Klein bedrag per maand
woensdag 23 oktober 2013 om 18:11
Wie heeft er tips/truc's om een beetje leuk voor 170 euro per maand rond te komen? (met 170 euro bedoel ik het geld wat overblijft om boodschappen, kleding en af en toe iets leuks van te kopen).
Zelf al aantal dingen bedacht, maar misschien zijn er nog dingen waar ik zelf niet op kan komen.
Bedankt!
Zelf al aantal dingen bedacht, maar misschien zijn er nog dingen waar ik zelf niet op kan komen.
Bedankt!
woensdag 23 oktober 2013 om 18:20
woensdag 23 oktober 2013 om 18:22
quote:roos1988@ schreef op 23 oktober 2013 @ 18:20:
Bedenk mij net, dat er ook nog reiskosten vanaf moeten, dus dat er nog 140 per maand overblijft. Is voor 1 persoon.
Boodschappen bij Lidl, Aldi doen. Marktplaats voor kleding/schoenen of af en toe aanbiedingen bij h&m. Verder dan dat kwam ik eigenlijk niet echt..... Folders in de gaten houden en eerst kijken naar afgeprijsde artikelen in de Aldi en Lidl, en daar je menu op aanpassen. Kringloopwinkel voor kleding en al het andere, goed met restjes eten overweg kunnen. Er loopt hier een topic met vrekwaardig eten.
Bedenk mij net, dat er ook nog reiskosten vanaf moeten, dus dat er nog 140 per maand overblijft. Is voor 1 persoon.
Boodschappen bij Lidl, Aldi doen. Marktplaats voor kleding/schoenen of af en toe aanbiedingen bij h&m. Verder dan dat kwam ik eigenlijk niet echt..... Folders in de gaten houden en eerst kijken naar afgeprijsde artikelen in de Aldi en Lidl, en daar je menu op aanpassen. Kringloopwinkel voor kleding en al het andere, goed met restjes eten overweg kunnen. Er loopt hier een topic met vrekwaardig eten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 23 oktober 2013 om 18:24
woensdag 23 oktober 2013 om 18:29
Ja, denk dat het ook wel te doen moet zijn. Beetje creatief zijn met eten etc. Doordat ik vanaf nu weer studiekosten moet gaan betalen, heb ik helaas 200 euro minder per maand te besteden. Zal mij erop moeten aanpassen, is voor een goed doel en denk inderdaad dat er misschien wel mensen zijn die het met nog minder moeten doen!
woensdag 23 oktober 2013 om 18:32
quote:mick87 schreef op 23 oktober 2013 @ 18:18:
Het moet te doen zijn. Hou aanbiedingen in de supermarkt in de gaten, eet yoghurt (lekker en goedkoop), maak een potje met geld, zodat je precies ziet hoeveel je uitgeeft.
Succes!Misschien vind ik yoghurt wel niet te kanen...
Het moet te doen zijn. Hou aanbiedingen in de supermarkt in de gaten, eet yoghurt (lekker en goedkoop), maak een potje met geld, zodat je precies ziet hoeveel je uitgeeft.
Succes!Misschien vind ik yoghurt wel niet te kanen...
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
woensdag 23 oktober 2013 om 18:35
200 per maand minder is inderdaad een heleboel en zal even wennen zijn. Maar het kan echt goed hoor!
Goed op aanbiedingen letten (vooral bij de drogist). Tegen sluitingstijd verse spullen halen, zit dan wel eens korting op.
Kleding in uitverkoop, dan hoef je niet eens naar de kringloop mocht je dat niet willen.
Voor meerdere dagen koken en invriezen is altijd goedkoper dan eenpersoonsmaaltijden.
Van die dingen
Goed op aanbiedingen letten (vooral bij de drogist). Tegen sluitingstijd verse spullen halen, zit dan wel eens korting op.
Kleding in uitverkoop, dan hoef je niet eens naar de kringloop mocht je dat niet willen.
Voor meerdere dagen koken en invriezen is altijd goedkoper dan eenpersoonsmaaltijden.
Van die dingen
Huts!
woensdag 23 oktober 2013 om 18:40
Maar koop dan in de uitverkoop niet iets omdat het zo goedkoop is, maar waarvan je weet dat het helemaal niet kleurt bij wat je al in de kast hebt hangen. Anders moet je een week later nog een keer terug om er iets bijpassend bij te kopen, of het hangt vergeten in de kast
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 23 oktober 2013 om 18:55
woensdag 23 oktober 2013 om 19:00
al is het nog zo'n klein beetje eten dat je overhoud, niet weggooien. Als je er geen hebt investeer in een vriezer want dat haal je er dubbel uit. Let op dat goedkoop niet altijd goed is. Beter iets duurder dat veel langer meegaat dan goedkoop waar je snel doorheen bent. Probeer een weekmenu samen te stellen, of een half weekmenu en houd je daar aan.
woensdag 23 oktober 2013 om 19:34
Wat kleding betreft:
organiseer een kledingparty met vriendinnen (of je buurvrouw of een collega etc etc)
Neem beiden je kleding mee die er nog netjes uitziet maar waar je op uit bent gekeken en ruil deze met elkaar!
Zo heb je beiden iets nieuws.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je ongeveer dezelfde kledingmaat hebt...
organiseer een kledingparty met vriendinnen (of je buurvrouw of een collega etc etc)
Neem beiden je kleding mee die er nog netjes uitziet maar waar je op uit bent gekeken en ruil deze met elkaar!
Zo heb je beiden iets nieuws.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je ongeveer dezelfde kledingmaat hebt...
woensdag 23 oktober 2013 om 20:00
woensdag 23 oktober 2013 om 20:06
Dat moet te doen zijn. Vooral als je de boodschappen niet op ooghoogte doet, maar ook onderin het schap kijkt, aanbiedingen in de gaten houdt en vooral bij lekkere dingen bedenkt of et wel nodig is en of het idd wel zo goedkoop is.
Mijn man kan heel blij worden als hij een maaltijd uit de bonus scoort. Maar dan zie ik later dat het gewoon eigenlijk best duur was. Dat zie ik omdat k al een paar jaar de boodschappen doe en al een paar jaar op de prijs let.
Zo kan de Nettorama leuk zijn, maar bijv de lays chips hebben ze daar alleen maar in grote zakken en die hoeveelheid hoef ik niet. Dan is een kleine zak leuker qua prijs. De blue band haal ik daar wel, goedkoper per kuipje en ook nog eens 10% korting als je er 2 koopt.
En bij de ah hanteren ze bij vlees 2 verschillende prijzen voor hetzelfde vlees: kleine verpakkingen kosten bijna net zoveel als een kilo. Ik haal dus grote verpakkingen en verdeel het in porties in de vriezer
Mijn man kan heel blij worden als hij een maaltijd uit de bonus scoort. Maar dan zie ik later dat het gewoon eigenlijk best duur was. Dat zie ik omdat k al een paar jaar de boodschappen doe en al een paar jaar op de prijs let.
Zo kan de Nettorama leuk zijn, maar bijv de lays chips hebben ze daar alleen maar in grote zakken en die hoeveelheid hoef ik niet. Dan is een kleine zak leuker qua prijs. De blue band haal ik daar wel, goedkoper per kuipje en ook nog eens 10% korting als je er 2 koopt.
En bij de ah hanteren ze bij vlees 2 verschillende prijzen voor hetzelfde vlees: kleine verpakkingen kosten bijna net zoveel als een kilo. Ik haal dus grote verpakkingen en verdeel het in porties in de vriezer