* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself

Trouwens Marit, je bent niet de enige die al zo "ver" (ahum) is met foto's inplakken. Ik ben afgelopen zondag maar weer eens aan de gang geweest met inplakken. Ik heb ook een uitgebreid verhaal erbij geschreven. Voor zondag was ik "al" t/m de echo's (ja, echt waar ) en nu ben ik volgens mij ook ergens rond de 5 weken. Maar vanaf nu gaat het wel wat sneller denk ik, want dan hoef ik er niet zoveel meer bij te schrijven.
O wat goed van Zoë Marianne. Snel hoor! Volgens mij zijn de meesten best snel hier met kruipen en staan en lopen. Of Femke is zo langzaam, haha. Maar ja, die is ook nog iets jonger... Zij rolt vrolijk verder

Lieve Ilse, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaartjes erbij.

dikke knuffel van Jayda en DD

Marit ook voor jou en V. gefeliciteerd met deze mijlpaal!
Ik heb hier een uitgetelde Jayda (altijd na twee dagen creche) en vandaag lijkt ze last te hebben van een virusje... spugen en diarree.... Op het kdv zeiden ze dat het heerst. Hebben jullie er ook al van gehoord?

Verder hou ik het kort (echt). Moet vanavond weer een megaverslag uitwerken. Gezellig he, dus wish me luck!

liefs allemaal, DD
HIEPERDEPIEP HOERAAAAAAAA

ILSE IS 1 JAAR

Marit en Vin: van harte gefeliciteerd met jullie grote meid.

Hoera Ilse is jarig en wordt 1jaar!!

Gefeliciteerd met je verjaardag en dat je maar een hele leuke dag hebt gehad met je papa en mama.

Liefs Tinok, Tinokman en Guy
Marit, wat goed dat je met de foto's verder bent gegaan! Ik ben welgeteld bij .. dag 1 gebleven.. haha! Goed voornemen voor een regenachtige dag Ik wil graag een digitaal album laten maken, maar zal dan denk ik echt moeten schrappen in de hoeveelheid foto's.

Marianne, ik blijf me verbazen dat hier zoveel kleintjes al zo snel zijn! Knap van Zoe zeg!

Peetje, troost je, Noot is ruim een maand ouder en rolt ook nog heel veel naast het tijgeren.

DiddleDee, succes met je verslag vanavond!

Hier is meneer sinds een paar avonden onrustig. Veel mopperen en huilen. De eerste avonden haalden we hem nog wel eens naar beneden, maar vanavond heb ik hem nog even aan de borst gelegd en daarna al mopperend weer naar bed. Wel lastig hoor..
Marit: Ik heb nog geen 1 foto ingeplakt. Neem me steeds voor nu echt te gaan beginnen. Toch maar eens gaan doen.

Marianne: Knappe Zoë! Ze is echt snel hé, leuk joh.

Peetje: Eva is ook niet zo'n snelle hoor. En Femke is natuurlijk een stuk jonger.

Zonnetje: Lastig inderdaad zo'n mopperend mannetje. Hopelijk snel weer lekker slapen ipv mopperen en huilen.

Diddle: Hier niets gehoord van een virus op de opvang, Hoe is het nu met Jayda? Verslag nog afgekomen?

Hier alles prima. Eva heeft maandag nog een cadeau gehad van de opvang (stempelstiften) en ze heeft daar erg zitten genieten van het vieren van haar verjaardag. Wat wel jammer is, is dat ze nu geen verhalen meer in haar schriftje schrijven. T/m 1 jaar schrijven ze echt uitgebreide verhaaltjes, daarna alleen nog tijden van slapen en tijd/hoeveelheid voeding. Dus zal de leuke verhalen wel missen.
Diddle, hier trouwens ook nog niks bekend over heersende virusjes *afkloppen*

Hoe is het nu met Jay?

Metis, ja, hier straks ook minder verhaaltjes (wekelijks, geloof ik) na de 1e verjaardag. Jammer he, vond het altijd zo leuk om te lezen wat ie daar allemaal deed.. Weer een mijlpaal
.
boehoe mijn tekst helemaal weg.

moet nu helaas weg. dan maar een snelle *zwaai*

groetjes marianne
Goedemorgen!

Eva slaapt nog, ze slaapt steeds langer uit als ze niet naar de opvang hoeft. Meestal wordt ze nu rond 9 uur wakker. Wel lekker, kan ik eerst even op gang komen.

Met warm eten gaat het nu de laatste tijd goed! Ben helemaal blij, ze was zo'n slechte en kleine eter, dat we blij waren als er überhaupt iets in ging. Nu eet ze gewoon met d'r handen en flink wat ook. Maandag had ik een aardappelomelet gemaakt, nou ze stopte het met 2 handjes tegelijk in d'r mond zo lekker vond ze het. Ben nu in kookboek en op internet zoekende naar recepten die voor M en mij ook lekker zijn. Normaal eten M en ik behoorlijk pittig en dat is nu, vooral voor mij, even afkicken en wennen.

Gisteren was ik lekker vroeg op de opvang om Eva te halen dus stiekem eerst even gekeken. Ze was aan het spelen met haar, bijna even oude, vriendinnetje. Haha heerlijk om te zien. Spulletjes van elkaar afpakken, boos worden als de ander het heeft, spulletjes dan weer lief aan elkaar geven etc. Ze zitten ook steeds hand in hand en elkaar knuffels te geven.

Een leidster had nog een mooie foto van Eva gemaakt met haar telefoon en die even naar mij doorgestuurd.

Zijn er trouwens meer die overdag nog zoveel slapen? Eva is 's morgens na de pap ongeveer nog een uurtje/anderhalf uur wakker en dan gaat ze weer slapen. Meestal wordt ze dan rond 12/13 uur weer wakker. Brood eten en dan na ongeveer anderhalf uur weer naar bed. Rond 15/16 uur weer wakker, fruit eten en dan weer na anderhalf uur naar bed. Warm eten en yoghurt en dan rond 1930 de fles en dan blijft ze tot een uur of 8 wakker. 's avonds is ze dus veel langer wakker.

Oh ja nog een vraagje over de fles. Hoeveel flessen drinken jullie kindjes nu? Eva krijgt nu 's ochtends dan pap van Nutrilon, 's middags na het brood een fles en 's avonds voordat ze gaat slapen. Bij het brood probeer ik nu melk te geven maar daar drinkt ze nog maar weinig van.

Was even ego-berichtje maar vooruit...

Eva is wakker, dus ga haar de pap geven, fijne dag allemaal!
Goeiemorgen allemaal!

Sorry, tis weer even geleden. Druk druk druk met werk en van alles. Zijn de jarige kindjes weer een beetje bijgekomen van de festiviteiten? Ben wel benieuwd wat Salomé er zaterdag van vindt, al die toeters en bellen.

Metis, Zonnetje, Salomé slaapt hier heel wisselend, maar wel consequent 2 keer per dag. S morgens na haar boterham en melk, houdt ze het nog een dikke 3 kwartier tot een uur vol en dan gaat ze weer slapen. Soms een uurtje, soms wel 2,5 uur. Dan tussen de middag weer een broodje (of 2) met dixap. En dan soms meteen naar bed, soms pas na een uur of 2. Dan slaapt ze meestal maar een uurtje. s Avonds warm eten en tussendoor ergens nog fruit. Na het douchen een flesje melk. Rond 19.30 naar bed. Al is dat de laatste tijd heel wisselend, ze moet wel echt moe zijn voor ik haar in bed leg, anders is het de hele avond/nacht feest . Haar slaapkamer is aan de voorkant van het huis en ze heeft een raam over de hele breedte. Dus als ze in bed gaat staan, piept ze met haar snoetje onder het gordijn door om naar buiten te kijken. Ze is ineens een heel stuk in de lengte gegroeid, ik merk aan haar broeken dat ze losser zitten en haar polsjes worden ook ietssssjes dunner. Gelukkig kan ze dat makkelijk missen, kleine dikkerdje dap Haar broeken kunnen dan weer gewoon over haar luierkontje

Marianne en Punkertje, wat een knappe kinders al zelf lopen! Mn moeder had voorspeld dat Salomé voor haar eerste verjaardag wel zou lopen, maar dat zal niet meer meevallen. Ze heeft nog 2 dagen Ze loopt al wel heel goed langs de tafel enzo, ze is ook nergens bang voor. De eettafel is nu ook binnen handbereik en ook de spullen die erop liggen, ze loopt langs de tafel om te kijken wat er te halen valt haha.

Marit, weer terug van de vakantie...lekker om weer thuis te zijn? Vind ik altijd wel, lekker weer je eigen spulletjes en dingetjes *huismutssmiley*

DD, is Jayda weer wat opgeknapt? Sneu als ze niet lekker zijn he...

Ben een eeuwigheid geleden nog bij de gyn geweest, moet al bijna weer Maar alles was prima, kindje lag mooi op schema als we afgingen op de maten van het hoofd en buikje. Maar als we afgaan op de maten van de beentjes en de voetjes ben ik 3 weken verder haha. Nu al een modelkind...met lange benen. Salomé had bij haar geboorte ook van die enorme voeten (en nog, ze draagt aan haar voeten op de fiets maat 21) Maandag heb ik de 20 weken echo, op zich ben ik dan al 22 weken, maar goed. Het gaat zo snel deze keer, misschien heeft het er ook wel mee te maken dat ik me redelijk goed voel in vergelijk met de zwschp van Salomé, daar ben ik zo blij om. Heb wel meer bekkenklachten, maar daar kun je pauze van nemen, door rustig aan te doen en er goed op te letten. Misselijkheid vind ik echt het ergst.

Zo weer genoeg gemekkerd

Zonnetje, ik vergeet het steeds te zeggen, maar ik heb de foto's van jullie mannetje bekeken op het album. En ik vind zijn naam zo enorm bij hem passen. Als je niet zou weten hoe hij heet, zou je het wel raden bij wijze van spreken. Echt zo leuk om te zien hoe een naam bij iemand past.

Haha, ik stond laatst in de voortuin en er fietste een heel klein jongetje voorbij. Hij hield stil bij ons en hij wees naar Salomé met de vraag: Hoe heet die? Dus ik zeg, Salomé. Hij kijkt me onbegrijpend aan en vraagt weer, Hoe heet die? Dus ik zeg weer, Salomé. Zegt hij: Oh...Rare naam en fietst zo weer verder. Ik moest echt enorm lachen. Twas echt zo'n klein ventje op zo'n heel klein fietsje

Nou ik ga me weer even met de was bemoeien en een boodschappenlijstje maken...

hey hey !

ilse zit met stapel boeken op de grond...die ze in zeer rap tempo bekijkt en wegsmijt. Om ze vervolgens weer te bekijken en weg te smijten.

Voorlezen? Daar doet mama veel te lang over :-)

hier goed nieuws eigenlijk!

ilse eet gewoon met de pot mee, geen drama's oid

en na yoghurt-toetje gaan we haar wassen/tandenpoetsen en gaat ze naar bed!

Geen flesje meer!

Overdag ook geen flesjes meer... gewoon 2x bekertje (fruit-)melk en dan als toetje yoghurt.

Totaal komt ze wel aan de 300cc zuivel op die manier.

Ik heb ook roosvicee-calcium in de kast staan voor als ze de melk een keer niet zo goed drinkt..zodat ik me toch gerust voel en ze aan de 300cc totaal komt.

's Avonds dan de vit.D.

Voelt heerlijk moet ik zeggen!

gewoon een normaal eetpatroon met ons mee.

Oh, ze heeft haar schoenen gepakt en zet ze bij haar voeten neer :-D

Ik ga haar jasje en schoenen aandoen, even met de nieuwe duwkar sjezen!

quote:marit_1978 schreef op 19 juni 2008 @ 10:44:

hey hey !

ilse zit met stapel boeken op de grond...die ze in zeer rap tempo bekijkt en wegsmijt. Om ze vervolgens weer te bekijken en weg te smijten.

Voorlezen? Daar doet mama veel te lang over :-)

Klinkt bekend haha

hier goed nieuws eigenlijk!

ilse eet gewoon met de pot mee, geen drama's oid

en na yoghurt-toetje gaan we haar wassen/tandenpoetsen en gaat ze naar bed!

Hier hetzelfde, ben er ook zo blij mee dat we, even afkloppen, laatste tijd geen drama's meer hebben. En zo leuk dat ze nu eigenlijk alles mag eten en dus gewoon met pot mee kan eten. Vind het super om gerechten klaar te maken wat zij ook mag en kan eten.

Geen flesje meer!

Overdag ook geen flesjes meer... gewoon 2x bekertje (fruit-)melk en dan als toetje yoghurt.

Totaal komt ze wel aan de 300cc zuivel op die manier.

Ik heb ook roosvicee-calcium in de kast staan voor als ze de melk een keer niet zo goed drinkt..zodat ik me toch gerust voel en ze aan de 300cc totaal komt.

's Avonds dan de vit.D.

Hier nog wel 3 keer Nutrilon dus, ik zit wel te denken om de fles na het brood te laten vallen. Ze eet maar 1 broodje dus eerst even kijken of ze er genoeg aan heeft.

Nog wel even vraagje over die vit D. Wanneer moet ze dat eigenlijk? Is dat wanneer ze nog minder Nutrilon krijgt of moet ik dat ook al geven? En jullie kindjes krijgen 's ochtends geen pap maar brood? Eva vindt de pap wel erg lekker dus dacht zelf nog te blijven geven, of is het beter brood te doen?

Voelt heerlijk moet ik zeggen!

gewoon een normaal eetpatroon met ons mee.

Oh, ze heeft haar schoenen gepakt en zet ze bij haar voeten neer :-D

Ik ga haar jasje en schoenen aandoen, even met de nieuwe duwkar sjezen!

Veel plezier! Hier al boodschappen gedaan en gewandeld gelukkig. Want hier is het nu aan het regenen en hard aan het waaien.

Punkertje, Chica ook al aan de wandel, stoer! En mevrouw was goed gegroeid lees ik. Wij gaan maandag naar het cb (11 mnd afspraak gemist ) ben benieuwd!

Het zou wel kunnen dat het rond een jaar een beetje omslaat, ik hoor het vaker. Als mensen zien hoe makkelijk Nootje nu eet, krijg ik regelmatig te horen: “wacht maar tot ie een jaar is, dan eet ie niks meer.” Tsja, we wachten rustig af. Zo langzaamaan begint ie met de pot mee te eten, maar ik heb vaak het eten niet op tijd klaar, dus dat vereist nog wat discipline van mijn kant.

Metis, hier ook nog een slaapkopje hoor! Meestal na de eerste voeding (rond 6:30) meteen weer naar bed voor 2 uurtjes, daarna rond 12 uur weer 1 a 2 uur slapen en rond 15:30 nog 1 a 2 uur. Maar omdat hij ’s avonds zo onrustig is, vragen we ons af of we misschien iets moeten minderen in de slaapjes, maar ja, moe is moe overdag! Gister heeft ie trouwens wel redelijk geslapen *afkloppen*

Hier krijgt ie trouwens nog de ochtend- en avondvoeding bv bij ons in bed. Tussendemiddag drinkt ie een beetje halfvolle melk. Vitamine D hebben we altijd al moeten geven ivm de bv, dus zou daar geen antwoord op kunnen geven.

Emmetje, fijn dat alles goed gaat! Haha, nu al een modelbaby met lange benen. Ik zie trouwens Salome al helemaal voor me, lekker naar buiten koekeloeren vanuit haar bedje, lief!

Ben je nog steeds zo misselijk? Dan zit het er dik in dat dat zo blijft of niet? Pfff..

Wat leuk trouwens dat je Nootjes naam zo bij hem vindt passen! Nooit zo bij stilgestaan eigenlijk, voor ons is het een echte Noot, maar vind het wel grappig om te horen hoe anderen er tegenaan kijken, leuk dat je het even zegt!

Marit, bij jullie ook alles goed, knap dat Ilse zelf haar schoentjes pakt. En handig, geen flesjes meer. Dat zie ik hier nog niet zo snel gebeuren, de tuitbeker vliegt hier de hele kamer door. Slokjes uit een gewone beker zijn even interessant, maar als ie het niet zelf mag doen, wordt ie boos, haha.
.

Metis, die vitD zit in de opvolgmelk

zolang ze daar minimaal 300cc van binnen krijgt is dat prima!

In halfvolle melk zit dit niet, dus vandaar dat je dan extra moet bijdruppelen.

Vit.D heeft het lichaam nodig om de calcium uit de melk op te kunnen nemen.

* méér dan 300cc zuivel per dag is te veel van het goede trouwens!

Heerlijk vind ik dat om te weten... veel is dat niet namelijk!

bij broodmaaltijden klein bekertje en dan nog een toetje.

Ik vraag me af of Noot niet onrustig is omdat ie nu halfvolle melk ipv alleen bv krijgt.. :-s

Kwartje valt een beetje laat, als dat zo is.. sielug.. :( Komende dagen maar opvolgmelk proberen dan, heb denk ik zelf niet meer genoeg melk in de maak.

Ja, vit.D moet idd tot 4 jaar, maar ik wist niet vanaf wanneer je het zou moeten geven als je in principe nog opvolgmelk geeft. Weer wat geleerd..

Yep, nog bv, vind het ook nog wel knus, maar weet niet of ik het zo lang volhoudt bij een evt volgende hoor. Nu had ik natuurlijk alle tijd voor. Kolven hoef ik gelukkig niet meer tussendoor, dus dat scheelt al een boel!

En wb opmerkingen van anderen, vind ik ook wel heel lastig hoor. Ben snel bang dat ik iets verkeerd doe, maar vaak vind ik mensen ook wel heel snel negatief en dan kan ik wel eens geirriteerd raken.

Noot krijgt trouwens alleen nog maar de borst als ontbijt. Taalt tot nu toe nog niet naar veel meer 's ochtends vroeg. Heb wel eens fruit geprobeerd 's ochtends, maar dan belandde er 3/4 banaan op de grond. Blijven proberen dan maar.

"blijven proberen"

bij volgende mutsing maken we t-shirts met die tekst als opdruk ?!

Haha, ja, het zijn wel de magic words voor de dreumesjes geloof ik he?
Gatver, hele tekst getypt en toen heeft Laura met die kleine graaivingertjes op de toetsenbord staan rammen: alle tekst weg, grrrrrrrr. Ik ben echt even boos op d'r.....

Ik ben heel moe.

Laat gemaakt gisteren (door film 'De vliegeraar') en vanochtend veel gedaan in huis samen met de nieuwe werkster. Ben bekaf nu....

xxx

Hallo,

Marit, dat is goed zeg, alleen nog maar uit een beker drinken!

Femke vindt een beker wel interessant, maar echt drinken doet ze er toch niet uit. Soms wil ze hem niet en duwt ze m'n hand met beker erin gewoon weg. Uit een flesje drinkt ze wel een beetje.

Opvolgmelk gaat er snel in. Als ze dan het flesje opheeft gaat ze vaak wat mopperen en doe ik er soms nog wat water in.

Ze begint er weer vrolijk aan te zuigen dan totdat ze door heeft dat het water is (heel snel dus) en dan kijkt ze me aan en begint ze te grijnzen en gaat ze op de speen bijten. Dan heeft ze opeens wel genoeg .

Zonnetje: Femke krijgt 's ochtends ook nog alleen bv. Soms vraag ik me ook wel eens af of ze dan niet te weinig krijgt als ontbijt zeg maar, maar ze is wel altijd tevreden na het drinken. Hoewel ik me niet voor kan stellen dat er nog meer dan 100 ml uitkomt.

Gisteren was ik jarig (ja, ik ben ook een juni-baby geweest ) en heb ik alleen 's ochtends gewerkt. P was de hele dag vrij want die had z'n papadag. Toen ik terug kwam uit het werk stond er een bos (34) rode rozen... Hele mooie. Sinds we wat hebben doet hij dat elk jaar voor m'n verjaardag, en elke keer dus weer eentje erbij. Ik ben benieuwd hoe lang hij het volhoudt, haha.

groetjes, peetje

Hoi Jane en Zonnetje , zie dat jullie net voor me hebben gepost.

Was de film wel leuk Jane?

Hmm, misschien moet je maar steeds weggaan als de hulp er is, hoef je (van jezelf) niet mee te helpen...

.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven