Hebben jullie nog wensen?
dinsdag 22 oktober 2013 om 09:38
Hallo allemaal,
Wat antwoord je op de vraag hebben jullie nog wensen?
Mijn man en ik geven onze trouw receptie aanstaande zaterdag en nu krijgen we van mensen de vraag: Hebben jullie nog wensen? Ik vind dat zo'n nare vraag om antwoord op te geven! Wat moet je hier nu op antwoorden?
Ja doe maar een zak met geld? Of moet je dan zeggen: Nee joh we zijn al blij dat je komt? Ik vind het zo moeilijk, wil niet hebberig klinken.
Wat zeggen jullie op de vraag: Heb je nog wensen?
Wat antwoord je op de vraag hebben jullie nog wensen?
Mijn man en ik geven onze trouw receptie aanstaande zaterdag en nu krijgen we van mensen de vraag: Hebben jullie nog wensen? Ik vind dat zo'n nare vraag om antwoord op te geven! Wat moet je hier nu op antwoorden?
Ja doe maar een zak met geld? Of moet je dan zeggen: Nee joh we zijn al blij dat je komt? Ik vind het zo moeilijk, wil niet hebberig klinken.
Wat zeggen jullie op de vraag: Heb je nog wensen?
dinsdag 22 oktober 2013 om 09:46
Wij hadden juist expliciet op de kaart gezet dat we géén cadeaus, geld, speeches of goedbedoelde stukjes wilden, maar dat de komst van onze gasten voor ons het mooiste cadeau was. Zo voorkwamen we dat mensen ons vroegen wat we wilden hebben, of dat mensen zich verplicht voelden een cadeau of geld mee te nemen. Wij wilden toch trouwen en dat met anderen vieren, waarom zouden we andere mensen dan op onnodige kosten jagen?
dinsdag 22 oktober 2013 om 09:48
We zijn dus vorige maand al getrouwd in een ver land. Dit "feestje" is eigenlijk voor de mensen die er niet bij konden zijn en zullen we de foto's en het trouwfilmpje laten zien. We hebben dus helemaal geen officiele uitnodigingen verstuurd (eventje op Facebook). Plus dat het in de cultuur van mijn man heel ongepast is om geld te vragen hebben we dat zelfs niet op de officiele uitnodiging gezet. Maar nu vinden de Nederlanders dat natuurlijk moeilijk, want het staat er niet op... dus wat moeten we nou?
We hebben dus ook geen ceremonie meester....
We hebben dus ook geen ceremonie meester....
dinsdag 22 oktober 2013 om 09:51
dinsdag 22 oktober 2013 om 09:53
dinsdag 22 oktober 2013 om 10:11
Weet je wat het is, ik vind het niet meer dan normaal dat als je naar een feestje of een verjaardag gaat dat je een cadeautje mee brengt. Maar om het nou expliciet te zeggen dat je geld wilt hebben vind ik dan weer raar en hebberig klinken.
Als ik niet weet wat iemand wilt hebben (verjaardag oid) dan stop ik altijd geld in een kaart...
Ik ben dus gewoon hebberig, want anders had ik natuurlijk wel gezegd dat ze niets hoeven mee te brengen.
Als ik niet weet wat iemand wilt hebben (verjaardag oid) dan stop ik altijd geld in een kaart...
Ik ben dus gewoon hebberig, want anders had ik natuurlijk wel gezegd dat ze niets hoeven mee te brengen.
dinsdag 22 oktober 2013 om 10:19
Indirect vragen is misschien dan nog de beste optie....
Maar we zijn niet echt voor iets aan het sparen. We willen graag van het geld wat we krijgen iets blijvends kopen. (hebben van het geld van zijn tantes een hele mooie kast gekocht). En er zijn wel dingen die we willen kopen van het geld, zoals bijvoorbeeld een goede messenset of een antieke wereld kaart offfffff uhhh een nieuw bed offfuuhhh een nieuwe eettafel. Maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoeveel geld we krijgen en wat de eerste prio is.
Maar we zijn niet echt voor iets aan het sparen. We willen graag van het geld wat we krijgen iets blijvends kopen. (hebben van het geld van zijn tantes een hele mooie kast gekocht). En er zijn wel dingen die we willen kopen van het geld, zoals bijvoorbeeld een goede messenset of een antieke wereld kaart offfffff uhhh een nieuw bed offfuuhhh een nieuwe eettafel. Maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoeveel geld we krijgen en wat de eerste prio is.
dinsdag 22 oktober 2013 om 11:36
quote:Kapara schreef op 22 oktober 2013 @ 10:11:
Weet je wat het is, ik vind het niet meer dan normaal dat als je naar een feestje of een verjaardag gaat dat je een cadeautje mee brengt.
Ik vind het normaal dat als je mensen uitnodigt, dat je dat doet omdat je het leuk vind dat ze komen....
quote:Ik ben dus gewoon hebberig, want anders had ik natuurlijk wel gezegd dat ze niets hoeven mee te brengen.
Weet je wat het is, ik vind het niet meer dan normaal dat als je naar een feestje of een verjaardag gaat dat je een cadeautje mee brengt.
Ik vind het normaal dat als je mensen uitnodigt, dat je dat doet omdat je het leuk vind dat ze komen....
quote:Ik ben dus gewoon hebberig, want anders had ik natuurlijk wel gezegd dat ze niets hoeven mee te brengen.
dinsdag 22 oktober 2013 om 12:57
Dus je hebt de mensen eventjes op facebook uitgenodigd om naar jullie filmpje te komen kijken? Da's wel heel losjes en informeel, niet echt een feestje of trouwreceptie dan toch?
Als mensen vragen of je nog wensen hebt, zeg je wat je wensen zijn of als je geen wensen hebt, dan zeg je dat.
En hopen dat niet half Nederland zonder cadeautje op de stoep staat .
Als mensen vragen of je nog wensen hebt, zeg je wat je wensen zijn of als je geen wensen hebt, dan zeg je dat.
En hopen dat niet half Nederland zonder cadeautje op de stoep staat .
dinsdag 22 oktober 2013 om 14:21
Thanks Ephina!
Het is een receptie op een bijzondere locatie. Niet bij ons thuis ofzo. Alle mensen die voor deze receptie zijn uitgenodigd hebben ook een officele uitnodiging voor de echte ceremonie gehad in het buitenland. Iedereen die een uitnodiging heeft gekregen voor de echte bruiloft heeft nu via Facebook een uitnodiging voor deze receptie gekregen. Omdat we graag met hun die niet konden komen ons speciale moment te delen. De fotos en het filmpje van HET moment worden op groot scherm getoond. We verwachten zo'n 70 mensen.
Het is een receptie op een bijzondere locatie. Niet bij ons thuis ofzo. Alle mensen die voor deze receptie zijn uitgenodigd hebben ook een officele uitnodiging voor de echte ceremonie gehad in het buitenland. Iedereen die een uitnodiging heeft gekregen voor de echte bruiloft heeft nu via Facebook een uitnodiging voor deze receptie gekregen. Omdat we graag met hun die niet konden komen ons speciale moment te delen. De fotos en het filmpje van HET moment worden op groot scherm getoond. We verwachten zo'n 70 mensen.