Sinterklaas afschaffen, Serieus?

20-10-2013 04:25 3325 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het zal je vast voorbij zijn gegaan, Er zijn een paar mensen aan het zeiken geweest en willen het heerlijk avondje afschaffen, Hoeveel mensen zijn nou daadwerkelijk tegen? 100? 200?

Hiervoor heb ik een Twitteraccount opgericht

https://twitter.com/vijftwaalfsint#

Alsjullieblieft, Volg dit account en zorg dat ons beste feest van het jaar een traditie blijft! Dit is voor onze cultuur en mijn betreft laat ik het niet afnemen.

P.S.

Raad iedereen aan die Twitter heeft ook om het account te volgen! Hoe meer mensen dit account steunen hoe groter de kans is dat wij het feest van het jaar redden!
quote:femselien schreef op 27 oktober 2013 @ 00:35:

En Didiridi ik ben het met je laatste post eens.Eens!
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:juniper213 schreef op 27 oktober 2013 @ 00:31:

[...]

Als algemene uitleg kan ik het nog volgen, maar je richtte je tot mij, het zou aan MIJN lange tenen liggen, waar ik me op getrapt zou voelen volgens jou. Hoezo? Leg uit.

Omdat je herhaaldelijk zei dat ik mensen op een grote hoop gooide. Allochtonen die klagen over dit soort gevoeligheden worden vaak verweten lange tenen te hebben. Ook in deze discussie. Autochtonen blijken echter minstens zo gevoelig te zijn.

Toen ik zei dat 'we in Nederland onszelf op ons smalst hadden vertoond' met deze Pieten discussie beweerde je gelijk dat ik iedereen van racisme beschuldigde. Een goed verstaander snapt dat ik dat niet bedoel(!). Vandaar mijn opmerking over lange tenen.
quote:gedanst schreef op 27 oktober 2013 @ 00:24:

[...]

Als iemand zich gekwetst voelt kun jij niet beoordelen of dat gevoel wel of niet fout is. Dat is hun gevoel en daar heeft een ander niet over te oordelen.Jammer voor je maar ik doe het toch, als ze stug blijven volhouden dat ZP een vorm van racisme is zitten ze fout, heel erg fout.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 27 oktober 2013 @ 00:44:

[...]

Jammer voor je maar ik doe het toch, als ze stug blijven volhouden dat ZP een vorm van racisme is zitten ze fout, heel erg fout.Niet mee eens, helemaal niet
quote:hollebollegijs schreef op 27 oktober 2013 @ 00:44:

[...]

Jammer voor je maar ik doe het toch, als ze stug blijven volhouden dat ZP een vorm van racisme is zitten ze fout, heel erg fout.Nogmaals, als mensen zwarte piet als een vorm van racisme zien dan is dat hun goed recht. Daar heb jij niet over te oordelen en al helemaal niet op de manier die je nu doet. Een gevoel is niet fout, jouw oordeel daarover wel.
quote:DidiRidi schreef op 27 oktober 2013 @ 00:33:

[...]

-zwarte piet is knecht van sinterklaas

.

Klopte, tot een 20 / 30 jaar geleden.

Tegenwoordig is hij volwaardig partner, daar op door blijven gaan is een gevalletje "oude koeien en een sloot"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:gedanst schreef op 27 oktober 2013 @ 00:46:

[...]

Daar heb jij niet over te oordelen .

Dat lees je toch, ik ben glashelder, ik oordeel daarover dat ze fout zitten.

Dus nogmaals, ik oordeel daar wel over.
quote:hollebollegijs schreef op 27 oktober 2013 @ 00:46:

[...]

Klopte, tot een 20 / 30 jaar geleden.

Tegenwoordig is hij volwaardig partner, daar op door blijven gaan is een gevalletje "oude koeien en een sloot"Ja maar dat jij dat zo bepaalt voor een ander 'oude koeien uit een sloot' is best wel superieur. Dat je niet in staat bent om de geveolens van een ander net zo gelijkwaardig te beschouwen als die van je zelf. Dat is denk ik wat zo pijnlijk is. Niet die hele zwarte piet.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:juniper213 schreef op 27 oktober 2013 @ 00:27:

[...]

Nee, dat is wat anderen hier ook constateren over jouw uitspraken. Als het slechts interpretatie is, dan zou je je achter de oren moeten krabben of je jezelf dan wel goed uitdrukt.

Of heel wat mensen hebben hele lange tenen..
quote:DidiRidi schreef op 27 oktober 2013 @ 00:48:

[...]

Ja maar dat jij dat zo bepaalt voor een ander 'oude koeien uit een sloot' is best wel superieur. Dat je niet in staat bent om de geveolens van een ander net zo gelijkwaardig te beschouwen als die van je zelf. Dat is denk ik wat zo pijnlijk is. Niet die hele zwarte piet.

Spijker op de kop.

Zoals ik eerder schreef, niemand zal een probleem hebben met Zwarte Piet in een samenleving waarin eenieder in z'n waarde gelaten wordt.
quote:hollebollegijs schreef op 27 oktober 2013 @ 00:47:

[...]

Dat lees je toch, ik ben glashelder, ik oordeel daarover dat ze fout zitten.

Dus nogmaals, ik oordeel daar wel over.

Jij kunt simpelweg niet oordelen over het gevoel van een ander. En je kunt hierover door blijven gaan, maar het is zo zinloos. Als er mensen zijn die zich gekwetst voelen door het sinterklaasfeest is dat hun goed recht en is dat niet goed of fout.

Maar dat mag duidelijk zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=nbRJ4IGQ-H0

Alle cliches op een rijtje:)
quote:DidiRidi schreef op 27 oktober 2013 @ 00:33:

[...]

Ik begrijp je ergens wel, maar tegelijkertijd, zie wat er in dit stukje tekst van je gebeurt:

-zwarte piet is knecht van sinterklaas

-donkere mensen voelen zich gekwets (juist omdat ZIJ zich in die rol voelen teruggeworpen)

-jij reageert daarop door te zeggen:' jij zit in een slachtofferrol en je duwt mij in de rol van de overheerser.'

-ik denk dan ipv die laaste reactie kan men ook zeggen; 'goh ja ik heb het nog niet zo bekeken, maar nu je het zegt. Ik wil er wel aan meewerken om dit elkaar niet meer aan te doen, en elkaar niet in die rollen te duwen, dan verf ik hem wel geel'

Snap je waar ik naar toe wil. Als je die rol niet wil, dan kan je je ook niet zo opstellen, want ik vind er wel een superieur luchtje aan hangen als je 'kinderplezier' groter laat wegen dan 'een structureel minderwaardigheidscomplex' van mensen die daarmee opgezadeld zijn door de geschiedenis.Precies, maar die gelegenheid hebben we niet gekregen. Ik was graag die discussie aangegaan en velen met mij. Maar out of the blue bleken wij racisten te zijn. Dan denk ik verkeken kans, toch?
It's never too late start living!
quote:kadanz schreef op 27 oktober 2013 @ 00:49:

[...]

Of heel wat mensen hebben hele lange tenen..Hier geen lange tenen, maar ik vind ook dat jij mensen een hoek indrukt om jouw gelijk te krijgen. En die hoek is inmiddels nogal op de man/vrouw.
[quote]leen65 schreef op 27 oktober 2013 @ 00:50:

[...]
quote:leen65 schreef op 27 oktober 2013 @ 00:50:

[...]

Precies, maar die gelegenheid hebben we niet gekregen. Ik was graag die discussie aangegaan en velen met mij. Maar out of the blue bleken wij racisten te zijn. Dan denk ik verkeken kans, toch?
quote:leen65 schreef op 27 oktober 2013 @ 00:50:

[...]

Precies, maar die gelegenheid hebben we niet gekregen. Ik was graag die discussie aangegaan en velen met mij. Maar out of the blue bleken wij racisten te zijn. Dan denk ik verkeken kans, toch?Meen je dit nu? Als het je aan het hart gaat, als die bereidheid er werkelijk was, dan kom je toch niet aanzetten met 'verkeken kans'.
quote:DidiRidi schreef op 27 oktober 2013 @ 00:54:

[...]

Meen je dit nu? Als het je aan het hart gaat, als die bereidheid er werkelijk was, dan kom je toch niet aanzetten met 'verkeken kans'.Los van het feit dat niemand 'out of de blue een racist bleek te zijn'.
quote:Geroldine schreef op 27 oktober 2013 @ 00:51:

[...]

Hier geen lange tenen, maar ik vind ook dat jij mensen een hoek indrukt om jouw gelijk te krijgen. En die hoek is inmiddels nogal op de man/vrouw.Ik haal ze juist uit die zelfverkozen hoek vandaan: je bent geen racist als je pro-Zwarte Piet bent.

[...]

Meen je dit nu? Als het je aan het hart gaat, als die bereidheid er werkelijk was, dan kom je toch niet aanzetten met 'verkeken kans'.Nee, natuurlijk niet. Daarom ben ik bereid er hier nog altijd om in discussie te gaan. Maar ik ga dus echt niet door het stof kruipen. Sorry, daar is meer voor nodig!!

[...]

Meen je dit nu? Als het je aan het hart gaat, als die bereidheid er werkelijk was, dan kom je toch niet aanzetten met 'verkeken kans'.Je bedoelt dat je moet blijven discussiëren, ook al je voor rotte vis wordt uitgemaakt? In dit geval dus racist. Maar ja , het gaat je aan het hart dus moet je alles slikken/vreten?
quote:kadanz schreef op 27 oktober 2013 @ 00:57:

[...]

Ik haal ze juist uit die zelfverkozen hoek vandaan: je bent geen racist als je pro-Zwarte Piet bent.Niet automatisch. Maar het is ook niet zo dat iedereen die voor zwarte piet is niet racistisch is.
quote:Geroldine schreef op 27 oktober 2013 @ 00:58:

[...]

Je bedoelt dat je moet blijven discussiëren, ook al je voor rotte vis wordt uitgemaakt? In dit geval dus racist. Maar ja , het gaat je aan het hart dus moet je alles slikken/vreten?Nou heb ik niet de hele discussie gelezen, dus ik kan het gemist hebben, maar wie heeft jou dan voor racist uitgemaakt?
quote:gedanst schreef op 27 oktober 2013 @ 01:01:

[...]

Nou heb ik niet de hele discussie gelezen, dus ik kan het gemist hebben, maar wie heeft jou dan voor racist uitgemaakt?Niemand, maar mag ik het dan niet over de discussie in het algemeen hebben? Moet ik er deel van uitmaken?
quote:Geroldine schreef op 27 oktober 2013 @ 01:03:

[...]

Niemand, maar mag ik het dan niet over de discussie in het algemeen hebben? Moet ik er deel van uitmaken?Nee, ik vraag me alleen af waarom jij zegt dat iemand jou of een ander voor racist uitmaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven