Gezondheid alle pijlers

doge/ruwe keel door droge lucht?

21-10-2013 10:48 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
vorige week heb ik zo 4 a 5 keer een soort keelpijn gehad. Nou het was niet echt hinderlijk ofzo, en slikken deed ook niet zeer, maar het voelde ook een beetje droog aan mijn keel. Het begon vorige week zondag, en opeens was het maandag over. Dinsdagavond begon het weer, woensdag was het over, maar dacht eerst dat ik verkouden zou worden, voelde me die woensdag niet echt fit, en dacht dat ik verkouden was, en toen begon het vrijdag weer een beetje, en toen was het weer over en nu had ik gisteren weer last van een droge keel, maar dat is nu over,

Maar kan dit ook komen doordat er een droge lucht in mijn huis hangt? Wie herkent dit? Ik ben vandaag wel ongesteld geworden, weet niet of dat er ook mee kan samenhangen, dat je je daar vlak voor niet echt fit voelt, en dan er wel eens last van kan hebben.

Maar zou eventueel een vochtvreter helpen in huis?
Is gewoon het herfstvirusje, hier een heel huis vol met keelpijn vorige week en nu allemaal ziek en verkouden.
Waarom een vochtvreter als je denkt dat je huis te droog is?
verba volant, scripta manent.
Dat heb ik ook steeds. In mijn omgeving zijn veel mensen verkouden en ik doe een beetje mee.
Je kan overal in huis van die radiator bakjes ophangen? Kan sowieso geen kwaad voor de lucht kwaliteit. En goed ventileren.
Een vochtvreter als je huis te droog is? Zou ik niet doen.

Voor het snelste effect zou ik even een natte handdoek op een warme radiator hangen.

Kan heel goed van de droge lucht zijn, iedereen begint weer te stoken. Kan ook een virusje zijn. Of een combi. Time will tell!
Dat kan door droge lucht komen ja.

Een vochtvreter maakt het nog erger (want die haalt juist vocht uit de lucht). Je moet meer vocht in huis krijgen. Dat kan door natte handdoeken, radiatorbakjes, luchtbevochtigers. Ventileren helpt niet, maakt het juist erger, vooral als het buiten erg koud is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven