Madeleine Mccan

15-10-2013 16:56 2278 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zaak Madeleine McCann is weer geopend en lijkt nieuw leven ingeblazen. Zal er nu eindelijk duidelijkheid komen? Zou het meisje ooit nog gevonden worden? Op de een of andere manier houdt deze zaak me altijd erg bezig. Misschien fijn om met elkaar hier de ontwikkelingen te volgen omtrent Maddie MccCann..
nee ook in de omgeving
hoe groot die omgeving was weet ik niet. Als ze ook gezocht hebben op de lokatie waar Maddy was verstopt dan had verplaatsen geen zin, dan hadden ze ook daar moeten aanslaan
Dan hadden ze daar inderdaad ook moeten aanslaan, blijf het allemaal maar een vreemd verhaal vinden.

Ben er persoonlijk wel van overtuigd dat als Madeleine dood is, ze dat al voor het eten was.
ligt eraan waar die honden hebben gezocht
Waarom hebben ze de honden niet aan Kate en Gerry laten snuffelen? Of zou je de geur kunnen afwassen?

Er staat ook ergens in het boek dat Kate ging douchen in de late namiddag en dat Dave toen aan de deur kwam en zij in een handdoek opendeed. En later verklaarde ze nog een keertje in bad te zijn geweest. Toch wel een gedoe als je drie kleine kinderen hebt rondlopen.
quote:Emma95 schreef op 23 oktober 2013 @ 06:41:

Waarom hebben ze de honden niet aan Kate en Gerry laten snuffelen? Of zou je de geur kunnen afwassen?

Er staat ook ergens in het boek dat Kate ging douchen in de late namiddag en dat Dave toen aan de deur kwam en zij in een handdoek opendeed. En later verklaarde ze nog een keertje in bad te zijn geweest. Toch wel een gedoe als je drie kleine kinderen hebt rondlopen.

Ik denk niet dat daar iets achter schuilt, douchen terwijl het lichaam nog verplaatst moest worden.

Wel blijft het opmerkelijk dat Gerry verklaard dat Dave 30 minuten in appartement 5a bleef bij Kate die op haar beurt verklaard dat dit hoogstens 30 seconden was.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ja, dat is ook vreemd, vooral omdat Gerry op de tennisbaan stond, dacht ik gelezen te hebben. Dus hoe weet hij dat dan?
Shower/David Payne arrives

In her 06 September statement, Kate says she took a shower after Gerry had left and had just finished, around 18:30/18:40, when somebody knocked on the patio doors. Kate put a towel around herself, went to the doors and saw that it was David Payne. In her statement to the PJ on 07 September 2007, Kate says they spoke for 30 seconds and she told him that the children would not now be going to the playground area, as planned.

This incident is not mentioned by Kate or David Payne in their first police interviews.

19:30 - 20:30

Children put to bed/relaxing with New Zealand wine

The children are put to bed between 19:30 and 20:00. Kate stays in the apartment, with Gerry, to relax until 20:30. Kate says she took a bath (she'd only just had a shower!), did her make-up and drank a glass of New Zealand wine with Gerry.
We know from CCTV evidence that the rest of the 'Tapas Seven', with their children, were at the Paraiso restaurant at 17:59 on 03 May. Neither the McCanns, nor their children were there.

Jane Tanner reports that Russell O’Brien, Matthew Oldfield and David Payne left the Paraiso restaurant shortly after 18:00 as there was a "Men's tennis night" due to start at that precise time. When the men arrived at the courts Gerry was already playing.

Gerry himself, in his first interview in May, does not offer any clarity as to his whereabouts during this period, beyond stating that the usual routine was for the children to be bathed before going to play for a while in the playground beside the Tapas bar. They would then be returned to the apartment and prepared for bed.

It is very difficult to pin down exactly what Gerry was doing all day on the 3rd. From other peoples statements, we are left to presume that Gerry spent virtually the entire day, afternoon and early evening at the tennis courts.
Wat ik me dan weer afvraag.

Hoe is het mogelijk dat de ouders zo'n goede verstop plek hebben weten te vinden in een land waar ze slechts op vakantie waren?

Als we even 'de ouders hebben het gedaan' theorie volgen.

Wat ik begreep uit de documentaire is dat ze het hele gebied zo'n beetje uitgekamd hebben en níks is gevonden.

Ik vind het gewoon opmerkelijk dat als die ouders slechts met een onvoorzien dodelijk ongeval te maken hadden, ze dan kans zien om een lichaam zo goed weg te maken in een gebied waar ze helemaal niet thuis waren, op zo'n wijze, dat het arme kind nooit gevonden is. Als het zo is gegaan, hebben ze enórme risico's gelopen door snel snel een tijdelijke dumpplek te zoeken in de hoop dat ze later meer tijd zouden hebben het beter te doen?

Als ze vooraf niet hebben geweten dat ze dit voor de kiezen zouden krijgen, bekijk je een vakantieplek niet als een plek waar je eventueel in de nabije toekomst een mooie verstop plek nodig hebt. Eentje waar je dan gerust vanuit kunt gaan dat ze daar niet direct gevonden zal worden. En dat je niet voortdurend contact hebt met agenten die je terzijde staan. Normaliter krijg je volgens mij een soort 'familie agent' die steeds in je buurt rondhangt. Misschien was dat in Portugal niet de gangbare manier van zaken maar dat konden ze niet voorzien. Het zou waarschijnlijker zijn dat ze voortdurend vergezeld zouden zijn door een agent. In dat licht hadden ze direct een goede plek nodig. Eentje waar ze nooit gevonden zou worden en ik vraag me echt sterk af hoe mensen nou zo'n goede plek weten te vinden in een moment opname, in een gebied waar ze nog maar een x aantal dagen rond hebben gehangen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Emma95 schreef op 23 oktober 2013 @ 08:54:

Shower/David Payne arrives

In her 06 September statement, Kate says she took a shower after Gerry had left and had just finished, around 18:30/18:40, when somebody knocked on the patio doors. Kate put a towel around herself, went to the doors and saw that it was David Payne. In her statement to the PJ on 07 September 2007, Kate says they spoke for 30 seconds and she told him that the children would not now be going to the playground area, as planned.

This incident is not mentioned by Kate or David Payne in their first police interviews.

19:30 - 20:30

Children put to bed/relaxing with New Zealand wine

The children are put to bed between 19:30 and 20:00. Kate stays in the apartment, with Gerry, to relax until 20:30. Kate says she took a bath (she'd only just had a shower!), did her make-up and drank a glass of New Zealand wine with Gerry.Ik las juist weer dat ze op dat moment de tweeling in bad aan het doen was. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je onder de douche gaat terwijl je 3 kleine kinderen alleen in de woonkamer zijn?
quote:Emma95 schreef op 23 oktober 2013 @ 06:41:

Er staat ook ergens in het boek dat Kate ging douchen in de late namiddag en dat Dave toen aan de deur kwam en zij in een handdoek opendeed. En later verklaarde ze nog een keertje in bad te zijn geweest. Toch wel een gedoe als je drie kleine kinderen hebt rondlopen.Ik denk dat de geur uiteindelijk wel slijt maar gewoon wassen helpt niet. Ik las dat die honden de geur blijven ruiken "ondanks dat het voorwerp meerdere keren gekuist was" dus een keertje onder de douche spoelt de lucht niet weg denk ik zelf?
De verklaringen (van de ouders, vrienden en anderen) zijn inderdaad allemaal erg vaag en verwarrend. Zo las ik ook op http://www.mccannfiles.com/id70.html

dat de nanny, Charlotte, van de creche eerst verklaarde bij de politie dat ze Maddie en haar familie voor het laatst gezien had rond lunchtijd. Daarna verklaarde ze ineens in de media dat ze de gehele familie voor het laatst had gezien om 18 uur.

Er waren meerdere getuigen die verklaarden dat de familie mcCan niet op het resort gezien was tussen 12 en 18 uur de dag van de verdwijning.

Als antwoord daarop werd ineens de bewuste zwembadfoto in de media gegooid (waarvan dus door deskundigen?) gezegd werd dat die gephotoshopped was (met het doel zo te bewijzen dat Maddie 's middags nog gewoon leefde om 14.30 uur?). En ook de nanny kwam dus ineens met een nieuwe verklaring. Het is me net iets te toevallig allemaal;)

Bijvoorbeeld het bloed wat gevonden was achter de bank is opgestuurd naar de UK alwaar het bloed per ongeluk besmet is geraakt met bloed van de laboranten waardoor niet meer met zekerheid te zeggen was dat het bloed van Madeleine was.

En zo ook de haren gevonden in de kofferbak. Die waren ineens verdwenen?

Engeland heeft zo gauw de ouders verdacht werden zo'n beetje alles gedaan om het onderzoek te frustreren lijkt het.

@shahla

De ouders gingen iedere dag joggen dus ze kenden de omgeving wel een beetje denk ik? Dat maakt het zoeken naar een verstopplaats al wat makkelijker misschien?

En als het waar is dat ze niet op het resort waren tussen 12 en 18 zouden ze helemaal volop gelegenheid hebben gehad om haar te verstoppen maar dat zou dan weer betekenen dat Maddie 's morgens al overleden zou zijn?

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat de Portugese politie behoorlijk gefrustreerd raakte van al die tegenstrijdige verklaringen en de Engelse politie die ze tegenwerkten vanaf het moment dat de mcCans verdacht werden!
quote:shahla schreef op 23 oktober 2013 @ 15:27:

Hoe is het mogelijk dat de ouders zo'n goede verstop plek hebben weten te vinden in een land waar ze slechts op vakantie waren?

Stukje geluk.

Bij iedere misdaad komt een factor "geluk hebben" om de hoek kijken.

De politie kan geluk hebben, bijvoorbeeld dader trekt na een overval buiten zijn bivakmuts af maar weet niet dat daar een camera van een hotel hangt (zaak in A-dam) omgedraaid kan de dader ook geluk hebben omdat, ik volg hetzelfde voorbeeld, de camera defect is.

Zo ook met de ouders, inderdaad de eerste verstop plek zal vast geen toplocatie zijn geweest maar misschien net niet ontdekt tijdens de massale speurtocht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Die verstop plek knaagt wel bij mij. Ik ken de omgeving heel goed en hoewel er velen eindeloze velden zijn, weet ik dat die goed doorzocht zijn. Een grot o.i.d. is geen optie gezien het tij, het strand is redelijk verlicht en daar loopt altijd wel iemand rond, ook 's nachts vanwege het nachtleven, of ze moeten mazzel hebben gehad zoals Gijs zegt dat ze niemand tegenkomen . Ik denk dat je alleen 's nachts zou wegkomen met een goeie verstop plek daar en dan in de velden. Maar zei niet iemand hier dat Gerry en Kate tussen 04 en 06 uur 's ochtends zelf waren gaan zoeken? (en dus dan de tijd hebben gehad om voor het daglicht een goeie plek te vinden) ..?
quote:syrah80 schreef op 23 oktober 2013 @ 17:21:

Maar zei niet iemand hier dat Gerry en Kate tussen 04 en 06 uur 's ochtends zelf waren gaan zoeken? (en dus dan de tijd hebben gehad om voor het daglicht een goeie plek te vinden) ..?Ja, dat is natuurlijk ook een optie, die had ik over het hoofd gezien.
En dat vind ik dus heel frappant. Dat stukje geluk.

Dat zij in een paar dagen 'verkenning' van het gebied (door joggen, wat ik overigens had gelezen) zo'n plek wisten te vinden dat zelfs de politie het niet kon vinden.

Of dat de honden die ze ingezet hebben om het gebied uit te kammen geen enkel spoor hebben gevonden.

Daar moeten ze dan meer tijd voor gehad hebben dan de berekeningen die hier eerder de revue zijn gepasseerd.

Dat kan nooit een kwestie van pak hem beet tien minuten zijn geweest. Dan vind ik het eerder verklaarbaar dat ze inderdaad de hele middag zoet zijn geweest met het verbergen van Madeleine en dat 's avonds een toneelstukje is opgevoerd.

Daar zaten dan ook haken en ogen aan.

Wie zegt dat degenen die ook de McCann kinderen controleerde het niet zou opvallen dat Madeleine helemaal niet in haar bed lag als ze eerder al zou zijn overleden en weggebracht naar een andere plek. Het verklaart dan weer niet hoe die lijkgeuren zijn ontstaan, want dat zou betekenen dat het lichaampje toch een tijd achter de bank en in de kast moet hebben gelegen. En wanneer lag ze er dan als het niet 's avonds zou zijn maar veel eerder op de dag? Er even van uitgaande dat de nieuwe verklaringen niet klopten en dat Madeleine voor het laatst rond het middaguur is gezien. En als het zich allemaal afspeelde overdag, dan liep de tweeling vermoedelijk daar ook rond en die zouden dan ook iets meegekregen moeten hebben, al beseften ze niet wat.

Ben het ermee eens dat het soms een kwestie is van 'geluk hebben', maar dan heeft het toevallig wel allemaal heel bijzonder goed uitgepakt voor de ouders. (Buiten het feit dat ze hun kind kwijt zijn, dan.)
quote:syrah80 schreef op 23 oktober 2013 @ 17:21:

Die verstop plek knaagt wel bij mij. Ik ken de omgeving heel goed en hoewel er velen eindeloze velden zijn, weet ik dat die goed doorzocht zijn. Een grot o.i.d. is geen optie gezien het tij, het strand is redelijk verlicht en daar loopt altijd wel iemand rond, ook 's nachts vanwege het nachtleven, of ze moeten mazzel hebben gehad zoals Gijs zegt dat ze niemand tegenkomen . Ik denk dat je alleen 's nachts zou wegkomen met een goeie verstop plek daar en dan in de velden. Maar zei niet iemand hier dat Gerry en Kate tussen 04 en 06 uur 's ochtends zelf waren gaan zoeken? (en dus dan de tijd hebben gehad om voor het daglicht een goeie plek te vinden) ..?

Alleen was toen wel iedereen al heftig aan het zoeken. Madeleine moest toen al uit het appartement zijn, want anders zou ze zeker ontdekt zijn toen de politie op kwam draven.

Als ze dan die nacht erop uit gingen voor een verstop plek, moet dat de tweede al zijn die ze hebben gezocht. En dan later nóg een keer als je bedenkt dat er lijkgeur is gevonden in een gehuurde auto van ver na het verdwijningsmoment. Ik vind het allemaal nogal veel activiteit op dat gebied terwijl iedereen al alert is op het vinden van Madeleine en dat je dan veel meer in de smiezen zou lopen bij het verplaatsen van een lichaam.
quote:raccoon schreef op 15 oktober 2013 @ 17:42:

Ik geloof niet dat de ouders er iets mee te maken hebben, waarom?

Er zijn tig ouders die s'avonds hun kind op de hotelkamer laten om ergens wat te eten.

Wel vind ik het vreemd dat de zaak weer heropend wordt.Dat tig ouders dat doen, wil niet zeggen dat de McCanns er niets mee te maken hebben. Ik vind het ook moeilijk te geloven, maar zoveel feiten wijzen erop dat zij wél de schuldigen zijn en dat Maddie helemaal niet ontvoerd is.
quote:shahla schreef op 23 oktober 2013 @ 18:03:

[...]

Alleen was toen wel iedereen al heftig aan het zoeken. Madeleine moest toen al uit het appartement zijn, want anders zou ze zeker ontdekt zijn toen de politie op kwam draven.

Als ze dan die nacht erop uit gingen voor een verstop plek, moet dat de tweede al zijn die ze hebben gezocht. En dan later nóg een keer als je bedenkt dat er lijkgeur is gevonden in een gehuurde auto van ver na het verdwijningsmoment. Ik vind het allemaal nogal veel activiteit op dat gebied terwijl iedereen al alert is op het vinden van Madeleine en dat je dan veel meer in de smiezen zou lopen bij het verplaatsen van een lichaam.Dit snap ik ook niet. Als de ouders in paniek het lichaam verstopt hebben, zou het toch allang gevonden moeten zijn? Ook als ze het daarna nog verplaatst is, ik bedoel het zijn geen door de wol geverfde moordenaars of zo.
Was er nou ook niet een schuur in de buurt ofzo waar ze een bebloede handdoek hadden gevonden? Ik herinner me iets over dat er niet genoeg dna op zat om vast te stellen wiens bloed het was geweest maar dat er vezels gevonden waren die erg leken op de vezels uit de achterbak van de gehuurde auto?

Dat zou ook nog een optie zijn misschien? Dat ze haar daar overdags verstopt hebben en een paar weken later weer verplaatst hebben?

Ik ga eens zoeken waar ik dat gelezen heb;)
Hier dus;) http://www.mccannfiles.com/id33.html
quote:shahla schreef op 23 oktober 2013 @ 17:53:

Wie zegt dat degenen die ook de McCann kinderen controleerde het niet zou opvallen dat Madeleine helemaal niet in haar bed lag

Er zijn geen andere mensen van de groep die Madeleine gezien hebben.

Het eerste schema dat de groep inleverde zag er zo uit:

20:45 Groep gaat uit eten

21:00 Matt controleert de appartementen door aan de ramen te luisteren

21:15 Gerry McCan controleert 5a

21:20 Jane Tanner controleert alleen 5D

22: Kate slaat alarm

Het tweede, later ingeleverde schema heeft als toevoeging:

21:30 Matt controleert de drie appartementen samen met Russel,

Matt kijkt vlug even in de slaapkamer van 5A ziet de tweeling maar kijkt, volgens zijn eigen verklaring, niet om de hoek hoe het met Maddie gaat.

En dan wederom:

22:00 Kate slaat alarm

quote:aaquamarine schreef op 23 oktober 2013 @ 18:13:

[...]

Dit snap ik ook niet. Als de ouders in paniek het lichaam verstopt hebben, zou het toch allang gevonden moeten zijn? Ook als ze het daarna nog verplaatst is, ik bedoel het zijn geen door de wol geverfde moordenaars of zo.

Waarom "moet" dat?

Zoals ik al schreef, factor vreselijk veel geluk hebben.

Kijk in de misdaad-klassiekers eens naar de ontvoering van Gerrit Jan Heijn als je het verhaal leest zie je hoe veel geluk Ferdi Elsas heeft anders was hij echt veel eerder gepakt of was de ontvoering mislukt.

Dat zie je ook in de ontvoering van Heineken, de nachtcamera van de politie (gefinancierd door het Heineken concern) valt tijdens de losgeld overdracht uit. Was dat niet gebeurd hadden ze de zaak vermoedelijk dezelfde nacht nog opgelost.
Maar dat zou toch ook niet erg geweest zijn als een van de vrienden ontdekt zou hebben dat Madeleine niet in bed lag? Dan zou dat degene zijn geweest die alarm geslagen had ipv Kate?

Maar ik blijf erbij dat die vrienden meer weten van wat er gebeurde en dat ze het spelletjes meespeelden. Maar waarom dat weet ik dan weer niet;)
quote:aaquamarine schreef op 23 oktober 2013 @ 18:13:

[...]

Dit snap ik ook niet. Als de ouders in paniek het lichaam verstopt hebben, zou het toch allang gevonden moeten zijn? Ook als ze het daarna nog verplaatst is, ik bedoel het zijn geen door de wol geverfde moordenaars of zo.Dat was Joran van der Sloot ook niet. Terwijl we nu weten dat ie wél een moordenaar is, maar toch is het een destijds 17jarig jochie gelukt om professionals van over de hele wereld in frustratie achter te laten, over een verdwijning die in elk geval ook niet van te voren gepland was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven