Lijf & Lijn alle pijlers

Grit - wie doet dat?

27-10-2013 08:29 23 berichten
Hoi,

Bij mij op de sportschool geven ze ook grit.

Ik wil straks gaan sporten, maar die vandaag bodypump geef vind ik echt een niet leuk persoon.

Nu zag ik dat ze vandaag ook 2x grit hebben op het rooster.

Maar als ik naar het officiële filmpje kijk op youtube van Grit dan durf ik niet meer.

Iemand ervaring? Ga je echt helemaal kapot?
Grit? Dat stop ik in de kattenbak.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je soms XCO? Bij XCO doe je oefeningen met de XCO-trainer, dat is een buis met grit erin.

Ik doe dat sinds 3 weken en nee, ik vind niet dat je zoals jij het zegt "helemaal kapot gaat".
Ik dacht dat het over steentjes voor in de tuin ging
Grit is killing, maar het is ontzettend leuk.

Ik durf van mezelf te zeggen dat ik sen goede conditie heb....maar de eerste keren Grit ging ik inderdaad helemaal stuk!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:mrsfudge schreef op 27 oktober 2013 @ 09:06:

Bedoel je soms XCO? Bij XCO doe je oefeningen met de XCO-trainer, dat is een buis met grit erin.

Ik doe dat sinds 3 weken en nee, ik vind niet dat je zoals jij het zegt "helemaal kapot gaat".

Nee dat bedoelt ze niet

XCO is kinderspel vergeleken bij een GRIT les

http://www.youtube.com/watch?v=P0tZd_yUrGY
Ik ben er ondertussen al achter dat XCO en Grit inderdaad twee verschillende dingen zijn! Had nog nooit gehoord van Grit in de betekenis van een workout. Op You Tube heb ik net wat filmpjes bekeken en pffffff, dat ziet er heel intensief uit. Voor mij nog even niet geschikt! Maar bij mijn sportschool wordt dit ook (nog) niet aangeboden. Voorlopig hou ik het bij XCO en high shape :-)
Ik denk dat ik maar zelf op de crosstrainer straks ga staan... Ik durf het gewoon niet aan, ik vind de les shape al heftig
Wel gaan hoor, het is echt heerlijk

Vooral de Grit Cardio
Wel gaan hoor, het is echt heerlijk

Vooral het gevoel na de les...
Mrsfudge, Grit is echt iets heel abders dan XCO. Niet te vergelijken. Zoek maar eens filmpjes op internet.

Ikje86, ik heb het een paar keer gedaan nu, en ja ik ging echt kapot, maar het geeft ook wel een kick om te doen!
Dat had ik al ontdekt Kris33 :-) Zie mijn reactie van 9.35 uur.
Ziet er wel leuk uit, een soort mix van Step, Pump en Attack.
Ik heb 45 min op de crosstrainer gestaan en nog aan wat apparaten gehangen toen vond ik het wel welletjes.

Ik doe normaal bodypump en shape maar zal grit wel een keer gaan proberen. Er kwam een vrouw van boven de 50 net uit die les en die ging nog even spinnen hoorde ik. WOW
Nou nee, niet echt een mix van step, pump en attack

Ik vind grit heerlijk, ik doe grit strength. En ja, je gaat helemaal kapot. Dat wordt wel ietsje beter als je het meer gewend bent hoor, maar dan nog ga je als het goed is elke keer weer tot het uiterste. Dieper, zwaarder, ...

Het is niet bedoeld om daarna nog even een lesje te gaan spinnen!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik had een paar lesjes gezien op youtube en ik zag mensen een step op en af springen, oefeningen met schijven gewichten en stangen met gewichten en bijv. burpees/opdrukken. Dat zit ook allemaal in step/pump/attack. Het zal ongetwijfeld zwaarder zijn, een les duurt ook maar 30 minuten?
Ja de les duurt maar 30 minuten, maar ik vraag me af of het dan wel zo heftig is als er eentje daarna altijd nog gaat spinnen.

Toch maar een keertje gewoon doen,

Maar ik shape en bodypump regelmatig, heb vandaag 45 min op de crosstrainer gestaan, dus zo slecht is mn conditie en kracht ook niet, alleen moet ik uitkijken met mn knie.
Gewoon gaan! Grit is geweldig en verslavend... Maar... Ik denk dat je het de eerste paar keer niet zo leuk zou kunnen vinden, het is niet te vergelijken met een crosstrainer. Ik combineer grit altijd met een uurtje boksbagtraining, heerlijk!
O, intervaltraining met van alles erbij. Lekker. En veel effectiever dan crosstrainen e.d.
Ikje, het is zeker heftig en wat flitsie zegt, verslavend!

Inderdaad erg effectief, de training. Ik combineer 't soms wel met andere dingen, maar die doe ik dan vóór grit en niet erna. Na die tijd wordt 't je ook afgeraden trouwens al denk ik dat een lesje body balance oid prima zou kunnen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Heeft iemand een stoffer en blik?

Ik ben net weer terug van een uurtje combate en een halfuurtje Grit Strength
*Wappert wat met een waaier*

Hier, wat frisse lucht...
quote:Desperate_Housewive schreef op zondag 27 oktober 2013 09:08 Ik dacht dat het over steentjes voor in de tuin gingIk ook, hahaha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven