Gezondheid alle pijlers

Ischias en behandeling geweigerd... iemand alternatief?

09-11-2013 22:12 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week is er bij mij Ischias (zenuwpijn) geconstateerd. Niet echt ernstige aandoening, wel rete-pijnlijk. Vind ik.

Huisarts schreef Tramadol en Diazepam voor als pijnstillers.

Nadat ik die gegoogeld had was mijn eerste reactie: hell no dat ik dat vergif ga slikken, het is gadorie een opiaat! En diazepam mag ik sowieso niet vanwege angststoornis therapie.

Ik doe het voor nu even met mijn vertrouwde diclofenac en maandag terug naar de huisarts.

Nu hoor ik veel over Dry Needling. Iemand ervaring mee?

Andere tips ook zéér welkom.

O ja, en een knuffel ook wel eigenlijk.
Huts!
U bent arts en weet het beter dan de behandelt arts?

Je krijgt die dingen toch met een reden voorgeschreven...?
dan maar.

Ik weet dat een forummer erg goede resultaten heeft bij dry needling. Ik zal morgen even vragen of ze haar ervaring wil delen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik snap prima dat je niet zomaar Tramadol (lichtere versie van opiaat) en Diazepam gaat gebruiken.

Het doet retezeer, mss kun je een combi van Ibuprofen en Paracetamol slikken, Bella? Die Dry needling is nieuw voor mij, dus eigenlijk slaat mijn post weer nergens op...
@ Eefie... ja het is mijn lijf en dat komt géén opiaat in. Dat mag ik zelf beslissen. Ik ben doodsbang voor drugs en met reden.

@ Hima, Dankjewel. Dat zou ik fijn vinden!

@ roodpaars, Tuurlijk heb ik iets aan jouw reactie. Paracetamol icm diclofenac gaat nu redelijk. Maar ik wil gaan werken dinsdag!
Huts!
Je kan ook paracetamol met codeine gebruiken, dat is niet zo zwaar. Veel sterkte!
Je mag natuurlijk prima je eigen mening hebben, maar waarom heb je dat niet tegen je arts gezegd?? Zo schiet je natuurlijk geen flikker op, achteraf op een forum mopperen helpt je niet verder

De reden dat hij dit namelijk voorschrijft is dat dit de medicatie is die werkt bij zenuwpijn en de NSAID's die je nu gebruikt zijn daar niet geschikt voor.

Dus hup, terug naar die arts en overleggen.

O ja, en een dikke natuurlijk voor jou.
kan er niks zinnigs over zeggen, maar je wel een geven

dus bij deze:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:BellatrixVanDetta schreef op 09 november 2013 @ 22:38:

@ Eefie... ja het is mijn lijf en dat komt géén opiaat in. Dat mag ik zelf beslissen. Ik ben doodsbang voor drugs en met reden.

Het lijkt mij het beste om toch weer met je dokter te praten wat er verder nog mogelijk is voor je. Misschien een verwijzing naar de pijnpoli?

Je zou je nog kunnen verdiepen of acupunctuur iets zou zijn voor jouw pijn.

Verder heb ik een boek waar ik wel wat aan heb gehad; Leven met pijn. Over het accepteren en ermee te leren leven. En bij google zag ik er ook een waar een soort mindfullness oefeningen bij zit. Ik heb ooit wel eens een mindfullness cursus gedaan maar bij mij helpt dat niet om beter om te gaan met de zenuwpijn die ik heb.

Sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@ bootje

Ik kwam er bij de apotheek pas achter wat zij precies had voorgeschreven. Toen ik hoorde van de apotheker wat ik precies ging slikken en wat de bijwerkingen zouden zijn heb ik gezegd dat ie zijn pillen mocht houden! Dank dus aan de apotheker. En een les voor mij.

Ik ga maandag in overleg met haar voor andere pijnstilling en eventueel ga ik het alternatieve circuit in.

Acupunctuur vind ik ook een goede tip om uit te zoeken.

Ik zou zo graag dinsdag weer gaan werken want ik zit tegen al dan niet contractverlenging aan... ook al zoiets

Dank voor de lieve en de kritische reacties. Daar ga ik nu lekker mee slapen (gelukkig gaat dat prima) en meld me morgen weer.
Huts!
Oja, kritische reacties van Bel je bent te eigenwijs zijn ook welkom!
Huts!
Vervelend, beterschap

Maar als je geen opiaat of benzo's wil dan blijft het bij paracetamol en een NSAID (diclofenac/ibuprofen/naproxen). Qua pijnstillers dan.

Fysiotherapie lijkt me wel een goed idee, maar geen ervaring mee verder.
quote:eefie_says_hi schreef op 09 november 2013 @ 22:25:

U bent arts en weet het beter dan de behandelt arts?

Je krijgt die dingen toch met een reden voorgeschreven...?

Een arts hoort te checken of het wel samengaat met andere medicatie die je slikt. En dat gebeurt niet altijd. Artsen zijn niet onfeilbaar, je moet altijd zelf blijven opletten en je bent en blijft zelf ook verantwoordelijk om op te blijven letten wat je slikt en wat je niet wil slikken.

@Bellatrix: groot gelijk, ik zou daar ook niet aan beginnen als er minder linke middelen ook kunnen helpen. Ik zweer bij zo'n zware zenuwpijnen bij Ibuprofen, maar daar moet je echt iets bij eten, kan maagklachten geven.. is allemaal zooi, he. Apotheek vertelde me laatst dat je absoluut geen combi Ibuprofen en aspirine-achtige middelen samen mag slikken.. met paracetamol weet ik niet..

Sterkte iig met de pijn, hoop dat het snel over is, kan me nog levendig herinneren hoe erg rugpijn kan zijn, sjeeeeee..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Je doet er denk ik erg moeilijk over, maar dat kan een goede reden hebben, ik ken je natuurlijk niet

Die bijwerkingen vallen meestal enorm mee, in het begin zijn veel mensen wat misselijk. Staar je niet blind op de bijwerkingen, 99,9% krijg je toch niet.

Ga er maar rustig van uit dat je dinsdag niet werken kunt op deze manier. Met medicatie misschien wel, maar de keuze hiervoor kun jij alleen maken.

Hou je er rekening mee dat je een maagbeschermer moet slikken bij langer gebruik van NSAID's?
Voor mans hernia slikte hij 2 paracetamol en een ibuprofen tegelijk op doktersadvies. Misschien dat die combi je even verder helpt?

Dry needeling heeft een kennis gehad en heeft daar veel aan gehad. Maar ja dat is er maar 1 ;)

En ik vind het absoluut niet raar dat je zelf nadenkt over je medicatie. Artsen maken (soms) fouten. Vriend van mij nam wél pijnstillers die absoluut niet in combinatie mochten met zijn antidepressiva. Want de arts zei dat t moest. Kon ie zo weer maanden opnieuw bezig zijn met afstellen van de antidepressiva. Ik check t altijd voordat ik iets neem. Wil t risico niet lopen
Dag Bella,

Vervelend voor je dat je zoveel pijn hebt! Kan me goed voorstellen dat je de heftige pijnstillers nog even links wil laten liggen.

Om op jouw vraag terug te komen, ik heb zelf een aantal dry needling behandelingen gehad voor nekklachten en het heeft mij van de klachten afgeholpen! Omdat je aangeeft zenuwpijn te hebben vraag ik me af of dry needling voor jou geschikt is aangezien met deze therapie de spieren worden behandeld.
Staar je niet blind op wat je NIET hebt, maar kijk hoe je kunt krijgen wat je WEL wilt.
Aaa
Tramadol helpt goed hoor , wat maakt het nou uit dat t een opiaat is ?

Ik slik dagelijks 100mg opiaat in de vorm van Ritalin..

Niks mis mee hoor , in functioneer uitstekend..
dry needling heb ik gehad ,ook tijdens een ischias aanval. het heeft mij wel geholpen om de verkrampte spieren losser te krijgen.

Mijn ervaring is wel, dat het helpt, daarnaast had ik pijnstillers en oefeningen.

Tramadol werd ik doodziek van.
Ik zou een fysiotherapeut bezoeken, er zijn oefeningen die je kunt doen die verlichting geven.
quote:himalaya schreef op 09 november 2013 @ 22:27:

dan maar.

Ik weet dat een forummer erg goede resultaten heeft bij dry needling. Ik zal morgen even vragen of ze haar ervaring wil delen.

Meldt zich.

Bella, ik word sinds april behandeld dmv dry needling. Bij mij waren de spieren in mijn hele been (inclusief bil en voet) verkleefd na 2 hernia's. Dat beknelde zenuwen en trok constant aan spieren, pezen en aanhechtingspunten en gaf een mix van zenuw- en diepe spierpijn. Toen ik begon zat ik aan de tramadol, lyrica, valium, amytripliline (een AD die de pijnreceptie in de hersenen beïnvloed) en aan de ibuprofen 600 mg. En deze gezellige mix nam ik diverse keren per dag. Ik kon niets meer en lag al maanden plat met vreselijk veel pijn. Na 2 triggerpointbehandelingen merkte ik al wat verbetering. Na anderhalve maand was ik van veel van de medicatie af.

Het kan zijn dat jouw ischias vanuit je spieren komt en dat er triggerpoints zijn ontstaan. Een goede fysio die triggerpoints (= de verklevingen in spieren) behandeld, kan ze in je lichaam/spieren voelen zitten en de diagnose vrij makkelijk stellen. Ze leggen letterlijk de vinger op de hele zere plek.

Behandeling kan dmv massagetherapie (erg pijnlijk) of dry needling (op een andere manier erg pijnlijk). Maar aangezien je nu zenuwpijn hebt, is pijn een bekend verschijnsel. De fysio tikt bij DN een hele dunne naald in je spieren, op plekken waar hij triggerpoints voelt waarvan jij aangeeft dat ze erg pijnlijk zijn. Er worden vaak meerdere spieren behandeld. Door de naald in de spier ontspant de spier als het ware, waardoor je minder pijn krijgt. Na afloop heb je het gevoel dat de behandelde plekken gekneusd zijn. Vooral in het begin, op plekken die nog nooit behandeld zijn. In het begin had ik veel napijn van de behandelingen. Nu valt het mee, behalve bij de behandeling van nieuwe plekken.

Mocht je meer willen weten, stuur me dan een PB. Sterkte met de pijn en beterschap! Pijn sucks!
quote:groenlicht schreef op 09 november 2013 @ 23:37:

Dag Bella,

Vervelend voor je dat je zoveel pijn hebt! Kan me goed voorstellen dat je de heftige pijnstillers nog even links wil laten liggen.

Om op jouw vraag terug te komen, ik heb zelf een aantal dry needling behandelingen gehad voor nekklachten en het heeft mij van de klachten afgeholpen! Omdat je aangeeft zenuwpijn te hebben vraag ik me af of dry needling voor jou geschikt is aangezien met deze therapie de spieren worden behandeld.Spieren kunnen dusdanig zenuwen beknellen, dat het zenuwpijn gaat veroorzaken. Ontspant de spier, dan kan de zenuw ook weer tot rust komen.
En Bella, ik zou oppassen met dingen als zenuwblokkades. Ik zou die ook krijgen (had al een wortel blokkade gehad en ze wilden nu een facetblokkade gaan zetten)maar omdat ik baat had bij de fysiobehandelingen heb ik daar vanaf gezien.

Achteraf maar goed, ze helpen maar tijdelijk en moeten steeds herhaald worden met steeds hogere doses verdovingsvloeistof. Maar dat vertellen ze je niet bij de pijnpoli.
Bella! Wat rot voor je! Ik hoop dat de posts van ikbenanoniem wat voor je kunnen betekenen. Sterkte meid!
Ik heb ook meerdere keren een dry needling behandeling gehad bij de fysio, pijnlijk (vooral de dag erna) maar het heeft wel effect gehad! Ik had enorme pijn door nekartrose en nekhernia, uitstralend naar mijn hele rechterarm en hand. Door de dry needling behandeling ben ik er na een paar keer weer vanaf...hopelijk voor een lange periode....Voor mij is dit een uitkomst.

Ik weet niet of het ook geschikt is bij zenuwpijn. Maar je zou dit na kunnen vragen bij een goede fysiotherapeut.

Serkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven