Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic deel VIII

08-01-2013 10:01 2864 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vrekken en besparen is van alle tijden, dus daarom alweer deel 8 waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Viva Vrekkentopic VII

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik wil ook graag meevrekken. Ik probeer minder uit te geven aan boodschappen. Ik heb al aan een paar gta's meegedaan (sprite, page, becel) en dat vind ik wel leuk boodschappen doen. Dingen die ik niet gebruik koop ik niet met gta, vind ik een beetje zonde.

Vandaag zag ik nog wat leuks op de Neutralsite. Een gratis pakketje met vier productsamples. En je kunt er ook een bon uitprinten voor korting op een Neutralproduct (welke precies is mij niet duidelijk).
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Hoe is jullie ervaring met de GTA's?

Krijg om me heen altijd te horen dat bedrijven het alleen doen om je gegevens te verkopen en dat je dan gestalkt wordt door allerlei bedrijven die je wat willen verkopen.

Hoe is jullie ervaring hiermee?
Nog nooit last van gehad BL. Soms moet je je e-mail adres opgeven (ik heb voor reclamememeuk een apart gmail-adres aangemaakt) en soms krijg je daar dan reclamemail. Daar meld ik me dan voor af of ik last het automatisch naar mijn spambox gaan.

Producten of papieren junkmail heb ik er nog nooit aan over gehouden, of ik kan het me niet herinneren. Het is ook veel te duur voor een bedrijf om dat te blijven doen, een mail met een nieuwsbrief kost niets.
Ik wil net de bonnetjes van knorr en nivea gaan opsturen en zie dat het naar hetzelfde antwoordnummer en adres gaat. Bij knor moet je je naam, adres en rekeningnummer geven en bij nivea ook je email en telefoonnummer. Email vind ik niet zo'n probleem maar mijn telefoonnummer wil ik eigenlijk helemaal niet geven. Zou het uitmaken als je die gewoon weg laat?
Zou gewoon een nep nummer opgevrn
Ja op internet vul ik ook altijd 0123456789 in als het een verplicht veld is maar dat valt wel op zeker? Eigenlijk wil ik ze ook het liefst in 1 envelop versturen. Kniepert als ik ben maar kwam er pas achter toen ik de 2e envelop al aan het schrijven was. En de kans dat er dan iets mis gaat is ook wel erg groot. Ergens gaat het vast wel naar een andere afdeling etc.
als het naar een antwoordnummer gaat, hoeft er geen postzegel op. (wel bij een postbusnummer). 'kost' dus alleen 2 envelopjes. Vaak gaan ze naar eenzelfde adres/bedrijf die de gta's verwerkt (highCo data).
Klopt maar dan nog 1 envelop minder is er toch 1 minder. Voelt ook onzinnig dat er nu 2 enveloppen op hetzelfde moment dezelfde weg gaan afleggen. Jaaa ik ben erg, ik weet het.
Je kunt ook de enveloppen die je zelf krijgt (van de bank, verzekering etc) recyclen door een etiket of stukje papier over jouw adres te plakken.

(En nee, dit doe ik niet zelf, ik koop voor -wat zal het zijn- 69 cent een pak met 100 enveloppen bij de action. )
Hier is de aanvullende betaling van Nivea for men binnen, dus toch het geld terug via de 2 voor 1 Kruidvat actie.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik recycle ook geen kleine enveloppen, maar wel grotere enveloppen en die met die bubbeltjes. Die gebruik ik om bijv. boeken die ik via de bol verkoop te versturen. Kleine envelopjes, gewoon goedkoop pak ergens kopen, kost bijna niks.
Voor de mensen die regelmatig bij Mexx kopen: neem een klantenkaart! Je krijgt dan bonnen thuis die je kunt inwisselen en dat tikt best aan. Ik had deze week 5 euro korting waardoor een afgeprijsd topje nog maar 5 euro was. Leuk!

Hier heb ik inmiddels ook de bieb abonnement opgezegd. Niemand las meer, en ik vraag hem wel weer aan als ik hem nodig heb. Hetzelfde geldt voor de museum jaarkaart. Ik vond hem toch te duur worden.
eventjes heel blij zijn,ik heb eindelijk na een jaar sparen mijn euroclix uit laten betalen.Binnen 2 dagen stond het geld op mijn rekening dus vanmiddag mijn 2 staande lampen opgehaald bij ikea.We gaan nu weer stug door met sparen maar nu voor een nieuw doel.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Bij hoeveel laten jullie je clixs uitbetalen? Ik twijfel.
Ik meestal bij 5000 clicks. Ben altijd bang dat de site opeens ophoudt te bestaan als ik langer doorspaar
Zojuist aangemeld voor Euroclix. Kijken of ik ook wat geld zo kan verdienen.

Vandaag bevestiging gehad van de Deen dat we geld ontvangen van de Santa Maria dip.

Morgen gaan we op zoek naar een nieuwe energie leverancier. Nog iemand suggesties?

Morgen weet ik ons jaarlijks verbruik en kan ik gericht gaan zoeken. Leveren ook nog energie terug dus dat is ook een besparing
Gister bij de appie in de buurt een doos magnum ijsjes voor 50 eurocent en hetzelfde geldt voor de chocloade ijsjes van de euroshopper. Ze zijn nog goed tot 2015. Ik verbaasde me er wel over dat het met die houdbaarheidsdatum in de opruiming bak ligt.
Ik heb gespaard tot 10000 clix dus had 150 euro.Het viel mij ook reuze mee dat het na twee dagen al op mijn rekening stond.

Het werkt dus echt.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Wat houdt Euroclix in?

Wat zijn de voor- en nadelen?

Waar moet verder rekening mee houden bij Eurooclix?
Euroclix is een spaarprogramma waarmee je door mails te klikken, enquetes in te vullen en via de portal zaken af te sluiten bijv een hotelovernachting bij expedia via de euroclix website te benaderen. Daardoor krijg je clix.

Waarde van je Clix [Je ontvangt Clix die je kunt inwisselen voor euro’s, tegen een oplopende inwisselkoers. Dus hoe langer je spaart, des te meer zijn je Clix waard! De gemiddelde inwisselwaarde van 1 Clix is op dit moment 1,3 eurocent.]

1.000 Clix is ¤ 10,00

2.000 Clix is ¤ 25,00

3.000 Clix is ¤ 37,50

4.000 Clix is ¤ 50,00

5.000 Clix is ¤ 70,00

10.000 Clix is ¤ 150,00

20.000 Clix is ¤ 325,00

50.000 Clix is ¤ 850,00

Ik ben nu 3,5 jaar bezig met sparen bij euroclix en heb in die periode voor 336,50 laten uit betalen. Echt heel erg leuk dus. Ik probeer wel heel consequent alles via de website te benaderen omdat je daardoor echt veel clix extra hebt.

Overigens heb ik 7 jaar lang al money miljonair ook gebruikt, nu na 1,5 jaar eindelijk weer 12,50 laten uit betalen. Ik heb besloten om er mee te stoppen, vind het de moeite niet waard. Blijf alleen nog euroclix doen omdat dat toch wat meer oploopt.
ik vind euroclix ook het fijnst. vooral de enquetes tikken aardig aan en het zijn niet van die enquetes waar je naderhand allerlei reclame van krijgt (zoals vaak bij MM). tip: regelmatig op de site zelf kijken onder 'panelclix' want niet altijd krijg je een uitnodiging via de mail.

ik heb een apart e-mail adres voor dit soort dingen, zo houd ik mijn prive-mail apart en overzichtelijk. volgens mij doet bijna iedereen dat. Als je zelf iemand aanmeldt krijg je een percentage over de clix die die persoon verdient. Zo verdient er iemand van hier dus ook aan mijn clix. Zag van het weekend dat ik dit jaar al meer dan 8000 clix gespaard heb.

Inderdaad bij alle web-aankopen even kijken of het via euroclix of MM kan. Zo bestel ik dus pizza via MM (deze kan niet via euroclix). Geldt vaak ook voor webshops zoals die van blokker of hema (en kun je laten bezorgen in de winkel en dus geen verzendkosten).

Gister iets besteld uit de webshop van de anwb, helaas gelden daar geen clix voor (wel voor pechhulp en verzekeringen van de anwb).

zit iedereen er ook weer klaar voor om zorgverzekreaars te vergelijken?

overstappen energie levert bij ons niet veel op en ik zit aan mijn huidige leverancier vast i.v.m. stadsverwarming en alleen electriciteit overstappen levert te weinig op (en je krijgt dan ook niet de volledige overstapbonus)
Voor de Ikea-fans onder ons....Je kan een Ikea-waardebon van 25 euro verdienen als je mee doet aan een huisbezoek.

Via de site kan je je aanmelden en als je wordt uitgekozen komt er een team van Ikea bij je langs die oa foto's maken van je interieur.

Daar moet je dan wel zin in hebben natuurlijk....
Ik heb bijna mijn eerste 5000 Clix bij elkaar en ga ze dan uit laten betalen.

Heb me ook aangemeld voor het IKEA-gebeuren ;)

Ik ga inderdaad aan het eind van het jaar weer zorgverzekeraars vergelijken, scheelt toch vaak nog best een hoop geld. En ik ga mijn vaste-telefoon-abonnement er binnenkort uitvoeren, want die telefoon gebruik ik eigenlijk nauwelijks.
Ik moet wel zorgverzekeringen vergelijken want die van mij stopt ermee.
quote:Mugske schreef op 28 oktober 2013 @ 11:46:

zit iedereen er ook weer klaar voor om zorgverzekreaars te vergelijken?

ik vergelijk elk jaar de verzekering voor mijn man weer even, dus ja ben benieuwd zou allemaal iets goedkoper moeten worden dit jaar toch?

Voor mezelf heeft het weinig zin want de baas betaald het grootste gedeelte als je in het collectiviteit meedoet. Ik betaal eigenlijk alleen het verschil tussen bruto en netto dus dat komt neer op iets van 45 euro geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven