Wij proberen door!

09-04-2013 17:57 2688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons topic!

Wij proberen al een tijdje zwanger te worden.

Bij ons duurt het wat langer dan de rest.

Omdat dit soms verdrietig en pijnlijk is hebben we hiervoor een apart topic geopend.

Wees welkom met vragen, onzekerheden en twijfels, om mee te lezen en/of om mee te schrijven. We delen mooie en moeilijke momenten met elkaar.

*Tabel verwijderd*

- Dames die zwanger zijn kunnen hier verder kletsen - veel geluk!

- Dames die een aantal maanden niet meer hebben meegeschreven, zijn uit de tabel gehaald. Wil je er weer terug in, laat het weten!
@ baonan; ik heb er eerst voor gekozen pas later een echo te doen. Ik ben dan 8,5 week. Bij vorige mk kreeg ik ook eerder een echo maar werd daar juist extra onzeker van. Weer een week wachten om te kijken of er wel wat in zat. En zo een paar keer. Dat wil ik niet meer. Als het 5-12 niet goed is weet ik dat gelijk.

Heeeeeel veeeeel succes voor jullie allemaal
@Kissyfur: die 8 weken is volgens mij wel een cruciaal moment in de ontwikkeling. Ik heb het gevoel dat de meeste hartjes stoppen met kloppen rond de 8 weken. Bij mij dus ook. Ik zal volgende keer ook pas gerustgesteld zijn als ik na de 8 weken een goede echo heb. Doe je goed!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik herken het ook Kissy, bij mij is het vorige keer gestopt op 8w5d dus ik zou het pas weer een beetje vertrouwen als de 9 weken gepasseerd zijn. Dan weet je het 5 dec in ieder geval in een keer!

Boanan meestal test ik niet, omdat ik op dag 10/11 al begin met spotting weet ik het dan al, en daarvoor heeft het toch weinig zin. Toen ik nog vroege testen in huis had (gekregen van iemand) deed ik het wel eens, maar het heeft me nooit echt geholpen dus ik doe het niet meer. Ik maak mezelf toch wel gek
Jemig wat is er weer veel geschreven.

Ik zit op mijn mobiel te typen dus even kort.

@eetstokje heb je je moeder al gesproken weer? Mijn moeder kon het niet voor zich houden. Ben ik boos om geweest. Later maar besloten dat ik er niks van moet aantrekken en naast mij neerleggen. Maar elke keer als ik de vraag krijg hoe gaat het nu met je. Ben ik meteen achterdochtig want waar gaat dit nu over. Is het gewoon een algemene vraag, nav het overlijden van mijn paps of naar aanleiding van mijn miskramen en ziekenhuis bezoek of zitten ze gewoon te vissen naar een zwangerschap. Lastig!

@oempa mijn temperatuur is juist lager dan andere maanden.

@hopen dikke knuffel.

@minnie ik doe ook met je mee in broekloeren. Donderdag/vrijdag mijn nod.

@millen temperaturen is een soort controle maar ik blijf het ook spannend vinden. En ben het ook steeds aan het vergelijken met andere rondes.

@kissy die app gebruik ik ook. En opzich kom ik er wel uit. Maar ik zoek naar betekenissen in de grafieken. Vooral ook omdat het deze keer zo anders is.

@hier morgen naar de gyn. Eens kijken wat de planning wordt voor de komende tijd. Donderdag/vrijdag is mijn nod. Dus ook weer spannend. Voor nu kan het nog alle kanten op gaan. Geen gevoel van menstruatie maar ook niet van zwanger zijn.

Temperatuur was de afgelopen 3 dagen stabiel.
biscuit succes straks!!
Biscuit hoe was je afspraak?

Stop voor mij maar met duimen, de Russen hebben verloren
Lang verhaal eigenlijk. Komt er op neer dat ik tenminste nog 3 cyclussen moet wachten voordat ze iets gaan doen. Tenminste 3 kan dus ook meer worden. Waarom. Omdat ik nu opeens eisprongen heb. Zegt ze "tja als ik ga klooien met medicatie waarvan ze niet zeker weten of het helpt en daarmee mijn eisprong weer om zeep helpen."

Oftewel we moeten het zelf maar proberen. Alleen gaan ze mijn cyclus met echo's in de gaten houden.
@Minni; getsie, wat balen dat je weer ongesteld bent geworden.

@biscuit: hmmm... Wat moet je nou met zoiets?! Dan maar hopen dat je straks de mmm niet nodig hebt en er een eisprong benit wordt in die 3 maanden. Zag net toevallig bij de prikbitches een stukje over bms en dat artsen niet zeggen dat de dikte zoveel uitmaakt. (Alleen was de betreffende persoon wel twee keer zwanger geworden in een maand waarin het bms wel wat dikker was)

@hier; ik heb een vraagje aan jullie: tijdens de zw.schap van dochter heb ik een vriendin ontmoet waar ik nu veel contact mee heb (onze dochters zitten in dezelfde klas en we passen op elkaars kids). Zij heeft dochter na 7 jr mmm gekregen en is nu bezig geweest de laatste cryo's die ze had op te maken. (Ze is te oud om verder te gaan). Net vertelde ze me in vertrouwen dat ze dus afgelopen maandag, 2 wkn na terugplaatsing, werd gebeld door het zknhuis dat de cryo wel iets had gedaan, maar dat het een "miskraam" zou worden. Ik kon het niet over mijn lippen krijgen dat ik nu wel zwanger ben. Ik wil gewoon echt wachten tot een goede echo. Maar ik voel me er zo lullig over dat ik nu niets gezegd heb. Vanavond zie ik haar weer bij het sporten.

Wat vinden jullie? Wat zouden jullie verwachten van mij? Moet ik het zeggen? (De laatste zw.schap had ik haar wel verteld en toen het een miskraam werd heeft ze me echt gesteund met een bloemetje etc.) Ik voel me zo schuldig. Ik had het ook zo leuk gevonden als we samen weer zwanger waren geweest.

Overigens heeft ze nu nog 1 rietje met 2 cryo's.... Dus is er nog een kleine kans dat het haar alsnog lukt om een kindje te krijgen (ze heeft geen eileiders meer, dus op de natuurlijke manier zal het nooit meer lukken)
minni dikke knuffel! he wat shit! volgende maand die russen wat beter instrueren!

biscuit niet echt waar je op gehoopt hebt denk ik? Zei ze nog wat over het baarmoederslijmvlies? Ook voor jou een dikke knuffel! Die kun je wel gebruiken denk ik!
South wat lastig! Ik zou persoonlijk wachten tot een goede echo omdat je dat graag wil maar haar wel als eerste inlichten zodat ze het niet van iemand anders hoort. Als je het nu verteld had was het ook niet goed gevallen denk ik met de teleurstelling dat het bij haar niet gelukt is. Als ze jouw voorgeschiedenis kent zal ze het wel begrijpen toch?

vervelende situaties zijn dat!
@ mini...bah wat balen!! had je het stiekem verwacht of is het weer een klap in je gezicht ...? :( verdorie zeg. Knuffel voor jou

@ biscuit, weten zij ook waarom je nu regelmatiger een eisprong heb, nee het? opzich wel een goed teken natuurlijk dat je nu zelf een eisprong hebt, maarja zolang die zwangerschap uitblijft kun je daar natuurlijk niet blij mee zijn....

@ south, ik zou haar denk ik ook even niets zeggen, je kan aangeven dat je eerst een goede echo wilde hebben en je het nieuws zelf nog nauwelijks kon bevatten?

wat enorm moeilijk voor jouw vriendin trouwens!
Hè wat balen Biscuit. Wat vind je er zelf van?

South je moet het gewoon vertellen op het moment waarop jij je er goed bij voelt. Je hoeft je niet schuldig te voelen hier over. Ze kent je situatie dus gaat het je vast niet kwalijk nemen. Aan de andere kant is het misschien fijner om het haar wel nu vast te vertellen, dan heb je ook niet meer dit soort vervelende momenten.

En ja dat is nou het probleem met mij en die Russen, ze luisteren gewoon niet naar me. Maar weer een nieuwe tactiek bedenken voor de volgende maand...
@minnie wat kl#@$% weer. Stomme Russen. Misschien moet je toch met de Fransen in zee gaan. ;)

Ik weet het niet, wat ik moet vinden. Ik heb vanmiddag wel verteld dat om mij heen de een na de ander een behandeling krijgt en dat ik het gevoel heb dat er gewoon niks gedaan wordt.

Ik weet het gewoon niet. Het is of hier in meegaan of niks....

@south ik zou het vertellen. Jullie kennen elkaar door dik en dun. Jij steunt haar en zij steunt jou. Maar hou er rekening mee dat ze niet heel blij reageert. Geef haar meteen een knuffel. Dan weet je dat het goed is.

@oempa ik heb nog weer een echo gehad. Maar ze kon nu geen onderscheid maken tussen baarmoeder en slijmvlies dus ze kon er geen beoordeling over geven.

@eetstokje. De gyn zei dat als je ouder wordt het wel regelmatiger wordt maar dan moet je denken aan 35+. Maar niet zo ineens overnacht. Ik heb ook wel eens gehoord als je pcos hebt dat je beter laat aan kinderen kunt beginnen omdat het dan makkelijker gaat. Zelf denk ik dat alles wat er aan het begin van dit jaar is gebeurt misschien wel het resetknopje was. Wil niet zeggen dat ik er helemaal vertrouwen in heb.

@hier misschien ben ik wel zwanger. Morgen is mijn nod of nouja 14 dagen na mijn eisprong. En eigenlijk haal ik die nooit met warme temperaturen. Eigenlijk altijd valt mijn temperatuur eerder naar beneden. Het kan natuurlijk ook wel weer zo zijn dat ik mijzelf weer gek zit te maken. Met al dat geanalyseer van mijn grafiekjes.
o, spannend biscuit! ik ga voor je duimen!!

Hier ben ik juist aan het wachten op mijn menstruatie stom he, zo hoop je er maanden lang niet op en nu wacht ik er gewoon op. Na de menstruatie krijg ik namelijk extra hormonen om meer folikkels te stimuleren, en dan gaat het voor mijn gevoel echt beginnen. Heb nu al dik 2 maanden pauze omdat ik weet dat het toch niks uitmaakt als we seks hebben op de goede dagen ( maargoed als ik zo denk heb ik eigenlijk al 12 maanden pauze haha..) wat zou het toch gemakkelijk zijn als je van te voren wist of je überhaupt moeder mag worden, en zo ja wanneer ongeveer..
Oooooohh... Biscuit wat zou dat fijn zijn.... Ik ga duimen....

En eetstokje; heb je een hele maand geen seks gehad dan?

Of is er toch nog ergens een kansje?

Mijn dochter is ontstaan in een maand waarin echt dacht dat ik niet zwanger mocht worden op advies van de c*ardiol*oog. We hadden een keer onbeschermde seks en tadaaaa... Ik heb heel hard gehuild bij die positieve test omdat ik echt dacht dat het niet veilig was om zwanger te zijn. Maar na een telefoontje met die arts bleek zijn advies om nietzwanger worden te zijn omdat anders niet alle onderzoeken gedaan konden worden. (Die moesten toen dus maar even een maand of 9 wachten)

Moraal van het verhaal; van 1 keer seks kun je wel degelijk zwanger worden ook al ben je wellicht al meer dan een jaar bezig.

@hier; bedankt voor de adviezen. Ik heb het haar nog niet verteld. Maar ga het wel als eerste aan haar vertellen. Het ligt er een beetje aan hoe ik mezelf voel na de echo volgende week. Als ik me dan zeker genoeg voel vertel ik het alvast en anders wacht ik tot de echo daarna. Ik heb geen zin om haar te vertellen dat ik zwanger ben (en dat zij zich dan "verplicht" voelt om blij voor me te zijn) , om haar vervolgens te moeten vertellen dat het weer mis is. (En dat zij zich dan weer "verplicht" voelt om medelijden met me te hebben

Ik vind het ook echt vreselijk voor haar. Zou willen dat ik iets voor haar kon doen. Gelukkig is ze wel heel nuchter ingesteld (natuurlijk door schade en schande in de eerdere 7 jaar mmm).
he south hahaha, nee nee dat schrijf ik niet. het heeft voor ons geen zin om seks te hebben op DE dagen omdat ik niet doorgankelijke eileiders heb. Het is dus uitgesloten dat ik op de natuurlijke manier zwanger kan worden.
Biscuit: wat spannend zeg! Wanneer wil je gaan testen? Ik ga onwijs voor je duimen!!

Eetstokje verwacht je één dezer dagen ongesteld te worden? Kan me voorstellen dat het dan echt gaat beginnen voor je gevoel! Succes!!

South: heftig hoor 7 jaar in de mmm. Wel bijzonder en wat een geluk dat ze een kind heeft kunnen krijgen!

Ik heb gister een follikelmeting gehad en mijn ei was nog maar 7 mm op dag 11. Zaterdag moet ik weer terug en dan zal maandag of dinsdag de iui zijn denk ik. Was er wel blij mee want ik zat een beetje te stressen dat mijn eisprong op zondag zou vallen en dan zijn ze gesloten. Maar mijn ei denkt gelukkig met mij mee! Onze buren hebben deze week een kleintje gekregen. Heel leuk en heel erg gegund maar ik kan alleen maar denken aan hoe gelukkig zij zullen zijn met zo'n kleintje in huis en dat ik ook echt niet meer wachten tot ik zo'n klein baby'tje in mijn armen heb. Pff duurt lang allemaal..
Hoi meiden,

@Oempa Loempa: Wat goed dat je ei je gunstig gezind is. Ik duim volop dat het deze poging raak is! Dat zou toch een geweldig kerstcadeautje zijn? Dubbel om anderen zo te zien, maar eens komt onze dag, dat moet gewoon!

@Eetstokje: zo denk ik vaak ook. Als ik maar wist dat het ooit goed zou komen, zou ik al een stuk rustiger zijn. Aan de andere kant: er zijn maar (erg) weinig mensen bij wie het echt nooit lukt, dus we blijven gewoon positief! Ik hoop dat je traject soepel verloopt. Is dit je eerste IVF poging? Spannend!! Hoe is het nu met de situatie van je moeder? Nog iets van je zussen gehoord?

@South: lastig, maar volg je gevoel. Misschien wel een goed idee inderdaad om het als eerste aan haar te vertellen. Ze zal in ieder geval als geen ander begrijpen dat dit hele lastige beslissingen zijn. Ik ben ZO ontzettend blij voor jou!

Minni: o, o, o wat balen De Russen zijn ons met het mislukte Nederland - Rusland jaar gewoon niet gunstig gezind, dat is het. Ik heb besloten dat ik deze maand 'tactisch' ga spelen (de Engelse tactiek?). Ovulatietesten (pfffffff....ik heb man eropuit gestuurd) en maar 1 of 2 keer seks, precies op een (denk ik) goed moment. Ik ben geïnspireerd door het verhaal van South!!!

@Biscuit: wat spannend! Ik gun het je zo en het zou fantastisch zijn! En anders: pffff, weer wachten. Wel fijn dat ze je cyclus in de gaten gaan houden toch?

@Lavendel en Hopen: hoe gaat het met jullie?

@hier: de loterijweek gaat weer bijna beginnen bij mij. Ik ga dus kijken of de ovulatietesten niet stiekem toch werken en ga voor de zekerheid ook wat aan mijn zus geven (we zijn een eeneiige tweeling en zitten fysiek exact hetzelfde in elkaar, tot aan dag van eerste ongesteldheid en doorkomen verstandskiezen op precies dezelfde plaatsen aan toe).

Enne...ik heb wat conceive plus besteld, thanx voor de tip Kissy Je weet het nooit. Ik heb ineens een heel erg positief gevoel, wat ik tot nu toe nooit had. Maar nu denk ik: ach, alle vriendinnen waarvan ik bang was dat ze eerder zwanger zouden zijn dan ik, zijn dat inderdaad geworden. Dus die angst hoef ik niet meer te hebben. En ik probeer het grote geheel te zien, dat het ooit echt goed zal komen. O ja, en heb lekker een vakantie geboekt, helpt ook...

Liefs meiden!!

Millen
@ south, je maakt het erg spannend!! En ??

ik ben nog steeds aan t duimen voor je, jemaakt het wel spannend de laatste maanden jij

@ millen, leuk he van een tweeling zijn! :-D hier van een twee-eiige, maar tis zo gezellig.

ik reageer later uitgebreider, xxx
maar biscuit was jij dan niet diegene met het dunne baarmoederslijmvlies? of ben ik nu in de war??? Willen ze dat dan ook niet ondersteunen met medicatie?
@florine dat klopt.

Ik heb heel duidelijk gemaakt dat ik wat wil. Maar kreeg terug dat ik dan maar ergens anders heen moest. Want dat deden ze hier niet. En haar beredenatie is ook wel volgbaar. Ik heb vorig jaar 2x een eisprong gehad. en 2x zwanger geweest. Omdat het de tweede keer zo raar is gelopen allemaal heb ik nu pas weer een kans om zwanger te worden. En nu heb ik ineens een eisprong. Vorig jaar dus niet. Dus vorig jaar had ik geen kans op een zwangerschap nu wel. Om zwanger te kunnen worden is een eisprong het meest belangrijk. Als je die niet hebt helpen ze met medicatie. Ik heb een eisprong dus daarom doen ze daar niks aan. De dikte van het bms is niet alles zeggend. Ze weten dat vanuit ivf dat wanneer je een dun bms hebt en in de ivf zit je een verminderde kans hebt op een zwangerschap. Maar ze weten het niet van 'jan en alleman'. Als ze mij medicijnen geven om het bms dikker te maken heb je geen spontane eisprong meer.

Oftewel probeer eerst zelf maar weer.

Verder hier 14 dpo vandaag. Ik heb vanmorgen getest maar die was negatief. Verder ook nog geen teken van een menstruatie. Temperatuur ook nog hoog. Ik heb ook gevoelige borsten.

Ik vind het enorm spannend. Ben benieuwd hoe het verder gaat. De spanning wordt wel heel hoog opgebouwd deze ronde. Maar op de echo van gisteren kon de gyn dus niet echt goed mijn baarmoeder beoordelen. Wel zag ze een corpus luteum. Duim nog even voor mij door.:)

@millen Hou dat positieve gevoel vast. Kan alleen maar in je voordeel werken.

@oempa kun jij ook op zaterdag terecht? Dat kan bij mij niet. Dan moet er toch wel wat aparts aan de hand zijn. Misschien als je in een ander traject zit dat het wel kan hoor maar daar heb ik dan geen ervaring mee.

Wat zou het toch ontzettend fijn zijn he, zo kleintje in je armen. Ik kan er ook niet op wachten.

@eetstokje het is soms de omgekeerde wereld. Ik hoop dat je snel ongesteld bent. ;)
ah, je verhaal is nu wel duidelijk, als je geen eisprong meer hebt als ze je bms dikker maken, snap ik het punt wel ja... en; ook positief dat je dus 2 x zwanger bent geweest, én heel fijn dat je weer zelf een eisprong hebt. Ik hoop dan dus gewoon dat het je op die manier lukt, want dat zou natuurlijk het mooiste zijn!!! ik duim voor je! je weet dus zeker wanneer je eisprong was, omdat je weet dat je 14 dpo bent?
16 dagen terug een echo gehad daarop was een ei van 16 mm te zien was. Na het weekend. +/- 5 dagen later was hij weg. Plus mijn temperatuur is gestegen. Dus vrij zeker ben ik er van.
Hoi meiden,

Wat wordt hier gezellig veel geschreven!

@ Boannan, wat naar dat je zoontje heftige medische problemen heeft en je een MA hebt gehad. Ik vind 3 maanden echt nog wel erg kort om te spreken van ‘lang bezig zijn’, maar ik kan me voorstellen dat je je meer thuis voelt op een topic bij anderen waarbij het ook niet zo voorspoedig gaat. Succes op het wachtbankje!

@ Eetstokje, mijn vorige korte reactie op jouw verhaal over je moeder was vanaf mijn werk dus had geen ruimte voor meer reactie. Hoe is het nu? Hebben ze nog wat gezegd? Ik hoop voor je dat je gauw verder kan in je traject! Kortom, word ongesteld!

@ Oempa, wat fijn dat je ei rekening met je houdt, daar kan je nog eens wat mee! ;) Hoe is het met je?

@ Hopen, voor jou! Hoe is het nu met je? Ga je wel naar het etentje toe? Rustig aan!

@ Millen, fijn dat je besloten heb eerder terug te gaan. Ik kan me voorstellen dat het hebben van een plan al zoveel rust kan brengen! Wat fijn dat je je positief voelt ook!

@ Minni, ook een voor jou.Wat rot dat het weer niet is gelukt helemaal als je zo ‘je best’ hebt gedaan. Hoe is het nu met je?

@ Biscuit, jij maakt het nu wel weer spannend hoor! Hoe vind je het dat ze nu even niets gaan doen?

@ South, ik zou wachten tot een goede echo met vertellen.

Vandaag had ik, een aantal dagen later dan verwacht, weer een positieve ovu test, dus vanavond en morgen weer aan de bak! ;) Daarna dus weer op het wachtbankje. Verder gaat het met mij wel goed en zit ik in een rustige fase in mijn cyclus.

Fijn weekend allemaal!
Biscuit: het klinkt wel logisch inderdaad! Vooral vanuit het oogpunt van eindelijk een eisprong hebben. Ik hoop toch zo dat je zwanger bent! Ik duim nog even voor je verder! Hier zijn ze inderdaad op zaterdag 'open'. Ik dacht alleen voor inseminaties en puncties maar blijkbaar doen ze ook gewoon follikelmetingen. Wel fijn hoor!

Boannan: ik heb nooit een miskraam gehad maar veel meiden hier wel dus ik denk dat je hier wel goed van je af kan schrijven en begrip kunt vinden!

Lavendel: veel plezier deze dagen! Fijn dat je in een rustige fase zit nu! Je klinkt ook positief! Vasthouden he!!

Hier: ik zit in een dipje en vriend ook. Beiden druk met werk en die grote kinderwens gaat ons ook niet in de koude kleren zitten. Vriend is op het moment erg down. Ik wil er heel graag voor hem zijn maar heb er de puf niet voor momenteel en heb juist even nodig dat hij er voor mij is. Ik merk wel dat we soms lastige dagen hebben hoor en dat we er echt aan moeten werken om met elkaar te praten over onze gevoelens! Ga morgen een dagje uit met een goede vriendin. Even lekker spuien over alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven