Gezondheid alle pijlers

Heb ik weer... kroon ingeslikt

21-10-2013 14:04 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen vrijdagavond heb ik p.o. mijn kroon ingeslikt.

Schrok me te barsten, we aten boerenkool - happen en slikken - en ineens voelde ik een groot gat.

Weg kroon!! en nu?

Details zal ik jullie besparen, maar ik heb hem nog steeds niet gevonden.

Er zijn nog steeds twee mogelijkheden.

1. Doorgespoeld

2. Nog onderweg.

Vanmorgen de tandarts gebeld en bovenstaande verteld.

Wachten en zoeken was het antwoord van de assistente en wanneer die niet binnen een paar dagen gevonden wordt, moeten er foto's gemaakt worden in het ziekenhuis.

Inmiddels al bijna 72 uur verder..... en volgens internet duurt dit 24-48 uur.

Pfff, heb ik weer, wordt een duur geintje als ik hem niet vindt.

Tips welkom
En wil je hem dan ook weer in je mond hebben?
Jemig Koto, ik moet er wel om lachen in eerste instantie maar snap dat het aan de andere kant ook helemaal niet grappig is qua kosten. Ik vraag me hetzelfde af als NurseJacky, wil je dat echt weer in je mond hebben??? Nee toch?
Natuurlijk wel. Steriliseren ze toch gewoon?
Occam's razor
Puur theoretisch: ik denk dat als 'ie helemaal ontsmet wordt, in principe wel weer te plaatsen is. Of je dit wil, is een tweede

Maar er zullen, mocht je 'm vandaag of morgen nog niet zijn tegengekomen, idd foto's gemaakt moeten worden want zoiets moet je niet in je lijf hebben zitten ergens.

Sterkte met de zoektocht, ik hoop dat 'ie toch gauw boven drol water komt!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Echt balen, maar ik moet er wel een beetje om lachen....

Hoop natuurlijk dat ie er netjes uit komt zodat ie netjes teruggezet kan worden. Let je er wel of dat kleur niet donkerder is geworden?sorry
Zit die afgeslepen stomp er dan nog? In dat geval heeft de tandarts toch een wanprestatie geleverd want die moet zodanig geslepen zijn dat de kroon niet los kan laten.

En als de stomp is afgebroken dan heb je sowieso niets aan de oude kroon.

Raar verhaal hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Is het een porseleinen of gouden kroon?

Ik snap je angst, hopelijk vind je hem snel!
Als die gevonden wordt is terug plaatsen geen enkel probleem en heb daar ook geen moeite mee.

Als die op "natuurlijke" wijze gevonden wordt scheelt het me ook een drol aan geld.

De kroon wordt (allereerst door mij ) schoongemaakt en daarna opgestuurd naar het lab om te desinfecteren.

Wordt die niet gevonden en ergens blijven steken, dan zal die waarschijnlijk middels een endoscopie verwijderd worden.

Foto's maken etc. isse toch ontglipt, dan worden er foto's gemaakt en moet er alsnog een nieuwe kroon gemaakt worden.

In het laatste geval kan het aardig in de papieren lopen...

Ik ga weer ff zoeken..
quote:wendy7474 schreef op 21 oktober 2013 @ 14:33:

Is het een porseleinen of gouden kroon?

Ik snap je angst, hopelijk vind je hem snel!

Porseleinen kroon.

Hoezo? Heb je een metaaldetector?
quote:retrostar schreef op 21 oktober 2013 @ 14:32:

Zit die afgeslepen stomp er dan nog? In dat geval heeft de tandarts toch een wanprestatie geleverd want die moet zodanig geslepen zijn dat de kroon niet los kan laten.

Raar verhaal hoor.

Onzin wat hier beschreven staat ^

Je kan de kroon opwachten.. Dan gewoon met water en zeep schoonmaken en naar de tandarts.

Deze legt de kroon een paar minuten in 80% alcohol. Daarna in 't trilbad met desinfectie en vervolgens weer in de alcohol.

Daarna wordt hij teruggeplaatst.

Raar verhaal hoor.

Stompje zit er nog, maar daar is niets meer aan te halen, betreffende tandarts die dat geprutst heeft is al 10 jaar met pensioen.

Mijn huidige tandarts vertelde dat het wel af en toe voorkomt. Met name bij de oude kronen.
Nee hoor. Ik vermoedde alleen dat een gouden wellicht beter de reis overleeft.

Hop dat je hem in je zeeffie vindt vandaag.
Een kroon kan altijd los laten heeft niks met de stomp te maken hoe hij geslepen is.

Het gebeurd wel vaker, gelukkig niet zo vaak.

Wat we doen is ontsmetten, zandstralen en terug plaatsen (indien het past)

Mocht je de kroon niet kunnen vinden dan is het een kwestie van een nieuwe afdruk laten maken en dan heb je zodra er een nieuwe gemaakt is weer een nieuwe kroon.

Wat betreft foto's maken in het ziekenhuis.. Dat adviseren wij nooit in de praktijk.

Zo'n ding vindt heus de weg wel weer naar buiten, dan is alleen de vraag of je hem heb kunnen vinden
Oeh. Hopelijk komt hij er snel uit, want dat is heel vervelend als het verwijderd moet worden. Succes en Sterkte!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:amperbroekies schreef op 21 oktober 2013 @ 14:54:

Een kroon kan altijd los laten heeft niks met de stomp te maken hoe hij geslepen is.

Het gebeurd wel vaker, gelukkig niet zo vaak.

Wat we doen is ontsmetten, zandstralen en terug plaatsen (indien het past)

Mocht je de kroon niet kunnen vinden dan is het een kwestie van een nieuwe afdruk laten maken en dan heb je zodra er een nieuwe gemaakt is weer een nieuwe kroon.

Wat betreft foto's maken in het ziekenhuis.. Dat adviseren wij nooit in de praktijk.

Zo'n ding vindt heus de weg wel weer naar buiten, dan is alleen de vraag of je hem heb kunnen vinden

Thanks, hier heb ik wat aan..

Toch heb ik een vraag; volgens internet duurt het 24-48 uur, wat is jullie ervaring???

Raar verhaal hoor.Vind ik ook, ik zou mijn tandarts maar eens aanspreken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ligt er maar net aan hoe vaak je naar de wc kan/gaat. Kan best even duren.

Het is misschien wel even vies maar een nieuwe kroon kost een hoop geld en mocht de kroon nog goed passen dan ben je voor niet veel geld klaar en kan de kroon zo weer een tijd mee gaan.
De doorlooptijd van je darmen kan in sommige gevallen wel oplopen tot meer dan een week. Maar dan is er vaak wel meer aan de hand (Hoe vaak poep je op een dag? Hoeveel? Hoe zien je drollen eruit, of heb je geen drollen, maar diarree of keutels, etc...) Gewoon braaf blijven doorzoeken.
Occam's razor
Joepie, ik heb hem gevonden, na 75 uur w88, voelen en zoeken

FF schoongemaakt en nu laten drogen en morgenvroeg naar de TA

Mijn avond kan niet meer stuk...

Raar verhaal hoor.

Nee hoor, dat kan. Ik ben ook wel eens een kroon kwijtgeraakt. Soms heb je nu eenmaal een slechte basis om een kroon op te zetten.

Ik had hem gelukkig niet doorgeslikt.

Poepen in een zeefje dus. En dan spoelen. Voor een paar honderd euro toch de moeite waard om te doen. Eventueel een flinke dosis laxeermiddel.

Mosterd.

Gefeliciteerd TO!!
Wat een opluchting, scheelt je weer een hoop geld!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Fijn dat je de kroon weer hebt terug gevonden .

Leuk topic!

Fijn dat je m terug gevonden hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven