Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
@ kapitein: Hij is wel romantisch, maar soms ook echt niet hoor. Hij blijft een man . Het meest schattige vond ik dat hij na onze eerste date helemaal verlegen werd toen we afscheid namen. Hij is echt een boom van een vent, maar toen was er weinig stoers aan hem. Ik vind dat juist zo leuk aan hem. Stoer maar ook heel zorgzaam. Hij word ook een geweldige vader.
@romantische man: Hier een man die heel lief is, graag zo veel mogelijk voor me doet (drinken pakken, kruikje opwarmen, me instoppen als ik naar bed ga). Super lief! En soms kom ik 's avonds thuis en dan hoort hij de auto aankomen en dan zie ik nog net dat alle lampen uitgaan, dan heeft hij overal kaarsjes neergezet en een fles wijn. Superlief! Maar hij kan ook heel a-romantisch zijn. Maar goed, dat zijn mannen

Ik snap ook wel eens niet waarom hij voor mij gegaan is, ik kan soms echt een bitch zijn. Als ik dat tegen hem zeg dan snapt hij dat niet en geeft hij aan dat hij ook wel eens een schop onder de kont nodig heeft van mij. Hij begrijpt me soms ook niet, maar dan laat hij me gewoon even. Ik ben heeel blij me hem!
@romantische man: check! En dan ook lekker cliche romantisch. Kaarsjes aan, bossen bloemen, dat soort werk.
De romantische etentjes laat hij dan weer aan mij over. Die verzorg ik altijd spontaan, dan komt hij thuis van zijn werk en is de tafel mooi gedekt enzo.
@ Tara, spannend! Ben benieuwd hoe iedereen reageert :-) en wat een lieve vriend heb jij!

@ uit eten, lekker gegeten en een goed gesprek gehad over kinderen :-D

Conclusie is dat vriend toch wel snel kinderen wil omdat hij al bijna 30 is. Al is hij erg gesteld op zijn vrijheid. Maar eerst gaan we dus flink sparen.

@Kapitein, geweldig van je oppaskindjes!

Zo, nu even een taart bakken :-)
Ik stond vanmiddag opeens met Mama Compleet in mn handen in het kruidvat...maar ik heb het maar laten staan want daar durf ik nog niet mee thuis te komen
Haha ja tara! Jouw vriend ziet er inderdaad echt uit als een grote sterke beer! Kan me voorstellen dat het leuk is als ie opeens helemaal googly-eyes wordt

@ Niet geloven dat je vriend voor jou gekozen heeft: dat heb ik niet. Ik heb wel dat ik niet snap waarom hij bij me gebleven is want hij heeft het écht zwaar gehad door mij.

@ Romantic gestures: ja ik ben er zelf ook niet zo van vrees ik. Mijn ultieme idee van romantiek is samen op zondagavond spareribs bestellen en Top Gear kijken haha. Ik weet niet, wij zijn meer een humoristisch koppel dan een romantisch koppel denk ik. Ik klaag ook niet dat hij niet romantisch is hoor, mijn vorige vriend schreef gedichten voor me en stak altijd kaarsjes aan en dan gingen we met champagne en kaarsen in bad met zo'n muziekje.. En dat voelde altijd zo fake, het was helemaal gepland. En dan moest ik verplicht in bad maar daar had ik helemaal geen zin in dan

Ik hou meer van de stuurman's romantiek. Ik draag een bril 's ochtends voor mijn lenzen in gaan en die ligt altijd in een koker naast bed. Op een dag had hij op allebei de glazen een briefje gelegd met I YOU. Ik moest zo lachen
Mattie wat is de mama compleet?
Haha, Kapitein, geweldig!

@mama compleet, dat is foliumzuur enzo denk ik? Daar durf ik inderdaad nu ook nog niet mee thuis te komen als zou manlief dit niet raar vinden ofzo denk ik! Komt dan wel heel dichtbij he! Maar ik wil wel eind november daarmee beginnen..
Kapitein Mama Compleet is idd foliumzuur en nog wat andere dingen in 1 pilletje.

Ik wacht ook nog maar een maandje ofzo.
Ff geen tijd verder, maar foliumzuur bij voorkeur 3 mnd van tevoren beginnen wijn en mat. Eerder heeft niet zo veel nut. Later is wel jammer zeg mr.

X
3 maanden???? Ik lees overal advies van 4-6 weken van tevoren!! Dan lopen wijn en ik al achter haha.
3 maanden?!?!?!?!?!?! Ik moet toch maar foliumzuur gaan bestellen dan
Hahaha wijn zelfde reactie
@ kapitein: Mijn vriend is ook echt heel sterk, maar daarom juist ook weer voorzichtig. Hij wilde eerst ook ons pasgeboren nichtje niet vast houden omdat hij bang was haar te stevig vast te pakken en pijn te doen. Ik heb haar toen gewoon in zijn armen gelegt. Ik vond dat hij er maar aan moest wennen. Het ging natuurlijk ook gewoon goed en hij is zo leuk met die kleintjes. Het enige vervelende is dat mensen hem soms niet serieus nemen (bijvoorbeeld als hij verteld dat hij 4 keer per week sport) en soms zelfs een beetje bang voor hem zijn.

Ik had mijn moeder een foto van vriend en nichtje gestuurt en die liet ze zien aan een vriendin en die had gevraagt wie die grote vent was. Toen heeft mijn moeder gezegt dat het haar aller liefste schoonzoon was .

Een avondje topgear met spareribs kun je ons ook een groot plezier mee doen hoor. Alleen mogen we van ons zelf die spareribs niet. Rijstewafels zijn lang niet zo romantisch.
Yup. Volgens de gyn in het lumc die ons college geeft . Als jullie nu beginnen is nog prima hoor.
Weet je zeker dat je dat goed begrepen hebt ephina? Want overal is echt het advies "minimaal 4 weken van tevoren".
Ja, ik heb het echt goed begrepen. Het advies is namelijk mínstens 4 weken. En wat ik net vertelde is bij voorkeur 3 maanden van tevoren. Als je tussen de 3mnd en 4 weken begint zit je veilig. Maar als je tóch al weet wanneer je gaat beginnen is 3 mnd beter.
Ooooh...zo. Ik weet niet of ik dat al durf hoor
Oké, ik bestel dus zo snel mogelijk foliumzuur. Is er ook nog iets verteld over wat het beste is? Alleen foliumzuur of die mama tabletten?
Mattie, wij durven dat! Want wij hebben dat voor onze 'beeb' over
Ik ga denk ik wel voor meer dan alleen foliumzuur. Ook ivm vegetarisch dieet. Normaalgesproken ben ik echt van "als er iets niet goed gaat mbt vitaminen etc merk je dat vanzelf aan je lijf" maar als het op zwanger worden/zijn aankomt word je toch opeens onzeker over vanalles en wil je het zekere voor het onzekere nemen
Nee sorry. Wij hebben het alleen over foliumzuur gehad en wanneer te beginnen (ver van tevoren omdat dat beter is en omdat je het zonder gevolgen langdurig mag gebruiken.)

Verder, tjah als je alles binnen krijgt vraag ik me af of de rest dan nodig is? Kwaad kan het vast niet als je algemene tabletten koopt. Niet specifieke dingen voor tekorten gaan aanschaffen. Maar das meestal toch op recept.
Mag ik ff klagen over iets niet-wachten-gerelateerd?

Een tijd terug (ergens in augustus) stonden er opeens (8 uur 's ochtends...ik lag pas 4 uur te slapen dus ik was al chagrijnig) mannetjes van de woningbouwvereniging voor de deur.

"Mogen we even kijken naar uw ketel en *iets waarvan ik de naam vergeten ben voor de brandveiligheid*?" Nou euh...vooruit. Die oude man gaat naar boven, en die jonge knul begint opeens uit het niets foto's te maken van mn huis en wil dat binnen ook gaan doen...

Ik dacht het niet. Als er foto's in mijn huis gemaakt moeten worden mag de wbv mij dat van tevoren wel even per brief vertellen. Nou, toen vonden ze me al een kreng Dus die oude man komt weer beneden "Ja daar moet een nieuwe ketel in mevrouw" Huh? We hebben net een jaar een nieuwe. "Nee, er moet echt weer een nieuwe in". Nja...afgesproken dat we er nog over zouden bellen.

Na een heeeeele discussie met de wbv mogen we gelukkig deze ketel houden maar er moet wel eea aan de brandveiligheid gedaan worden. Nou, prima..vriend een dag vrij geregeld aangezien ik niet wist of ik die dag thuis zou kunnen zijn.

De dag kwam en de dag ging. Geen eneco te bekennen...ook geen telefoontje, niks. Nja dan niet he..

Bellen ze vanochtend opeens. Want ze willen het natuurlijk wel komen doen. Dus ik zeg tegen vriend: dan komen ze maar lekker tussen kerst en oud en nieuw als we vrij hebben of ze compenseren ons als we daar weer een dag vrij voor moeten nemen. Maar dat willen ze bij eneco natuurlijk niet en ze moeten het voor 15 november af hebben. Nou, waarom komen jullie dan niet opdagen en bellen jullie dan niet ff?

Ben ik/we een zeikerd als we hier niet voor willen buigen?
Zijn ze nou helemaal betoeterd? Ik zou niet buigen nee. Nee meneer, vrij nemen is niet mogelijk. Snorrie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven