Gezondheid alle pijlers

zwarte menstruatie

18-10-2013 01:31 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enige tijd een koper spiraal en ben onregelmatig ongesteld. Nu merk ik dat mijn menstruatie zwart is. Ik ben 45 jaar dus de overgang kan heel goed, maar dan moet het nog niet zwart zijn denk ik. Nu heb ik ook sinds het spiraal een rotte vislucht vanuit de vagina. De huisarts heeft er al diverse kuren voor gegeven maar het probleem blijft. Dit doet mijn sexuele leven met mijn vriend niet ten goede.

Ik hoop dat iemand hier iets meer weet wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen.

Groetjes
Als de huisarts het niet weet, dan een verwijzing vragen voor de gyn?

Of anders:

Ehh, spiraal er weer uit misschien??
Een koperspiraal maakt ongesteldheid toch juist erger? Waarom heb je geen mirena genomen, dat stopt het bloeden meestal helemaal! Of 'n implanon bijv.
Eens met Elninjoo.

Andere oplossing; sterilisatie. Er is een ´nieuwe´ methode, dan worden er stopjes in je eileiders geschoten en klaar (dat is dan mijn simpele uitleg he ).

Dan blijft je natuurlijke hormoondinges gewoon op peil zoals het hoort en ben je toch veilig. En een rondje gyn is ook een goed plan, zwart bloed is toch normaal gesproken oud? Ik zou dat spiraalje er in elk geval wel uit willen hebben.
Ik zou ook die spiraal weer laten verwijderen. En wat Exces zegt, er zijn goede sterilisatiemethoden waarbij je geen operatie hoeft te ondergaan.

Zelf ben ik met Essure gesterilisseerd. Dat was in 10 minuten gepiept.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven