Geld & Recht alle pijlers

ouderschapsverlof

05-11-2013 11:40 8 berichten
Mijn man wil vanaf half januari 3,5 uur per week ouderschapsverlof aanvragen zodat oudste een dag minder naar de Bso kan.

Hij heeft onderstaande brief van werkgever gekregen om in te vullen voor de aanvraag maar we komen er niet helemaal uit.

Hij wil dus 1 middag per week 3,5 uur verlof opnemen. Hij werkt 40 uur.

Zijn contract loopt tot 1 dec 2014 dus ik denk tot die datum verlof aanvragen.

Hoe zit dat met die Max 26 weken dan?

Ik dacht dat je 26x40 uur is 1040 uur recht verlof had?

De aanvrager verzoekt aan de werkgever om hem ouderschapsverlof te verlenen;

• met ingang van [datum]; (aanvraag dient minimaal twee maanden voor de ingangsdatum te worden gedaan)

• voor de duur van [aantal] weken; (maximaal 26 weken per kind onder de 8 jaar)

• voor de periode van [datum] tot [datum];

• in totaal voor [aantal] uren;

• verdeeld over [aantal] uren per week; (de standaard regeling is: de helft van de werktijd verspreid over twaalf maanden, als u daar van wilt afwijken, dan zult u dat in overleg met de werkgever moeten doen)

• de voorgestelde spreiding van uren over de week is:

o maandag van [tijdstip] tot [tijdstip]

o dinsdag van [tijdstip] tot [tijdstip]

o woensdag van [tijdstip] tot [tijdstip]

o donderdag van [tijdstip] tot [tijdstip]

o vrijdag van [tijdstip] tot [tijdstip]

(de werkgever kan bezwaar maken tegen de voorgestelde spreiding).

Deze aanvraag is ondertekend op [datum] te [plaats]
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad 26 volle weken werktijd. Dus 26x40 uur. Dus je moet even berekenen hoeveel uur die 3.5 uur per week is, t/m 1-12-2014. Dat deel je door 40 en dan heb je het 'aantal weken'. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker

De rest houdt 'ie dan over. Die kan hij dan later bij deze of een andere werkgever opnemen (als hij daar langer dan een jaar werkt). Hoe het wordt berekend als hij hierna parttime zou gaan werken, weet ik niet.
dank je, ben geen rekenwonder en zie met dit soort sommen al snel niet meer hoe het nu zit.

periode zou zijn 13 januari 2014 ( ivm aanvraag en opzeggen bso 2 maanden vantevoren) tm 1 december 2014

dat zijn 47 keer de maandag (waarop hij het verlof wil opnemen)

3,5 uur per maanden is dus totaal 47x 3,5 uur= 164,5 uren verlof.

klopt dat?
is nu als volgt ingevuld:

• met ingang van 13 januari 2014

• voor de duur van 47 weken

• voor de periode van 13 januari 2014 tot 1 december 2014

• in totaal voor 164,5 uren;

• verdeeld over 3,5 uren per week

• de voorgestelde spreiding van uren over de week is:

o maandag van 13.30 tot 17.00 uur
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je maar bij 1 werkgever dit kon aanvragen? Tenzij je afspreekt om het over 6 periodes ofzo op te nemen? Maar wellicht heb ik het mis??
geen idee livetti, man heeft te maken met 1 werkgever alleen zijn contract loopt tm december 2014 dus vandaar dat hij vooralsnog niet langer kan aanvragen dan die datum.

ik weet wel dat je restant uren verlof blijven staan als je uit dienst gaat en die kan je bij een volgende werkgever weer gebruiken.
Heb je rekening gehouden met feestdagen? Tweede paasdag, tweede pinksterdag vallen in elk geval al op een maandag, dus dan hoeft hij geen verlof op te nemen.

En omgekeerd: zijn er nog studiedagen, margedagen of weet ik veel wat te verwachten waardoor je soms extra uren nodig kunt hebben?

Is het de bedoeling dat je al die velden invult? De layout van het formulier is niet helemaal goed overgekomen, maar zou het niet kunnen dat het óf maximaal 26 weken full time verlof is, óf zoveel uur per week gedurende zoveel weken? Nu is het een beetje dubbel op.
Miffy die feestdagen zijn idd een goeie.

Ti's een voorbeeld formulier die mijn man over de mail kreeg van het werk dus geen formulier van het bedrijf oid.

We gaan er vanavond nog maar eens goed naar kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven