Sushi bewaren tot?

16-10-2013 15:05 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sushi is vers, maar tot hoe lang kun je 't eigenlijk bewaren als je het vers afhaalt?

Mijn ouders zijn op bezoek nu en die hebben nog nooit sushi gegeten. Ik ben er zelf altijd over bezig omdat ik er helemaal verzot op ben, dus -vooral- mijn moeder is ontzettend nieuwsgierig.

Helaas is het restaurant hier pas om 16:00 open.

Nu gaan ze gewoon bij hen thuis eten (is 100 kilometer verderop), maar ze eten boerenkool. Dus niet echt te combineren met een beetje sushi (ze willen dus geen hele maaltijd afhalen, maar meer om te proberen).

Vanavond laat denken ze ook niet dat ze veel trek zullen hebben, gezien vaderlief altijd best vroeg in bed ligt.

Nu denk ik zelf dat het heel misschien wel tot de lunch morgen te houden is, mits ze het in een diepvriestas vervoeren en thuis meteen in de koelkast doen.

Wat denken jullie?
Ik hoop altijd dat karma aan mijn kant staat.
Ik zou het lekker bewaren voor een andere keer en dan samen met zn allen uit eten.
Ik zou het niet bewaren tot de lunch morgen. Ga gewoon een keer lekker met ze uit eten om het te proberen.
Waarom eten jullie niet gewoon vanavond sushi en vertrekken ze wat later naar huis?

Dan morgen maar boerenkool
quote:nursejacky schreef op 16 oktober 2013 @ 15:12:

Waarom eten jullie niet gewoon vanavond sushi en vertrekken ze wat later naar huis?

Dan morgen maar boerenkoolInderdaad. en als ze de sushi niet te hachelen vinden, ga je alsnog boerenkool eten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
en nu heb ik dus zin in sushi.....................

maar ja, we eten.. juist ja. Boerenkool
Oh heerlijk sushi ! Wij bestellen weleens 's avonds bij de afhaal een grote schaal en dan eten we wat er overblijft de volgende dag als lunch. Kan best hoor, maar wel gekoeld bewaren. (al vind ik het de volgende dag minder "lekker") Langer als 24u zou ik het niet bewaren trouwens.
Ja, mijn oma zit erbij en daar kan het misschien wat te vermoeiend voor zijn.

Het is anders 23,50 per persoon als we daar in het restaurant gaan eten, en als ze 't niet lekker vinden dan vinden ze dat zonde van het geld.

Overigens ga ik zelf overmorgen sushi eten en m'n vriend is ivm een cursus op het werk laat thuis, dus niet echt een optie.

Maar is het, denken jullie, dus niet te bewaren tot morgen?
Je kan toch ook een klein bakje sushi als voorafje doen en daarna boerenkool als hoofdgerecht ? ;)

Vooral als het alleen maar om te proberen is zijn 2-3 stukjes per persoon wel voldoende denk ik ?
"Ouwe" sushi is geen leuke eerste kennismaking. Het lekkere van sushi is het kakelverse. Ik zou het dus geen dag bewaren. Denk niet dat het dan niet meer eetbaar is, maar wel beduidend minder lekker.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ja, ik heb m'n moeder zo ver gekregen dat we wachten tot het restaurant open is en dat ze dan maar wat later naar huis gaan, hihi. Als ze het niet lekker vinden heb ik een lekker voorafje voor mijn lasagna vanavond.
En het moet per sé nu? Vandaag?

In het boerenkool dorp geen sushi zaak in de buurt waar je ouders zelf is wat kunnen kopen?
quote:ClaudeFiolle schreef op 16 oktober 2013 @ 15:24:

"Ouwe" sushi is geen leuke eerste kennismaking. Het lekkere van sushi is het kakelverse. Ik zou het dus geen dag bewaren. Denk niet dat het dan niet meer eetbaar is, maar wel beduidend minder lekker.Dit dus.
Ja ze zijn hier niet zo vaak, en mijn moeder is zo van 'dan bestel ik op mijn kosten ook wel wat voor jou erbij' (lief hè).

Ze zijn hier niet zo vaak en ze weten zelf anders niet wat ze moeten pakken, wat lekker is enzo. En van deze weet ik dat ie lekker is. Dus vandaar.

Edit: Oh en de dichtsbijzijnde voor hun is overigens op de markt in Sittard, mijn moeder loopt slecht dus dan zou ze ook daar moeten parkeren en dan nog een stuk moeten lopen. Ook geen fijne optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven