Nespresso voor beginners

07-11-2013 15:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van oploskoffie heb ik eindelijk een nespresso toestel in thuis. De magimix U, very stylisch

Ondertussen ben ik eruit dat Ristretto zo abnormaal weinig koffie is, dat ik het een verspilling van de cups vind (deze zal ik dan ook niet bestellen, mag voor 50 euro koffie kiezen)

Bij oploskoffie nam ik telkens een grote kop vol, dan is deze wel even wennen qua hoeveelheid koffie. Zelfs de nespresso is in twee slokken op... Ik wou de hoeveelheid die eruit komt aanpassen door de nespresso toets ingedrukt te houden tijdens het maken, maar toch stopte deze zoals gewoonlijk nadat 1/3e van mijn kleine koffietast gevuld was.

Ik denk dat ik dus vooral lungo's ga bestellen.

Verder doe ik eerst melk in mijn tas, deze een half minuutje in de magnetron en daar mijn koffie bovenop. Is dat een beetje goed zo?

Oh en verder ben ik een beetje verliefd geworden op deze cups houder Wel aan de prijzige kant, maar de gewone staanders zeggen me niet zoveel.

Klik

Hebben jullie verder nog tips met alles wat betreft nespresso. Wat voor kopjes gebruiken jullie? Hebben jullie voor elk formaat een verschillend kopje in de kast staan?
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet normaal nee ik zou terug gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven