Gezondheid alle pijlers

Burnout - wie ook?

06-10-2025 10:22 6 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een burnout. Al een tijdje, ik ben sinds eind maart ziek thuis. Begin september gestart met reïntegratie op het werk, en nu een flinke terugval. Vanochtend dus maar weer volledig ziekgemeld......

Zijn er hier meer mensen met een burnout die willen meekletsen in dit topic? Ik merk dat ik het soms best eenzaam vind alleen thuis. En hoewel ik een geweldige man, fantastische kinderen, lieve familie en fijne vrienden heb, begrijpen zij toch niet helemaal waar ik nu doorheen ga.

Heb jij ook een burnout, ben je overbelast of overspannen? Wees welkom om mee te schrijven!
Ja ik. Ik zit sinds eind mei thuis, ben nu net weer begonnen met koffiedrinken en een beetje gewoon aanwezig zijn op werk. Ik ben niet altijd heel goed in meeschrijven maar herken wel de eenzaamheid die je beschrijft. Het voelt ook gewoon eenzaam, je wilt meer maar het kan nu gewoon niet.

Ik heb het deze week ook even zwaar, ik heb veel meer last van mijn cyclus sinds ik thuis zit, nu net ongesteld geworden en het is echt of al mijn energie weer helemaal aan de grond zit. Ik zit een beetje te twijfelen over een hormoonspiraaltje in de hoop dat dat het ietsjes afvlakt, maar weet niet of dat nou gaat helpen.
Ik zit ook thuis sinds begin juni. Het schiet gewoon niet op, ik blijf moe. En als ik iets gedaan heb dan ben ik de rest van de dag weer helemaal uitgeput.
Na een maand moest ik al elke week koffiedrinken op kantoor en ben sinds kort begonnen met 1 uurtje werk per week, maar daarna lig ik er 3 a 4 dagen af. De helft van de week heb ik mijn dochter maar daar heb ik eigenlijk de energie niet voor.
Deze week weer naar de bedrijfsarts maar kijk er enorm tegenop.
Het voelt nu wel alsof de energie nooit meer terug gaat komen.
Ik schrijf hier graag mee!
Ja hier, samen met een depressie.

Ik merk ook veel onbegrip. Als je erover vertelt, dan leven mensen mee, maar als er situaties voorkomen waarin belemmeringen zijn, dan is de reactie vaak “dan doe je het toch gewoon zo….”, of “dan dan doe je toch gewoon dit…” etc.

Mensen denken vaak vanuit zichzelf, hun eigen situatie, en dat snap ik hoor! Maar het voelt wel heel alleen inderdaad.
Hier ook. Ik voel me onbegrepen maar begrijp er zelf eigenlijk ook niks van... en ik voel me er schuldig om. Wat moet je daar nou mee?
Lorem Ipsum
Pfff, ik zit er weer in maar kan het voor mezelf nog niet toe geven 🥲
Werk al sinds januari halve dagen maar na vanochtend ben ik er wel achter dat ik me morgen volledig ziek moet melden, ben zo duizelig, moe en overprikkeld.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven