Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
@ matroes: Flink balen voor jullie zeg..! En het blijft ook nog lang onduidelijk of jouw vriends baan behouden blijft toch?

niet leuk...
Zodra ik een handtekening op een arbeidsovereenkomst heb gezet gaat de AC hier trouwens de deur uit. Ook al zouden ze mijn contract niet verlengen door zwangerschap dan heb ik 1. recht op een paar maanden WW (die geloof ik pas in gaat na je verlof) 2. hebben we wat tijd gehad om te sparen. Op 2 inkomens kunnen wij namelijk echt veel sparen (sowieso 1 volledig inkomen) en dan kun je een krappe periode makkelijk overbruggen.
@chocolatechip

Ja we hebben een mooi huis dat groot genoeg is en ik heb een goede, vaste baan. Man geen vast contract maar die vindt altijd wel werk (gunstige branche).

Oh ja mijn moeder zegt ook best vaak dat ik niet meer moet wachten en aan mijn leeftijd moet denken en "dat flierefluiten en reizen ook niet alles is in het leven", zucht. Heel vervelend he.

Fijn dat je vrienden met kindjes geen invloed op je hebben... bij mij juist wel, omdat ik me erg identificeer met mijn beste vriendinnen.

Ik lees in de tabel trouwens dat jullie eventueel ook nog willen reizen. Al een idee waar naartoe en wanneer? Ook al meer verre reizen gemaakt?

@hoppala Ik begrijp dat je geen zin meer hebt om te promoveren ("die stomme promotie") ? Waarom niet?

Wat is een ED trouwens?
Nou gelijk heb je Matroesjka. En zekerheid is natuurlijk ook relatief. Enig financiële zekerheid is natuurlijk wel handig. Maar wachten tot een vast contract: gaan wij ook niet doen, dan kan je echt lang wachten in sommige branches.
quote:flora_26 schreef op 04 november 2013 @ 13:55:

@ matroes: Flink balen voor jullie zeg..! En het blijft ook nog lang onduidelijk of jouw vriends baan behouden blijft toch?

niet leuk...

Nja mijn vriend zijn baan is redelijk zeker (heeft al 6 jaar een vast contract daar en is een van de beter functionerende medewerkers) maar in tijden als deze wordt de branch waarin mijn vriend werkt wel hard getroffen dus het gaat niet echt goed met de zaak. Elke keer als we denken dat "het einde nabij is" krabbelt het toch wel weer ff op maar het kan natuurlijk zomaar zijn dat het op een gegeven moment niet opkrabbelt.

@EvaViva, hier is reizen van de agenda gehaald Ook omdat we van mening zijn dat reizen met kind ook best moet kunnen. Ik heb als kind al best wat van de wereld gezien, vriend in de afgelopen jaren ook…volgend jaar gaan we naar mijn andere "thuisland" op een roadtrip…voor vriend heel spannend, voor mij wat minder haha. Maar wel heel leuk. Wij hebben zeker nog wat op ons verlanglijstje staan en het plan een paar daarvan vast af te strepen zolang ons kind nog niet naar school gaat.
quote:flora_26 schreef op 04 november 2013 @ 14:03:

Nou gelijk heb je Matroesjka. En zekerheid is natuurlijk ook relatief. Enig financiële zekerheid is natuurlijk wel handig. Maar wachten tot een vast contract: gaan wij ook niet doen, dan kan je echt lang wachten in sommige branches.Precies dan ben je zo 6 jaar verder en wij willen echt niet meer dan een jaar wachten eigenlijk. Het gaat dan ook vooral om genoeg spaargeld hebben en het liefst een WW optie. Verdere zekerheden hoeven wij niet.
Wij plannen volgend jaar ook een roadtrip. Ben benieuwd of we naar hetzelfde land gaan
quote:flora_26 schreef op 04 november 2013 @ 14:07:

Wij plannen volgend jaar ook een roadtrip. Ben benieuwd of we naar hetzelfde land gaan Haha wij gaan naar het zuid-oosten van europa.
@Flora Goede reden, van je vriend. Tijd met z'n tweetjes om leuke dingen te doen is ook belangrijk! Geniet er nog maar lekker van "zolang het nog kan".

Ik denk inderdaad dat het bij mijn moeder ook de angst is om geen oma te worden en ook dat ze mij wil behoeden voor problemen (mochten we vruchtbaarheidsproblemen krijgen ofzo).

@ vast contract/baan zekerheid

Ik vind het wel voldoende zekerheid geven als een van ons twee een vast contract heeft, ben zeker niet van plan te wachten tot mijn en ik beiden vastigheid hebben.

@ reizen

Leuk, roadtrips. Wij denken voor de grote laatste verre reis aan Australië of Nieuw-Zeeland!! Alleen even kijken of we dat financieel redden.
Wij naar Midden-Amerika of VS. Hahaha geen tips uitwisselen dus

Werk jij momenteel wel EvaViva? En welke branch (ongeveer/als je het wil vertellen).

Ben het helemaal met jullie eens dames. Een baan (liefst vast) is wel fijn! Nouja 2014 wordt een spannend jaar voor mij en vriend.. Ben benieuwd! En hopelijk wordt 2015 nog spannender (omdat we dan misschien wel gaan starten).
@Eva, wij hebben al redelijk wat gezien van de wereld zowel buiten als binnen Europa maar het blijft zo leuk en eigenlijk ben je nooit klaar....zucht. Bij ons gaat het reizen ook op de lange baan denk ik, wij hebben net een huis gekocht en een nieuwe auto. We hoeven niet veel te doen maar inrichten kost toch veel geld, dan weer een buffer opbouwen en als we dan nog willen reizen moeten we nog langer wachten. Een ED is een eetstoornis.
Flora dat telt niet als roadtrip haha ik heb bij een roadtrip echt associaties van je eigen auto volladen en om 6 uur 's ochtends wegrijden naar…wherever it takes you.
Ja Mattie, dan komen jullie wel langs he? Is een prima tussenstop!

Nee ik heb GEEN ZIN MEER. Promoveren is stom stom stom.

Maar verder gaat het goed me me hoor. Het is alleen het einde wat zo stom is, de eerste 3 jaar waren super. Maar als het klaar is, ben ik wel mooi Frau Doctor met 29.
Ooh ja damn dat is onderweg inderdaad neem je ons dan mee op een mooie bergwandeling?
Ik wil ook Frau Doctor zijn…maar elke keer als ik met phd candidaten praat dan heb ik het gevoel dat zij alles weten en op de uni wonen en ik maar een sukkelig master studente ben dus dat kan ik vast niet
Als je wil dan kan je het. Iedereen die een promotieplek wil, kan er een vinden (tenmisnte daar geloof ik in) Maar je moet het wel willen, want het is soms heel leuk, maar soms echt k met p en je moet een ijzeren dicipline hebben. (een veel geluk)
En wat ik me al een tijdje afvraag…wat nou als je (om wat voor reden dan ook) zo'n promotie niet afmaakt? Los van dat het hartstikke zonde is natuurlijk...
Ja dan niks, dan zet je op je cv dat je wetenschappelijk medewerker was op de uni, van zo tot zo. Maar als je dat langer dan 2 jaar hebt gedaan gaat iedereenw el vragen waar je promotie dan blijft.
Goed van jullie promoveerders zeg, knap bezig! Sterkte ermee (met het afmaken).

@ flora In de VS, Midden- en Zuid-Amerika zijn wij ook al geweest dus als je tips nodig hebt...?

Ja ik heb een vaste baan bij een overheidsinstelling.

@ matroesjka Een roadtrip kan toch ook op een ander continent? :-) Rij je alleen met een huurauto i.p.v. je eigen auto.

@ chocolatechip Verstandig dat jullie willen bouwen aan een buffer i.p.v. geld uitgeven aan een reis. Wij zijn wat meer big spenders dan spaarders wat dat betreft denk ik.
quote:hoppala schreef op 04 november 2013 @ 15:11:

Ja dan niks, dan zet je op je cv dat je wetenschappelijk medewerker was op de uni, van zo tot zo. Maar als je dat langer dan 2 jaar hebt gedaan gaat iedereenw el vragen waar je promotie dan blijft.Dus je krijgt dan geen boete ofzo?
Klopt hoor EvaViva was ook maar een grapje ;)
quote:hoppala schreef op 04 november 2013 @ 15:11:

Ja dan niks, dan zet je op je cv dat je wetenschappelijk medewerker was op de uni, van zo tot zo. Maar als je dat langer dan 2 jaar hebt gedaan gaat iedereenw el vragen waar je promotie dan blijft.Dus je krijgt dan geen boete ofzo?
Klopt hoor EvaViva was ook maar een grapje ;)
Laptop werkt weer lekker mee...
nee je krijgt geen boete, maar je kan dan een carriere in de wetenschap wel shaken. Maar dat wil je dan toch neit meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven