I am back in Vivatown

06-11-2013 23:58 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja, hoe begin je zo'n topic? Gewoon maar bij het begin denk ik.

Tot juni dit jaar schreef ik regelmatig op het forum onder mijn vorige naam Sha li mar (aanelkaar) mijn avitar was een getekende vrouw in een rode jurk met lang haar dat ze naar achteren gooide, vanwege persoonlijke omstandigheden was ik compleet gestopt met het forummen. Tot nu. Ik móest gewoon reageren op een bekende forummer.

Bij deze: hallo allemaal! Dikke knuffel van mij
Niets menselijks is mij vreemd.
Heb ook een tijdje gedacht dat de personen die viva voor hun naam hadden staan hier ook iets achter de schermen deden.
Welkom terug Shalimar, ik ken je nog wel. Jij had toch ook een boek geschreven?
quote:alcoholvrij schreef op 07 november 2013 @ 09:52:

@Cateautje, i love your nick. Ik ben altijd fan geweest van Catootje en de jouwe spreek je op z'n Rotterdams uit

Btw, wij hebben elkaar nijnar ontmoet. Misschien gaat er een lampje branden als ik zeg kaarslamp/gloeilamp?

Ik heb deze nick gekozen omdat deze vanwege mijn verleden echt bijme past. 100% alcoholvrij.Ik heb geen flauw idee, maar weet dan ook niet wat nijnar betekent.
quote:korenwolf schreef op 07 november 2013 @ 08:42:

[...]

Anders is het net of je in de kroeg staat met de buurvrouw die een snor opgeplakt heeft.
Nijnar = bijna, was een typo door autocorrectie

Jij vroeg mij iets over gloeilampjes, ik zei toen dat ik er nog een heleboel over had en dat je ze wel mocht hebben. Kort naderhand had je de lampjes in een winkel gevonden. Remember?
Doe mij maar een bakkie pleur...!
quote:alcoholvrij schreef op 07 november 2013 @ 11:00:

Nijnar = bijna, was een typo door autocorrectie

Jij vroeg mij iets over gloeilampjes, ik zei toen dat ik er nog een heleboel over had en dat je ze wel mocht hebben. Kort naderhand had je de lampjes in een winkel gevonden. Remember?Ohhhh, ben jij dat!!!! Wat leuk dat je er weer bent.
Ik vind af en toe een nickchange ook niet raar. Heb het zelf ook gedaan. Als je hier al jaren schrijft ben je gewoon herkenbaar. Dus verander ik af en toe van nick en verdraai ik ook wel eens kleine dingen.
Jááááá...!!!

Dank je wel
@Christiane, ik word daar tóch wel steeds mee geconfronteerd hoor, daar heb ik m'n nick niet voor nodig. Ik kan goed relativeren dus ik zie het als een overwinning. Als ik hieraan word herrinnert, kan ik alleen maar trots zijn op mezelf.

En er schrijven hier wel vreemdere nicks
quote:alcoholvrij schreef op 07 november 2013 @ 11:21:

Jááááá...!!!

Dank je wel

Hoe gaat het verder met je? Het is alweer zo'n tijd geleden.

Wat goed van je dat je bepaalde zaken achter je hebt kunnen laten, ik snap dat de eerste stap daarin altijd het allerzwaarst is. Gefeliciteerd met wat je bereikt hebt.
quote:tess07 schreef op 07 november 2013 @ 11:06:

Ik vind af en toe een nickchange ook niet raar. Heb het zelf ook gedaan. Als je hier al jaren schrijft ben je gewoon herkenbaar. Dus verander ik af en toe van nick en verdraai ik ook wel eens kleine dingen.

In de ong. 14 jaar dat ik hier schrijf ben ik nooit veranderd.

Alles wat ik schrijf is waar en mag iedereen lezen.

Alsof je herkenbaar bent aan twee zoons terwijl je meisjes hebt. Vind dat zo raar en onoprecht, maar dat is internet (je wordt belazerd waar je bij staat)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Gaat heel goed hoor, dank je Cateau Je schrijft nog steeds zo aardig!! Ik nog steeds regelmatig een gezellig zaterdagochtend-topic van jou voorbij komen

Ik ben inmiddels al vijfeneenhalf jaar alcoholvrij en bevalt prima

Ik weet nog dat ik mede dankzij jouw topic (en mijn wil) ook nog ben gestopt met roken.
quote:alcoholvrij schreef op 07 november 2013 @ 12:45:

Gaat heel goed hoor, dank je Cateau Je schrijft nog steeds zo aardig!! Ik nog steeds regelmatig een gezellig zaterdagochtend-topic van jou voorbij komen

Ik ben inmiddels al vijfeneenhalf jaar alcoholvrij en bevalt prima

Ik weet nog dat ik mede dankzij jouw topic (en mijn wil) ook nog ben gestopt met roken.

Leuk dat je meeleest op zaterdagochtend.

Wat betreft het roken heb je het beter gedaan dan ik. Ik puf nog steeds wolkjes. Zit wel te contempleren om er toch maar eens een einde aan te breien.
quote:calvijn1 schreef op 07 november 2013 @ 12:12:

[...]

In de ong. 14 jaar dat ik hier schrijf ben ik nooit veranderd.

Alles wat ik schrijf is waar en mag iedereen lezen.

Alsof je herkenbaar bent aan twee zoons terwijl je meisjes hebt. Vind dat zo raar en onoprecht, maar dat is internet (je wordt belazerd waar je bij staat)

Tja, ik schrijf juist op viva omdat je het hier over bepaalde dingen kunt hebben zonder dat iemand weet wie je bent. En dat wil ik zo houden. Ik heb onder mijn oude nick ook wel eens dingen verdraaid (neefje ipv nichtje, leeftijd, aantal broers/zussen, woonplaats, functie op mijn werk etc). Dingen die er niet echt toe doen voor een lezer hier, maar die er wel voor hadden kunnen zorgen dat anderen wisten wie ik was. En nu heb ik ook pas mijn nick veranderd, omdat ik alsnog een beetje te herkenbaar werd naar mijn idee.

En dat heeft niks met onoprechtheid of belazeren te maken trouwens.
Ik ben nog niet bijgelezen maar wil Scamp even antwoorden op haar vraag:

Idd ben ik gestopt vanwege dringende zaken. Kan het niet specifieker uitleggen om iemand niet in verlegenheid te brengen...

Ben hier jaren geweest, met veel plezier. Heb heel veel aan jullie kennis, meeleven, ideeën en uitpluiswerk gehad. Zo hebben jullie meegeleefd toen ik mijn 'vier het leven feest' vierde na kanker en jullie zochten jarenlang mee naar een zeer moeilijk te vinden kinderbordje uit de voormalige DDR. Mede dankzij jullie staat het nu te glimmen in mijn kast.

Omdat ik zo plotseling van het Vivaforum verscheen en toen niet uit kon leggen waarom ik niet meer kwam zat me dat niet lekker. Noem het mijn opvoeding maar zeker geen aanstelleritisch of belangrijkdoenerij van mijn kant dat ik hier meldde dat ik weer op het forum ben. Dit was een uitgelezen kans voor mij om even uitleg te geven dat ik niet wegbleef vanuit disrespect naar de forummers die me steeds ter wille waren. Volgens mij heb ik ook altijd een lezend oog voor hen die het nodig hadden gehad hier.

Ik voel me niet aangevallen door forummers die het openen door mij van dit topic 'belangrijkdoenerij' vinden en pak het dan ook niet op :-)

Een forummer die me na aan het hart ligt gaf mij het zetje om weer mee te gaan reageren. Niets meer, niets minder.

Ik wist niet dat je een oude forumnick weer kunt omzetten, zal eens zien.

En de avatar? Daarvoor moet ik achter de pc omdat het niet wil op mijn i-pad. Komt goed dus.
Bedankt voor de leuke welkoms, dat doet me deugd
Dank je Enn, wat lief van je! Hier gaat het gzd weer wat rustiger. Hoe stel jij het?
Klopt Miss M. Ik heb een boek geschreven onder pseudoniem.
Voelt wel alsof ik onder een warme douche sta hier. Zwaaaaaai, zwaaaaaai :-)
quote:alcoholvrij schreef op 07 november 2013 @ 11:24:

@Christiane, ik word daar tóch wel steeds mee geconfronteerd hoor, daar heb ik m'n nick niet voor nodig. Ik kan goed relativeren dus ik zie het als een overwinning. Als ik hieraan word herrinnert, kan ik alleen maar trots zijn op mezelf.

En er schrijven hier wel vreemdere nicks

Dat laatste zal ik ook zeker niet ontkennen :D

En mooi als je het goed kan relativeren.

Ik probeer zelf alle prikkels omtrent wat dan ook te vermijden.

Om een voorbeeld te noemen, er zijn mensen die een tattoo zetten van hun overleden hondje. Dat zou ik mezelf niet aandoen, want zou me dan iedere dag weer kwellen met het grote verlies.

Dat mensen hun naam aanpassen om de zoveel tijd kan ik ook zeer goed begrijpen. Ten eerste vanwege de herkenbaarheid die je op kan bouwen. En ten tweede dat je wel erg snel via een zoekopdracht van google op viva uitkomt.
alcoholvrij, wie was jij eerst dan? Ik heb deze Nick al heel wat jaren. Daarvoor was ik Skarabee maar dat is lang geleden, dat weet echt niemand hier meer. Zat laatst wel te denken mijn naam te veranderen. Maar iets houdt me tegen. Voelt ook een beetje als mijn identiteit weggooien.
Ik heb een tijdje gepost als Gebakkie. Als ik mijn posts terug lees dan was het best gezelig met die nick

Eerder ook onder andere nicks. Ik was diegene die een middel tegen scheeruitslag hier adviseerde (pfbvanish) en toen kreeg ik het hele forum over me heen

Jouw vorige nick zegt me eerlijk gezegd ook niet zo veel.
En bedankt voor de complimenten @Cateautje en @christiane.

Ik heb inderdaad ook gemorken dat ik goed te googelen was, vond ik niet altijd leuk, zeker omdat mijn vragen soms wel vrij persoonlijk waren.
gemorken?
quote:zomerfreak schreef op 07 november 2013 @ 17:27:

gemorken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven