Paar vraagjes

23-10-2013 10:31 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar vraagjes. Allemaal niet de moeite waard om een eigen topic voor te openen, maar wel dingen waar ik mee zit. Dus dan maar allemaal in 1 topic :-).

1. Kan een zwart jurkje naar een bruiloft, evt. met leuke kleurige accessoires?

Mijn zwager gaat namelijk trouwen, en ik heb alleen een mooi zwart jurkje. Hij is al heel vaak verloofd geweest, maar nam steeds aan aantal weken voor de bruiloft de benen. Inmiddels nemen we zijn verlovingen dus met een korreltje zout, maar het komt nu wel erg dichtbij (over 2 weken al) dus ik moet nu toch maar eens gaan kijken wat ik aan doe. Ik ben bang dat ik straks een mooie jurk koop, en zwager vervolgens besluit alsnog de bruiloft te cancellen, zoals gebruikelijk. Dan zit ik met die jurk. Ik draag verder nooit jurken, dus dat zou een beetje zonde zijn. Helemaal een nieuwe jurk gaan zoeken en die vervolgens moeten terug brengen vind ik ook een beetje zonde van mijn tijd. Toch maar doen? Of kan zwart ook?

2. Mijn vriend heeft nieuwe onderbroeken gekocht, die veel te groot zijn. Zelfde als hij al had, zelfde maat, dus we snappen er niets van. Gewoon simpele zwarte boxers van de hema. Hebben ze de maten veranderd het afgelopen jaar, of krimpen die dingen zoveel in de was? Als je een oude en nieuwe naast elkaar legt, lijkt het wel alsof er een S en een L naast elkaar liggen, zo'n verschil.

3. De rits in mijn jas is kapot. Als je hem dicht doet, gaat de rits halverwege weer open. Mijn handige schoonmoeder heeft er een nieuwe rits in gezet, maar die geeft hetzelfde probleem. Wij snappen er niks van, want een nieuwe rits zou niet dat probleem moeten geven. Schoonma zegt dat ik gewoon te dik ben (en bedankt ), maar dat lijkt me sterk, want ik kocht de betreffende jas toen ik 10 kilo zwaarder en dus een stuk dikker was. Hij zit nu dus eigenlijk een beetje te wijd. De jas weg doen zou ik erg zonde vinden, want ik ben verschrikkelijk kieskeurig, en het gebeurt me niet vaak dat ik een jas vind die ik zo mooi vind als deze. Zou het helpen als ik er een bij een kleermaker een nieuwe rits in zou laten zetten, of zou ik dan hetzelfde probleem hebben?

4. Mijn vriend heeft me een tijdje geleden ten huwelijk gevraagd. Super leuk natuurlijk, maar sinds een paar weken heb ik ineens last van een soort bindingsangst. Waar ik voorheen zo zeker was van onze relatie, slaat nu ineens de twijfel toe. Slaat helemaal nergens op, want ik ben stapelgek op hem en weet zeker dat ik nergens meer zo'n leuke vent vind. Zijn ook echt onbenullige twijfels (wil ik wel trouwen met een man met bruin haar, of toch liever een blonde ) dus gewoon een soort bindingsangst lijkt me. Ik vind dit niet leuk, wil weer op die roze wolk zitten van blijdschap. Zolang ik het op krop lijkt het alleen maar erger te worden, dus ik wil er graag met iemand over praten. Ik weet zeker dat ik mijn vriend kwets als ik deze twijfels met hem deel (ze slaan nergens op, maar ben bang dat hij het wat serieuzer neemt), en vrienden en familie hebben hem na al die jaren eindelijk min of meer geaccepteerd, dus dat wil ik niet weer teniet doen door mijn twijfels met hen te delen. Zou ik hiervoor terecht kunnen bij een psycholoog? Of een relatietherapeut of iets? In de grazia lees ik wel vaker dat mensen alleen naar de relatietherapeut gaan, het gaat tenslotte óver de relatie. Iemand tips waar ik misschien terecht kan hier mee?

Voor iedereen die alles heeft gelezen: petje af en dank je wel :-)
1. Met leuke accessoires kan een zwart jurkje best.

2. geen idee

3. was de nieuwe rits ook echt nieuw? of was het een rits die je schoonmoeder nog had liggen? als deze niet nieuw was kun je het nog eens proberen. anders eens kijken naar de plek waar de jas steeds open gaat, staat hier de rits 'bol' is hij hier te strak op de jas gestikt?

4. en als je tegen je vriendinnen zegt dat je gewoon even last van bindingsangst hebt, kun je dna niet toch je berhaal bij ze kwijt. dat ze uist even objectief kunnen kijken. Je kunt zeker bij een psycholoog/relatietherapie langs maar ik denk dat je al genoeg hebt aan een klankbord, waar je even je twijfels kwijt kunt en dat iemand zegt dat herken ik of doe normaal. en daar zijn vrienden toch ideaal voor??
Tip: haal de vierde vraag (voorgenomen huwelijk) uit je bericht en open een nieuw topic onder 'relaties'.

Antwoord op vraag 1: een mooie zwarte jurk is prima voor een bruiloft.Koop er een sjieke panty bij. Nette schoenen aan. Misschien kan je een sjaal lenen van een vriendin.
2. ga naar de Hema en leg je probleem voor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
1 zwart jurkje kan prima hoor, tis sowieso toch belangrijker dat je er bent? Zolang je er gepast uit zie no problem

2 ik zou hema een mail sturen evt met foto kijken wat ze zeggen (klantenservice kan ook maar zou ik zelf niet graag met mn gebruikte ondergoed gaan staan)

3 wat zei ^ zij.. Geen idee

4 als je ten huwelijk gevraagd word is het denk ik best normaal dat je even last krijgt van cold feet, ik heb toen ook mijn relatie even onder de loep gelegd. Het idee dat we dan nooit meer wat anders kunnen is vaak iets wat de alarm bellen doet rinkelen. Probeer verder te kijken dan alleen 'zie ik mezelf niet liever met een blond oid' maar hoe de basis van jullie relatie is.

Heb verder geen ervaring met een relatie therapeut maar ik denk dat erover praten met een vriendin al best kan helpen, misschien iemand die al getrouwd is?

Succes!
Zelf vind ik een zwart jurkje het ultieme kledingstuk. Onmisbaar in iedere vrouwen kleding kast. En zeker geschikt voor gelegenheden zoals een bruiloft.Combineer het met een mooie zilveren armband of een leuke ketting, en pumps. Dan zit je altijd safe.

Qua hema ondergoed.

De hema maakt reclame dat al hun producten van echte hema kwalitiet zijn. En dat klopt. Kwaliteit van Jan gat als het gaat om textiel. Alles krimpt. Maar opzicht is ruilen daar geen probleem.

Wat je rits betreft, meestal gaat een rits vanzelf weer open als een kleding stuk te strak om het lichaam zit. Dus in principe zou je schoonmoeder gelijk hebben. Maar als jij zelf zegt dat toen je 10 kilo meer woog er geen last van had , dan lijkt me de rits versleten en zou je het kunnen proberen bij de ( stomerij) kleding reparateur . Die zetten er meestal voor een 10 tje weer een nieuwe rits in.

Op je laatste vraag heb ik geen antwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven