Gezondheid alle pijlers

angst en ritalin

21-10-2013 13:12 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kreeg er nog meer nachtmerries en angsten van Ritalin? Gaat dit weer over of kun je dan beter op zoek naar andere ADDmedicatie?

Psychiater geeft niet echt duidelijkheid en het is nog niet in die mate dat ik er niet 'logisch' redenerend prima mee om kan gaan.
Het is een veelvoorkomende bijwerking van Ritalin. Gelukkig kan het na de wenperiode (ik begrijp dat je daar nu nog in zit?) afnemen. Maar het hoeft niet. In dat geval zou ik met je psychiater overleggen.
Hoi Bootje,

Ik ben volgens redelijk door de wenperiode heen. Slik nu ruim 2,5 maand. Blijf met vlagen wel heel misselijk. Psychiater geeft alleen aan dat ik moet doen waar ik me goed bij voel......maar das juist waardoor het niet goed gaat uiteindelijk :-) Stilzitten, lezen, pilletjesloos bestaan leiden...... Werkt juist niet!

Maar evengoed bedankt voor je reactie :-)
Lastig is dat altijd bij medicijnen he? Heb je nog de veerkracht om het een maandje aan te kijken?

En toch even met je psych om tafel gaan om af te spreken wanneer jullie een alternatief proberen. Dan heb je ook een deadline, dat maakt het uitzitten misschien wat makkelijker.
Hoe oud ben je? Want ritalin heeft verschillende bij werkingen per leeftijd.
Thanks Bootje, idd lastig. Ben meestal niet zo voor medicatie. Maar ja, de voordelen zijn verder zó groot :-D Ga het nog een maandje proberen, wie weet wordt t beter......

Magnum, ben 30. Nog niet eerder gehoord van verschil in leeftijd+bijwerkingen..... Kun je hier iets meer over vertellen?
quote:smurfje2013 schreef op 21 oktober 2013 @ 14:27:

Thanks Bootje, idd lastig. Ben meestal niet zo voor medicatie. Maar ja, de voordelen zijn verder zó groot :-D Ga het nog een maandje proberen, wie weet wordt t beter......Snap ik hoor, dat je niet zo van de medicatie bent. Dat is wel goed ook, medicijnen zijn geen wondersnoepjes. Fijn dat je in ieder geval wel behoorlijk voordelen hebt van de ritalin. Mijn man noemde het zijn meest gefocusde periode uit zijn leven, maar heeft door bijwerkingen besloten om er toch mee te stoppen. Maar door therapie en ons gestructureerde leven gaat het nu toch wel heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven