strikte wetgeving voor de voedselveiligheid meer
it's a big club and you ain't in it
quote:RionyRiony schreef op 16 oktober 2013 @ 08:58:

ChristenUnie wil wet tegen voedselverspilling

geen strikte wetgeving voor de voedselveiligheid meerBen het er helemaal mee eens is ook belachelijk dat supermarkten zoveel " goede" producten weg gooien, terwijl er genoeg mensen zijn die er heel dankbaar om zullen zijn.
+1 cakedoos, dat zou toch anders moeten kunnen?
Maar ik begrijp het wel dat ze het doen, als je anders de kans hebt dat je aangeklaagd wordt omdat iemand 'ziek' is geworden van een pak droge macaroni wat een maand over datum was.. Daar heb je geen zin, tijd en geld voor over.

Maar de voedselbanken krijgen steeds minder spullen, dus ik denk dat de wetswijziging prima zal zijn.
klinkt goed inderdaad, zat me eens in te lezen over de voedselbank bij ons in de buurt en die geven ook aan dat ze niet voldoende eten hebben voor de aanvragen die hier worden gedaan, en dus uitsluitend de mensen met de allerlaagste inkomens helpen.

maar de grens begint geloof ik al vanaf 240 per maand voor een 2 persoons huishouden. en dat betekend dus dat die mensen hier in de buurt niet eens de hulp krijgen omdat er te weinig voedsel voro ze is. pff wel pittig dit had ik niet verwacht.
GTA Danerolles

http://serving-love.com/nl/producten

Je moet zowel de croissants als de cookie (naturel of choco) kopen, beide met aktiesticker, dan krijg je geld van de cookie terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven