Geld & Recht alle pijlers

Belasting van brutoloon jongeren

06-11-2013 19:21 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
iemand een idee hoeveel % belasting eraf gaat bij een 17 jarige? klopt het dat volgens een berekening van mijn oom ik op basis van 54 uren x ¤3,50 op een brutoloon van ¤347 uit kan komen, en netto ¤273?
Wat ga je op jaarbasis in totaal verdienen (alle inkomsten bij elkaar, ook van andere inkomsten)?

Onder de 6600 euro heb je zoveel heffingskortingen dat je 0 belasting betaald. Vanaf 6600 euro betaal je 37% belasting over elke euro die je binnen haalt.
wat verdient de 17-jarige per jaar?
oh mosterd
heb een maand ergens gewerkt
Daar betaal je geen flikker belasting over hoor...
Volgens mij kun je dat allemaal terug vragen.
quote:Elmira schreef op 06 november 2013 @ 19:28:

Volgens mij kun je dat allemaal terug vragen.

Als ze de loonheffingskorting op JA heeft gezet, heeft ze waarschijnlijk al niet eens iets betaald om terug te kunnen vragen.

TO: bewaar je jaaropgave goed en doe voor 1 april 2014 aangifte inkomstenbelasting.
Een maand over het hele jaar met de op bruto opbrengsten uit je OP?

Geen andere inkomsten gehad?

Dan als er belasting is afgedragen kan je alles terug vragen.
Vroegah vulde ik als jongere altijd een T-biljet in om belasting terug te krijgen. Bestaat dat nog?
Gewoon belastingteruggave, als je iets terug kunt krijgen.

Met mijn bijbaantje betaal ik bijna geen belasting, behalve rondom kerst en de zomer want dan werk 6 keer zoveel als normaal.
Nee T biljet bestaat niet meer. Ook geen E biljet overigens. Alleen nog het P biljet. En natuurlijk digitaal aangifte doen.
Dochter van 17 heeft ook een belasting teruggave ingevuld, maar kreeg mooi niks terug van de belasting. Ik heb ze erover gebeld om te vragen hoe het zat want ik begreep dat een 17 jarige geen belasting hoeft te betalen. Maar volgens de belastingdienst heeft ze geen belasting betaald? Heel vaag..

En jammer want ze had verwacht geld terug te krijgen.
http://www.loonwijzer.nl/ ... er/over-minimum-jeugdloon
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:momodoe schreef op 06 november 2013 @ 23:53:

Dochter van 17 heeft ook een belasting teruggave ingevuld, maar kreeg mooi niks terug van de belasting. Ik heb ze erover gebeld om te vragen hoe het zat want ik begreep dat een 17 jarige geen belasting hoeft te betalen. Maar volgens de belastingdienst heeft ze geen belasting betaald? Heel vaag..

En jammer want ze had verwacht geld terug te krijgen.Bij uw dochter zal de studenten- en scholierenregeling toegepast zijn. Bij voorbaat wordt rekening gehouden met de heffingskortingen. Dat kan onder voorwaarden bij kleine baantjes. Er wordt dan door de werkgever geen belasting ingehouden. Als op de jaaropgave bij betaalde belasting ¤ 0 is vermeld kan je de moeite van het indienen van een aangifte besparen.Tenzij in situaties zoals AOW zonder aanvullend pensioen en mét ziektekostenaftrek.
quote:Doreia schreef op 06 november 2013 @ 19:23:

Wat ga je op jaarbasis in totaal verdienen (alle inkomsten bij elkaar, ook van andere inkomsten)?

Onder de 6600 euro heb je zoveel heffingskortingen dat je 0 belasting betaald. Vanaf 6600 euro betaal je 37% belasting over elke euro die je binnen haalt.

Mag het ook een onsje minder zijn? Voor 2013 is 'slechts' zo'n ¤ 5800

vrijgesteld van belasting. Reden: het belastingpercentage in schijf 1 is in 2013 verhoogd van 33,1% naar 37%.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven