Moet dit gehecht worden??
zaterdag 2 november 2013 om 11:18
Hallo allemaal,
Ik word net gebeld door mijn vriend. Vanmorgen, tijdens het vlees snijden op zijn werk heeft, hij per ongeluk diep in zijn wijsvinger gesneden. Het bloedde enorm en een collega (geen BHV'er) heeft het met verband ingepakt. Daarna is mijn vriend gewoon weer verder gaan werken, want het was erg druk.
Nou maak ik me toch wel enigszins zorgen. De wond is niet ontsmet en zo'n diepe snee moet toch gehecht worden lijkt me? En hij was bezig met varkensvlees snijden op het moment dat het gebeurde. Is dat niet gevaarlijk als die bacteriën in de wond terecht zijn gekomen?
Wat zouden jullie hiermee doen? Naar de huisartsenpost bellen of iets?
Mijn vriend is altijd ontzettend laks als het op dit soort dingen aankomt..
Ik heb de OP iets aangepast ivm herkenbaarheid
Ik word net gebeld door mijn vriend. Vanmorgen, tijdens het vlees snijden op zijn werk heeft, hij per ongeluk diep in zijn wijsvinger gesneden. Het bloedde enorm en een collega (geen BHV'er) heeft het met verband ingepakt. Daarna is mijn vriend gewoon weer verder gaan werken, want het was erg druk.
Nou maak ik me toch wel enigszins zorgen. De wond is niet ontsmet en zo'n diepe snee moet toch gehecht worden lijkt me? En hij was bezig met varkensvlees snijden op het moment dat het gebeurde. Is dat niet gevaarlijk als die bacteriën in de wond terecht zijn gekomen?
Wat zouden jullie hiermee doen? Naar de huisartsenpost bellen of iets?
Mijn vriend is altijd ontzettend laks als het op dit soort dingen aankomt..
Ik heb de OP iets aangepast ivm herkenbaarheid
Komt wel goed, schatje!
zaterdag 2 november 2013 om 12:06
Ja dat maakt me ook kwaad, dat er geen BHV'er is. En mijn vriend is bang dat hij zijn baan kwijt raakt als hij naar het ziekenhuis gaat ofzo.. Slaat toch nergens op, zij zijn ook niet bepaald lekker bezig dat ze geen BHV er hebben en hem zo door laten werken. Ja het was druk, nouja dat is dan even niet het probleem van mijn vriend. Gezondheid gaat voor toch?
Nou ja, ik zal vanzelf wel zien wat hij er mee doet. Ik hoop dat hij dit wel even serieus neemt.
Nou ja, ik zal vanzelf wel zien wat hij er mee doet. Ik hoop dat hij dit wel even serieus neemt.
Komt wel goed, schatje!
zaterdag 2 november 2013 om 12:14
zaterdag 2 november 2013 om 12:37

zaterdag 2 november 2013 om 12:43
Een bhv-er kan niet zorgen dat er geen ongelukken gebeuren. Hij kan alleen de wond verbinden en dat is nu ook gebeurd. Verder kan een bhv-er niks met iemand die zélf zo eigenwijs is dat hij niet naar het ziekenhuis wil.
Je vriend is een volwassen persoon en neemt zijn eigen beslissingen. Hij gunt zichzelf niet de tijd om weg te gaan naar de HAP. Die beslissing neemt hij zélf. Zijn baas zegt echt niet tegen hem dat hij niet mag bellen.
Overigens als een wond erg bloedt dan is de kans dat er bacteriën in de wond zitten erg klein, die zijn er dan wel uitgespoeld. Een tetanusprik is 10 jaar geldig.
Je vriend is een volwassen persoon en neemt zijn eigen beslissingen. Hij gunt zichzelf niet de tijd om weg te gaan naar de HAP. Die beslissing neemt hij zélf. Zijn baas zegt echt niet tegen hem dat hij niet mag bellen.
Overigens als een wond erg bloedt dan is de kans dat er bacteriën in de wond zitten erg klein, die zijn er dan wel uitgespoeld. Een tetanusprik is 10 jaar geldig.
zaterdag 2 november 2013 om 12:43
Zeker dat gezondheid voor gaat. en Officieel mogen ze hem geen eens door laten werken als de wond gewoon diep is, moet er na gekeken worden. Mijn vriend werkt in de bouw,, en hij moest meteen naar het ziekenhuis. Laat staan als je met 'eten' vlees enz werkt. dan is dat toch ook niet fris en gezond voor de mensen die dat vlees krijgen bijv?
Het zou van de zotte zijn als hij hier problemen mee krijgt.
Het zou van de zotte zijn als hij hier problemen mee krijgt.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
zaterdag 2 november 2013 om 12:45
quote:jongemama20 schreef op 02 november 2013 @ 12:15:
Ik bedoel ermee te zeggen. Als zij geen BHV'er hebben mzouden ze hem op z'n minst naar de HAP laten bellen. In plaats van te zeggen: het is druk dus werk maar gewoon door.
We hebben het over een volwassen vent toch en niet over een kind van 14?
Ze moeten hem laten bellen? Hij moet zelf bellen en prioriteiten stellen als hij dat nodig acht.
Meld jij hem ook ziek bij griep of doet hij dat zelf?
Ik bedoel ermee te zeggen. Als zij geen BHV'er hebben mzouden ze hem op z'n minst naar de HAP laten bellen. In plaats van te zeggen: het is druk dus werk maar gewoon door.
We hebben het over een volwassen vent toch en niet over een kind van 14?
Ze moeten hem laten bellen? Hij moet zelf bellen en prioriteiten stellen als hij dat nodig acht.
Meld jij hem ook ziek bij griep of doet hij dat zelf?
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
zaterdag 2 november 2013 om 12:46
quote:jongemama20 schreef op 02 november 2013 @ 11:57:
Arrghh ik heb zojuist even de HAP gebeld voor advies. Ik stond 16(!!!) minuten in de wacht. Zegt die mevrouw: ja het moet waarschijnlijk wel gehecht worden. Maar hij moet eigenlijk echt zelf even bellen!
Ik heb mn vriend gebeld en gezegd dat ik niet voor niets een kwartier in de wacht heb gestaan en dat hij echt even moet bellen. Hij heeft het beloofd dus ik zal het zo wel horen.
Die 16 minuten valt wel mee hoor. Het is tenslotte zaterdagochtend, dat is het drukste moment in verband met sporters.
En het was toch niet levensbedreigend? Als het wel levensbedreigend is kun je altijd op een spoedtoets drukken en dan helpen ze je direct.
Arrghh ik heb zojuist even de HAP gebeld voor advies. Ik stond 16(!!!) minuten in de wacht. Zegt die mevrouw: ja het moet waarschijnlijk wel gehecht worden. Maar hij moet eigenlijk echt zelf even bellen!
Ik heb mn vriend gebeld en gezegd dat ik niet voor niets een kwartier in de wacht heb gestaan en dat hij echt even moet bellen. Hij heeft het beloofd dus ik zal het zo wel horen.
Die 16 minuten valt wel mee hoor. Het is tenslotte zaterdagochtend, dat is het drukste moment in verband met sporters.
En het was toch niet levensbedreigend? Als het wel levensbedreigend is kun je altijd op een spoedtoets drukken en dan helpen ze je direct.

zaterdag 2 november 2013 om 13:15
quote:jongemama20 schreef op 02 november 2013 @ 11:57:
Ik heb mn vriend gebeld en gezegd dat ik niet voor niets een kwartier in de wacht heb gestaan en dat hij echt even moet bellen. Hij heeft het beloofd dus ik zal het zo wel horen.Wat had je dan verwacht dat de assistente zal zeggen? Natuurlijk zegt ze dat hij zelf moet bellen, hij weet toch hoe en wat over de wond. Of had je een afspraak voor hem willen maken ofzo?
Ik heb mn vriend gebeld en gezegd dat ik niet voor niets een kwartier in de wacht heb gestaan en dat hij echt even moet bellen. Hij heeft het beloofd dus ik zal het zo wel horen.Wat had je dan verwacht dat de assistente zal zeggen? Natuurlijk zegt ze dat hij zelf moet bellen, hij weet toch hoe en wat over de wond. Of had je een afspraak voor hem willen maken ofzo?
zaterdag 2 november 2013 om 15:42
Mijn vriend heeft net uiteindelijk toch zelf de HAP gebeld en hij moest meteen eventjes langskomen. Wordt ik net gebeld door hem en zegt hij: ja verdomme ik sta hier voor de huisartsenpraktijk maar die is dicht! Haha hij wist niet dat hij naar de HuisartsenPOST moest en die zit hier in het ziekenhuis.
Ik ben benieuwd wat de HA zegt!
Ik ben benieuwd wat de HA zegt!
Komt wel goed, schatje!

zaterdag 2 november 2013 om 17:00
quote:laylalala schreef op 02 november 2013 @ 16:42:
Jeetjemina... als mijn man zo weinig zelf zou nadenken had ik in eerste instantie al een puppy genomen. Die kan je tenminste nog trucjes leren.
Niets zo'n afknapper als een volwassen man die zich gedraagt als een afhankelijk kind.Klinkt inderdaad niet echt als de meest slimme.
Jeetjemina... als mijn man zo weinig zelf zou nadenken had ik in eerste instantie al een puppy genomen. Die kan je tenminste nog trucjes leren.
Niets zo'n afknapper als een volwassen man die zich gedraagt als een afhankelijk kind.Klinkt inderdaad niet echt als de meest slimme.
zaterdag 2 november 2013 om 17:05
zaterdag 2 november 2013 om 18:05
Hij was inderdaad te laat om nog gehecht te kunnen worden. Uiteindelijk is het goed ontsmet en opnieuw verbonden. Als t niet mooi heelt dan is dat natuurlijk eigen schuld, dikke bult. Tetanusspuit heeft hij een aantal jaren geleden al eens gehad dus dit was niet opnieuw nodig.
Iedereen bedankt voor alle tips etc.
Iedereen bedankt voor alle tips etc.
Komt wel goed, schatje!

zaterdag 2 november 2013 om 19:03
ik zie mezelf al naar de dokter bellen:
Ja hallo
Me man heeft zichzelf gesneden
HAP: hoe groot is de wond, verliest hij veel bloed?
Nou dat weet ik dus niet
HAP: hoezo weet u dat niet, kunt u de wond even bekijken?
Nee want mijn man is er niet
HAP: waar is hij dan?
Op zijn werk natuurlijk
HAP: en heeft hij zich daar gesneden
Ja, en het bloedt, moet hij nu komen?
HAP: kan hij zelf niet bellen?
Dat wil hij niet, hij vindt het wel meevallen
HAP: en u vindt van niet
Nee het bloedt en moet gehecht worden
HAP: maar u hebt de wond niet gezien
Nee maar me man zegt dat het bloedt en pijn doet
??????????
genant
Ja hallo
Me man heeft zichzelf gesneden
HAP: hoe groot is de wond, verliest hij veel bloed?
Nou dat weet ik dus niet
HAP: hoezo weet u dat niet, kunt u de wond even bekijken?
Nee want mijn man is er niet
HAP: waar is hij dan?
Op zijn werk natuurlijk
HAP: en heeft hij zich daar gesneden
Ja, en het bloedt, moet hij nu komen?
HAP: kan hij zelf niet bellen?
Dat wil hij niet, hij vindt het wel meevallen
HAP: en u vindt van niet
Nee het bloedt en moet gehecht worden
HAP: maar u hebt de wond niet gezien
Nee maar me man zegt dat het bloedt en pijn doet
??????????
genant

zaterdag 2 november 2013 om 19:43
Kom op zeg TO, Meds heeft op zijn minst een punt. No way dat ik de HAP zou lastig vallen over andermans verwonding die ik zelfs nog niet eens gezien heb. Je vriend is klaarblijkelijk niet leeggebloed en hij vergaat hoogstwaarschijnlijk niet van de pijn ook want anders had hij niet vrolijk doorgewerkt. Laat je vriend even lekker zelf weten of hij naar de HAP moet en wees blij dat je in ieder geval geen hypochondrisch watje als vriend hebt.